29/23-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.05.2007р.м.Київ№ 29/23-А
За позовом Антрацитівська об"єднана державна податкова інспекція
До Відкрите акціонерне товариство "Коровай"
Предметадміністративногопозову стягнення 577,50 грн.
Суддя
Секретар судового засідання М.В. Вознюк
обставини справи:
Позивач –Антрацитівська Об'єднана державна податкова інспекція –звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить стягнути штрафні санкції з відповідача –Відкритого акціонерного товариства „Коровай” в розмірі 577,50 грн. на користь Державного бюджету України.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем проведена перевірка господарської одиниці –виносна торгівля, що розташована за адресою: Луганська область, м. Антрацит, вул. Молодогвардійська по дотриманню вимог законодавства, яке регулює готівковий обіг в Україні. За результатами перевірки складено акт від 22.06.06 № 12020083/0023, яким встановлено порушення п. 2, 5, 13 ст. 3 ЗУ „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 01.06.2000 р. № 1776-ІІІ, а саме продаж товару без використання реєстратора розрахункових операцій та без видачі розрахункового документа, не відповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у розрахунковій книжці, з початку робочого дня на суму 47,50 грн.
На підставі вказаного ату перевірки позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення по стягненню штрафних санкцій від 03.07.06 р. № 0000912303/0 на суму 577,50 грн.
Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому просить у позові відмовити з огляду на те, що при проведенні перевірки та складенні акту перевірки працівниками податкової служби було допущено ряд порушень і в зв'язку з цим прийняте податкове-повідомлення рішення є незаконним, а тому не підлягає виконанню.
Представником філії ВАТ „Коровай” „Антрацитівський хлібокомбінат” також до суду були надані заперечення із проханням у позові відмовити в зв'язку з тим, що Антрацитівською ОДПІ здійснено перевірку з порушенням законів та Конституції України, а тому відсутні правові підстави для застосування штрафних санкцій.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відкрите акціонерне товариство „Коровай” зареєстроване Виконавчим комітетом Луганської міської ради 01.02.95 за адресою: 91016, Луганська область, м. Луганськ, вул. Совєтська, 60, як юридична особа, з ідентифікаційним кодом 00381350.
На підставі рішення правління ВАТ „Коровай” від 12.07.95 № 1 створено філію –Антрацитівський хлібокомбінат ВАТ „Коровай”, ідентифікаційний код 03293250. Антрацитівський хлібокомбінат не є юридичною особою, що підтверджується довідкою обласного управління статистики від 09.02.98. Філія взята на податковий облік у Антрацитівський ОДПІ відповідно до довідки від 16.11.06 № 104.
Позивачем проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності, за наслідками якої складено акт від 22.06.06 р. №12020083/0023, яким встановлено порушення відповідачем п. 2, 5, 13 ст. 3 ЗУ „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 01.06.2000 р. № 1776-ІІІ - не видано розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції особі, яка отримала товар; не проведено розрахунку з використанням книги обліку операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення; при розрахунках реєстраторів розрахункових операцій; не забезпечено відповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у розрахунковій книжці, з початку робочого дня на суму 47,50 грн.
На підставі вказаного вище акту перевірки позивачем прийняте рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 03.07.06 р. № 0000912303/0 на суму 577,50 грн., яким відповідачу визначено зобов‘язання у вигляді штрафної (фінансової) санкції за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Вказане вище рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій вручено директору філії Антрацитівський хлібокомбінат ВАТ „Коровай” Пантикіну І.Н, про що свідчить корінець рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій (в матеріалах справи).
Відповідачем не надано доказів оскарження в установленому законодавством порядку рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 03.07.06 р. № 0000912303/0. На момент розгляду справи вказане рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій не скасоване і є дійсним.
Відповідно до облікової картки платника податку сума штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки, станом на 20.02.07 складає 577,50 грн. Заборгованість також підтверджується довідкою Антрацитівської ОДПІ від 20.02.07 № 206.
Позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Згідно із преамбулою Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" цей Закон визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Отже, цей Закон не є законом про оподаткування.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України державні органи та їх посадові особи діють у спосіб, в межах повноважень та на підставах, передбачених Конституцією та Законами України.
Законом України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг” передбачено, що фінансові санкції застосовуються на підставі рішення відповідного органу, тобто визначена форма реагування державного органу та назва акта, який він приймає в межах своєї компетенції –рішення.
Крім того, відповідно до ст. 2 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”, завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
Згідно зі ст. 3 зазначеного Закону органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень.
Статтею 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції виконують, зокрема, такі функції:
- здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів;
- забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами;
- подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" передбачена відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за порушення норм цього закону. За такі порушення за рішенням відповідних органів державної податкової служби України до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у встановлених цим Законом розмірах.
Такі санкції відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а також Бюджетного кодексу України зараховуються до бюджетів, незважаючи на те, що за класифікацією бюджетних доходів вони відносяться до неподаткових надходжень.
Таким чином, суд дійшов висновку, що визначення відповідачеві фінансових санкцій здійснено податковим органом правомірно і в межах компетенції контролюючого органу, встановленої законами України, в т. ч. спеціальним законодавством, зокрема Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій та патентування в розмірі 577,50 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, Господарський суд міста Києва,
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Коровай” (02099, м.Київ, вул. Ялтинська, 5Б; 91016, Луганська область, м. Луганськ, вул. Совєтська, 60, ідентифікаційний код 00381350, р/р 260013222, м. Луганськ, ОД „РАЙФФАЙЗЕН банк АВАЛЬ”, МФО 304007, р/р 2606502084, м. Луганськ, Луг. ФВАТ АБ „Укргазбанк”, МФО 304621, р/р 26100000410501 ТОВ „Східно-промисловий КБ” м. Луганськ, МФО 304706, р/р 26001041 ТОВ „Східно-промисловий КБ” м. Луганськ, МФО 304706, р/р 26003959676504 ФЗАТ „Перший український міжнародний банк”, м. Луганськ, МФО 304966, р/р 260691806, м. Луганськ, ОД „РАЙФФАЙЗЕН банк АВАЛЬ”, МФО 304007, р/р 26008010031961, у м. Києві, ВАТ „УКРЕКСІМБАНК”, МФО 322313, р/р 26003301233723 філія „Жовтневе відділення ПІБ у м. Києві”, МФО 322067) чи з будь-якого іншого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання даної постанови на користь Державного бюджету (рахунок 31117104600010, код платежу 23030100, одержувач: Антрацитівське ВДК, код 25992095, банк одержувача: УДК у Луганській області, МФО 804013) суму штрафних санкцій в розмірі 577,50 грн.
Постанова відповідно до частини 1 статті 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.
Суддя І.В.Усатенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2007 |
Оприлюднено | 20.09.2007 |
Номер документу | 948677 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Усатенко І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні