РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
05 лютого 2021 року м. Рівне №460/6842/20
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Борискіна С.А. за участю секретаря судового засідання Лютко М.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Процишин М.О.,
відповідача: представник не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області доДержавного підприємства "Зарічненське лісове господарство" про застосування заходів реагування, - В С Т А Н О В И В:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області звернулося до суду з позовом до Державного підприємства "Зарічненське лісове господарство" про застосування заходів реагування.
Мотивуючи вимоги позову зазначав, що за результатами позапланової перевірки щодо додержання відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки було складено акт від 14.08.2020 №39. В даному акті зафіксовано ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні, виявлених під час перевірки території та приміщення пекарні Локницького лісництва Державного підприємства "Зарічненське лісове господарство". У зв`язку з наведеним, позивач просив позов задовольнити у повному обсязі та застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи будівлі пекарні. Просив позовні вимоги задовольнити повністю.
Ухвалою суду від 21.09.2020 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче судове засідання на 16.11.2020 на 15:00 год. Встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання до суду відзиву на позовну заяву.
Відзиву у встановлений судом строк відповідачем подано не було.
Ухвалою суду від 16.11.2020 у Державного підприємства "Зарічненське лісове господарство" витребувано у строк до наступного судового засідання належним чином засвідчені докази: на підтвердження усунення порушень зафіксованих позивачем в акті перевірки від 07.08.2020 №7. Продовжено строк підготовчого провадження у справі №460/6842/20 на тридцять днів. Підготовче засідання у справі відкласти до 18.12.2020 до 16:15 год.
Ухвалою суду від 18.12.2020 закрито підготовче провадження у справі. Розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні на 05.02.2021 на 10:30 год.
У судовому засіданні, призначеному на 05.02.2021, представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позові. Просив повністю задовольнити позовні вимоги.
У судове засідання, призначене на 05.02.2021, представник відповідача не прибув. Про дату, місце і час судового розгляду повідомлявся належним чином. Причини неявки суд не повідомив. У відповідності до вимог ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за його відсутності.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення у повному обсязі, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що в період з 10.08.2020 по 14.08.2020, на підставі наказу Зарічненського районного сектору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області від 07.08.2020 №5 "Про організацію проведення перевірок" (а.с.4-7), працівниками Зарічненського районного сектору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області проведено позапланову перевірку додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, зокрема, приміщення пекарні Локницького лісництва Державного підприємства "Зарічненське лісове господарство" за наслідками якої складено акт від 14.08.2020 №39 (а.с.8-15, далі - Акт перевірки).
В Акті перевірки зазначено про порушення відповідачем на вказаному об`єкті вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 (далі - ППБУ):
- не проведено обробку дерев`яних конструкцій покрівлі вогнетривким розчином (розділ ІІІ, п.2.5 ППБУ);
- приміщення не обладнано системою протипожежного захисту (розділ V, п.1.2 ППБУ);
- відсутній захист будівлі від прямого попадання блискавки та її вторинних проявів (розділ ІV, п.1.21 ППБУ);
- не проведено замір опору ізоляції електромережі (розділ ІV, п.1.21 ППБУ);
- приміщення будівлі не забезпечено необхідною кількістю первинних засобів пожежогасіння згідно норм належності (розділ V, п.3.6, 3.9 ППБУ).
Доказів здійснення будь-яких заходів на усунення виявлених порушень, відповідачем до матеріалів справи долучено не було.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 1, 11, 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності (п.1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052).
Відповідно до пп. 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області, затвердженого наказом ДСНС України від 21.09.2017 №507, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
Статтею 66 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Частиною 2 статті 70 вказаного Кодексу визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Отже, підставою для повного або часткового зупинення діяльності підприємства є факт створення ним реальної загрози життю та здоров`ю людей у зв`язку з експлуатацією об`єкта з порушеннями вимог законодавства, що має підтверджуватись достатніми доказами.
Суд дійшов висновку, що наведені в Акті перевірки порушення, які були виявлені позивачем, відповідають вказаним критеріям та спричиняють загрозу для життя і здоров`я власника майна та людей, що можуть перебувати у приміщенні пекарні Локницького лісництва Державного підприємства "Зарічненське лісове господарство", розташованої за адресою: Рівненська область, Зарічненський район, с. Локниця, вул. Лісова, 2.
При цьому, суду не надано доказів усуненням відповідачем таких порушень вимог законодавства.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877 виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України судові витрати понесені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області ( вул. Гетьмана Полуботка, 37, м. Рівне, 33028, код ЄДРПОУ 38610634) до Державного підприємства "Зарічненське лісове господарство" (вул.Центральна, 78, смт. Зарічне, Рівненська область, 34000, код ЄДРПОУ 00992823) про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи будівлі пекарні Локницького лісництва Державного підприємства "Зарічненське лісове господарство" за адресою: Рівненська область, Зарічненський район, с. Локниця, вул. Лісова, 2, шляхом опечатування вхідних дверей та відключення від системи електрозабезпечення, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 12 лютого 2021 року.
Суддя С.А. Борискін
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2021 |
Оприлюднено | 15.02.2021 |
Номер документу | 94837314 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
С.А. Борискін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні