ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 лютого 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/2465/20-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левицького В.К., розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Драчинецького опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Драчинецької сільської ради Кіцманського району Чернівецької області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
В С Т А Н О В И В:
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (далі - позивач) звернулося до суду з вказаним позовом, в якому просить застосувати до Драчинецького опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Драчинецької сільської ради Кіцманського району Чернівецької області (далі - відповідач) захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію навчально-адміністративної будівлі за адресою: вул. Шевченка, 53 А, с. Драчинці, Кіцманський район, Чернівецька область, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Кіцманського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 13.10.2020 р. № 134, що стосується вищезазначеного об`єкта.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що під час перевірки відповідача виявлено ряд суттєвих порушень вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, наявність яких створює потенційну загрозу життю та здоров`ю людей, а тому до нього необхідно застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 23.11.2020 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач подав до суду відзив на позов, в якому зазначив, що позовні вимоги є необґрунтованими. Вказував, що у 2020 році позивач двічі проводив позапланові перевірки у відповідача: з 17 лютого по 28 лютого 2020 року та з 05 жовтня по 19 жовтня 2020 року, при цьому вивчалися ідентичні питання. Однак, зазначив, що відповідно до статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності повторне проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за тим самим фактом (фактами), що був (були) підставою для проведеного позапланового заходу державного нагляду (контролю), забороняється.
Відповідач також звертав увагу на те, що обов`язок забезпечити пожежну безпеку в будівлях Драчинецького опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів покладено на власника будівлі - Драчинецьку сільську раду, яка несе відповідальність за порушення вимог пожежної безпеки на цьому об`єкті. Крім того, відповідач вказував, що ними усунуто всі порушення, визначені у приписі, окрім тих, що зазначені у пунктах 1, 2.
Позивачем подано заперечення на відзив, у яких останній наполягав на тому, що надані відповідачем копії документів не підтверджують вчинення ним реальних дій щодо покращення стану пожежної та техногенної безпеки в Драчинецькому опорному закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів.
З`ясувавши обставини, на які посилаються учасники справи як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Драчинецький опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Драчинецької сільської ради Кіцманського району Чернівецької області (скорочене найменування - Драчинецький опорний ЗЗСО І-ІІІ ступенів) є комунальною організацією (установа заклад), який належить до сфери управління Драчинецької сільської ради (вул. Шевченка, 53 А, с. Драчинці, Кіцманський район, Чернівецька область, код ЄДРПОУ 21443210) зареєстрований як юридична особа 15.01.1996 р. (а.с. 61-63).
Як видно із матеріалів справ, посадовими особами Кіцманського районного сектору УДСНС України у Чернівецькій області проведено позапланову перевірку відповідача, за результатами якої складено припис № 64 від 28.02.2020 р., яким приписано відповідачу усунути порушення, виявлені під час перевірки, серед яких частину - до 01.04.2020 р., частину - до 15.04.2020 р. та решту - до 01.06.2020 р. (а.с. 47- 49).
На підставі наказу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області від 17.09.2020 р. №171 Про проведення позапланових перевірок , посвідчення про проведення заходу держаного нагляду (контролю) № 1088 від 17.09.2020 р., уповноваженою особою Кіцманського районного сектору УДСНС України у Чернівецькій області проведено позапланову перевірку Драчинецького опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Драчинецької сільської ради Кіцманського району Чернівецької області, за адресою вул. Шевченка, 53 А, с. Драчинці, Кіцманський район, Чернівецька область, а також Філії Новодрачинецького ЗНЗ за адресою вул. Головна, 32, с. Нові Драчинці, Кіцманський район, Чернівецька область, на предмет виконання приписів щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на об`єктах, де будуть розмішені виборчі дільниці під час проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів та територіальних виборчих комісій на території Чернівецької області (а.с. 20 - 22).
Копію посвідчення вручено директору Драчинецького опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів ОСОБА_1 05.10.2020 р., що підтверджується її підписом у посвідченні.
За підсумками перевірки уповноваженою особою Кіцманського районного сектору УДСНС України у Чернівецькій області складено акт від 13.10.2020 р. № 134. Вказаний акт отримано директором Драчинецького опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів ОСОБА_1 13.10.2020 р., що підтверджується її підписом в акті. Крім того, акт підписано директором ОСОБА_1 без зауважень та без застережень (а.с. 23 - 30).
Під час проведеної перевірки виявлено ряд суттєвих порушення пожежної та техногенної безпеки у Драчинецькому опорному закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Драчинецької сільської ради Кіцманського району Чернівецької області та Філії Новодрачинецького ЗНЗ, а саме: приміщення не обладнано системою протипожежного захисту (автоматичною установкою пожежної сигналізації); дерев`яні елементи горища не оброблено вогнезахисним розчином; на території пожежний щит не доукомплектовано первинними засобами пожеже гасіння; не забезпечено приміщення сертифікованими вогнегасниками відповідно до норм належності; будівля не захищена від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів; не вивішено біля входу у захисну споруду табличку із зазначенням номеру споруди, її балансоутримувача, місць зберігання ключів, особи, відповідальної за утримання та експлуатацію сховища в мирний час, її місцезнаходження і номера телефону; не забезпечено захисну споруду первинними засобами пожежогасіння згідно норм, пожежний щит доукомплектувати інвентарем; не відновлено належний технічний стан усіх комунікацій, інженерних мереж, інженерного та спеціального обладнання захисної споруди; приміщення не обладнано системою протипожежного захисту (автоматичною установкою пожежної сигналізації) (філія Новодрачинецький ЗНЗ); дерев`яні елементи горища не оброблено вогнезахисним розчином (філія Новодрачинецький ЗНЗ); на території пожежний щит не доукомплектовано первинними засобами пожежегасіння (філія Новодрачинецький ЗНЗ); не забезпечено приміщення сертифікованими вогнегасниками відповідно до норм належності (філія Новодрачинецький ЗНЗ).
За результатами перевірки та на підставі акту від 13.10.2020 р. № 134, уповноваженою особою Кіцманського РС УДСНС у Чернівецькій області складено припис № 109 від 13.10.2020 р., яким вимагається від відповідача усунути порушення, виявлені під час перевірки (а.с. 33 - 34).
Вказаний припис отримано директором Драчинецького опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів ОСОБА_1 13.10.2020 р., що підтверджується її підписом в приписі. Крім того, припис підписано директором ОСОБА_1 без зауважень та без застережень (а.с. 23 - 30).
За невиконання припису №64 від 28.02.2020 р., а саме: не забезпечення приміщення сертифікованими вогнегасниками відповідно до норм належності, на території пожежний щит не доукомплектовано первинними засобами пожежогасіння, посадовою особою Кіцманського РС УДСНС України у Чернівецькій області притягнуто директора Драчинецького опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 34,00 грн, що підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення серія ЧВ № 042636 від 12.10.2020 р. та постановою про накладення адміністративного стягнення серія ЧВ № 007636 від 13.10.2020 р. (а.с. 35 - 36).
20.10.2020 р. головний інспектор Кіцманського РС УДСНС України у Чернівецькій області звернувся із рапортом на ім`я заступника начальника Управління із запобігання надзвичайними ситуаціям УДСНС України у Чернівецькій області, яким доповів про проведення позапланової перевірки відповідача, під час якої встановлено невиконання пожежної та техногенної безпеки. У рапорті, навівши ряд виявлених порушень нормативно-правових актів з питань пожежної та техногенної безпеки, головний інспектор зазначив, що наявність таких недоліків створює загрозу виникнення пожежі та безпеки людей. У зв`язку з цим, головний інспектор Кіцманського РС УДСНС України у Чернівецькій області вважав за доцільне призупинити експлуатацію Драчинецького опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів (а.с. 19).
За наведених обставин та посилаючись на приписи Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Кодексу цивільного захисту, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 р. № 877-V (далі - Закон № 877-V в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Абзацом 1 ст. 1 цього Закону визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно абз. 1 ч. 5 ст. 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Частиною 7 ст. 7 Закону № 877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України (далі - КЦЗ України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до п. п. 27 п. 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 р. №3 (у редакції наказу ДСНС України від 12.11.2018 р. № 661), Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.
Частиною ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 КЦЗ України передбачено, що забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.
Як видно із матеріалів справи, відповідач, всупереч положенням ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 КЦЗ України не забезпечив техногенну та пожежну безпеку на об`єкті, що підтверджується актом перевірки 13.10.2020 р. № 134.
Суд вважає, що порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які виявленні під час перевірки посадовими особами Кіцманського РС УДСНС України у Чернівецькій області у відповідача створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Суд звертає увагу також на те, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації приміщень, є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
При цьому, поняття "загроза життю та/або здоров`ю людини" є оціночним поняттям, яке лежить у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за чим, зокрема, покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері.
Таким чином, в ході судового розгляду справи судом встановлено те, що на час розгляду справи із переліку виявлених порушень, відповідачем на виконання акту не усунуті порушення.
В свою чергу, відповідач, стверджуючи про вжиття ним заходів щодо усунення порушень, викладених в приписі № 109 від 13.10.2020 р., жодного доказу до суду не надано. Відтак, такі доводи відповідача не можуть свідчити про усунення порушень, виявлених перевіркою.
Окрім того, в силу абз. 2 ч. 5 ст. 4 Закону № 877-V, відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Отже, визначальним для дотримання правил у сфері техногенної та пожежної безпеки в розумінні Закону № 877-V, є повне усунення усіх порушень, які створюють небезпеку життю і здоров`ю людей.
Таким чином, судом встановлено, що порушення, викладені в Акті, не усунуті повністю. В ході судового розгляду справи по суті, відповідач не заперечував, що ним не усунуто порушення зазначені в пунктах 1 та 2 припису № 109 від 13.10.2020 р.
Необґрунтованими, на думку суду, є також доводи відповідача щодо здійснення відповідачем повторного позапланового заходу за тим самим фактом, що був підставою для проведення попереднього позапланового заходу.
Такі твердження відповідача не узгоджуються з фактичними обставинам справи. Так, як свідчить акт від 28.02.2020 р. № 71, зазначений позаплановий захід здійснено на підставі наказу від 12.12.2019 р. № 309, в той час як підставою для проведення позапланового заходу державного нагляду, за наслідками якого складено акт від 13.10.2020 р. № 134 є наказ УДСНС України у Чернівецькій області від 17.09.2020 р. №171.
Крім того, суд звертає увагу, що відповідач допустив позивача до проведення позапланового заходу у жовтні 2020 р. Дії позивача щодо проведення позапланового заходу та винесення за результатами такого заходу припису № 109 від 13.10.2020 р., відповідач у судовому порядку не оскаржував.
Безпідставними, на переконання суду, є також посилання відповідача на те, що обов`язок забезпечити пожежну безпеку в будівлі за адресою вул.Шевченка, 53А, с. Драчинці покладено на Драчинецьку сільську раду, як власника будівлі.
Суд звертає увагу на те, що об`єктом державного нагляду (контролю) є суб`єкт господарювання, тобто, Драчинецький опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Драчинецької сільської ради Кіцманського району Чернівецької області, відповідно заходи реагування можуть застосовуватись до навчального закладу незалежно від того, хто є власником будівлі. В силу ч.2 ст. 51 та ч.3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до ч. 2 ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальних органом на території Чернівецької області є позивач.
Згідно із п.п. 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, у т.ч.: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до ч. 1 ст. 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом, а згідно із ч. 2 цієї ж статті КЦЗ України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно із ст. 70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
З аналізу викладених положень видно, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів та винесеного припису, має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Таким чином, в силу вказаних вище положень чинного законодавства, позивач уповноважений на звернення до адміністративного суду з даним позовом.
Згідно ст. 11 Закону № 877-V виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов`язком для суб`єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Беручи до уваги викладене вище, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позову, а саме застосування до відповідача заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання призупинити подальшу експлуатацію навчально-адміністративної будівлі за адресою: вул. Шевченка, 53 А, с. Драчинці, Кіцманський район, Чернівецька область, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Кіцманського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 13.10.2020 р. № 134, що стосується вищезазначеного об`єкта.
Стаття 19 Конституції України зобов`язує орган державної влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ст. 129 Конституції України та ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Вирішуючи вказаний спір, суд дійшов висновку, що позивачем доведено обґрунтованість заявлених вимог. Натомість, відповідачем на підтвердження своїх доводів щодо усунення порушень, викладених у акті від 13.10.2020 р. №134, доказів не надано.
За таких обставин, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову.
Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Приписами ч. 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Відтак, враховуючи відсутність витрат у суб`єкта владних повноважень із залученням свідків та проведенням експертиз, суд приходить до висновку, що судові витрати не підлягають стягненню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 139, 189, 194, 241 та 246 КАС України, суд,-
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Застосувати до Драчинецького опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Драчинецької сільської ради Кіцманського району Чернівецької області захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію навчально-адміністративної будівлі за адресою: вул. Шевченка, 53 А, с. Драчинці, Кіцманський район, Чернівецька область, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Кіцманського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 13.10.2020 р. № 134, що стосується вищезазначеного об`єкта.
Згідно ст. 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У відповідності до ст. ст. 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.
Повне найменування сторін:
позивач - Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (вул. Комарова, 1-А, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 38595868);
відповідач - Драчинецький опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Драчинецької сільської ради Кіцманського району Чернівецької області (вул. Шевченка, 53 А, с. Драчинці, Кіцманський район, Чернівецька область, код ЄДРПОУ 21443210).
Суддя В.К. Левицький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2021 |
Оприлюднено | 12.02.2021 |
Номер документу | 94800285 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні