Рішення
від 18.02.2021 по справі 120/6053/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДОДАТКОВЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

18 лютого 2021 р. Справа № 120/6053/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Томчука А.В., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження заяву представника позивача про ухвалення додаткового судового рішення у справі за позовом Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Фермерського господарства "Гуменний О.М." про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Фермерського господарства "Гуменний О.М.", в якій позивач просив суд:

- стягнути з Фермерського господарства "Гуменний О.М." на користь Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 54413,64 грн.;

- стягнути з Фермерського господарства "Гуменний О.М." на користь Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2045,44 грн.

Рішенням суду від 02.02.2021 адміністративний позов задоволено повністю. Вирішено стягнути з Фермерського господарства "Гуменний О.М." на користь Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в розмірі 54413,64 грн. (п`ятдесят чотири тисячі чотириста тринадцять грн. 64 коп.).

Разом із тим, 15.02.2021 представником позивача подано заяву про ухвалення додаткового судового рішення. Обґрунтовуючи подану заяву, останній зазначив, що судом не вирішено позовну вимогу про стягнення з Фермерського господарства "Гуменний О.М." на користь Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2045,44 грн.

Суд, що ухвалив рішення, ухвалює додаткове судове рішення в тому самому складі протягом десяти днів з дня надходження відповідної заяви. Додаткове судове рішення ухвалюється в тому самому порядку, що й судове рішення ( ч. 3 ст. 252 КАС України).

Таким чином, враховуючи те, що розгляд даної справи здійснювався в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (в порядку письмового провадження), на думку суду, наявні підстави для розгляду, поданої позивачем заяви, в порядку письмового провадження.

Визначаючись щодо поданої заяви, суд виходив із наступного.

Так, положеннями п. 1 ч. 1 ст. 252 КАС України визначено, що суд, що ухвалив судове рішення, може за заявою учасника справи чи з власної ініціативи ухвалити додаткове рішення, якщо щодо однієї із позовних вимог, з приводу якої досліджувалися докази, чи одного з клопотань не ухвалено рішення.

Таким чином, підставою для прийняття додаткового рішення є не ухвалення судом рішення щодо однієї із позовних вимог.

Так, предметом спору у даній справі була, серед іншого, вимога про стягнення з Фермерського господарства "Гуменний О.М." на користь Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2045,44 грн.

При цьому, в мотивувальній частині судового рішення прийнятого у даній справі вказано наступне.

"Крім того суд зазначає, що обов`язок підприємства щодо створення робочих місць для осіб з інвалідністю не супроводжується його обов`язком підбирати і працевлаштовувати таких осіб на створені робочі місця. Такий обов`язок покладається на органи працевлаштування, що перелічені в ч. 1 ст. 18 Закону від 21.03.1991 № 875-XII.

Підприємство не несе відповідальності за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю, якщо воно розробило необхідні заходи по створенню для них робочих місць, зокрема, створило робочі місця для таких осіб та своєчасно, достовірно, в повному обсязі проінформувало відповідні установи, але фактично не працевлаштувало інваліда з причин незалежних від нього: відсутність інвалідів, відмова інваліда від працевлаштування на підприємство, бездіяльність державних установ, які повинні сприяти працевлаштуванню інвалідів. Саме такий правовий висновок викладений Верховним Судом в постанові від 24.06.2020 по справі № 440/2008/19.

Однак судом встановлено, що Вінницький обласний центр зайнятості листом від 04.09.2020 № 03-13/3398-20 повідомив Вінницьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів про те, що відповідач протягом 2019 року не подавав до центру зайнятості інформацію про попит на робочу силу за формою № 3-ПН для працевлаштування інвалідів.

Дані обставини не були спростовані і самим відповідачем, оскільки останній відзиву на позовну заяву не подав.

Відтак суд дійшов висновку, що невиконання нормативу робочих місць по працевлаштуванню інвалідів, неналежне інформування центру зайнятості про наявність вільних робочих місць для осіб з інвалідністю, а саме неподання звіту за формою № 3-ПН є порушенням вищезгаданих норм та підставою для застосування адміністративно-господарських санкцій.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 15.08.2019 по справі № 812/579/17.

Згідно з ч. 1 ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків."

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону від 21.03.1991 "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" № 875-XII та Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Мінпраці України № 223 від 15.05.2007, порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Відповідно до пунктів 3.4, 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Мінпраці України № 223 від 15.05.2007, орган контролю нараховує пеню з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день подання позовної заяви за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів.

Отже, Вінницьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів правомірно нараховано відповідачу пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2045,44 грн.

Разом з тим, як слідує з тексту позовної заяви, позивачем заявлено вимогу щодо стягнення з відповідача розміру пені 2045,44 грн., однак рішення із цієї вимоги 02.02.2021 не ухвалено.

За таких обставин, враховуючи вищенаведене суд доходить висновку про наявність підстав для прийняття додаткового рішення про стягнення з Фермерського господарства "Гуменний О.М." на користь Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2045,44 грн.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 252, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Стягнути з Фермерського господарства "Гуменний О.М." на користь Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2045,44 грн. (дві тисячі сорок п`ять грн. 44 коп.).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Вінницьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Пирогова, 135А, м.Вінниця, код ЄДРПОУ 13308892)

Відповідач: Фермерське господарство "Гуменний О.М." (вул. Героїв України, смт. Крижопіль, Вінницька область, 24600, код ЄДРПОУ 34121787)

Повний текст рішення складено та підписано суддею 18.02.2021

Суддя Томчук Андрій Валерійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2021
Оприлюднено22.02.2021
Номер документу94964536
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/6053/20-а

Рішення від 18.02.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Рішення від 02.02.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні