Постанова
від 11.09.2007 по справі 9/409-ап-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/409-АП-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"11" вересня 2007 р.                                                           Справа № 9/409-АП-07

м.Херсон, зал судового засідання №322, 13 год. 00 хв.

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Ребристої С. В. при секретарі Муравльовій Г.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу              

за позовом Управління Пенсійного фонду України в Комсомольському районі м.Херсона, м.Херсон

до Закритого акціонерного товариства "Акос", м.Херсон  

про  стягнення 126991 грн. 17 коп.                                       

За участю представників сторін:

від позивача –Горбань В.В. –завідувач юридичним сектором, дор. від 16.01.2007р. № 403-07

від відповідача –Яцик В.В. –представник, посв. № 502240 від 21.04.1993р.

Суть спору: Прокурор Комсомольського району в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Комсомольському районі   звернувся до суду з позовною заявою в якій просить стягнути з відповідача (ЗАТ “Акос”) заборгованість по страхових внесках на загальнообов'язкове держав  не пенсійне страхування в сумі 126991 грн. 17 коп..

            Представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі.

      Представник відповідача проти позову не заперечує, наявність заборгованості пояснює тяжким фінансовим станом підприємства.

            Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд

В С Т А Н О В И В:

          

     Відповідно до п.15 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001р. № 121, повноваження Пенсійного фонду України здійснюються через утворені в  установленому порядку відповідні управління та відділи. А тому органом уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, є Комсомольський районний відділ ПФУ.

          Відповідно до п.2.3. Положення “Про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах”, затвердженого Постановою управління Пенсійного фонду України № 8-2 від 30.04.2002 року –Управління Пенсійного фонду має право: вимагати від посадових осіб підприємств, установ, організацій і фізичних осіб, які є платниками збору або використовують кошти Фонду, усунення порушень законодавства щодо сплати збору й використання коштів Фонду; вживати в установленому законодавством порядку заходів, спрямованих на стягнення не внесених своєчасно сум збору разом з нарахованою пенею, а також застосовувати штрафні санкції відповідно до законодавства.

УПФУ в Комсомольському районі м. Херсона, є органом державної влади, підвідомчий Херсонському управлінню Пенсійного фонду України і уповноважений державою на реалізацію державної політики в сфері забезпечення збору страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

        Посадовими особами УПФУ в Комсомольському районі було проведено перевірку своєчасності, достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати страхових внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування ЗАТ “Акос”, за результатами якої  складено акт № 261 від 26.12.2006р., згідно акту перевірки відповідачу донараховано страхові внески в сумі  161331 грн. 21 коп. (в рахунок сплати внесків зараховано 42% від єдиного податку в сумі 34340, 04 грн. Отже, залишок боргу  ЗАТ “Акос” складає 126991 грн. 17 коп..

     Положеннями статті 5 Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування»від 9 липня 2003р. №1058-ІУ (далі Закон №1058-ІУ), який набув чинності  з 01.01.2004р. регулюються відносини, що виникають між суб»єктами загальнообов»язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів на ці правовідносини  може поширюватися лише у випадках, передбачених цим Законом або в частині, що йому не суперечить. Виключно цим Законом визначаються: принципи та структура  системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню; перелік платників страхових внесків, їх права та обов'язки; порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків; стягнення заборгованості за цими внесками.

      Пунктом першим статті 11 Закону № 1058-ІV встановлено, що загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню підлягають особи, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, створених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у філіях, представництвах, відділеннях, в об'єднаннях громадян, у фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності та інших осіб (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент) на умовах трудового договору (контракту) або працюють на інших умовах, передбачених законодавством.

   Згідно з пунктом 1 статті 14 Закону № 1058-ІУ страхувальниками цих осіб є їх роботодавці, які відповідно до частини І статті 15 цього Закону є платниками страхових внесків та зобов'язані на підставі пункту 6 частини 2 статті 17 зазначеного Закону нараховувати, обчислювати і сплачувати   в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

   У статті 18 Закону № 1058-ІУ зазначено, що страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом; вони не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування, на ці внески не поширюється податкове законодавство, а іншим законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.

    Ставки, механізм справляння та  пільги щодо сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування встановлені Законом  України “Про збір на обов”язкове державне пенсійне страхування” від 26.06.1997 № 400/97-ВР (далі Закон №400/97-ВР), яким разом із Законом № 1058-ІУ не встановлено такої пільги, як звільнення від сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування для суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали або перейшли на спрощену систему оподаткування.

     Аналізуючи наведені правові норми,  суд дійшов висновку, що страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не входять до системи оподаткування, на них не поширюється податкове законодавство, іншим законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.

   Отже, обов'язок сплачувати страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не зумовлюється статусом платника податку як суб'єкта підприємницької діяльності.

          Указ Президента України “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб”єктів малого підприємництва” від 3 липня 1998р. № 727/98 регулює питання оподаткування суб'єктів малого підприємництва. Згідно з вимогами статті 15 Прикінцевих положень Закону № 1058-ІУ до  приведення законодавства України у відповідність із цим Законом, закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечать цьому Закону.  Положення статті 6 зазначеного Указу про звільнення суб”єктів малого підприємництва, які сплачують єдиний податок, від збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування суперечать Закону України №1058-ІУ і застосуванню не підлягають.

     Статтею 19 Закону № 1058-ІУ встановлено, що страхові внески до солідарної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування нараховуються роботодавцем на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати та інших заохочувальних і компенсаційних виплат.

      Дослідивши матеріали справи суд дійшов висновку про обгрунтованість позовних вимог і визнав їх такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі –126991 грн. 17 коп.

    У судовому засіданні  проголошено  вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін про час і місце виготовлення постанови суду в повному обсязі.

        На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94, 98, 128, 158, 160-163, 167, п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд

                                                   ПОСТАНОВИВ :

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Стягнути з Закритого акціонерного товариства “Акос”, м.Херсон, вул. Баку, 10, (р/рахунок 26008301750448 в ХФ ЦВ ПІБ, МФО 352286, код ЄДРПОУ 14122296) на користь Управління Пенсійного фонду України в Комсомольському районі, м. Херсон, вул. Комкова, 76-а (р/рахунок 256063011201 в  ХОУ ВАТ “ДОБУ”, МФО 352457, код ЄДРПОУ 21294879)  заборгованість  в сумі 126991 грн. 17 коп.

Постанова набирає  законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду  першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після апеляційного розгляду справи.

   Заява про  апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України –з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про  апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                  С.В. Ребриста

Постанову складено у повному обсязі  13.09.2007р.

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення11.09.2007
Оприлюднено20.09.2007
Номер документу949326
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/409-ап-07

Постанова від 11.09.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ребриста С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні