Постанова
від 04.05.2007 по справі 29/22-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

29/22-А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

04.05.2007р.м.Київ№ 29/22-А

За позовом             Антрацитівська об"єднана державна податкова інспекція

До                           Відкрите акціонерне товариство "Коровай"

Предметадміністративногопозову стягнення 4023,00 грн.

Суддя

Секретар судового засідання М.В. Вознюк

Представники:

від позивача:       – не з”явились

від відповідача:   - не з'явились

обставини справи:

Позивач –Антрацитівська Об'єднана державна податкова інспекція –звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить стягнути штрафні санкції з відповідача –Відкритого акціонерного товариства „Коровай” в розмірі 4023,00 грн. на користь Державного бюджету України.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем проведена перевірка господарської одиниці –виїзна торгівля, що розташована за адресою: Луганська область, м. Антрацит, вул. Комунальна, р-н магазину „Вимпел” по дотриманню вимог законодавства, яке регулює готівковий обіг в Україні. За результатами перевірки складено акт від 03.06.06 № 12020077/0023, яким встановлено порушення п. 2, 5, 13 ст. 3 ЗУ „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 01.06.2000 р. № 1776-ІІІ,  а саме продаж товару без використання реєстратора розрахункових операцій та без видачі розрахункового документа; порушення встановленого порядку використання розрахункової книги; не відповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у розрахунковій книжці, з початку робочого дня на суму 668,60 грн.

На підставі вказаного ату перевірки позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення по стягненню штрафних санкцій від 14.06.06 р. № 0000142303/0 на суму 4023,00 грн.

Позивач також надав пояснення в яких наголошує, що перевірка була проведена згідно з нормами чинного законодавства і на момент розгляду справи податкове повідомлення-рішення не скасоване і не відкликане.

Відповідач надав заперечення на позовну заяву, в якому просить у позові відмовити з огляду на те, що при проведенні перевірки та складенні акту перевірки працівниками податкової служби було допущено ряд порушень і в зв'язку з цим прийняте податкове-повідомлення рішення є незаконним, а тому не підлягає виконанню.

Представником філії ВАТ „Коровай” „Антрацитівський хлібокомбінат” також до суду були надані заперечення із проханням у позові відмовити в зв'язку з тим, що Антрацитівською ОДПІ здійснено перевірку з порушенням законів та Конституції України, а тому відсутні правові підстави для застосування штрафних санкцій.

Відповідач і позивач, явку своїх представників в судові засідання 10.04.2007р., та 04.05.2007р. не забезпечили. У зв'язку з нез'явленням представників сторін розгляд справи відкладався, ухвали про призначення розгляду справи та про її відкладення направлялися відповідачу за всіма наявними у матеріалах справи адресами, в т.ч. зазначеними в його установчих та реєстраційних документах. Від позивача надійшли  клопотання та заява, в яких позивач, в зв”язку з неможливістю забезпечити явку свого представника до суду просить задовольнити позовні вимоги, розглянути справу без їх участі, з урахуванням пояснень, наданих на вимоги суду,

Відповідно до ст. 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Відкрите акціонерне товариство „Коровай” зареєстроване Виконавчим комітетом Луганської міської ради 01.02.95 за адресою: 91016, Луганська область, м. Луганськ, вул. Совєтська, 60, як юридична особа, з ідентифікаційним кодом 00381350.

На підставі рішення правління ВАТ „Коровай” від 12.07.95 № 1 створено філію –Антрацитівський хлібокомбінат ВАТ „Коровай”, ідентифікаційний код 03293250. Антрацитівський хлібокомбінат не є юридичною особою, що підтверджується довідкою обласного управління статистики від 09.02.98. Філія взята на податковий облік у Антрацитівський ОДПІ відповідно до довідки від 16.11.06 № 104.

Позивачем проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності, за наслідками якої складено акт від 03.06.06 р. №12020077/0023, яким встановлено порушення відповідачем п. 2, 5, 13 ст. 3 ЗУ „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 01.06.2000 р. № 1776-ІІІ -  не видано розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції особі, яка отримала товар; не проведено розрахунку з використанням книги обліку операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення; порушення встановленого порядку використання розрахункової книги; при розрахунках реєстраторів розрахункових операцій не забезпечено  відповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у розрахунковій книжці, з початку робочого дня на суму 668,60 грн.

На підставі вказаного вище акту перевірки позивачем прийняте рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 14.06.06 р. № 0000912303/0 на суму 4023,00 грн., яким відповідачу визначено зобов‘язання у вигляді штрафної (фінансової) санкції за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Вказане вище рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій направлено на адресу філії Антрацитівський хлібокомбінат ВАТ „Коровай” рекомендованою кореспонденцією 15.06.06 та було отримано, згідно поштового повідомлення, уповноваженим секретарем Антоновою 23.06.06.

Філія Антрацитівський хлібокомбінат ВАТ „Коровай” звернулась зі скаргою від 03.07.06 № 614 на рішення Антрацитівською ОДПІ від 14.06.06 №  0000912303/0 до Антрацитівською ОДПІ. За результатами розгляду скарги скаржнику повідомлено, що вказана скарга не може бути розглянута у Антрацитовській ОДПІ (відповідь від 12.07.06 № 5157/23-213). 07.08.06 Антрацитівський хлібокомбінат повторно звернувся до Антрацитівською ОДПІ зі скаргою на рішення ОДПІ від 14.06.06 №  0000912303/0. Антрацитівська ОДПІ надала відповідь від 16.08.06 № 6056/23 з рекомендацією направити скаргу за належністю.

Відповідачем не надано доказів того, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 14.06.06 №  0000912303/0  скасоване чи відкликане. Станом на день розгляду спору рішення, за яким здійснюється стягнення є чинним.

Відповідно до облікової картки платника податку сума штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки, станом на 19.03.07  складає 4023,00 грн.  Заборгованість також підтверджується довідкою Антрацитівської ОДПІ від 19.03.07 № 399.

Позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Посилання відповідача на порушення позивачем Наказу ДПА України №327 від 10.08.2005р. №327 „Про затвердження Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства” (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 р. за N 925/11205), та Закону України „Про державну податкову службу в Україні” в частині: не надання під розписку керівнику філії направлень на перевірку, копії наказу керівника податкового органу про проведення виїзної перевірки, таким чином перевіряючи  не підтвердили свої повноваження адміністрації філії, відсутність в акті перевірки  дати та номеру наказу органу державної податкової служби на проведення перевірки, імен та по батькові посадових осіб, що здійснювали перевірку, вид перевірки, факт підписання акту не за місцем знаходження проведення перевірки, підписання акту перевірки двома, а не трьома службовими особами позивача не є підставою для відмови в задоволенні позовних вимог, оскільки відповідачем не надано суду доказів скасування або визнання недійсним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 14.06.06 №  0000912303/0. Крім того відповідачем не оспорюється факт здійснення порушень, встановлених в Акті перевірки. За таких обставин рішення є чинним і підлягає виконанню в порядку, встановленому законодавством.

Згідно із преамбулою Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" цей Закон визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Отже, цей Закон не є законом про оподаткування.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України державні органи та їх посадові особи діють у спосіб, в межах повноважень та на підставах, передбачених Конституцією та Законами України.

Законом України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг” передбачено, що фінансові санкції застосовуються на підставі рішення відповідного органу, тобто визначена форма реагування державного органу та назва акта, який він приймає в межах своєї компетенції –рішення.

Крім того, відповідно до ст. 2 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”, завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).

Згідно зі ст. 3 зазначеного Закону органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень.

Статтею 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції виконують, зокрема, такі функції:

- здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів;

- забезпечують   застосування  та  своєчасне  стягнення  сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами;

- подають   до  судів  позови  до  підприємств,  установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими  фондами  за  рахунок  їх майна.

Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" передбачена відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за порушення норм цього закону. За такі порушення за рішенням відповідних органів державної податкової служби України до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у встановлених цим Законом розмірах.

Такі санкції відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а також Бюджетного кодексу України зараховуються до бюджетів, незважаючи на те, що за класифікацією бюджетних доходів вони відносяться до неподаткових надходжень.

Таким чином, суд дійшов висновку, що визначення відповідачеві фінансових санкцій здійснено податковим органом правомірно і в межах компетенції контролюючого органу, встановленої законами України, в т. ч. спеціальним законодавством, зокрема Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій та патентування в розмірі 4023,00 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, Господарський суд міста Києва,

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Коровай” (02099, м.Київ, вул. Ялтинська, 5Б; 91016, Луганська область, м. Луганськ, вул. Совєтська, 60, ідентифікаційний код 00381350, р/р 260013222, м. Луганськ, ОД „РАЙФФАЙЗЕН банк АВАЛЬ”, МФО 304007, р/р 2606502084, м. Луганськ, Луг. ФВАТ АБ „Укргазбанк”, МФО 304621, р/р 26100000410501 ТОВ „Східно-промисловий КБ” м. Луганськ, МФО 304706, р/р 26001041 ТОВ „Східно-промисловий КБ” м. Луганськ, МФО 304706, р/р 26003959676504 ФЗАТ „Перший український міжнародний банк”, м. Луганськ, МФО 304966, р/р 260691806, м. Луганськ, ОД „РАЙФФАЙЗЕН банк АВАЛЬ”, МФО 304007, р/р 26008010031961, у м. Києві, ВАТ „УКРЕКСІМБАНК”, МФО 322313, р/р 26003301233723 філія „Жовтневе відділення ПІБ у м. Києві”, МФО 322067) чи з будь-якого іншого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання даної постанови на користь Державного бюджету (рахунок 31117104600010, код платежу 23030100, одержувач: Антрацитівське ВДК, код 25992095, банк одержувача: УДК у Луганській області, МФО 804013) суму штрафних санкцій в розмірі 4023,00 грн.

Постанова відповідно до частини 1 статті 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.  ст.  185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.

Суддя                                                                                І.В.Усатенко

                                       

Дата ухвалення рішення04.05.2007
Оприлюднено20.09.2007
Номер документу948678
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —29/22-а

Постанова від 04.05.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Усатенко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні