Рішення
від 14.02.2021 по справі 540/1943/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 лютого 2021 р.м. ХерсонСправа № 540/1943/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі позивач) звернувся до суду з позовом до Управління соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької районної державної адміністрації (далі відповідач, Управління), у якому просить:

- визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької районної державної адміністрації щодо невиплати ОСОБА_1 щорічної одноразової грошової допомоги до 5 травня у розмірі встановленого статтею 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» за період з 2017- 2019 роки;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької районної державної адміністрації здійснити перерахунок та виплату разової щорічної грошової допомоги до 05 травня ОСОБА_1 , згідно вимог Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" за період з 2017 по 2019 рік в сумі 16825 грн., з урахуванням раніше виплачених коштів.

Позовні вимоги мотивує тим, що позивач є учасником бойових дій та відповідно має пільги, встановлені Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 року №3551. Вважає, що на час виникнення спірних відносин діяла редакція ст.12 Закону №3551, відповідно до якої щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком. У зв`язку з чим позивач звернувся до відповідача з заявою про нарахування та виплату частини невиплаченої грошової разової допомоги до 05 травня за 2017 рік 5035 грн., за 2018 рік - 5600 грн., за 2019 рік - 6190 грн., а всього - 16825 грн. Позивач отримав відповідь від Управління праці та соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької державної районної адміністрації з посиланням на те, що виплату разової грошової допомоги йому проведено на виконання Постанов Кабінету Міністрів України, а саме: від 14.03.2018 року №170 Деякі питання виплати у 2018 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» учасниками бойових дій, у сумі - 1265 грн.; від 20.03.2019 року №237 Деякі питання виплати у 2019 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» учасникам бойових дій, у сумі - 1295 грн. Також Управлінням вказано на те, що у 2017 році позивач проходив військову службу за контрактом у ЗСУ за межами Новотроїцького району, у зв`язку із чим допомогу до 05 травня у 2017 році позивач отримав за місцем проходження служби.

Отже, відповідач вважає, що позивачу на сьогодні виплата минулих років повністю завершена.

Позивач, не погоджуючись з такою позицією відповідача, звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою від 28.07.2020 року по справі відкрито спрощене позовне провадження, вирішено справу розглядати без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідачем надіслано до суду заперечення, зі змісту якого вбачається, що останній позов не визнає. Зокрема, свою позицію обґрунтовує тим, що з метою законодавчого врегулювання розбіжностей між законами щодо визначення розміру щорічної разової грошової допомоги до 5 травня статті 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України від 22.10.1993 року №3551-XII Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до пункту 26 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України. Виплата разової грошової допомоги ветеранам війни проведено на виконання постанов Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 року №170 Деякі питання виплати у 2018 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту і Про жертви нацистських переслідувань, від 20.03.2019 року №237 Деякі питання виплати у 2019 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту і Про жертви нацистських переслідувань, Паспорту бюджетної програми на відповідний рік, який затверджено наказами Міністерства соціальної політики України, Міністерства фінансів України та на сьогодні повністю завершено. Відповідач зазначає, що Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади, який розробляє проект закону про Державний бюджет України на наступний рік і подає його до Верховної Ради України, забезпечує виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України, звітує перед Верховною Радою України про його виконання. Таким чином, державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії можуть бути визначені як законами України, так і іншими нормативно-правовими актами, зокрема актами Кабінету Міністрів України. Отже, Кабінет Міністрів України регулює порядок та розміри соціальних виплат та допомоги, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України, відповідно до Конституції та законів України. Тому Кабінету Міністрів України були надані повноваження щодо визначення розміру щорічної допомоги до 5 травня, передбаченої Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту. А управління лише виконує рішення центральних органів державної влади і його дії не є неправомірними. У 2017 році допомогу позивачем отримано за місцем проходження військової служби за межами Новотроїцького району (слідує з доданих до заперечення доказів). Викладене, на думку відповідача, є підставою для відмови у задоволенні позову.

Ухвалою суду від 08.10.2020 року провадження у справі зупинено до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справи №440/2722/20 (Пз/9901/14/20).

Ухвалою суду від 27.01.2021 року провадження у справі поновлено.

Ухвалою суду від 28.01.2021 року позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху та встановлено п`ятиденний строк з моменту отримання даної ухвали для усунення недоліків позову.

11.02.2021 року позивачем до суду подано заяву про усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою суду від 12.02.2021 року поновлено позивачу строк на звернення до суду, продовжено розгляд справи.

Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 , є учасником бойових дій, що підтверджується посвідченням від 08.05.2015 року серії НОМЕР_1 .

З 16.12.2015 року позивач перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги.

Судом встановлено, що позивачем отримано разову грошову допомогу до 05 травня 2018р. у розмірі 1265 грн., та до 05 травня 2019р. 1295 грн.

18.06.2020 року позивач звернувся до відповідача із заявою, в якій, посилаючись на рішення Конституційного Суду України та Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії соціального захисту», просив здійснити перерахунок та виплату разової грошової допомоги до 05 травня за 2017, 2018 та 2019 роки у розмірі, який передбачений Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", а саме за 2017р. у розмірі 5035 грн., за 2018р. 5600 грн. та за 2019р. 6190 грн. Разом 16825 грн.

Листом від 19.06.2020 року №964-07-19 Управління праці та соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької державної районної адміністрації повідомило позивача про те, що виплату разової грошової допомоги йому проведено на виконання Постанов Кабінету Міністрів України, а саме:

- від 14.03.2018 року №170 Деякі питання виплати у 2018 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» учасниками бойових дій, у сумі 1265 грн.;

- від 20.03.2019 року № 237 Деякі питання виплати у 2019 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» учасникам бойових дій, у сумі 1295 грн.

У 2017 році разова грошова допомога не виплачувалась, так як позивач проходив службу за контрактом.

Відповідач вказав, що на сьогодні виплата минулих років повністю завершена.

Вважаючи, що з урахуванням рішення Конституційного Суду України від 27.02.2020 року №3-р/2020 у справі №1-247/2018 (3393/18) розмір разової грошової допомоги до 5 травня має складати 5 мінімальних пенсій за віком, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд враховує наступні обставини та приписи законодавства.

Правовий статус ветеранів війни визначено Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 року №3551-XII (далі - Закон №3551-ХІІ).

За змістом ст. 1 Закону №3551-ХІІ, він спрямований на захист ветеранів війни шляхом: створення належних умов для підтримання здоров`я й активного довголіття; організації соціального та інших видів обслуговування, зміцнення матеріально-технічної бази створених для цієї мети закладів і служб та підготовки відповідних спеціалістів; виконання цільових програм соціального і правового захисту ветеранів війни; надання пільг, переваг та соціальних гарантій у процесі трудової діяльності відповідно до професійної підготовки і з урахуванням стану здоров`я.

Пільги часникам бойових дій встановлені статтею 12 Закону №3551-ХІІ.

Згідно із Законом України від 25.12.1998 року №367-XIV статтю 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" доповнено частиною 5, відповідно до якої щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком.

Статтею 17 Закону №3551-ХІІ визначено, що фінансування витрат, пов`язаних з введенням його в дію, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.

Підпунктом "б" підпункту 1 пункту 20 розділу II "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України від 28.12.2007 року №107-VI "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (набрав чинності 01.01.2008р.) частину п`яту статті 12 Закону №3551-XII викладено у новій редакції, за змістом якої разова грошова допомога учасникам бойових дій до 5 травня виплачується щорічно у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року №10-рп/2008 у справі №1-28/2008 (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України) визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), зокрема, положення пункту 20 розділу II "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України".

Надалі Законом України від 28.12.2014 року №79-VІІІ "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин" (набрав чинності 01.01.2015р.) розділ VІ "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України доповнено пунктом 26, яким встановлено, що норми і положення, зокрема статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 17-1 Закону №3551-ХІІ щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в розмірах, передбачених статтями 12-16 цього Закону, здійснюють центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, через відділення зв`язку або через установи банків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання.

Військовослужбовцям, поліцейським, особам начальницького та рядового складу органів внутрішніх справ України, особам начальницького і рядового складу Державної кримінально-виконавчої служби України, які проходять службу (крім пенсіонерів), виплата разової грошової допомоги здійснюється шляхом перерахування коштів органами праці та соціального захисту населення на спеціальні рахунки військових частин, установ і організацій за місцем їх служби.

З метою забезпечення виплати разової грошової допомоги ветеранам війни, особам, на яких поширюється дія Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань", Кабінетом Міністрів України кожного бюджетного року приймалися відповідні постанови.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 року №170 «Деякі питання виплати у 2018 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» встановлено, що у 2018 році виплату разової грошової допомоги до 5 травня, передбаченої Законами України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту і Про жертви нацистських переслідувань (далі - грошова допомога), здійснює Міністерство соціальної політики шляхом перерахування коштів на зазначені цілі структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської державних адміністрацій, які розподіляють їх між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у місті (у разі їх утворення) рад (далі - районні органи соціального захисту населення).

Районні органи соціального захисту населення перераховують кошти через відділення зв`язку або установи банків на особові рахунки громадян за місцем отримання пенсії (особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання) у таких розмірах, зокрема учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності та колишнім неповнолітнім (яким на момент ув`язнення не виповнилося 18 років) в`язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, а також дітям, які народилися у зазначених місцях примусового тримання їх батьків, - 1 265 гривень.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2019 року №237 «Деякі питання виплати у 2019 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» установлено, що у 2019 році виплату до 5 травня разової грошової допомоги, передбаченої Законами України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту і Про жертви нацистських переслідувань (далі - грошова допомога), здійснює Міністерство соціальної політики шляхом перерахування коштів на зазначені цілі структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської державних адміністрацій (далі - регіональні органи соціального захисту населення), які розподіляють їх між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - районні органи соціального захисту населення).

Районні органи соціального захисту населення перераховують кошти через відділення зв`язку або установи банків на особові рахунки громадян за місцем отримання пенсії (особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання) у таких розмірах, зокрема учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності та колишнім неповнолітнім (яким на момент ув`язнення не виповнилося 18 років) в`язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, а також дітям, які народилися у зазначених місцях примусового тримання їх батьків, - 1295 гривень.

Як встановлено судом, у 2018 та 2019 роках позивачу була виплачена разова грошова допомога у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, а саме постанов від 14.03.2018 року №170 «Деякі питання виплати у 2018 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» у розмірі 1265 грн. та від 20.03.2019 року №237 «Деякі питання виплати у 2019 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» у розмірі 1295 грн.

Тобто на час нарахування та виплати позивачу відповідної допомоги у 2018р. та у 2019р., що були здійснені на підставі зазначених постанов КМУ, такий порядок нарахувань та виплат був чинний.

Таким чином, суд приходить до висновку про правомірне нарахування позивачу разової грошової допомоги у відповідності до норм законодавства, що були чинні у спірний період.

Щодо вимоги позивача виплатити разову грошову допомогу до 5 травня за 2017 рік, суд зазначає наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.2017 року №223 «Деякі питання виплати у 2018 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» встановлено, що у 2018 році виплату разової грошової допомоги до 5 травня, передбаченої Законами України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту і Про жертви нацистських переслідувань (далі - грошова допомога), здійснює Міністерство соціальної політики шляхом перерахування коштів на зазначені цілі структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської державних адміністрацій, які розподіляють їх між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у місті (у разі їх утворення) рад (далі - районні органи соціального захисту населення).

Районні органи соціального захисту населення перераховують кошти через відділення зв`язку або установи банків на особові рахунки громадян за місцем отримання пенсії (особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання) у таких розмірах, зокрема учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності та колишнім неповнолітнім (яким на момент ув`язнення не виповнилося 18 років) в`язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, а також дітям, які народилися у зазначених місцях примусового тримання їх батьків, - 1 200 гривень.

З наведених вище норм слідує, що одноразова грошова допомога військовослужбовцям виплачується установою за місцем проходження служби. У 2017 році розмір допомоги учасникам бойових дій до 5 травня склав 1200 грн.

Згідно матеріалів справи, позивач проходив військову службу за контрактом у Збройних Силах України за межами Новотроїцького району. За місцем проходження служби ОСОБА_1 виплачено одноразову грошову допомогу у розмірі 1200 грн. (копія списку Новотроїцького районного військового комісаріату Херсонської області військовослужбовців, які проходили військову службу за контрактом у 2017 році).

Відтак, на час нарахування та виплати позивачу відповідної допомоги у 2017р., що була здійснена згідно постанови КМУ №223, такий порядок нарахувань та виплат був чинний.

Отже, суд приходить до висновку про правомірне нарахування позивачу разової грошової допомоги у відповідності до норм законодавства, що були чинні у 2017 році.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Положеннями ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов до висновку залишення позову без задоволення.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ) до Управління соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 24105152, 75300, Херсонська обл., смт. Новотроїцьке, вул. Гагаріна, 12) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя С.В. Гомельчук

кат. 112030000

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2021
Оприлюднено05.09.2022
Номер документу94869921
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —540/1943/20

Постанова від 19.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 09.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 09.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 14.02.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 12.02.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 28.01.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні