СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 лютого 2021 року справа № 480/9309/20
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Бондар С.О., розглянувши у спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/9309/20 за позовом Головного управління ДПС у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Летранс групп" про стягнення податкового боргу та накладення арешту,-
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Сумській області звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариство з обмеженою відповідальністю "Летранс групп" про стягнення податкового боргу в сумі 36621,88 грн, в тому числі: з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 31124,11 грн, з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 3457,77 грн, адміністративні штрафи та інші санкції в розмірі 2040,00 грн. Також просить накласти арешт на кошти та інші цінності, що знаходяться у банку платника податків, у разі якщо у такого платника відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу на суму 36621,88грн.
Свої вимоги мотивує тим, що відповідач є платником податків і зобов`язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов`язкових платежів) у встановлені законодавством терміни, однак всупереч вимогам статті 16 Податкового кодексу України, відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі вносить податки до бюджету, внаслідок чого має податковий борг в сумі 36621,88 грн. З метою погашення боргу відповідачу надсилалася податкова вимога, проте сума боргу залишилась несплаченою. Крім того, позивач просить накласти арешт на кошти, які знаходяться на відкритих рахунках у банках, в зв`язку з відсутністю у відповідача майна, що може бути джерелом погашення податкового боргу.
Ухвалою суду від 24.12.2020 відкрито провадження по справі, розгляд проводиться за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Вказана ухвала надсилалась за адресою реєстрації відповідача, та вручена боржнику 04.01.2021.
На момент розгляду даної справи, відзив на позов від ТОВ "Летранс групп" до суду не надходив.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що ТОВ "Летранс групп" зареєстроване як юридична особа, є платником податків і зборів.
Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Пунктом 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України зазначено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Станом на дату подання позовної заяви за відповідачем обліковується заборгованість:
- з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 31124,11 грн;
- з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 3457,77 грн;
- адміністративні штрафи та інші санкції в розмірі 2040 грн.
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість №9256262964 від 19.11.2018, поданої ТОВ Летранс Групп , визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість в розмірі 25841,62 грн.
Податковим органом проведені наступні камеральні перевірки відповідача:
1) камеральна перевірка своєчасності подання податкової декларації з ТОВ Летранс Групп за червень 2019 року (неподання), за результатами якої складено акт №3923/18-28-54-12/33814046 від 16.08.2019 р., на підставі якого відповідачу винесено податкове повідомлення - рішення №0065565404 від 10.09.2019 та яким ТОВ Летранс Групп визначено суму штрафної санкції з ПДВ в розмірі 1020, 00 грн.;
2) камеральна перевірка своєчасності подання податкової декларації з ТОВ Летранс Групп за травень 2019 року (неподання), за результатами якої складено акт №3326/18-28-54-12/33814046 від 18.07.2019, на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення №0058345412 від 12.08.2019 на суму штрафної санкції з ПДВ в розмірі 1020, 00 грн.;
3) камеральна перевірка своєчасності подання податкової декларації з ТОВ Летранс Групп за березень 2019 року (неподання), за результатами якої складено акт №2321/18-28-54-12/33814046 від 20.05.2019, на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення №0044155412 від 11.06.2019 та яким ТОВ Летранс Групп визначено суму штрафної санкції з ПДВ в розмірі 1020,00 грн;
4) камеральна перевірка своєчасності подання податкової декларації з ТОВ Летранс Групп за жовтень 2018 року, за результатами якої складено акт №1396/18-28-54-12/33814046 від 29.03.2019, на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення №0034215412 від 07.05.2019, яким ТОВ Летранс Групп визначено суму штрафної санкції з ПДВ в розмірі 822, 62 грн. та податкове повідомлення - рішення №0034205412 від 07.05.2019, яким ТОВ Летранс Групп визначено суму штрафної санкції з ПДВ в розмірі 350,30 грн;
5) камеральна перевірка своєчасності подання податкової декларації з ТОВ Летранс Групп за лютий 2019 року (неподання), за результатами якої складено акт №1747/18-28-54-12/33814046 від 17.04.2019, на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення №0037665412 від 17.05.2019, яким ТОВ Летранс Групп визначено суму штрафної санкції з ПДВ в розмірі 1020, 00 грн.;
6) камеральна перевірка своєчасності подання податкової декларації з ТОВ Летранс Групп по податкових повідомленнях - рішеннях (форма Ш ), за результатами якої складено акт №773/18-28-54-12/33814046 від 13.12.2018, на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення №0039575412 від 28.12.2018, яким ТОВ Летранс Групп визначено суму штрафної санкції з ПДВ в розмірі 29,52 грн. та податкове повідомлення - рішення №0039595412 від 28.12.2018, яким ТОВ Летранс Групп визначено суму штрафної санкції з ПДВ в розмірі 0,07 грн.
Відповідно до податкової декларації з податку на прибуток підприємства №9299417495 від 28.02.2018, поданої ТОВ Летранс Групп , визначено суму грошового зобов`язання по податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 2 105, 69 грн.
Податковим органом проведені наступні камеральні перевірки:
1) камеральна перевірка своєчасності сплати податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємства за 2016 рік, за результатами якої складено акт №2420/18-28-12-04/33814046 від 18.04.2018, на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення №0025911204 від 30.05.2018 та яким визначено суму штрафної санкції з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 306,80 грн.;
2) камеральна перевірка своєчасності сплати податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємства по податковому повідомленню - рішенню №0003091204 від 13.12.2016, за результатами якої складено акт №5198/18-28-12-04/33814046 від 16.08.2018, на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення №0049591204 від 20.09.2018 та яким ТОВ Летранс Групп визначено суму штрафної санкції з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 25,28 грн.;
3) камеральна перевірка своєчасності сплати податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємства за 2018 рік, за результатами якої складено акт №969/18-28-54-12/33814046 від 20.03.2019, на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення №0030825412 від 22.04.2019 та яким ТОВ Летранс Групп визначено суму штрафної санкції з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 1020,00 грн.
Також, податковим органом проведено камеральні перевірки ТОВ Летранс Групп , а саме:
- камеральну перевірку своєчасності подання звіту про суми податкових пільг за 3 квартал 2019 року (9 місяців) ТОВ Летранс Групп , за результатами якої складено акт №1979/18-28-54-04/33814046 від 09.12.2019, на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення №0003735404 від 14.01.2020 та яким ТОВ Летранс Групп визначено суму штрафної санкції в розмірі 1020,00 грн.,
- камеральну перевірку своєчасності подання звіту про суми податкових пільг за 2 квартал 2019 року (6 місяців) ТОВ Летранс Групп , за результатами якої складено акт №1492/18-28-54-04/33814046 від 20.11.2019, на підставі якого винесено податкове повідомлення - рішення №0003775404 від 14.01.2020 та яким ТОВ Летранс Групп визначено суму штрафної санкції в розмірі 1020,00 грн.
Вищевказані податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржувались ні в адміністративному, ні в судовому порядку, а тому набули статусу податкового боргу.
Відповідно до ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган податкової служби надсилає йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання податкового повідомлення-рішення.
З метою погашення податкового боргу, позивачем було сформовано податкову вимогу від 28.01.2020 № 843-10, яка була надіслана за адресою товариства.
Відповідно до п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Поштове відправлення із вимогою було повернуто із зазначенням поштовим відділенням причин невручення за закінченням встановленого строку зберігання (а.с.65).
Тому з урахуванням положень п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України, податкова вимога вважається такою, що вручена, однак, вжиті заходи не сприяли погашенню податкового боргу.
Податковий борг відповідача з часу направлення податкової вимоги не переривався, податкова заборгованість не погашалася.
Згідно з пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Підпунктом 20.1.33 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку, платника податків, який має податковий борг, у разі якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.
Наведена законодавча норма встановлює одночасно як право податкового органу на звернення до суду з вимогою про накладення арешту на кошти платника податків, так і підстави для реалізації цього повноваження. Такими підставами є: 1) відсутність майна, за рахунок якого може бути погашений податковий борг; 2) недостатність такого майна для погашення суми податкового боргу через те, що балансова вартість цього майна менша за відповідну суму податкового боргу; 3) майно не може бути джерелом погашення податкового боргу у відповідній сумі.
Відповідно до п. 3 розділу ІІ "Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 №632 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.08.2017 № 948/30816), арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.
Згідно з п. 1 розділу VII зазначеного Порядку арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду у разі звернення контролюючого органу до суду.
За приписами п. 2 розділу VII зазначеного Порядку звільнення коштів з-під арешту банк або інша фінансова установа здійснює за рішенням суду. Для звільнення коштів з-під арешту контролюючий орган звертається до суду протягом двох робочих днів, що настають за днем, коли контролюючому органу стало відомо про виникнення підстав для припинення такого арешту.
При цьому арешт із підстав, передбачених пп. 20.1.33 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, не може застосовуватися до майна платника податків, відмінного від коштів, оскільки диспозиція розглядуваної правової норми визначає предметом для накладення арешту виключно кошти та цінності, що знаходяться в банках.
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо ТОВ Летранс Групп відсутнє майно, за рахунок якого може бути погашений податковий борг (а.с.11).
Отже у платника податків відсутнє майно, за рахунок якого може бути погашений податковий борг, що є підставою для накладання арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться на рахунках у банках.
Крім того, виходячи з положень п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з пп. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Відповідно до пп. 94.6.2 п. 94.6 ст. 94 Податкового кодексу України арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.
Відповідно до розрахунку суми податкового боргу, заборгованість відповідача залишається не сплаченою та складає 36621,88 грн.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне стягнути з ТОВ "Летранс Груп" за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків, та готівки, що належить такому платнику податків, податковий борг в сумі 36621,88грн. та накласти арешт на кошти та інші цінності, які знаходяться на відкритих рахунках у банках та в інших фінансових установах ТОВ "Летранс Групп", на суму податкового боргу 36621,88 грн.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Летранс групп" про стягнення податкового боргу та накладення арешту - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Летранс Групп (ЄДРПОУ 33814046, м.Суми, вул. Кірова, буд. 130 кв.(офіс) 25), за рахунок коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та за рахунок готівки, що належить платнику податків, податковий борг в сумі 36621,88 грн (тридцять шість тисяч шістсот двадцять одна грн. 88 коп.), в тому числі з:
- податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 31124,11 грн. на р/рUA718999980333139318000018540, отримувач Сумська міська отг11021000, код класифікації доходів бюджету 11021000, код отримувача 37970593, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998,
- податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 3457,77грн. на р/рUA158999980313040029000018540, отримувач Сумська міська отг14060100, код класифікації доходів бюджету 14060100, код отримувача 37970593, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998,
- адміністративні штрафи та інші санкції в розмірі 2040,00 грн. на р/рUA088999980313060106000018540, отримувач Сумська міська отг21081100, код класифікації доходів бюджету 21081100, код отримувача 37970593, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998.
Накласти арешт на кошти та інші цінності, що знаходяться у банку платника податків, у разі якщо у такого платника відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу на суму 36621, 88 грн. на наступні банківські рахунки:
- НОМЕР_1 , відкритий у АТ КБ ГЛОБУС 23.06.2016, 980 - українська гривня, МФО банку 380526,
- НОМЕР_1 , відкритий у АТ КБ ГЛОБУС 18.03.2019, 980 - українська гривня, МФО банку 380526,
- НОМЕР_2 , відкритий у АТ А-БАНК 04.09.2014, 980 - українська гривня, МФО банку 307770,
- НОМЕР_3 , відкритий у АТ А-БАНК 27.12.2018, 980 - українська гривня, МФО банку 307770,
- НОМЕР_4 , відкритий у Сумській філії АТКБ Приватбанк м. Суми 13.09.2013, 978 - євро, МФО банку 337546,
- НОМЕР_5 , відкритий у Сумській філії АТКБ Приватбанк м. Суми 20.08.2013, 980 - українська гривня, МФО банку 337546,
- НОМЕР_6 , відкритий у Сумській філії АТКБ Альфа - банк у м. Києві 26.03.2019, 980 - українська гривня, МФО банку 300346,
- НОМЕР_7 , відкритий у Сумській філії АТКБ Альфа - банк у м. Києві 26.03.2019, 980 - українська гривня, МФО банку 300346,
-UA0989999803851890000000, відкритий у Казначействі України (ел. адм. подат.) 24.12.2014, 980 - українська гривня, МФО банку 899998.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.О. Бондар
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2021 |
Оприлюднено | 16.02.2021 |
Номер документу | 94869488 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.О. Бондар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні