Рішення
від 09.02.2021 по справі 920/1240/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

09.02.2021 Справа № 920/1240/20 м. Суми

Господарський суд Сумської області у складі судді Джепи Ю.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників за наявними матеріалами справу №920/1240/20

за позовом: Комунального підприємства Міськводоканал Сумської міської ради (40009, м. Суми, вул. Білопільський шлях, буд. 9, ідентифікаційний код 03352455, email: vodocanal_sumy @ukr. net),

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "СК-Центр Нерухомості" (40011, м. Суми, вул. Супруна, буд. 15, ідентифікаційний код 36898532),

про стягнення 35 470,81 грн .

УСТАНОВИВ:

Позивач просить суд стягнути з відповідача на свою користь заборгованість за договором на водопостачання та прийом стічних вод з підприємствами, установами, організаціями від 01.02.2012 № 3481 в загальній сумі 35470,81 грн, з них: заборгованість за об`єми скинутих понад нормативно забруднених стічних вод в сумі 30 418,74 грн, пеню в сумі 3229,96 грн та 3 % річних в сумі 891,27 грн, інфляційні нарахування в сумі 930,84 грн; а також витрати по сплаті судового збору в сумі 2 102,00 грн.

Ухвалою господарського суду Сумської області від 14.12.2020 відкрито провадження у справі № 920/1240/20, відповідачу надано строк - п`ятнадцять днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження для подання відзиву на позовну заяву.

Ухвала про відкриття провадження у зв`язку з відсутністю коштів для здійснення поштових відправлень була надіслана на електронну адресу сторін 16.12.2020; на поштову адресу 11.01.2021, та отримана відповідачем 13.01.2021, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи.

04.01.2021 відповідачем подано відзив (вх. №12/21), в якому проти задоволення позовних вимог заперечуває, посилаючись на те, що позивачем об`єднано в одній позовній заяві дві самостійні вимоги, які доцільно було б розглядати у двох окремих провадженнях та неприпустимо розглядати одночасно. Крім того, зазначив про те, що, на його думку, рішення Виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.01.2019 №4 у частині розміру допустимих граничних концентрацій (ДК) забруднюючих речовин в пробі стічних вод споживача прямо суперечить чииному законодавству України і тому не підлягає виконанню і застосуванню до відповідача.

21.01.2021 від позивача надійшла відповідь №22/542 (вх. №570/21) на відзив відповідача, в якій просить суд не брати до уваги заперечення відповідача, викладені у відзиві, та задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідно до ст. 252 ГПК України розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.

В силу вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов`язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

Розумність тривалості провадження повинна визначатися з огляду на обставини справи та з урахуванням таких критеріїв: складність справи, поведінка заявника та відповідних органів влади, а також ступінь важливості предмета спору для заявника (рішення Суду у справах Савенкова проти України, no. 4469/07, від 02.05.2013, Папазова та інші проти України, no. 32849/05, 20796/06, 14347/07 та 40760/07, від 15.03.2012).

Враховуючи достатність часу, наданого сторонам для подачі доказів в обґрунтування своєї позиції по справі, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, господарським судом, в межах наданих йому повноважень, сторонам створені усі належні умови для надання доказів.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши та дослідивши докази по справі, суд встановив:

01 лютого 2012 року між Комунальним підприємством Міськводоканал Сумської міської ради як Виробником і Товариством з обмеженою відповідальністю СК-Центр нерухомості як споживачем укладено договір на водопостачання та прийом стічних вод з підприємствами, установами, організаціями №3481 (далі за текстом - Договір ), відповідно до умов якого позивач зобов`язався забезпечувати споживача питною водою та приймати стічні води згідно межі розподілу, а споживач зобов`язався своєчасно оплачувати надані йому послуги з водопостачання та водовідведення за встановленими тарифами у строки та на умовах, передбачених договором.

Згідно з п. 7.6 договору об`єктами надання послуг визначено: адмінбудівля по вул Супруна, 11, адмінбудівля по вул. Супруна, 15.

Відповідно до п. 5.1. Договору відповідач несе відповідальність за каналізаційні мережі, які знаходяться у нього на балансі. В каналізаційну мережу забороняється скидати сміття, попіл, грунт, ганчірки, лід, токсичні речовини і т.п., а також грунтові води і води промислових підприємств з перевищенням гранично-допустимих концентрацій забруднюючих речовин. Виробник контролює скиди забруднюючих речовин кожного місяця. при виявленні порушень розрахунки виконуються за поточний місяць.

Згідно з п.5.2. Договору скидання споживачем стоків з перевищенням ГДК сплачується згідно з Правилами приймання стічних вод у систему каналізації м. Суми , затверджених рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 10.12.2007 № 596 по штрафному тарифу згідно з розрахунками. Штрафні тарифи застосовуються згідно з кратністю підвищення ГДК по кожному виду забруднень.

Пунктом 2 рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.01.2019 р. № 4 Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми передбачено, що рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 10 грудня 2007 року № 596 Про затвердження Правил приймання стічних вод в системи каналізації м. Суми та рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 06 вересня 2011 року № 539 Про несення змін та доповнень до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 10 грудня 2007 року № 596 Про затвердження Правил приймання стічних вод в системи каналізації м. Суми вважати такими, що втратили чинність з моменту набрання чинності даним рішенням.

Рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.01.2019 р. № 4 набрало чинності з 21.01.2019 р., з дня його офіційного оприлюднення в Офіційному віснику Сумської міської ради. Таким чином, взаємовідносини сторін у сфері водовідведення регулюються Правилами приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Суми, затвердженими рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.01.2019 № 4 (далі за текстом - Правила № 4 ).

Згідно п. 3.1 розд. 3 Правил № 4 до систем централізованого водовідведення приймаються стічні води споживачів, які не призводять до порушення роботи каналізаційних мереж та очисних споруд, безпеки їх експлуатації та можуть бути очищені на КОС виробника відповідно до вимог Правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 1999 року № 465.

Стічні води Споживача, що приймаються до систем централізованого водовідведення, не повинні містити речовин, зазначених в п. 3.2. розд. 3 Правил № 4. Крім того, забороняється скидати до системи централізованого водовідведення без попереднього знешкодження та знезараження на локальних очисних спорудах з обов`язковою утилізацією або захоронениям утворених осадів стічні води, що містять забруднюючі речовини, визначені у переліку забруднюючих речовин, що заборонені до скидання до системи централізованого водовідведення згідно з додатком 2 до Правил № 4.

Згідно з п. 2 розд. 2 Правил № 4 Споживачі повинні:

- дотримуватися вимог до скиду стічних вод та установлених кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках споживачів, вимагати від субспоживачів виконання вимог цих Правил (підп. 2.2.1);

- здійснювати систематичний контроль за кількістю та якістю стічних вод, які скидаються ними до систем централізованого водовідведення, згідно з графіком відбору проб, погодженим із виробником, надавати виробнику інформацію про обсяги та якісний склад стічних вод, які здають до систем централізованого водовідведення (підп. 2.2.2.);

- надавати працівникам виробника необхідну інформацію щодо своєї системи водовідведення та вільний доступ до неї, а також допомогу під час відбору проб стічних вод споживачів, вивчення режиму їх скиду, обстеження системи водовідведення та локальних очисних споруд (підп. 2.2.7.);

- визначати не менше двох представників, уповноважених представляти споживача під час відбору проб стічних вод, про що у триденний строк повідомляють виробника у письмовій формі та забезпечують присутність уповноваженого представника безпосередньо під час відбору проб стічних вод виробником (підп.2.2.8.).

Відповідно до п. 6.1. розд. 6 Правил № 4 споживачі здійснюють контроль за кількістю та якістю стічних вод, які вони скидають до системи централізованого водовідведення або безпосередньо на каналізаційні очисні споруди виробників. Перелік забруднень, на наявність яких робиться аналіз, встановлюються додатками 2, 3 до цих Правил.

Згідно з пп. 2.1.3. п.2.1. розд. 2 Правил № 4 КП Міськводоканал Сумської міської ради повинен контролювати якість, кількість та режим скидання стічних вод споживачами. При цьому, підп. 2.1.5. п. 2.1 розд. 2 Правил № 4 встановлено, що виробники повинні здійснювати раптовий (не погоджений зі споживачами заздалегідь) відбір контрольних проб. Механізм контролю, зокрема порядок відбору проб встановлюється розділом 6 цих Правил.

З метою контролю якості стічних вод споживачів виробник здійснює відбір контрольних проб. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є достатньою підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень, що передбачено п. 6.6 розд. 6 Правил № 4.

Пунктом 4.2. Правил № 4 визначено, що для всіх споживачів, що скидають стічні води до системи централізованого водовідведення м. Суми або безпосередньо на очисні споруди м. Суми, встановлюються максимально допустимі концентрації забруднюючих речовин (ДК).

Відповідно до п. 4.3 розд. 4 Правил № 4 передбачено, що у разі визначення ДК забруднюючої речовини в стічних водах, що скидаються до системи централізованого водовідведення або безпосередньо на очисні споруди м. Суми, за ДК у каналізаційній мережі приймають ДК, визначені додатком 3 до цих Правил. У разі виявлення у стічних водах споживачів речовин, ДК яких не передбачені Правилами № 4, виробник визначає ДК забруднюючих речовин у стічних водах згідно з Правилами приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення, затвердженими наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 р. № 316 (далі за текстом - Правила № 316 ).

Виконавець зобов`язаний здійснювати нагляд за умовами скиду стічних вод Споживача, за виконанням Споживачем місцевих правил приймання стічних вод і вимог Договору. При виявленні перевищення допустимих концентрацій або інших порушень місцевих правил виймання стічних вод, Виконавець зобов`язаний у встановленому порядку пред`явити споживачу рахунок.

Судом встановлено, що хімічна лабораторія контролю промстоків КП Міськводоканал Сумської міської ради атестована на право проведення вимірювань у сфері робіт з контролю стану навколишнього природного середовища (води стічні), що підтверджується Свідоцтвом про атестацію від 23.02.2018 р. № РУ-0110/18.

Згідно з п. 6.7 Правил відмова споживача виділити уповноваженого представника для Відбору проб фіксується в акті за підписом представника виробника, виробник виставляє споживачу рахунок за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кк = 2 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено це порушення.

Зволікання з допуском уповноваженого представника виробника на територію споживача (більше ніж 30 хвилин після його прибуття) або створення перешкод у відборі проб з боку представників споживача фіксується в акті за підписом представника виробника. Виробник виставляє споживачу рахунок за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кк=5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено порушення.

Позивач мотивує свої вимоги тим, що 24.06.2019 р. представником споживача ТОВ СК-Центр Нерухомості , що знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Супруна, 15 було створено перешкоду представникам КП Міськводоканал у відборі проб стічних вод, що зафіксовано в акті щодо неможливості відбору проб стічних вод споживача від 24.06.2019 р., у зв`язку з чим виробником застосовується коефіцієнт кратності Кк=5.

Згідно з п.8.3 Правил № 4 величину плати за скид стічних вод з понаднормативними забрудненнями у систему централізованого водовідведення виробника розраховує виробник за формулою: ? = Т х Qpz х Кк,

де Т - тариф, встановлений за надання послуг з централізованого водовідведення споживачам, віднесеним до відповідної категорії, грн./м 3 ;

Qpz - об`єм скинутих споживачем стічних вод з понаднормативними забрудненнями, м 3 ;

Кк - коефіцієнт кратності, який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень для технологічних процесів очищення стічних вод та екологічного стану водойми.

Так, об`єм скинутих споживачем стічних вод у червні 2019 р. по об`єкту Супруна, 15 склав 257 м 3

Тариф, за надання послуг з централізованого водовідведення споживачам, встановлений з 01.06.2019 складає - 8,76 грн./м 3 .

Для розрахунку величини плати за скид стічних вод з понаднормативними забрудненнями у систему централізованого водовідведення виробником застосовується коефіцієнт кратності Кк=5.

Таким чином, за перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах споживачу виставлено до оплати в червні 2019 р. суму в розмірі 11256,60 грн., що підтверджується копіями документів: актами відбору проб стічних вод від 24.06.2019 № 450, листом-повідомленням про виявлене перевищення ДК забруднюючих речовин в стічних водах споживача від 01.07.2019 № 05/4971, рахунком від 24.07.2019 р. № 85 (направлений рекомендованим листом 26.07.2019).

Акт відбору проб стічних вод (акт щодо неможливості відбору проб стічних вод споживача) підписаний представником споживача без зауважень.

Станом на 10.12.2020 р. зобов`язання з оплати не виконано. Сума заборгованості Споживача перед виробником послуг за скид стічних вод з понаднормативним забрудненням в міську систему каналізації складає 11 256 грн. 60 коп.

22 серпня 2019 р. на каналізаційному випуску № 2 на виході з контрольного колодязя за адресою: м. Суми, вул. Супруна, 15 були відібрані проби стічних вод по об`єкту споживача ТОВ СК-Центр Нерухомості .

За результатами хімічного аналізу проб стічних вод, проведених лабораторією КП Міськводоканал Сумської міської ради зафіксовано скид споживачем в міську каналізацію стічних вод з перевищенням гранично допустимих Концентрацій (ДК) забруднюючих речовин:

хлоридів 163,07 мг/л при дозволеній нормі 79,0 мг/л,

азоту амонійного 92,46 мг/л при дозволеній нормі 20,0 мг/л,

мініралізації загальної (сухий залишок) 1012,0 мг/л при дозволеній нормі 987,0 мг/л,

що підтверджується актом відбору проб стічних вод від 22.08.2019 р. № 634, протоколом дослідження якості стічних вод від 29.08.2019 р. № 279.

Коефіцієнт кратності (Кк), який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень для технологічних процесів очищення стічних вод та екологічного стану водойми, склав 4,71.

Згідно з п. 8.12. Правил № 4 плата за скид споживачем стічних вод із перевищенням ДК забруднюючих речовин, що встановлено аналізом контрольної проби та підтверджено актом, стягується за період від попереднього відбору контрольної проби, проведеного виробником, до дати зафіксованого порушення, але не більше дев`яноста днів. Підвищена плата стягується за весь обсяг стічних вод, скинутих споживачем за цей період з певного об`єкта.

Попередній відбір проб контрольної проби було проведено виробником 24.06.2019 р. із зняттям показань лічильника, які складали 10457. Станом на 22.08.2019 р. показання лічильника складали 10752.

Отже, за період з 24.06.2019 р. по 22.08.2019 р. об`єм скинутих споживачем стічних вод з понаднормативними забрудненнями склав 295,00 м 3 .

Таким чином, за перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах споживачу виставлено до оплати суму в розмірі 12 171 грн. 59 коп., що підтверджується копіями документів: актами відбору проб стічних вод від 22.08.2019 № 634, протоколами дослідження якості стічних вод від 29.08.2019 № 279, листом-повідомленням про виявлене перевищення ДК забруднюючих речовин в стічних водах споживача від 29.08.2019 № 05/6742 (направленим рекомендованим листом 29.08.2019 р.), рахунком від 27.09.2019 р. № 106 (отриманий нарочно 03.10.2019 р.).

Акти відбору проб стічних вод підписані представником споживача без зауважень. Для визначення вмісту забруднень у стічних водах споживачів використовуються дані лабораторії виробника, тобто КП Міськводоканал Сумської міської ради, що передбачено п. 6.4 Правил №4.

Станом на 10.12.2020 р. зобов`язання по оплаті не виконано. Сума заборгованості споживача перед виробником послуг за скид стічних вод з понаднормативним забрудненням в міську систему каналізації складає 12171 грн. 59 коп.

Згідно з п. 8.3. Правил № 4 величину плати за скид стічних вод у систему централізованого водовідведення виробника (Рс) розраховує виробник за формулою:

Pc=TxQ d +5T х Q Pd + Кк х Т х Q pz , де

Т- тариф, встановлений за надання послуг централізованого водовідведення споживачам, віднесеним до відповідної категорії, грн/м 3 ;

Q d -об`єм скинутих споживачем стічних вод у межах, обумовлених договором, м 3 ;

Q Pd - об`єм скинутих споживачем стічних вод понад обсяги, обумовлені договором, м 3 ;

Q pz - об`єм скинутих споживачем стічних вод з понаднормативними забрудненнями, м 3 ;

Кк - коефіцієнт кратності, який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень для технологічних процесів очищення стічних вод та екологічного стану водойми.

Виходячи із складових зазначеної вище формули, величина плати за скид стічних вод в систему централізованого водовідведення виробника (Рс) складається із суми: плати за скид стічних вод споживача у межах, обумовлених договором (Т х Qd); плати за скид стічних вод споживача понад обсяги, обумовлені договором (5 Т х Qpd); плати за скид стічних вод споживача з понаднормативними забрудненнями (Кк х Т х Qpz)

Тариф (Т), встановлений з 05.02.2020 р. за надання послуг з централізованого водовідведення споживачам, згідно постанови НКРЕКП від 04.02.2020 р. № 283 та наказу КП Міськводоканал Сумської міської ради від 05.02.2020 р. № 35 Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення складав - 12,264 грн./м 3 (з ПДВ).

Об`єм скинутих споживачем стічних вод у межах, обумовлених Договором (Qd), згідно Витягу з електронного Журналу зняття показників лічильників по об`єкту ТОВ СК- Центр нерухомості за липень 2020 р. склав по вул. Супруна, 15 - 57,0 м 3 .

Об`єм скинутих споживачем стічних вод понад обсяги, обумовлені Договором (Qd), склав 0 м 3 , оскільки в липні 2020 року скид стічних вод понад обсяги, обумовлені Договором, ТОВ СК-Центр нерухомості не здійснювало.

27 липня 2020 р. на каналізаційному випуску № 3 на виході з контрольного колодязя, за адресою: м. Суми, вул. Супруна, 15 відібрані проби стічних вод по об`єкту споживача ТОВ СК-Центр нерухомості .

За результатами хімічного аналізу проб стічних вод, проведених лабораторією КП Міськводоканал Сумської міської ради, зафіксовано скид споживачем в міську каналізацію стічних вод з перевищенням гранично допустимих концентрацій (ДК) забруднюючих речовин, таких як:

- мініралізації загальної (сухий залишок) 1 562,0 мг/л при дозволеній нормі 987,0 мг/л,

- азоту амонійного 205,21 мг/л при дозволеній нормі 20,0 мг/л,

- фосфати 24,90 мг/л при дозволеній нормі 4,9 мг/л;

- СПАР 3,53 мг/л при дозволеній нормі 0,43 мг/л,

- хлориди 251,87 мг/л при дозволеній нормі 79,0 мг/л,

- сульфати 100,0 мг/л при дозволеній нормі 77,4 мг/л,

що підтверджується актом відбору проб стічних вод від 27.07.2020 р. № 586, протоколом дослідження якості стічних вод від 30.07.2020 р. № 178.

Відповідно до п. 8.11. Правил № 4, якщо виробником встановлено факт одночасного скиду до системи централізованого водовідведення кількох забруднень у концентраціях, що перевищують ДК, коефіцієнт кратності визначається за формулою:

Кк =? n i=1 С fi -ДКі / ДКі , де

С fi - фактична концентрація і-ої речовини,

ДКі - допустима концентрація і-ої речовини.

Таким чином, Кк складає 23,61.

Згідно з абз. 2 п. 8.11. Правил № 4 Загальний коефіцієнт кратності з урахуванням перевищення допустимої концентрації кількох речовин та інших порушень не може бути більше ніж 10. Якщо за розрахунком Кк більше ніж 10, приймають Кк=10, крім випадків, передбачених пунктом 8.4 цього розділу Правил.

Відповідно до п. 8.4. Правил № 4 у разі виявлення залпового скиду забруднюючої речовини застосовується коефіцієнт кратності Кк = 20.

Отже, коефіцієнт кратності (Кк), який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень для технологічних процесів очищення стічних вод та екологічного стану водойми, склав 10.

Об`єм скинутих споживачем стічних вод з понаднормативними забрудненнями (Qpz)

Відповідно до п. 8.12. Правил № 4 плата за скид споживачем стічних вод із перевищенням ДК забруднюючих речовин, що встановлено аналізом контрольної проби та підтверджено актом, стягується за період від попереднього відбору контрольної проби, проведеної виробником, до дати зафіксованого порушення, але не більше 90 днів. Підвищена плата стягується за весь обсяг стічних вод, скинутих споживачем за цей період з певного об`єкта.

При цьому, згідно п. 5.21. Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених разом Мінжитлокомунгоспу від 27.06.2008 №190, зняття показів засобів обліку здійснюється представником виробника у присутності споживача або самим споживачем.

Станом на 02.07.2020 показники лічильника ТОВ "СК Центр нерухомості" по об`єкту : м. Суми. вул. Супруна, 15 становили -11885.

Відбір контрольної проби стічних вод споживача, яким зафіксовано порушення Правил № 4 по об`єкту: вул. Супруна, 15 - 27.07.2020 р. із зняттям показників лічильника- 11942, що зафіксовано в акті відбору проб стічних вод від 27.07.2020 р. № 586.

Таким чином, об`єм скинутих споживачем стічних вод з понаднормативними забрудненнями (Qpz) склав: по вул. Супруна, 15 , за період з 02.07.2020 по 27.07.2020 (за 26 днів) - 57,0 м 3 (11942 - 11885 =57,0 м 3 )

Таким чином, за перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах споживачу виставлено до оплати за період з 02.07.2020 по 27.07.2020 суму в розмірі 6990,48 грн., що підтверджується копіями документів: актом відбору проб стічних вод від 27.07.20 №586, протоколом дослідження якості стічних вод від 30.07.2020р №178, листом-повідомленням про виявлене перевищення ДК забруднюючих речовин в стічних водах споживача від 30.07.2020 №05/4924 (направленим рекомендованим листом 31.07.2020 р.), рахунком від 17.08.2020 р. №78 (направленим листом з описом вкладення 19.08.2020р.).

Акт відбору проб стічних вод підписаний представником споживача без зауважень.

Для визначення вмісту забруднень у стічних водах споживачів використовуються дані лабораторії [пробника, що передбачено гі. 6.4 Правил № 4.

Таким чином, величина плати за скид стічних вод у систему централізованого водовідведення виробника (Рс) згідно формули :

Pc = Tx Q d +5Tx Q Pd + Кк х Т х Q pz складає:

1) 12,264 грн./м 3 х 57,0 м 3 = 699,05 грн. - плата за скид стічних вод споживача у межах, обумовлених договором № 3481, виставлена споживачу до сплати рахунком № 3481 від 31.07.2020;

2) 5x12,264 грн./м 3 х 0 м 3 = 0 грн. - плата за скид стічних вод споживача понад обсяги, обумовлені Договором № 3481;

3) 10 х 12,264 грн./м 3 х 57,0 м 3 = 6990,48 грн. - плата за скид стічних вод споживача з понаднормативними забрудненнями;

4) 699,05 грн. + 0 грн. + 6990,48 грн. = 7 689,53 грн. (Pc) - величина плати за скид стічних вод ТОВ СК-Центр Нерухомості у систему централізованого водовідведення виробника.

Враховуючи те, що рахунок № 3481 від 31.07.2020 станом на 07.10.2020 р. сплачений споживачем, величина плати за скид стічних вод ТОВ СК-Центр нерухомості у систему централізованого водовідведення виробника по об`єкту: м. Суми, вул. Супруна, 15, складає - 6 990,48 грн.

Відповідно до п. 8.13 Правил № 4 плата за скид стічних вод до систем централізованого водовідведення у разі порушення вимог щодо якості і режиму їх скидання вноситься споживачем на розрахунковий рахунок виробника протягом десяти днів з дня отримання рахунку.

З метою вжиття заходів досудового врегулювання спору КП Міськводоканал Сумської міської ради на адресу відповідача рекомендованими листами направляло - претензії 29.08.2019 р. вих. №22/6755, 12.11.2019 р. вих. №22/8569, 08.10.2020 р. вих. №22/6438 з додатками, однак вищезазначені претензії залишені відповідачем без задоволення.

Враховуючи викладене, позивач просиь суд стягнути з відповідача на свою користь 30418,67 грн. - за об`єми скинутих понаднормативно забруднених стічних вод в міську систему каналізації.

Крім того, у зв`язку з несвоєчасною сплатою заборгованості позивач також просить суд стягнути з відповідача 3229,96 грн - пені, нарахованої відповідно до п. 5.3. Договору; 891,27 грн - 3% річних та 930,84 грн інфляційних нарахувань відповідно до вимог п. 5.4 Договору та ст. 625 ЦК України.

Відповідач, у свою чергу, обґрунтовує свої заперечення тим, що позивачем об`єднано в одній позовній заяві дві самостійні вимоги, які доцільно було б розглядати у двох окремих провадженнях та неприпустимо розглядати одночасно. Крім того, зазначив про те, що, на його думку, рішення Виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.01.2019 №4 у частині розміру допустимих граничних концентрацій (ДК) забруднюючих речовин в пробі стічних вод споживача прямо суперечить чииному законодавству України і тому не підлягає виконанню, а також застосуванню до відповідача.

Суд зазначає, що забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу є обов`язком держави згідно з ст.16 Конституції України.

Згідно з преамбулою Закону України Про охорону навколишнього природного середовища охорона навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини - невід`ємна умова сталого економічного та соціального розвитку України. З цією метою Україна здійснює на своїй території екологічну політику, спрямовану на збереження безпечного для існування живої і неживої природи навколишнього середовища, захисту життя і здоров`я населення від негативного впливу, зумовленого забрудненням навколишнього природного середовища, досягнення гармонійної взаємодії суспільства і природи, охорону, раціональне використання і відтворення природних ресурсів.

Як зазначено у постанові Верховної Ради України №188/98-ВР від 05.03.1998 Про Основні напрями державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки порушення норм якості води досягло рівнів, які ведуть до деградації водних екосистем, зниження продуктивності водойм. Для переважної більшості підприємств промисловості та комунального господарства скид забруднюючих речовин істотно перевищує встановлений рівень гранично допустимого скиду (далі - ГДС). Це призводить до забруднення водних об`єктів, порушення норм якості води.

Порядок користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення населених пунктів України визначають Правила користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджені Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190 (далі - Правила №190).

Ці Правила є обов`язковими для всіх юридичних осіб незалежно від форм власності і підпорядкування та фізичних осіб - підприємців, що мають у власності, господарському віданні або оперативному управлінні об`єкти, системи водопостачання та водовідведення, які безпосередньо приєднані до систем централізованого комунального водопостачання та водовідведення і з якими виробником укладено договір на отримання питної води, скидання стічних вод.

Згідно з п.1.4 Правил №190 приймання стічних вод від підприємств, установ, організацій до системи централізованого водовідведення здійснюється відповідно до Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду від 19.02.2002 №37, зареєстрованих у Мін`юсті 26.04.2002 за №403/6691, а також місцевих правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту.

Оплата споживачами за скид промислових стічних вод здійснюється згідно з Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів, затвердженою наказом Держбуду від 19.02.2002 №37, зареєстрованою в Мін`юсті 26.04.2002 за N 402/6690 (п.3.6 Правил №190).

На момент укладення позивачем та відповідачем Договору на водопостачання та прийом стічних вод з підприємствами, установами, організаціями №3481 (01.02.2012) та до 21.05.2017 діяли Правила приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджені наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 №37 (далі - Правила №37).

Згідно з п.1.5 Правил №37 на підставі цих Правил та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів Водоканали розробляють місцеві Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту (далі - місцеві Правила приймання), у яких установлюються допустимі концентрації (далі - ДК) для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися Підприємствами в систему каналізації, а також відображаються місцеві особливості приймання стічних вод Підприємств у міську каналізацію.

Відповідно до п.1.6 Правил №37 місцеві Правила приймання згідно з Законом України Про місцеве самоврядування в Україні затверджують виконавчі органи місцевих рад за поданням Водоканалів після погодження з територіальними органами Мінекоресурсів та Міністерства охорони здоров`я України. Місцеві Правила приймання є обов`язковими для всіх Підприємств, яким Водоканали надають послуги з водовідведення та які розташовані на території даної місцевої ради.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 11 ЦК України однією із підстав виникнення цивільних прав та обов`язків є договір, який в силу вимог ч. 1 ст. 629 ЦК України є обов`язковим для виконання сторонами.

Частина 1 статті 193 Господарського кодексу України встановлює, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться і до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Частиною 2 статті 193 Господарського кодексу України визначено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до статей 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватись належним чином, відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту та інших вимог, що звичайно ставляться, одностороння відмова від виконання зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно з положеннями статті 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Положення законодавства про обов`язковість місцевих правил приймання стічних вод знайшли своє відображення і в погоджених КП Міськводоканал і ТОВ СК-Центр нерухомості умовах Договору.

Так, згідно з п. 5.1 Договору відповідач несе відповідальність за каналізаційні мережі, які знаходяться у нього на балансі. В каналізаційну мережу забороняється скидати сміття, попіл, грунт, ганчірки, лід, токсичні речовини і т.п., а також грунтові води і води промислових підприємств з перевищенням гранично-допустимих концентрацій забруднюючих речовин. Виробник контролює скиди забруднюючих речовин кожного місяця. При виявленні порушень розрахунки виконуються за поточний місяць.

Згідно з п.5.2. Договору скидання споживачем стоків з перевищенням ГДК сплачується згідно з Правилами приймання стічних вод у систему каналізації м. Суми , затверджених рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 10.12.2007 № 596 по штрафному тарифу згідно з розрахунками. Штрафні тарифи застосовуються згідно з кратністю підвищення ГДК по кожному виду забруднень.

Судом встановлено, що жодні з наведених вище положень договору відповідач не оскаржував та не заперечував проти їх дійсності.

Таким чином, укладаючи договір, сторони погодили необхідність застосування та дотримання місцевих правил приймання стічних вод.

Правила № 4 розроблено на підставі: Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 № 316 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.01.2018 за № 56/31508 (далі - Правила № 316), з врахуванням місцевих особливостей приймання та очищення стічних вод, а також визначають ДК забруднюючих речовин, що можуть скидатись до системи централізованого водовідведення міста Суми; звіту Розрахунок допустимих концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах, що скидають споживачі до системи централізованого водовідведення м. Суми , затвердженого державним підприємством Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут міського господарства .

Правила в яких встановлені допустимі концентрації забруднюючих речовини затверджені рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради та є обов`язковими для виробника та споживачів (п. 1.4. Правила №4).

Відповідно до ч. 4. ст. 75 ГПК України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Судом встановлено, що на розгляді Сумського окружного адміністративного суду перебувала справа № 480/3175/19 за позовом ТОВ Артторг до Виконавчого комітету Сумської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Комунальне підприємство Міськводоканал Сумської міської ради, Державна регуляторна служба України про визнання протиправним та нечинним рішення від 15.01.2019 року №4 Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми .

08.11.2019 р. Сумським окружним адміністративним судом прийнято рішення № 480/3175/19 (набрало законної сили), яким в задоволенні адміністративного позову ТОВ Артторг про визнання протиправним та нечинним рішення від 15.01.2019 року № 4 Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми відмовлено.

Таким чином, станом на день розгляду справи у суду відсутні підстави брати до уваги заперечення відповідача щодо неправомірності та нечинності Правил №4.

Відповідно до статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Умовою виконання зобов`язання - є строк (термін) його виконання. Дотримання строку виконання є одним із критеріїв належного виконання зобов`язання, оскільки прострочення є одним із проявів порушення зобов`язання. Строк (термін) виконання зобов`язання за загальним правилом, узгоджується сторонами в договорі.

Якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Згідно з вимогами ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Судом встановлено, що всі акти відбору проб стічних вод підписані представником споживача (відповідача) без зауважень.

Відбір проб здійснювався у присутності уповноваженого представника ТОВ СК-Центр Нерухомості , зауважень та заперечень з приводу відбору проб від представників відповідача не надходило.

Крім того, відповідач не скористався своїм правом та не направив уповноваженого представника до лабораторії позивача для виконання аналізу відібраних проб стічних вод в його пристуності, а також не скористався правом звернення до незалежної лабораторії, що здійснює свою діяльність у цій галузі відповідно до вимог Закону України Про метрологію та метрологічну діяльність для проведення аналізу арбітражних проб, які відбираються одночасно з контрольною пробою і зберігаютсья належним чином виробником та споживачем.

Письмовими матеріалами справи підтверджується факт встановлення на об`єкті відповідача перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, а саме: актами відбору проб стічних вод, протоколами дослідження якості стічних вод, листами-повідомленнями про виявлене перевищення ДК забруднюючих речовин в стічних водах споживача та рахунками.

Враховуючи те, що відповідачем не подано доказів сплати боргу або обґрунтованих заперечень, позовні вимоги в частині стягнення з відповідача на користь позивача 30418 грн. 74 коп. заборгованості за об`єми скинутих понаднормативно забруднених стічних вод є правомірними, обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Позивач у зв`язку з несвоєчасною сплатою заборгованості також просить суд стягнути з відповідача 3229,96 грн - пені, нарахованої відповідно до п. 5.3. Договору; 891,27 грн - 3% річних та 930,84 грн інфляційних нарахувань відповідно до вимог п. 5.4 Договору та ст. 625 ЦК України.

За порушення у сфері господарювання учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених Господарським кодексом України, іншими законами та договором (частина друга статті 193, частина перша статті 216 та частина перша статті 218 ГК України).

Статтею 611 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема у вигляді сплати винною особою неустойки (штрафу, пені).

Розмір штрафних санкцій відповідно до частини четвертої статті 231 Господарського кодексу України встановлюється законом, а в разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в передбаченому договором розмірі. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов`язання або в певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов`язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).

Такий вид забезпечення виконання зобов`язання як пеня та її розмір встановлено частиною третьою статті 549 Цивільного кодексу України, частиною шостою статті 231 Господарського кодексу України, статтями 1, 3 Закону України Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань .

Відповідно до п. 5.3. Договору у разі несвоєчасного перерахування коштів відповдіачем за послуги водопостачання та водовідведення стягується пеня в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний прострочений день.

Серед заперечень у письмовому відзиві, вважаючи предметом спору стягнення фінансово-господарських санкцій, відповідач наголошує на тому, що на відміну від несвоєчасного виконання договірних зобов`язань, до фінансово-господарських санкцій наслідки, передбачені ст. 625 ЦК України та Законом України Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань , не застосовуються.

Проте суд не приймає до уваги зазначені заперечення, виходячи з того, що плата за скид понаднормативно забруднених стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин є заборгованістю за об`єми скинутих понаднормативно забруднених стічних вод та застосовується позивачем з метою забезпечення технологічних процесів очищення стічних вод та екологічного стану водойми.

Так, Верховний Суд також не вбачає підстав для відступлення від висновку, викладеного у раніше ухвалених постановах Верховного Суду у справах №911/2720/17 та № 904/7776/17, про те, що плата за скид стічних вод з понаднормативним забрудненням є заборгованістю, а не оперативно-господарською санкцією.

Крім того, Верховний Суд у складі колегії суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду ухвалив постанову від 18.01.2019 у справі №911/730/16 за позовом КП Міськводоканал Сумської міської ради до ПАТ Укрхімпроект про стягнення боргу, відповідно до якої дійшов аналогічного висновку про правомірність нарахування пені, 3% річних та інфляційних втрат, нарахованих за скид понаднормативно забруднених стічних вод до міських каналізаційних мереж.

Право позивача на стягнення з відповідача пені передбачене діючим законодавством України та умовами договору, судом встановлено факт порушення грошового зобов`язання з боку відповідача, пеня була нарахована позивачем відповідно до умов договору за періоди: з 15.08.2019 по 31.01.2020; з 21.10.2019 по 31.03.2020; з 09.09.2020 по 30.11.2020.

Відповідно до ч. 6 ст. 232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Перевіривши розрахунок пені, суд приходить до висновку про те, що позивачем пеня нарахована в межах строків, визначених ч. 6 ст. 232 ГК України, у зв`язку з чим позовні вимоги в частині стягнення з відповідача пені підлягають задоволенню, а з відповідача на користь позивача підлягає стягненню пеня в загальному розмірі 3229,96 грн.

Згідно з п. 5.4. Договору боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання,на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також 3% річних від суми боргу.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України, в якій передбачено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також 3% річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Розмір боргу з урахуванням індексу інфляції визначається виходячи з суми боргу, що існувала на останній день місяця, в якому платіж мав бути здійснений, помноженої на індекс інфляції, визначений названою Державною службою статистики України, за період прострочення починаючи з місяця, наступного за місяцем, у якому мав бути здійснений платіж, і за будь-який місяць (місяці), у якому (яких) мала місце інфляція. При цьому, в розрахунок мають включатися й періоди часу, в які індекс інфляції становив менше одиниці (тобто мала місце дефляція).

Відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України право кредитора вимагати сплати боргу з урахуванням індексу інфляції та процентів річних є способом захисту його майнового права та інтересу, суть яких полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові.

Судом перевірено розрахунок розміру 3% річних та інфляційних збитків та встановлено, що штрафні санкції розраховані арифметично та логічно вірно, а з відповідача на користь позивача підлягає стягненню 891,27 грн - 3% річних та 930,84 грн інфляційних нарахувань.

Суд також відхиляє заперечення відповідача в частині неправомірності розгляду заявлених позивачем вимог в межах однієї справи, виходячи з наступного:

Згідно з ч. 1 ст. 173 Господарського процесуального кодексу України в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог, пов`язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги.

Судом встановлено, що підставою для об`єднання кількох вимог в одній позовній заяві є нарахування плати за скид вод з понаднормативними забрудненнями, що передбачено п. 6.6 Правил № 4 та п.6.7. Правил № 4. Крім того, правовідносини сторін виникли з моменту укладення договору на водопостачання та прийом стічних вод з підприємствами, установами, організаціями від 01.02.2012 № 3481. Таким чином, позовні вимоги є однорідними та об`єднані поданими доказами.

Відповідно до ст. ст. 73, 74, 77 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Згідно зі ст. 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ст. 123 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Згідно вимог п. 2 ч. 1 ст.129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи те, що суд дійшов до висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі, витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102,00 грн. підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст. ст. 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю СК-Центр Нерухомості (40011, м. Суми, вул. Супруна, буд. 15, ідентифікаційний код 36898532) на користь Комунального підприємства Міськводоканал Сумської міської ради (40009, м. Суми, вул. Білопільський шлях, буд. 9, ідентифікаційний код 03352455, email: vodocanal_sumy @ukr. net) 30418,74 грн. (тридцять тисяч чотириста вісімнадцять гривень 74 коп) заборгованості за об`єми скинутих понаднормативно забруднених стічних вод, 3229,96 грн (три тисячі двісті двадцять дев`ять гривень 96 коп.) пені, 891,27 грн (вісімсот дев`яносто одна гривня 27 коп.) - 3 % річних, 930,84 грн (дев`ятсот тридцять гривень 84 коп) інфляційних нарахувань, 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривень 00 коп.) витрат по сплаті судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Згідно зі ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, встановленому статтями 256-258 ГПК України.

Повний текст рішення складено 12.02.2021.

Суддя Ю.А. Джепа

Дата ухвалення рішення09.02.2021
Оприлюднено15.02.2021

Судовий реєстр по справі —920/1240/20

Рішення від 09.02.2021

Господарське

Господарський суд Сумської області

Джепа Юлія Артурівна

Ухвала від 14.12.2020

Господарське

Господарський суд Сумської області

Джепа Юлія Артурівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні