Постанова
від 08.08.2007 по справі 5/212-07-5238а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5/212-07-5238А

           

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"08" серпня 2007 р.11 год. 15 хв. м. Одеса  Справа  № 5/212-07-5238А

Господарський суд Одеської області у складі:

Судді                                                  Могил С.К.

Секретаря судового засідання         Іванова О.О.

За участю представників сторін:

Від прокуратури –Дондов В.К. за довіреністю.

Від позивача –Кіндяк Н.В. за довіреністю.

Від відповідача –не з'явився

За позовом:  Заступника прокурора м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

До відповідача: Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Мічуріна

про стягнення 7 702, 49 грн.

          

Заступник прокурора м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернувся до господарського суду Одеської області з адміністративним позовом про стягнення з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Мічуріна 7 573, 14 грн. адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2006 році та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 129, 35 грн.

Представник позивача позовну заяву підтримує, наполягає на її задоволенні.

Відповідач, повідомлений належним чином, у судове засідання не з'явився, відзив на заяву не надав.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представника позивача, суд встановив:

Відповідно до ст.ст. 19, 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991р. №875-ХІІ, п. 8 Постанови КМУ “Про організацію робочих місць для працевлаштування інвалідів” від 03.05.1995р. №314 для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік –у кількості одного робочого місця. При цьому, підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено вищенаведеним нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Згідно п. 14 “Положення про робоче місце інвалідів і про порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого Постановою КМУ від 03.05.1995р. №314, підприємства (об'єднання), установи та організації у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів. За змістом цього Положення робоче місце інвалідів –це окреме робоче місце на підприємстві, де створені необхідні умови для праці інваліда.

Пунктом 3 “Положення про робоче місце інвалідів і про порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого Постановою КМУ від 03.05.1995р. №314 встановлено, що робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда. При цьому, результатом працевлаштування є укладення трудового договору між працівником, в даному випадку інвалідом, та власником або уповноваженим ним органом (ст. 21 Кодексу законів про працю України). Тому безпосереднє працевлаштування здійснює власник або уповноважений ним орган підприємства (об'єднання), установи, організації незалежно від форм власності та господарювання.

Так, в силу п. 5 “Положення про робоче місце інвалідів і про порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого Постановою КМУ від 03.05.1995р. №314, підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування ) робочих місць для працевлаштування інвалідів.

У відповідності до звіту Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Мічуріна про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік, наданого до відділення Фонду, середньооблікова чисельність працівників фактично становила 67 осіб. Отже, відповідач повинен був організувати три робочих місця для працевлаштування інвалідів, але фактично свого обов'язку не виконав та кількість робочих місць не зайнятих інвалідами становило 2 місця. Відповідно до розрахунку суми адміністративно –господарських санкцій сума відрахувань за два нестворених робочих місця становить 7 573, 14 грн.

Як повідомляє позивач, станом на 15.06.2007 року відповідач повинен сплатити пеню у сумі 129, 35 грн.  

З огляду на викладене, у відповідності до вимог ч. 1 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991р. №875-ХІІ у  Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Мічуріна виникли зобов'язання перед Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів по сплаті адміністративно-господарських санкцій в розмірі середньорічної заробітної плати за одне робоче місце, не зайняте інвалідом, та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій що загалом становить 7702, 49 грн.

Але, в порушення вищенаведених вимог Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991р. №875-ХІІ, п.п. 3, 5, 14 “Положення про робоче місце інвалідів і про порядок працевлаштування інвалідів”  Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю ім. Мічуріна протягом 2006р. не створило за власний рахунок місця для працевлаштування інвалідів, не інформувало державну службу зайнятості про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів, не надавало доказів щодо атестації робочих місць для інвалідів, а також не вживало заходів та не інформувало Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Враховуючи викладене, суд доходить до висновку про порушення з боку відповідача вимог ст.ст. 19, 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991р. №875-ХІІ та наявність заборгованості перед Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів в розмірі 7 702, 49 грн.нарахованих адміністративно-господарських санкцій за недотримання   Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю ім. Мічуріна нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2006 році.

Керуючись ст.ст. 158 –163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

          1.  Позов задовольнити повністю.

          2. Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Мічуріна (67032, Одеська область, Миколаївський район, с. Ульянівка,  код ЄДРПОУ 03767647, р/р №260001630 в ООД „Райффайзен банк АВАЛЬ”, МФО 328351) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (65107, м.Одеса, вул. Канатна, 83. Банк –ГУДКУ в Одеській області; одержувач –УДК в Микомаївському районі, МФО 828011, р/р 31211230700346, код 22508644, код 50070000)   7 573 (сім тисяч п'ятсот сімдесят три) грн. 14 коп. адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2006 році та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 129 (сто двадцять дев'ять) грн. 35 коп.

         

           3. Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Мічуріна (67032, Одеська область, Миколаївський район, с. Ульянівка,  код ЄДРПОУ 03767647, р/р №260001630 в ООД „Райффайзен банк АВАЛЬ”, МФО 328351) до державного бюджету України (одержувач ГУДКУ в Одеській області МФО 828011, ЄДРПОУ 23213460, р/р 31114095700008 код бюджетної класифікації 22090200, банк одержувача ГУДКУ в Одеській області)  держмито в сумі 77 (сімдесят сім) грн. 02 коп.

Повний текст постанови складено 10.08.2007 року.

Постанова може бути оскаржена в порядку ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної  сили у порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                  

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення08.08.2007
Оприлюднено20.09.2007
Номер документу948988
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/212-07-5238а

Постанова від 08.08.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Могил С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні