Ухвала
від 02.02.2021 по справі 907/950/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД Закарпатської області

88000, м. Ужгород, вул. Коцюбинського, 2а

e-mail: inbox@zk . arbitr . gov . ua

веб-адреса: http://zk . arbitr . gov . ua

УХвала

"02" лютого 2021 р. м. Ужгород Справа № 907/950/15

За заявою арбітражного керуючого Бахтин В.В. від 10.12.2020 про затвердження звіту ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди у справі про банкрутство

У справі за заявою Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління ДФС у Закарпатській області, м. Ужгород

ДО обласного комунального підприємства «Закарпаттеплокомуненерго» , м. Ужгород (код ЄДРПОУ 05465241)

про банкрутство

Суддя: Ремецькі О.Ф.

секретар судового засідання Мешко Р.В.

За участю представників:

від ініціюючий кредитора - Буря Олександр Олександрович, витяг від 22 вересня 2020 року

від кредитора (ГУ ПФУ в Закарпатській області) - Романець Наталія Йосифівна, довіреність № 0700-0801-7/150 від 05 січня 2021 року

ліквідатор - Бахтин Віталій Віталійович

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Закарпатської області від 01.09.2015 у справі №907/950/15 прийнято заяву про порушення справи про банкрутство до розгляду та призначено підготовче засідання суду на 17.09.2015 та зобов`язано арбітражного керуючого Юрків Володимира Васильовича (свідоцтво №1299 від 02.07.2013р.) надати суду заяву про участь у справі про банкрутство обласного комунального підприємства „Закарпаттеплокомуненерго» , м. Ужгород (код ЄДРПОУ 05465241).

10.09.2015р. до Господарського суду Закарпатської області арбітражний керуючий Юрків Володимир Васильович (свідоцтво №1299 від 02.07.2013р.) надав заяву про участь у справі про банкрутство. Разом з тим, на день судового засідання від арбітражного керуючого Руденко Ольга Василівна (свідоцтво №1310 від 17.07.2013р.) та від Сиволобов Максим Маркович (свідоцтво №451 від 12.03.2013р.) до суду також надійшли заяви про участь у справі про банкрутство обласного комунального підприємства „Закарпаттеплокомуненерго» , м. Ужгород (код ЄДРПОУ 05465241).

Ухвалою суду від 15.09.2015р. підготовче засідання було відкладено на 23.11.2015р.

Ухвалою суду від 23.11.2015р. було повторно відкладено підготовче засідання на 07.12.2015р.

Ухвалою суду від 07.12.2015р. судом було відкладено підготовче засідання на 21.12.2015р.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 21.12.2015 порушено провадження у справі про банкрутство обласного комунального підприємства „Закарпаттеплокомуненерго» (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Брестська, буд. 3, код ЄДРПОУ 05465241) визнано грошові вимоги ініціюючого кредитора - Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління ДФС у Закарпатській області на суму 409685,29грн., введено процедуру розпорядження майном комунального підприємства „Закарпаттеплокомуненерго» , призначено розпорядником майна комунального підприємства „Закарпаттеплокомуненерго» арбітражного керуючого Бахтина Віталія Віталійовича (свідоцтво №1311 від 17.07.2013р.), визначено дату проведення попереднього судового засідання на 10.02.2016 р. на 10:00, оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство обласного комунального підприємства „Закарпаттеплокомуненерго» (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Брестська, буд. 3, код ЄДРПОУ 05465241) за реєстраційним номером 27141 12.01.2016р.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 19.04.2016р. судом було затверджено реєстр вимог кредиторів, визначено дату підсумкового засідання суду на 30.05.2016 р. та зобов`язано розпорядника майна обласного комунального підприємства „Закарпаттеплокомуненерго» , м. Ужгород арбітражного керуючого Бахтин В.В. у строк до 30.05.2016 р. надати суду протокольне рішення зборів кредиторів про утворення та склад комітету кредиторів, а також протокол зборів комітету кредиторів про прийняття одного з рішень, передбачених ст. 27 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Згідно ухвали Господарського суду Закарпатської області від 19.04.2016р. кредиторами у даній справі також є Державна податкова інспекція у Іршавському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області, Берегівська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Закарпатській області та Свалявська МДПІ Головного управління ДФС у Закарпатській області.

Постановою господарського суду Закарпатської області від 30.05.16 визнано боржника банкрутом та призначено ліквідатором боржника Бахтин В.В..

28.12.2020 до Господарського суду Закарпатської області ліквідатором подано клопотання затвердження ліквідаційного звіту та закриття провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою суду від 19.01.2021 призначено судове засідання на 02.02.2021.

На день проведення судового засідання ліквідатором подано суду звіт про нарахування і виплату грошової винагороди у справі про банкрутство. У підтвердження своїх вимоги ліквідатором подано суду протокольне рішення комітету кредиторів про схвалення звіту ліквідатора від 11.12.2020.

У судовому засіданні, розглянувши звіт ліквідатора боржника про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у процедурі у справі №907/950/15, суд встановив наступне.

Відповідно до приписів статті 43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Кодексом України з процедур банкрутства питання оплати послуг арбітражного керуючого вирішено таким же чином, як було унормовано і ст. 115 Закону про банкрутство.

За приписами ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород.

Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12-ть місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень.

Сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відновлення відкриття провадження у справі.

У разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі.

Витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Кодексом, крім витрат на страхування його професійної відповідальності за заподіяння шкоди, а також витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.

Кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Порядок формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.

Господарський суд за заявою кредитора має право зменшити розмір грошової винагороди арбітражного керуючого у разі, якщо середньомісячна заробітна плата керівника боржника є надмірно високою порівняно з мінімальним розміром заробітної плати.

Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, реструктуризації заборгованості, погашення боргів подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, загальна сума основної грошової винагороди, що має бути сплачена ліквідатору ОКП Закарпаттеплокомуненерго схвалена комітетом кредиторів згідно протоколу б/н від 11.12.2020.

Розмір грошової винагороди розраховано станом на дату подання ліквідаційного звіту до господарського суду Закарпатської області.

Згідно з частинами 1, 4, 7 ст. 43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Європейський Суд з прав людини (рішення від 28.03.2006 за заявою № 31443/96 у справі Броньовський проти Польщі ) зазначив, що принцип верховенства права зобов`язує державу поважати і застосовувати запроваджені нею закони, створюючи правові й практичні умови для втілення їх в життя.

При цьому, відмова від оплати послуг ліквідатора, відсутність майна у боржника або ж відсутність інших джерел для покриття витрат на виплату винагороди арбітражному керуючому можна розцінювати як примушування до безоплатної праці, що забороняється та прирівнюється до рабства в контексті ст. 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та інших міжнародних актів (зокрема, Конвенції 1926 року про заборону рабства, Конвенції Міжнародної організації праці про примусову чи обов`язкову працю 1930 року ратифіковану Україною 10.08.1956 року, Конвенції Міжнародної організації праці №105 про скасування примусової праці 1957 року ратифіковану Україною 05.10.2000 року), резолюції Економічної і Соціальної Ради ООН (ЕКОСОС) 1996 року тощо) та суперечить ст. 43 Конституції України.

У випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника у зв`язку з відсутністю таких коштів, то оплата послуг арбітражного керуючого, має здійснюватися за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам.

Таким чином, не виявлення ліквідатором в процедурі ліквідації боржника його майна, інших активів та грошових коштів, за умови встановленого судом факту повноти та належності виконання ним своїх обов`язків у цій процедурі, жодним чином не впливає на оплату його послуг.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04.10.2018 у справі № 916/1503/17.

Керуючись Кодексом України з процедур банкрутства та ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України,

УХВАЛИВ:

1. Схвалити звіт ліквідатора обласного комунального підприємства Закарпаттеплокомуненерго Бахтин В.В. про нарахування і виплату грошової винагороди у справі №907/950/15.

2. Копію ухвали направити учасникам провадження у справі про банкрутство.

Повний текст ухвали складено 18.02.2021

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено Господарським процесуальним кодексом України, Кодексом України з процедур банкрутства та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя О.Ф. Ремецькі

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення02.02.2021
Оприлюднено19.02.2021
Номер документу94963131
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/950/15

Ухвала від 02.02.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 02.02.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 01.02.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 19.01.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 07.05.2020

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 26.09.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 12.08.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 06.08.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 06.06.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 13.05.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні