Рішення
від 11.02.2021 по справі 200/11519/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 лютого 2021 р. Справа№200/11519/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Троянової О.В., розглянувши адміністративний позов Головного управління ДПС у Донецькій області (вул. Італійська, 59, м Маріуполь, 87515, ЄДРПОУ 43142826) до Товариства з обмеженою відповідальністю КИЇВДОМБУД (вул. Карпинського, 80, м. Маріуполь, Донецька область, 87513, ЄДРПОУ 40109312) про стягнення податкового боргу у розмірі 37 740 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Головне управління ДПС у Донецькій області, звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю КИЇВДОМБУД про стягнення коштів з рахунків у банківських установах в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 37 740 грн.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2020 року суд прийняв до розгляду позовну заяву та відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2020 року про відкриття провадження було направлено відповідачу за адресою місцезнаходження, зазначеної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 87513, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Карпинського, 80, та повернуто у зв`язку з відсутністю адресата за вказаною адресою, про що свідчить конверт з довідкою з відміткою про причини повернення.

Верховним Судом у постанові від 13.06.2019 року по справі №805/4803/16-а зазначено: Крім того, колегія суддів вважає необґрунтованими доводи скаржника про те, що справу розглянуто судом першої інстанції за її відсутності та без належного повідомлення її про дату, час та місце розгляду справи, оскільки як вбачається з наявних в матеріалах справи доказів, судові повістки направлялися судом першої інстанції засобами поштового зв`язку та поверталися на адресу суду у зв`язку з закінченням терміну зберігання, що у відповідності до вимог ч. 11 ст. 126 КАС України вважається врученням повістки належним чином.

Враховуючи викладене, судом здійснено всі можливі заходи щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження у справі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за відповідачем обліковується податковий борг з акцизного податку на пальне на суму 37740,00 грн., а саме: 4080,00 грн. - штрафні санкції, нараховані за податковим повідомленням-рішенням (форма ПС ) №0128954630 від 26.06.2019 року; 2040,00 грн. - штрафні санкції, нараховані за податковим повідомленням-рішенням (форма ПС ) №0035064630 від 13.02.2019 року; 31620,00 грн. - штрафні санкції, нараховані за податковим повідомленням-рішенням (форма ПС ) №0041735432 від 20.09.2019 року. Зазначені податкові повідомлення-рішення не оскаржувались відповідачем в адміністративному чи судовому порядку. У зв`язку з несплатою відповідачем узгоджених податкових зобов`язань, На адресу відповідача було направлено податкову вимогу від 08.06.2016 року №8467-17, яка не оскаржувалась та не відкликалась. Враховуючи наведене, просить відповідно до приписів ст. 87 Податкового кодексу України стягнути податковий борг у сумі 37740 грн. з відповідача.

Відповідач не скористався правом на подання відзиву на позовну заяву. Враховуючи зазначені обставини, з урахуванням положень ч. 6 ст. 162 КАС України суд дійшов висновку про вирішення справи за наявними матеріалами у справі.

Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішенню справи по суті, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Позивач, Головне управління ДПС Донецької області, у розумінні п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України, є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах згідно ст.43 КАС України має адміністративну процесуальну дієздатність.

Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності, порядок адміністрування податків та зборів, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю визначені Податковим кодексом України.

Таким чином, позивач у справі - суб`єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції стосовно контролю у сфері податкових взаємовідносин.

Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю КИЇВДОМБУД , ЄДРПОУ 40109312, юридична адреса: 87513, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Карпинського, 80, зареєстроване з 09.11.2015 року, перебуває на податковому обліку як платник податків в Головному управлінні ДПС у Донецькій області (Марiупольське управлiння, Кальміуська ДПІ (Кальміуський район м. Марiуполь) з 09.11.2015 року. (а.с. 32)

Згідно розрахунку суми боргу за відповідачем рахується податковий борг у загальному розмірі 37740 грн., який складається з наступного: донараховано штрафні санкції за актом перевірки, податкове повідомлення-рішення (форма ПС ) №0128954630 від 26.06.2019 року; донараховано штрафні санкції за актом перевірки податкове повідомлення-рішення (форма ПС ) №0035064630 від 13.02.2019 року; донараховано штрафні санкції за актом перевірки податкове повідомлення-рішення (форма ПС ) №0041735432 від 20.09.2019 року. (а.с. 6)

Згідно індивідуальних даних платника податку з підсистеми податкового органу ТОВ КИЇВДОМБУД до 01.01.2017 року перебував на обліку Головного управління ДПС у м. Києві, ДПІ у Печерському районі (Печерський район м. Києва). Через зміну місцезнаходження юридичної особи 25.07.2016 року, з 01.01.2017 року відповідача взято на облік Головного управління ДПС у Донецькій області. (а.с. 7)

Підставою для прийняття зазначених рішень слугувало наступне.

Відповідно до акту про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у декларації акцизного податку, від 28.05.2019 року №423/05-99-46-30/40109312 відносно ТОВ КИЇВДОМБУД встановлено порушення у вигляді неподання декларації акцизного податку. (а.с. 12)

На підставі зазначеного акту Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення-рішення (Форма ПС ) від 26.06.2019 року №0128954630 про застосування штрафних санкцій у розмірі 4080 грн. (а.с. 14)

Зазначене податкове повідомлення-рішення було направлено відповідачу рекомендованим листом, який повернуто за закінченням встановленого строку зберігання. (а.с. 15)

Відповідно до акту про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у декларації акцизного податку, від 12.12.2018 року №239/05-99-46-30/40109312 відносно ТОВ КИЇВДОМБУД встановлено порушення у вигляді неподання декларації акцизного податку. (а.с. 16)

На підставі зазначеного акту Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення-рішення (Форма ПС ) від 13.02.2019 року №0035064630 про застосування штрафних санкцій у розмірі 2040 грн. (а.с. 17 звор.)

Зазначене податкове повідомлення-рішення було направлено відповідачу рекомендованим листом, який повернуто за закінченням встановленого строку зберігання. (а.с. 18 звор.)

Відповідно до акту про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у декларації акцизного податку, від 20.08.2019 року №534/05-99-46-30/40109312 відносно ТОВ КИЇВДОМБУД встановлено порушення у вигляді неподання декларації акцизного податку. (а.с. 20)

На підставі зазначеного акту Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення-рішення (Форма ПС ) від 20.09.2019 року №0041735432 про застосування штрафних санкцій у розмірі 31620 грн. (а.с. 23)

Зазначене податкове повідомлення-рішення було направлено відповідачу рекомендованим листом, який повернуто за закінченням встановленого строку зберігання. (а.с. 43)

Доказів оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень відповідачем не надано.

ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві 08.06.2016 року, тобто, до взяття на облік Головним управлінням ДПС у Донецькій області у зв`язку зі зміною місцезнаходження, сформовано податкову вимогу форми Ю №8467-17 про сплату суми податкового боргу в розмірі 18116,00 грн., яку направлено рекомендованим листом, який вручено уповноваженій особі. Доказів оскарження зазначеної вимоги відповідачем не надано. (а.с. 9).

Враховуючи зазначене, станом на час розгляду справи, за Товариством з обмеженою відповідальністю «КИЇВДОМБУД» обліковується податковий борг у розмірі 37740 грн., який позивач просить стягнути в судовому порядку.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податку або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Пунктом 14.1.137 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

На підставі п. 157 ч. 1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Відповідно до підпунктів 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Згідно з пунктом 36.1 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Пунктом 36.5 статті 36 Податкового кодексу України передбачено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Судом встановлено, що за позивачем обліковується податковий борг за зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями в розмірі 37740 грн., що підтверджується, в тому числі, інтегрованою карткою відповідача. (а.с. 11)

Згідно з пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до пункту 20.1.19 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи, зокрема, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

У відповідності з п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 223.2. статті 223 Податкового кодексу України платники податку, визначені пунктом 212.1 статті 212 цього Кодексу (крім імпортерів підакцизних товарів, зазначених у підпунктах 215.3.4, 215.3.5, 215.3.5-1, 215.3.5-2, 215.3.6, 215.3.7, 215.3.8 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу), подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 цього Кодексу.

Відповідно до п 57.1, п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п. 39 ч. 1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності

Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до вимог пункту 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

З метою погашення податкового боргу ГУ ДФС у Донецькій області на адресу відповідача в установленому законом порядку було направлено податкову вимогу форми Ю №08.06.2016 від 8467-17 року, яку вручено уповноваженій особі. (а.с. 9).

Прийняті заходи податковим органом не призвели до погашення податкового боргу.

Доказів оскарження вказаної податкової вимоги та податкових повідомлень-рішень в адміністративному чи судовому порядку суду не надано, а тому вони є чинними та підлягають виконанню.

Як зазначено у п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з п. 87.1,87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених вказаною статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Сплата грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених вказаним Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 110.1 статті 110 Податкового кодексу України платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 Податкового кодексу України ).

Відповідно до п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 Податкового кодексу України).

Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Доказів погашення податкової заборгованості станом на день винесення судом даного рішення, матеріали справи не містять. Відзив на позовну заяву, сплату узгодженої суми податкової заборгованості у добровільному порядку або оскарження її відповідачем надано не було, жодних доказів на спростування позиції контролюючого органу відповідачем також не надано.

З огляду на зазначене, враховуючи вимоги ст.ст. 72-79, 90 КАС та беручи до уваги докази, які наявні у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги контролюючого органу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Враховуючи приписи статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають відшкодуванню.

Враховуючи наведене та керуючись статтями 2, 14, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255, 257-263, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Донецькій області (вул. Італійська, 59, м Маріуполь, 87515, ЄДРПОУ 43142826) до Товариства з обмеженою відповідальністю КИЇВДОМБУД (вул. Карпинського, 80, м. Маріуполь, Донецька область, 87513, ЄДРПОУ 40109312) про стягнення податкового боргу у розмірі 37 740 грн. - задовольнити.

Стягнути з рахунків у банківських установах, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю КИЇВДОМБУД (вул. Карпинського, 80, м. Маріуполь, Донецька область, 87513, ЄДРПОУ 40109312) податковий борг в розмірі 37740 (тридцять сім тисяч сімсот сорок) грн.

Рішення прийнято, складено та підписано в нарадчій кімнаті 11 лютого 2021 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: 1) на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Апеляційна скарга згідно положень статті 297 КАС України подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Донецький окружний адміністративний суд.

Суддя О.В. Троянова

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2021
Оприлюднено15.02.2021
Номер документу94835481
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/11519/20-а

Рішення від 11.02.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні