Рішення
від 17.02.2021 по справі 160/16604/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 лютого 2021 року Справа № 160/16604/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ніколайчук С.В.,

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпрі адміністративну справу товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого об`єднання "Промсервіс" (вул. Гайдамацька, б.2, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, 51900, код ЄДРПОУ 13441711) до відповідача-1: головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 43145015); відповідача-2: державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язати вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

11 грудня 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю науково-виробниче об`єднання "Промсервіс" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить:

1.Визнати протиправним та скасувати:

- рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних комісії головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1810033/13441711 від 06.08.2020 року, № 1810029/13441711 від 06.08.2020 року; № 1810027/13441711 від 06.08.2020 року, № 1810031/13441711 від 06.08.2020 року, № 1813297/13441711 від 07.08.2020 року

- рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в комісії Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.08.2020 року № 45373/13441711/2, № 45389/13441711/2, №45426/13441711/2, №45460/13441711/2, №45596/13441711/2.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити дії по реєстрації податкових накладних № 21 від 03.07.2020 на суму 199903,50 грн., № 39 від 06.07.2020 на суму 208176,00 грн.,- № 59 від 09.07.2020 на суму 207849,60 грн., № 78 від 12.07.2020 на суму 210347,20 грн., № 117 від 18.07.2020 на суму 223 988,80 грн. датою їх фактичного поданя на реєстрацію.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем було надано на реєстрацію податкові накладні № 21 від 03.07.2020, № 39 від 06.07.2020, № 59 від 09.07.2020, № 78 від 12.07.2020, № 117 від 18.07.2020, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. Позивачем надані пояснення та необхідні документи. Однак, рішеннями комісії головного управління ДФС у Дніпропетровській області було відмовлено у реєстрації поданих податкових накладних. Позивач вважає, що рішення відповідача-1 про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, оскільки підстав для зупинення реєстрації не було, а первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та пояснення, які були подані до податкового органу, повністю підтверджують реальність господарських операцій, за результатами яких складені податкові накладні, надіслані для реєстрації. Також, орган контролю зобов`язаний був чітко вказати, які саме копії первинних документів складено з порушеннями. З урахуванням наведеного, рішення є протиправними та підлягають скасуванню, а позовні вимоги задоволенню в повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2020 року в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами. Цією ж ухвалою запропоновано відповідачам надати відзив на позов протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.02.2021 року товариству з обмеженою відповідальністю науково-виробниче об`єднання Промсервіс поновлено строк звернення до суду з даним позовом.

28.01.2021 від відповідача 1: головного управління ДПС України у Дніпропетровській області надійшов відзив, у якому останнім зазначено, що порядком 1165 передбачено автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

За результатами розгляду комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів, наданих платником податків прийняті рішення про відпову у реєстрації податкових накладних № 21 від 03.07.2020, № 39 від 06.07.2020, № 59 від 09.07.2020, № 78 від 12.07.2020, № 117 від 18.07.2020, у зв`язку з відсутністю підтвердження обґрунтованості оформлення ПН даними бухгалтерського обліку та надано неповний пакет документів щодо походження реалізуємої продукції.

Позовні вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати вищезазначені податкові накладні є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є передчасним.

У задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі.

Відповідач 2: Державна податкова служба України правом на надання відзиву не скористалась.

08.02.2021 року на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач зазначає, що позивачем з контрагентом укладено в повному обсязі та відповідно до вимог законодавства всі первинні документи.

Крім того, в оскаржуваних рішеннях контролюючим органом не обґрунтовано чому документи платника не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної, які документи платник податків має надати для обґрунтованого рішення щодо реєстрації податкової накладної.

Позивачем надано всі необхідні документи. При цьому, оскаржувані рішення суб`єктів владних повноважень не містять чіткої підстави їх прийняття, це свідчить про їх необґрунтованість. Крім того, починаючи з травня 2020 року та до цього часу, по взаємовідносинах позивача товариством з обмеженою відповідальністю ТБ МУШКЕТЕР І К по аналогічним операціям, всі податкові накладні реєструються відповідачем без зауважень та заперечень.

Позивач підтримав свою правову позицію, наведену у позовній заяві.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив та відповідь на відзив, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче об`єднання Промсервіс зареєстровано у встановленому порядку як юридична особа (код ЄДРПОУ 13441711) та перебуває на податковому обліку в органах ДФС України.

З 16.07.1997 року товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче об`єднання Промсервіс є платником податку на додану вартість.

Між товариством з обмеженою відповідальністю ТБ МУШКЕТЕР І К та товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробничим обєднання Промсервіс було укладено договір поставки № 166 від 01.11.2017 року.

Пунктами 1.1.-1.2. договору встановлено, що постачальник, зобов`язується передавати у власність товариства з обмеженою відповідальністю ТБ МУШКЕТЕР І К натуральне молоко коров`яче первинної обробки (молоко незбиране). Кількість товару зазначається в товарно-транспортних накладних.

Пунктом 2.1. договору унормовано, що постачання здійснюється на умовах DDU місце проставки м. Дніпропетровськ, Лоцманський узвіз, 4б.

Поставка, відновідно до п. 2.3. договору, вважається завершеною з моменту отримання товару покупцем та отримання документів на товар.

За результатами здійснення постачання товариству з обмеженою відповідальністю ТБ МУШКЕТЕР І К товару на підставі договору поставки № 166 від 01.11.2017 року, за першою подією позивачем було складено та направлено на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних податкові накладні: № 21 від 03.07.2020, № 39 від 06.07.2020, № 59 від 09.07.2020, № 78 від 12.07.2020, № 117від 18.07.2020.

Реєстрацію вказаних податкових накладних було зупинено, з причини того, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0401 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), ті їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товар/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

На підтвердження походження товару та здійснення операції товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче об`єднання Промсервіс надано до головного управління ДПС у Дніпропетровській області пояснення про те, що укладені договори поставки товару (придбання) складені з фізичними особами-підприємцями, які не є платниками податку на додану вартість, тобто код УКТЗЕД 04.01 не постачається та документи, а саме: договір позички від 04.05.2020 року; договір оренди №21 від 01 червня 2020 року з додатками; акт надання послуг №16 від 31 липня 2020 року до договору № 21 від 01.06.2020 року; платіжне доручення № 10168 від 09 червня 2020 року до договору № 21 від 01.06.2020 року; договір оренди транспортного засобу № 25 від 01 червня 2020 року з додатками; акт наданих послуг № 10 від 31 липня 2020 року до договору № 25 від 01.06.2020 року; договір поставки № 72 від 03.12.2018р, договір поставки № 67 від 03.12.2018р., договір поставки № 6 від 01.02.2019р., договір поставки № 73 від 03.12.2018р., договір поставки № 28 від 01.07.2019р., договір поставки № 71 від 03.12.2018р., договір поставки № 74 від 03.12.2018р., договір поставки № 29 від 01.07.2019р., договір поставки № 15 від 01.04.2019р., договір поставки № 69 від 03.12.2018р., договір поставки № 68 від 03.12.2018р., видаткові накладні до договорів поставки за липень 2020 року; платіжні доручення № 1237 від 08 липня 2020 року, №1235 від 08 липня 2020 року; №1236 від 08 липня 2020 року; №1237 від 08 липня 2020 року;№1267 від 15 липня 2020 року; №1312 від 22 липня 2020 року; 1268 від 15 липня 2020 року; 1195 від 01 липня 2020 року, 1310 від 22 липня 2020 року; видаткові касові ордери від 06.07.2020 року, 05.07.2020 року, 31.07.2020 року, 30.07.2020 року, 29.07.2020 року, 28.07.2020 року, 27.07.2020 року, 25.07.2020 року, 26.07.2020 року, 24.07.2020 року, 23.07.2020 року, 22.07.2020 року, 21.07.2020 року, 18.07.2020 року, 17.07.2020 року, 16.07.2020 року, 15.07.2020 року, 14.07.2020 року, 13.07.2020 року, 12.07.2020 року, 11.07.2020 року, 10.07.2020 року, 04.07.2020 року, 03.07.2020 року, 09.07.2020 року, 08.07.2020 року, 07.07.2020 року; оборотно -сальдова відомість по рахунку 27 за липень 2020 року; оборотно -сальдова відомість по рахунку 3711 за липень 2020 року; оборотно -сальдова відомість по рахунку 361 за липень 2020 року; договір поставки № 166 від 01.11.2017 року; видаткова накладна №3571 від 18.07.2020 року; спеціалізована ТН на перевезення молочної сировини №3571 від 18.07.2020року; ТТН №3571 від 18.07.2020 року; видаткова накладна №3570 від 12.07.2020 року; спеціалізована ТН на перевезення молочної сировини №3570 від 12.07.2020року; ТТН №3570 від 12.07.2020 року; видаткова накладна №3568 від 09.07.2020 року; спеціалізована ТН на перевезення молочної сировини №3568 від 09.07.2020року; ТТН №3568 від 09.07.2020 року; видаткова накладна №3567 від 06..07.2020 року; спеціалізована ТН на перевезення молочної сировини №3567 від 06.07.2020року; ТТН №3567 від 06.07.2020 року; видаткова накладна №3566 від 03.07.2020 року; спеціалізована ТН на перевезення молочної сировини №3566 від 03.07.2020року; ТТН №3566 від 03.07.2020 року; специфікації від 11.06.2020 року, 06.07.2020 року, 11.07.2020 року до договору №166 від 01.11.2017 року.

За результатами розгляду наданих позивачем документів комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування № 1810033/13441711 від 06.08.2020 року, № 1810029/13441711 від 06.08.2020 року; № 1810027/13441711 від 06.08.2020 року, № 1810031/13441711 від 06.08.2020 року, № 1813297/13441711 від 07.08.2020 року.

Не погодившись з рішення про відмову у реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних позивачем подано скаргу та підтверджуючі документи.

За результатами розгляду скарг та наданих позивачем документів комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 27.08.2020 року № 45373/13441711/2, № 45389/13441711/2, №45426/13441711/2, №45460/13441711/2, №45596/13441711/2 про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до вказаних вище рішень підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є ненадання платником копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано повинні бути підкреслені).

Жодного документу з наведеного переліку документів комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН не було підкреслено.

Не погодившись з прийнятими рішеннями позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача, викладеним в позовній заяві, та доводам відповідача, викладеним в відзиві на позов, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діяли на момент виникнення спірних правовідносин.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюєПодатковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.201.1ст.201 Податкового кодексу Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.201.10ст.201 Податкового кодексу Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно зУКТЗЕД/ послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п.201.10ст.201 Податкового кодексу Українипорядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII (далі - Закон № 2245-VIII), яким змінена редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Постановою Кабінету Міністрів України №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11 грудня 2019 року, якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Згідно з п.5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).

Додатками №1 та №3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.

Відповідно до п.26 Порядку №1165 комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, передбачено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019р. (далі - Порядок №520).

Положеннями пунктів 2-13 Порядку №520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу .

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній /розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

ДПС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному веб-порталі відомості щодо засобів електронного зв`язку, за допомогою яких можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як зазначалася вище оскаржувані рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті, у зв`язку із ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Разом з тим, форма рішень передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені, а також, к разу наявності, обставин заповнюється відповідна графа Додаткова інформація .

Проте, в порушення наведених вимог законодавства оскаржувані рішення містять лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення (додаток до вказаного Порядку), і підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надано, не містять, але в графі Додаткова інформація вказано про відсутність видаткових накладних.

Суд наголошує, що будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, повинні містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено.

Тобто, первинним об`єктом судового дослідження в даній справі є обставини, за яких відповідач вчинив дії при зупиненні реєстрації податкових накладних. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, перелік яких встановлений податковим законодавством.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Верховний Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічні позиції викладені у постановах Верховного суду від 22.04.2019р. у справі №2040/5445/18, від 16.04.2019р. у справі №826/10649/17, від 02 квітня 2019 року у справі № 822/1878/18.

З матеріалів справи вбачається, що в прийнятих рішеннях № 1810033/13441711 від 06.08.2020 року, № 1810029/13441711 від 06.08.2020 року; № 1810027/13441711 від 06.08.2020 року, № 1810031/13441711 від 06.08.2020 року, № 1813297/13441711 від 07.08.2020 року та рішеннях від 27.08.2020 року № 45373/13441711/2, № 45389/13441711/2, №45426/13441711/2, №45460/13441711/2, №45596/13441711/2 про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не зазначено яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних або які саме документи відсутні, оскільки до пояснень були надані документи стосовно постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси.

В свою чергу, з матеріалів справи вбачається, що позивачем були надані документи, необхідні для реєстрації податкових накладних, на вимогу відповідача. В наявних в матеріалах справи документів, які були надані позивачем на вимогу відповідача, порушень у їх складанні судом не встановлено.

Отже, в оскаржуваних рішеннях не наведено обґрунтованих причин відмови в реєстрації податкових накладних № 21 від 03.07.2020 на суму 199903,50 грн., № 39 від 06.07.2020 на суму 208176,00 грн.,- № 59 від 09.07.2020 на суму 207849,60 грн., № 78 від 12.07.2020 на суму 210347,20 грн., № 117 від 18.07.2020 на суму 223 988,80 грн. не вказано чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідної господарської операції та не конкретизовано, які саме первинні документи, надані платником, складені з порушенням законодавства, та які, власне, порушення допущені.

Згідно з ч. 1ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства Українидоказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства Україниналежними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно зст. 76 Кодексу адміністративного судочинства Українидостатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.ч. 1, 2ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно з п.п. 1, 3 ч. 2ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Таким чином, суд вважає, що рішення № 1810033/13441711 від 06.08.2020 року, № 1810029/13441711 від 06.08.2020 року; № 1810027/13441711 від 06.08.2020 року, № 1810031/13441711 від 06.08.2020 року, № 1813297/13441711 від 07.08.2020 року та від 27.08.2020 року № 45373/13441711/2, № 45389/13441711/2, №45426/13441711/2, №45460/13441711/2, №45596/13441711/2 не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесені контролюючим органом не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Стосовно позовної вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого об`єднання "Промсервіс" (вул. Гайдамацька, б.2, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, 51900, код ЄДРПОУ 13441711) суд зазначає наступне.

Згідно з пунктами 2, 4, 10 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Згідно з пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб`єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб`єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Відповідно до Рекомендацій Ради Європи № R(80)2 щодо здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятих Кабінетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він уважає найкращим за конкретних обставин, та яке захистить або відновить порушене право.

Адміністративний суд під час розгляду та вирішення публічно-правових спорів перевіряє, чи рішення суб`єкта владних повноважень прийняте у межах законної дискреції.

Відповідно до правил правозастосування практики Європейського суду з прав людини, суд не може своїм рішенням підмінити рішення суб`єкта владних повноважень.

У відповідності до абзацу 3 пункту 10.3 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20.05.2013 року № 7 Про судове рішення в адміністративній справі , суд може ухвалити постанову про зобов`язання відповідача прийняти рішення певного змісту, за винятком випадків, коли суб`єкт владних повноважень під час адміністративних процедур відповідно до закону приймає рішення на основі адміністративного розсуду.

Суд вважає за необхідне зазначити, що постановою ВерховногоСуду України від 16 вересня 2015 року № 21-1465а15 встановлено, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Положеннями КАС України визначено, що кожна особа має право звернутися до суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Адміністративний позов може містити вимоги про зобов`язання відповідача суб`єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.

У разі задоволення позову суду надано право прийняти рішення про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

З викладеного вище слідує, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Окрім цього, суд зазначає, що Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Відтак, відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення його позапланової перевірки.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених Порядком, або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З наведеного вище слідує, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку з чим, суд зробив висновок про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права,порушеного оскаржуваними рішеннями.

Аналогічна правова позиція наведена у постанові Верховного Суду від 02 квітня 2019 року у справі №822/1878/18, яка в силу вимог ч.5 ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України, має бути врахована судом при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

Зазначене вище має наслідком задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 21 від 03.07.2020, № 39 від 06.07.2020, № 59 від 09.07.2020, № 78 від 12.07.2020, № 117 від 18.07.2020, днем їх фактичного надходження.

Враховуючи викладене, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого об`єднання "Промсервіс" є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 10510,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням № 1512 від 21 жовтня 2020 року.

Відтак, оскільки позовну заяву задоволено, сплачений судовий збір за подачу позову до суду в сумі 10510,00 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів пропорційно.

Відповідно до ч. 6 ст. 120 Кодексу адміністративного судочинства України якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.

Керуючись ст. ст. 241 - 246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого об`єднання "Промсервіс" (вул. Гайдамацька, б.2, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, 51900, код ЄДРПОУ 13441711) до відповідача-1: головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 43145015); відповідача-2: державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язати вчинити певні дії - задоволити.

Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 1810033/13441711 від 06.08.2020 року, № 1810029/13441711 від 06.08.2020 року; № 1810027/13441711 від 06.08.2020 року, № 1810031/13441711 від 06.08.2020 року, № 1813297/13441711 від 07.08.2020 року комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі за № від 27.08.2020 року № 45373/13441711/2, № 45389/13441711/2, №45426/13441711/2, №45460/13441711/2, №45596/13441711/2 комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого об`єднання "Промсервіс" (ЄДРПОУ 13441711) № 21 від 03.07.2020, № 39 від 06.07.2020, № 59 від 09.07.2020, № 78 від 12.07.2020, № 117 від 18.07.2020 днем їх фактичного надходження.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого об`єднання "Промсервіс" (вул. Гайдамацька, б.2, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, 51900, код ЄДРПОУ 13441711) за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1: Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) у розмірі 5255,00 грн та відповідача-2: головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул.Сімферопольська, б.17-а, м.Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39394856) у розмірі 5255,00 сплачені позивачем судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2021
Оприлюднено22.02.2021
Номер документу94964862
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/16604/20

Ухвала від 20.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 02.09.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Постанова від 02.09.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 17.02.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 15.02.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні