Постанова
від 22.03.2010 по справі 602/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

22 березня 2010 р. № 2-а- 602/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді - Бартош Н.С.

при секретарі судового зас ідання - Басовій Н.М.,

за участю представників: по зивача - Білого В.В., відп овідача - Караульної Ю.Л. ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у залі суд у в м. Харкові справу за адміні стративним позовом Товарист ва з обмеженою відповідальні стю науково-виробничого підп риємства «ХАРТРОН-АЛЬФА»до Д ержавної податкової інспекц ії у Київському районі м. Харк ова, за участю арбітражного к еруючого (ліквідатора) Біло го Владислава Валерійовича про визнання дій неправомір ними та зобов' язання вчинит и дії,-

В С Т А Н О В И В:

Арбітражний керуючий (ліквідатор) Товариства з обм еженою відповідальністю нау ково-виробничого підприємст ва «ХАРТРОН-АЛЬФА» (далі - ТОВ НВП «ХАРТРОН-АЛЬФА») Білий В.В. звернувся до Харківськ ого окружного адміністратив ного суду з позовом до Держав ної податкової інспекції у К иївському районі м. Харкова ( далі - ДПІ Київського район у м. Харкова), в якому просить с уд визнати неправомірним дії відповідача щодо не поверне ння банкруту зайво сплаченог о податку на прибуток; зобов'я зати відповідача вчинити дії щодо прийняття рішення щодо перерахування на ліквідацій ний рахунок позивача зайво с плачену суму з податку на при буток в розмірі 26486,06 грн., обґрун товуючи свої вимоги наступни м.

Постановою Господарського суду Харківської області ві д 21 січня 2009 року по справі №Б31\141 -07 ТОВ НВП «ХАРТРОН-АЛЬФА», від повідно ст. 52 Закону України « Про відновлення платоспромо жності боржника або визнання його банкрутом», визнано бан крутом та відкрито ліквідаці йну процедуру. Ліквідатором призначено арбітражного кер уючого Білого Владислава В алерійовича, ліцензія АБ № 271705 від 27 лютого 2006 року. В ході зд ійснення ліквідатором заход ів, передбачених Законом Укр аїни „Про відновлення платос проможності боржника або виз нання його банкрутом”, спрям ованих на виявлення первинни х документів, бухгалтерської звітності, печатки, майнових активів підприємства-банкру та та формування ліквідаційн ої маси для наступного задов олення вимог кредиторів було встановлено наявність дебіт орської заборгованості з бок у Київської ДПІ у вигляді пер еплати по податку на прибуто к в сумі 26486,06 грн., У зв'язку з чим 19 жовтня 2009 року арбітражним ке руючим направлено до Київськ ої ДПІ у м. Харкові заяву щодо повернення зайво сплаченої с уми з податку на прибуток у ви гляді переплати в розмірі 26486,06 грн., яка має статус дебіторсь кої заборгованості. Листом в ід 29 жовтня 2009 року №18239/10/19-062 Київсь ка ДПІ у м. Харкові було повідо млено ТОВ НВП «ХАРТРОН-АЛЬФА » про те, що зазначену вище зая ву щодо повернення зайво спл аченої суми податку на прибу ток у вигляді переплати в роз мірі 26 486,06 грн. буде виконано за результатами перевірки нара хування і сплати податків та зборів. Арбітражним керуючи м направлено скаргу від 06 лис топада 2009 року до обласної Дер жавної податкової інспекції Харківської області в поряд ку адміністративного оскарж ення, на бездіяльність подат кового органу щодо поверненн я переплати з податку на приб уток. Станом на 21 січня 2010 року ж одної дії, щодо повернення ба нкруту суми зайво сплаченого податку на прибуток, вчинено не було.

Представник позивача - Това риства з обмеженою відповіда льністю науково-виробничого підприємства «ХАРТРОН-АЛЬФА » арбітражний керуючий (лікв ідатор) Білий В.В. - у судо вому засіданні позовні вимог и підтримав, просив позов зад овольнити у повному обсязі.

Представник відповідача - Державної податкової інспек ції у Київському районі м. Хар кова Караульна Ю.Л. - у су довому засіданні проти позов у заперечувала, просила відм овити у його задоволенні в об ґрунтування заперечень зазн ачила, що станом на 21 лютого 2010 р оку за даними картки особово го рахунку ТОВ НВП «ХАРТРОН-А ЛЬФА» по податку на прибуток приватних підприємств облік овується переплата у сумі 26486,06 грн., яка виникла 21 лютого 2005 рок у за рахунок зменшення нарах увань згідно наданої деклара ції по податку на прибуток №124 225 від 09 лютого 2005 року за резуль татами діяльності підприємс твом за 2004 рік. Остання сплата з дійснена 27 грудня 2004 року згідн о платіжного документу у сум і 22113,00 грн. Починаючи з липня 2006 р оку підприємство не звітує. П остановою Господарського су ду Харківської області від 21 с ічня 2009 року по справі Б-31/141-07 ТОВ НВП «ХАРТРОН-АЛЬФА» визнано банкрутом та відкрито лікві даційну процедуру та ліквіда тором підприємства призначе но Білого В.В., яким 19 жовтн я 2009 року надано заяву на повер нення на розрахунковий рахун ок надміру сплачених коштів по податку на прибуток у розм ірі 26486,06 грн. Переплата у сумі 26486 ,06 грн. в особовому рахунку пла тника виникла 21 лютого 2005 року за рахунок зменшення нарахув ань згідно наданої деклараці ї по податку на прибуток за 2004 р ік., заяву на повернення на роз рахунковий рахунок надміру с плачених коштів по податку н а прибуток у розмірі 26486,06 грн. на дано ліквідатором ТОВ НВП «Х АРТРОН-АЛЬФА» Білим В.В. л ише 19 жовтня 2009 року, у зв' язку з чим строк, передбачений чин ним законодавством у 1095 днів в же сплинув.

Суд, вислухавши пояснення представників сторін, що бер уть участь у справі, дослідив ши матеріали справи, встанов ив такі обставини.

21 січня 2009 року Господарськи м судом Харківської області винесено постанову по справі №Б31\141-07 за якою ТОВ НВП «ХАРТРО Н-АЛЬФА» визнано банкрутом т а відкрито ліквідаційну проц едуру. Ліквідатором призначе но арбітражного керуючого Білого Владислава Валерійов ича, ліцензія АБ № 271705 від 27 лют ого 2006 року.

19 жовтня 2009 року арбітражний керуючий ліквідатор ТОВ НВП «ХАРТРОН-АЛЬФА» Білий В.В. листом за № 19/10/02 звернувся до Д ПІ Київського району м. Харко ва щодо повернення зайво спл аченого податку на прибуток у розмірі 26486,06 грн.

ДПІ Київського району м. Хар кова листом за № 18239/10/19-062 від 29 жов тня 2009 року повідомила, що пове рнення надміру сплаченого по датку на прибуток у розмірі 264 86,06 грн. буде виконано за резуль татами перевірки своєчаснос ті, достовірності повноти на рахування і сплати податків та зборів ТОВ НВП «ХАРТРОН-АЛ ЬФА».

Фахівцями ДПІ Київського р айон м. Харкова 16 листопада 2009 р оку, на підставі наказу начал ьника ДПІ у Київському район і м. Харкова № 1142 від 13 листопада 2009 року та направлення на пере вірку № 1313 від 16 листопада 2009 рок у, здійснено вихід на виїзну п озапланову документальну пе ревірку ТОВ НВП «ХАРТРОН-АЛЬ ФА».

У зв' язку з відмовою арбіт ражного керуючого Білого В .В. отримати направлення і к опію наказу ДПІ у Київському районі м. Харкова та надати до кументи для перевірки фінанс ово-господарської діяльност і ТОВ НВП «ХАРТРОН-АЛЬФА», фах івцями управління податково го контролю юридичних ос іб 16 листопада 2009 року скл адено акт № 1782/23-5/25182730 про недопуск до проведення виїзної позап ланової документальної пере вірки ТОВ НВП «ХАРТРОН-АЛЬФА », код за ЄДРПОУ 25182730, з питання д отримання вимог податкового , валютного та іншого законод авства за період з 13 листопада 2006 року по 13 листопада 2009 року.

Судом встановлено, що стано м на 31 грудня 2006 року, за ТОВ НВП «ХАРТРОН-АЛЬФА» по податку н а прибуток приватних підприє мств обліковується переплат а у сумі 26486,06 грн., що підтверджу ється даними зворотного боку облікової картки платника п одатку.

Зазначена переплата підпр иємства виникла за рахунок з меншення нарахувань згідно н аданої декларації по податку на прибуток №124225 від 09 лютого 2005 року за результатами діяльно сті підприємством за 2004 рік.

Відповідно до абз. 8 ч. 1 ст. 25 За кону України „Про відновленн я платоспроможності боржник а або визнання його банкруто м” від 14 травня 1992 року № 2343-XII лік відатор з дня свого призначе ння пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебі торської заборгованості бан круту.

Відповідно до ч. 1 ст. 26 „Про ві дновлення платоспроможност і боржника або визнання його банкрутом” усі види майнови х активів (майно та майнові пр ава) банкрута, які належать йо му на праві власності або пов ного господарського відання на дату відкриття ліквідаці йної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедур и, включаються до складу лікв ідаційної маси, за винятком о б'єктів житлового фонду, в том у числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єк тів комунальної інфраструкт ури, які в разі банкрутства пі дприємства передаються в пор ядку, встановленому законода вством, до комунальної власн ості відповідних територіал ьних громад без додаткових у мов і фінансуються в установ леному порядку.

Відповідно до п. 1 ст. 10 Закону України „Про державну подат кову службу в Україні” від 04 г рудня 1990 року № 509-ХІІ Державні п одаткові інспекції в районах , містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції здійснюють кон троль за своєчасністю, досто вірністю, повнотою нарахуван ня та сплати податків та збор ів (обов'язкових платежів).

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України „Про державну подат кову службу в Україні” орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів), додержання валютног о законодавства юридичними о собами, їх філіями, відділенн ями, іншими відокремленими п ідрозділами, що не мають стат усу юридичної особи, а також ф ізичними особами, які мають с татус суб'єктів підприємниць кої діяльності чи не мають та кого статусу, на яких згідно і з законами України покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), крім Націо нального банку України та йо го установ (далі - платники под атків).

Відповідно до п. 6 ч. 6 ст. 11-1 Зако ну України „Про державну под аткову службу в Україні” поз аплановою виїзною перевірко ю вважається перевірка, яка н е передбачена в планах робот и органу державної податково ї служби і проводиться у разі реорганізації (ліквідації) п ідприємства.

Як було встановлено у судов ому засіданні та не заперечу ється ліквідатором Білим В .В., останній відмовився від допуску посадових осіб пода ткової інспекції від проведе ння перевірки, про що був скла дений відповідний акт, і, тим с амим, відповідач був позбавл ений можливості перевірити п равомірність на правильніст ь зменшення нарахування та повернення надміру сплачено го податку на прибуток.

Відповідно до п.п. 8.1.1 п. 8.1 ст. 8 По рядку обліку платників подат ків, зборів (обов'язкових плат ежів), затвердженого наказом Державної податкової адміні страції України від 19 лютого 1 998 року № 80 (в редакції наказу Де ржавної податкової адмініс трації України від 17 листопад а 1998 року № 552), зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 14 грудня 1998 року за № 791/3231, юридич ній особі, крім військових ча стин, у разі прийняття рішенн я про припинення засновникам и (учасниками) юридичної особ и, уповноваженими органами ч и судом, голові комісії з прип инення (ліквідатору, ліквіда ційній комісії тощо) чи особі , відповідальній за погашенн я податкових зобов'язань або податкового боргу платника податків у разі ліквідації п латника податків, слід у 3-денн ий термін від дати внесення д о Єдиного державного реєстру відомостей про те, що юридичн а особа перебуває у процесі п рипинення, подати в орган дер жавної податкової служби, в я кому платник податків перебу ває на обліку, такі документи : заяву про припинення платни ка податків за ф. № 8-ОПП (додато к 8), дата якої фіксується в жур налі за ф. № 6-ОПП (додаток 6); ориг інал довідки за формою № 4 ОПП; копію розпорядчого документ а (рішення) власника або орган у, уповноваженого на те засно вницькими документами про лі квідацію; копію розпорядчого документа про утворення лік відаційної комісії.

Жодних із зазначених докум ентів ліквідатором надано не було.

Також суд зазначає, що відпо відно до п.п. 15.3.1 п. 15.3 ст. 15 Закону У країни „Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” ві д 21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ заяви н а повернення надміру сплачен их податків, зборів (обов'язко вих платежів) або на їх відшко дування у випадках, передбач ених податковими законами, м ожуть бути подані не пізніше 1095 дня, наступного за днем здій снення такої переплати або о тримання права на таке відшк одування.

Згідно до приписів п.п. 15.4.2 п. 15. 4 ст. 15 Закону України „Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” норми цього пункту поширюються на платників по датків - фізичних осіб; посадо вих осіб юридичної особи, у ра зі коли протягом зазначених граничних строків така юриди чна особа не мала інших посад ових осіб, уповноважених від повідно до законодавства нар аховувати, стягувати та внос ити до бюджету податки, збори (обов'язкові платежі), а також вести податковий облік та зв ітність.

Таким чином, судом встановл ено, що позивачу, станом на 31 гр удня 2006 року, про переплату у су мі 26486,06 грн. по податку на прибут ок приватних підприємств бул о відомо, а ліквідатор з відпо відною заявою до податкової інспекції звернувся лише 19 ж овтня 2009 року, тобто з порушенн ям строку, встановленого чин ним законодавством.

Крім того, судом не приймают ься до уваги твердження лікв ідатора, що Закон України „Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами” не регулює т акож питання погашення подат кових зобов'язань або стягне ння податкового боргу з осіб , на яких поширюються судові п роцедури, визначені Законом України "Про відновлення пла тоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з ба нків, на які поширюються норм и розділу V Закону України "Про банки і банківську діяльніс ть", та погашення зобов'язань з і сплати страхових внесків н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування, вих одячи з наступного.

Відповідно до узагальнююч ого податкового роз'яснення положень пункту 15.3 Закону Укр аїни „Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” в ча стині визначення терміну „на дміру сплачені податки, збор и (обов'язкові платежі)” та гра ничних строків їх повернення , затвердженого наказом Держ авної податкової адміністра ції України від 25 квітня 2003 рок у № 197, встановлено, що п. 15.3 ст. 15 З акону України „Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” (далі - Закон) визначаютьс я граничні строки для поданн я заяв на повернення надміру сплачених податків, зборів (о бов'язкових платежів).

З метою практичного впрова дження вимог Порядку взаємод ії органів державної податко вої служби України та органі в Державного казначейства Ук раїни в процесі повернення п омилково та/або надміру спла чених податків, зборів (обов'я зкових платежів) платникам п одатків, затвердженого спіль ним наказом ДПА України та Де ржавного казначейства Украї ни від 18 березня 2003 року № 125/58, зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 квітня 2003 ро ку за № 289/7610, термін „надміру спл ачені” (або "переплата") слід р озуміти як суми податків, збо рів (обов'язкових платежів), як і на певну дату зараховані до бюджету понад узгоджені сум и податкових зобов'язань (у то му числі штрафних санкцій), гр аничний термін сплати яких н астав на таку дату.

Згідно з вимогами Закону не підлягає поверненню перепла та, що виникла у термін понад 1 095 днів до дня подання платник ом податків заяви на її повер нення.

Враховуючи зазначене, пере плата, щодо якої впродовж 1095 дн ів, наступних за днем її виник нення, платником податків не було подано заяви на її повер нення, підлягає списанню на п ідставі відповідного рішенн я керівника органу державної податкової служби, яке у дові льній формі готується підроз ділом адміністрування облік ових показників та звітності , шляхом коригування на відпо відну суму сальдо розрахункі в платника податків з бюджет ом (зменшення переплати).

На підставі викладеного, су д вважає за необхідне відмов ити у задоволенні позову у зв ' язку з пропуском строку дл я звернення з відповідною за явою про поверненню переплат и, що виникла у термін понад 1095 днів до дня подання платнико м податків заяви на її поверн ення.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 16 7, 186 КАС України, суд , -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адмініс тративного позову Товариств а з обмеженою відповідальніс тю науково-виробничого підпр иємства «ХАРТРОН-АЛЬФА» до Д ержавної податкової інспекц ії у Київському районі м. Харк ова, за участю арбітражного к еруючого (ліквідатора) Біло го Владислава Валерійовича про визнання дій Державної п одаткової інспекції у Київсь кому районі м. Харкова щодо не повернення банкруту зайво сп лаченого податку на прибуток неправомірними та зобов' я зання вчинити дії щодо прийн яття рішення про перерахуван ня на ліквідаційний рахунок Товариства з обмеженою відпо відальністю науково-виробни чого підприємства «ХАРТРОН-А ЛЬФА» зайво сплаченої суми з податку на прибуток у розмір і 26486 гривень 06 копійок - відмо вити в повному обсязі.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і в 10-денний строк з дня її прог олошення, а в разі складання п останови у повному обсязі ві дповідно до ст. 160 КАС України - з дня складання у повному обс язі, заяви про апеляційне оск арження і поданням після цьо го протягом 20 днів апеляційно ї скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Повний тест постанови виго товлено 29 березня 2010 року.

< Сума задоволення > < Текст >

Суддя Бартош Н.С.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2010
Оприлюднено15.07.2010
Номер документу9493873
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —602/10/2070

Ухвала від 25.01.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Постанова від 22.03.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бартош Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні