Постанова
від 04.09.2007 по справі 5/162а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5/162А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

ПОСТАНОВА

                    

04.09.07                                                                                           Справа№ 5/162А

Господарський суд Львівської області у складі:

судді  І.Й.Петрик

при секретарі  С.Печений

за позовом Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області, м.Львів

до відповідача ЛКП „Сокільницьке”, м.Львів

про стягнення 2972,82 грн.                                                                                             

Представники:

від позивача:  О.Грицак –зав. юр. відділу (довіреність №10-499 від 19.03.07р.)

від відповідача:  не з”явився

Права та обов”язки позивачу роз”яснено у відповідності до ст.ст.49,51 КАС України.

Суть спору: Позов заявлено Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області, м.Львів до ЛКП „Сокільницьке”, м.Львів про стягнення 2972,82 грн.

Ухвалою господарського суду Львівської області від 23.07.07р. відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду на 14.08.07р. В судовому засіданні 14.08.07р. оголошено перерву до 04.09.07р. на 09:00 год.

Представник відповідача в судове засідання не з”явився, однак надав суду клопотання від 03.09.07р. про відкладення розгляду справи, у зв”язку з неможливістю забезпечити повноважного представника в судове засідання.

Представник позивача  в судове засідання, призначене на 04.09.07р. з”явився, просив позов задоволити з підстав, викладених у позовній заяві. Крім того, представник позивача проти клопотання відповідача заперечив, оскільки у даній справі наявні всі достатні матеріали (докази) для її вирішення по суті.

Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, встановив наступне:

У відповідності до ч.1 п.7 Прикінцевих та перехідних положень КАС України після набрання чинності цим Кодексом заяви і скарги у справах, що виникають з адміністративно-правових відносин, розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом.

Проведеною Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області перевіркою, результати якої зафіксовані в акті перевірки від 18.05.2007р. № 000227, встановлено завищення плати за послуги з утримання будинків та прибудинкових територій та послуги теплопостачання, що призвело до одержання ЛКП „Сокільницьке” протягом 2006-2007р.р. необґрунтованої виручки у сумі 1094,67 грн. На підставі акту перевірки та відповідно до ст. 14 Закону України „Про ціни та ціноутворення” Державною інспекцією з контролю за цінами у львівській області було прийнято рішення № 70 від 24.05.2007р. про застосування до ЛКП „Сокільницьке” економічних санкцій у розмірі необґрунтовано одержаної виручки та штрафу у її двократному розмірі, що склало 3284.01 грн., з яких підприємство самостійно сплатило економічні санкції у сумі 311,19 грн., застосовані за завищення плати за послуги з теплопостачання.

Відповідно до ст. 192 Господарського кодексу України політика ціноутворення, порядок встановлення та застосування цін, повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо встановлення та регулювання цін, а також контролю за цінами і ціноутворенням визначаються законом про ціни і ціноутворення, іншими законодавчими актами.

Згідно із ст. 190 Господарського кодексу України та ст. 7 Закону України „Про ціни та ціноутворення” вільні ціни і тарифи  встановлюються  на всі  види продукції,  товарів і послуг,  за винятком тих,  по яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів.

Державне регулювання цін і тарифів відповідно до статті 8 Закону України „Про ціни та ціноутворення” здійснюється шляхом встановлення: державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів; введення Урядом України інших методів державного регулювання.

У відповідності до ст. 28 Закону України „Про місцеве самоврядування” до повноважень виконавчих комітетів міських, сільських та селищних рад належить встановлення тарифів на комунальні послуги, в тому числі і послуги утримання будинків та прибудинкових територій.

Розмір плати за послуги з утримання будинків та прибудинкової території в період, який перевірявся, встановлений згідно із рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 30.09.2005р. № 1032 у вигляді 0,43 грн/м2 для будинків третього класу та ряду доплат за окремі види послуг, в тому числі і за технічне обслуговування ліфтів  у розмірі 0,10 грн. та енергопостачання для ліфтів у розмірі 0,03 грн.

ЛКП „Сокільницьке” у вересні 2006 року при нарахуванні плати за утримання будинків та прибудинкових територій мешканцям першого та другого під'їздів по вул.Наукова, 11 було застосовано завищений тариф внаслідок включення у вартість фактично ненаданих послуг з технічного обслуговування ліфтів та електроенергії ліфтів, оскільки ліфти в цих під'їздах згідно акту-рахунку ПП. „Віднова” за серпень 2006р. не працювали. Крім цього, згідно актів-рахунків ПП „Віднова” підтверджується простій ліфтів за період з 01.08.2006р. по 01.12. 2006р. та в період з 01.03.2007р. по 01.04.2007р., не зважаючи на що ЛКП”Сокільницьке” нараховувалась мешканцям плата з технічного обслуговування ліфтів та електроенергії ліфтів.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2005р. № 560 „Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій” передбачено, що виконавець несе відповідальність за зниження кількісних та якісних показників послу та зобов'язаний проводити відповідний перерахунок розміру плати за послуги у разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження кількісних і якісних показників.

Відповідно до Інструкції про порядок застосування  економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним наказом Мінекономіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України  від 03.12.01 р. № 298/519 порушення порядку застосування тарифів, за які накладаються економічні санкції, є включення у вартість продукції та послуг, ціни (тарифи) на які регулюються, фактично не виконаних або виконаних не в повному обсязі послуг (робіт).

Завищення плати за утримання будинків та прибудинкових територій за період  01.08.2006р.-01.12. 2006р. та 01.03.2007р. по 01.04.2007р. внаслідок неправомірного стягнення плати за послуги з технічного обслуговування ліфтів та електроенергію ліфтів, які фактично не надавались, чим було порушено рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 30.09.2005р. № 1032, склало 995,79 грн.. Враховуючи заборгованість мешканців станом на 15.05.2007р. сума необґрунтовано одержаної виручки склала 990,94 грн.

Відповідно до ст. 14 Закону України „Про ціни та ціноутворення” вилученню в дохід відповідного бюджету підлягає вся необгрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки, а також штраф в її двократному розмірі. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

          Таким чином, підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктом господарювання  необґрунтованої  виручки  в результаті порушення порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до  вимог законодавства.

Відповідно до п. 2.1 Інструкції про порядок застосування  економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним наказом Мінекономіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України  від 03.12.01 р. № 298/519, при порушенні порядку встановлення і застосування ціні тарифів, що регулюються уповноваженими органами, необгрунтовано одержана суб'єктом підприємницької діяльності сума виручки, що підлягає вилученню в дохід бюджету, обчислюється як різниця між одержаною  виручкою  від реалізації і вартістю продукції та послуг, визначеною  відповідно до нормативів, з урахуванням фактичних обсягів виконання.

Згідно із ст.1 Указу Президента України від 03.07.1997р. № 727/98 „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” виручкою від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) вважається сума, фактично отримана суб'єктом підприємницької діяльності на розрахунковий рахунок або (та) в касу за здійснення операцій з продажу продукції (товарів, робіт, послуг).

Матеріалами справи, зокрема, актом перевірки від 18.05.2007р. №000227 та додатками до нього за №№ 7-8, 10, 1853-54 підтверджується, що сума фактично одержаної за період з 01.08.2006р.-01.12. 2006р. та 01.03.2007р. по 01.04.2007р. необгрунтованої виручки становить 990,94 грн.

Твердження відповідача в обґрунтування правомірності своїх дій на роботу аварійних лампочок, які освітлювали шахти ліфтів, судом не береться до уваги оскільки не може бути прирівняно до повноцінного функціонування ліфтів, лише за умови якого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 30.09.2005р. № 1032 передбачено застосування доплати за технічне обслуговування ліфтів та енергопостачання для ліфтів.

Станом на день подання позову до суду розмір позовних вимог не змінився і становить 2972,82 грн.

Враховуючи наведене, позовні вимоги обгрунтовані матеріалами справи  і підлягають до задоволення в повному обсязі.

Керуючись ст. 14 Закону України “Про ціни та ціноутворення” та п. п.1.2, 1.3, 2.1, 3.1 Інструкції про порядок застосування  економічних та фінансових санкцій, ст.ст. 17, 128, 158-163 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

            1.Позов задоволити повністю.

            2.Стягнути з ЛКП „Сокільницьке”, м.Львів, вул..Наукова, 61 (р/р 26007301000411 в ЗРФ АКБ „Трансбанк”, МФО 385435, ЄДРПОУ 250807012) в доход державного бюджету Франківського району м.Львова (р/р 31117106700005 в УДК у Львівській області, МФО 825014, ЄДРПОУ 22406168) 2972,82 грн. (код 21081100) економічних санкцій;

          - в доход державного бюджету 29,72 грн. судового збору.

            3.Виконавчий лист видати за заявою позивача, після набрання постановою законної сили.

          4.Виконавчий лист про стягнення судового збору видати після набрання постановою законної сили.

           Постанова набирає законної сили у відповідності до вимог ст.254 КАС України і може бути оскаржена у порядку і строки передбачені ст.186 КАС України.                

Суддя                                                                                                        

Дата ухвалення рішення04.09.2007
Оприлюднено20.09.2007
Номер документу949249
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/162а

Постанова від 12.06.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрик І.Й.

Ухвала від 29.05.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрик І.Й.

Постанова від 04.09.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрик І.Й.

Ухвала від 23.07.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрик І.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні