Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 лютого 2021 р. № 520/14658/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАКУС ЛОГІСТІК" (вул. Плиткова, буд. 12,м. Харків,61106, код ЄДРПОУ 42188422) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43143704), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, Київ, 04655, ідентифікаційний код 43005393). третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ПРОФІТ" (вул. Кузнечна, буд. 2, кім. 6, м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ 41442772), про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАКУС ЛОГІСТІК", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з даним позовом, в я кому просить суд:
1. визнати протиправними та скасувати:
- рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1716158/42188422 від 09.07.2020;
- рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, №1716156/42188422 від 09.07.2020;
- рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1716159/42188422 від 09.07.2020;
2. зобов`язати Головне управління Державної податкової служби України у Харківській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №2 від 03.06.2020 на суму 423 637,82 грн. (чотириста двадцять три тисячі шістсот тридцять сім грн. 82 коп.); №3 від 10.06.2020 на суму 267 843,59 грн. (двісті шістдесят сім тисяч вісімсот сорок три грн. 59 коп.); №4 від 12.06.2020 на суму 712 156,42 грн. (сімсот дванадцять тисяч сто п`ятдесят шість грн. 42 коп.), подані ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК датою отримання зазначених податкових накладних - 26.06.2020 року;
- стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області на користь ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області судовий збір.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що рішення Комісії регіонального рівня реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1716158/42188422 від 09.07.2020; №1716156/42188422 від 09.07.2020; №1716159/42188422 від 09.07.2020, на думку позивача, є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі за адміністративним позовом.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2020 року до участі у справі у якості співвідповідача залучено - Державну податкову службу України.
Представник першого відповідача, Головного управління ДПС у Харківській області, згідно наданого до суду відзиву на позов, заперечував проти задоволення позовних вимог, зазначив, що приймаючи спірні рішення про відмову у реєстрації податкової накладної контролюючий орган виходив з того, що позивачем не надало первинних документів на розблокування податкової накладної, а саме копій розрахункових документів на розблокування документів та/або банківських виписок.
Зазначає, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
Представник другого відповідача, Державної податкової служби України, відзив на позов не надав, причин неможливості подання не повідомив. Станом на дату розгляду справи відзиву на позов судом не отримано.
Згідно з ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що позивачем - ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК , були складені податкові накладні №2 від 03.06.2020р., №3 від 10.06.2020 р., №4 від 12.06.2020 р. та надіслано 26.06.2020 р. електронними засобами зв`язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманими квитанціями №9149311301, №9149410941, №914931499 від 30.06.2020 р. податкові накладні прийняті, але їх реєстрацію зупинено.
На виконання вимог, викладених у квитанціях ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК було направлено на адресу відокремленого підрозділу Відповідача - Східне управління ГУ ДПС у Харківській області пояснення від 03.07.2020 р. за .№6, №7, №8 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій за відмовленими податковими накладними, зокрема, копії договору оренди транспортних засобів №01-02/2019 від 02.01.2019 р., копії договору №0111-18Т від 01.11.2018 р. щодо надання транспортних послуг ТОВ ДБК ПРОФІТ , копію акту про списання палива, копії товарно-транспортних накладних та талони до них щодо вивезення будівельного сміття та залишків ґрунту, копія платіжних доручень №800 від 03.06.2020 р.. №803 від 03.06.2020 р.. №820 від 12.06.2020 р. щодо надходження коштів, копія акту наданих послуг №54 від 10.06.2020 р., копія штатного розкладу Позивача, довідку щодо взаємовідносини між ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК та ТОВ ДБК ПРОФІТ згідно договору №0111-18Т від 01.11.2018 р. із наданням розрахунків та пояснення.
Проте, рішеннями №1716158/42188422, №1716156/42188422, №1716159/42188422 від 09.07.2020 р. контролюючим органом відмовлено у реєстрації податкових накладних №2 від 03.06.2020 р., №3 від 10.06.2020 р., №4 від 12.06.2020 р. з підстав ненадання платником податку копій первинних документів, щодо постачання /придбання товарів, послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів. актів приймання-передачі товарів, послуг з урахуванням наявності певних типових форм га галузевої специфіки накладних (а.с. 96, 100, 106).
Не погодившись з вищезазначеними рішеннями, ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК засобами електронного зв`язку було подано скаргу на рішення про відмову у реєстрації податкової накладиої/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Судом встановлено, що Рішеннями від 21.07.2020 р. №№36124/42188422/2. 36088/42188422/2, 36099/42188422/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної без змін.
Позивач, вважаючи рішення про відмову в реєстрації податкових накладних необґрунтованими звернувся до суду зданим позовом.
Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Із матеріалів справи вбачається, що ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК , були виписані податкові накладні №2 від 03.06.2020р., №3 від 10.06.2020 р., №4 від 12.06.2020 р. та надіслано 26.06.2020 р. електронними засобами зв`язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних
Проте, реєстрацію вищевказаних податкових накладних контролюючим органом було зупинено та запропоновано надати пояснення та первинні документи на підтвердження господарських операцій.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної, який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.
Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.
Відповідно до п.4, п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого наказом Міністерства Фінансів України №520 від 12.12.2019 року (далі по тексту - Порядок №520) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п.11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Судом встановлено, що позивачем на підтвердження реальності господарської операції з контрагентами надані до контролюючого органу необхідні документи, що підтверджується повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК є юридичною особою приватного права, яку створено 05.06.2018 р., номер запису 1 480 102 0000 077047 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Серед видів діяльності підприємства є. зокрема, надання інших допоміжних комерційних послуг (код КВЕД 82.99), вантажний автомобільний транспорт (основний код КВЕД 49.41), надання послуг перевезення речей (переїзду (код КВЕД 49.42). транспортне оброблення вантажів (код КВЕД 52.24). інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (код КВЕД 52.29). В межах підприємницької діяльності за вказаними напрямами здійснюється надання послуг вантажного автомобільного транспорту та послуг з вантажного перевезення.
Для здійснення підприємницької діяльності та, як результат, отримання прибутку. 01.11.2018 р. з ТОВ ДБК ПРОФІТ було укладено договір №0111- 18Т щодо надання транспортних послуг спеціальною технікою, перелік якої визначається в специфікаціях.
Як встановлено в ході розгляду справи, протягом червня 2020 р. ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК були надані наступні послуги ТОВ ДБК ПРОФІТ :
- Послуги з перевезення будівельного сміття за адресою: просп. Московський - Дергачівський полігон у кількості 2874,36 т. на суму 525 605,47 грн. (п`ятсот двадцять п`ять тисяч шістсот п`ять грн. 47 коп.) без ПДВ.
- Послуги з перевезення ґрунту за адресою: просп. Московський - Дергачівський полігон у кількості 308 т. на суму 50629.04 (п`ятдесят тисяч шістсот двадцять дев`ять грн. 04 коп.) без ПДВ.
Про що 10.06.2020 р. було складено акт надання послуг №54, загальна вартість послуг склала без ПДВ - 576 234,51 (п`ятсот сімдесят шість тисяч двісті тридцять чотири грн. 51 коп.), ПДВ - 115 246.90 (сто п`ятнадцять тисяч двісті сорок шість грн. 90 коп.). Загальна вартість послуг склала 691 481,41 (шістсот дев`яносто одна тисяча чотириста вісімдесят одна грн. 41 коп.).
Доказами надання послуг є товарно-транспортні накладні та талони на вивезення будівельного сміття та залишків ґрунту із зазначенням дати та обсягу надання послуг: №№01/06-1, 01/06-2. 01/06-3, 01/06-4 від 01.06.2020 р., 03/06-1, 03/06-2, 03/06-3, 03/06-4 від 03.06.2020 р., 04/06-1, 04/06-2, 04/06-3 від 04.06.2020 р., 05/06-1, 05/06-2, 05/06-3, 05/06-4. 05/06-5 від 05.06.2020 р.. 06/06-1, 06/06-2. 06/06-3, 06/06-4, 06/06-5 від 06.06.2020 р.. 08/06-1, 08/06-2. 08/06-3 від 08.06.2020 р.. 09/06- 1, 09/06-2. 09/06-3. 09/06-4, 09/06-5 від 09.06.2020 р.. 10/06-1. 10/06-2, 10/06-3, 10/06-4, 10/06-5 від 10.06.2020 р., копії яких містяться в матеріалах справи.
Згідно п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкових накладних та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунку коригування: дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 ст. 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується: факту реєстрації/зупинення ресстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування: дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 10 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 р. (надалі - Порядок №1165) встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Так, після отримання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних та на виконання вимог щодо надання пояснень та документів, що підтверджують інформацію, зазначену в податкових накладних Позивачем було в електронному вигляді направлені письмові пояснення з копіями документів, що підтверджують суми, вказані в податкових накладних, але не прийняті до уваги ДФС.
При цьому маємо зазначити, що з моменту створення ТОВ ЛАКУЄ ЛОГ1СТІК та здійснення підприємницької діяльності жодних претензій з боку органів ДФС, у т.ч. щодо нереальності господарських операцій наше підприємство не отримувало.
Більш того, договір з ТОВ ДБК ПРОФІТ було укладено в 2018 році, постійно надавались послуги за ним та неодноразово складались податкові накладні, які були зареєстровані ДФС.
Тобто в межах однієї й тієї ж угоди при ідентичності операцій, різниця лише в сумах, ДФС приймає абсолютно різні за своїм характером рішення.
Як вбачається з вищевикладеного, такий вибірковий підхід, на думку суду, є необґрунтованим.
Судовим розглядом встановлено, що всупереч наданих документів рішеннями ДФС №1716158/42188422. №1716156/42188422, №1716159/42188422 від 09.07.2020 р. та рішеннями комісії ДФС (щодо розгляду скарг) №36124/42188422/2, №36088/42188422/2, №36099/42188422/2 від 21.07.2020 р. було відмовлено в реєстрації податкових накладних. При цьому, із змісту оскаржуваних рішень вбачається, що останні не містять конкретної інформації щодо підстав їх прийняття, а лише вказує на те. що причиною відмови у реєстрації податкових накладних є ненадання платником податку копій первинних документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Форма рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадаиня платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.
Проте, в порушення наведених вимог законодавства, рішення № 1716158/42188422, №1716156/42188422, №1716159/42188422 містять лише загальне твердження про їх ненадання, без конкретизації (підкреслення) конкретного переліку документів, які, на думку податкового органу, не були надані. У свою чергу, невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісті форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призволить до його протиправності.
Таким чином, під час розгляду справи судом встановлено, що на вимогу контролюючого органу ТОВ "Лакус Логістік" було надано всі необхідні документи які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій за податковими накладними №2 від 03.06.2020 р., №3 від 10.06.2020 р., №4 від 12.06.2020 р.
Доказів на спростування доводів позивача та підтвердження своєї позиції контролюючим органом до матеріалів справи не надано.
Судом також зазначається, що податковим органом не взято до уваги специфіку діяльності ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК . До позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не було враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р. (далі - Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог ПКУ в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Так, згідно з довідкою щодо взаємовідносини між ТОВ ЛАКУС ЛОГІЄТІК та ТОВ ДБК ПРОФІТ за договором №0111-18Т від 01.11.2018 р. за період з
01.06.2020 р. по 15.06.2020 р. (надалі - Довідка) вбачається, що станом на 01.06.2020 р. сальдо складає 126 362,18 грн. (сто двадцять шість тисяч триста шістдесят дві грн. 18 коп.).
03.06.2020 р. на рахунок ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК надійшли грошові кошти від ТОВ ДБК ПРОФІТ в сумі 250 000.00 грн. (двісті п`ятдесят тисяч грн. 00 коп.), згідно платіжного доручення №800 від 03.06.2020 р. та 300 000.00 гри. (триста тисяч грн. 00 коп.), згідно платіжного доручення №803 від 03.06.2020 р., загальна сума склала 550 000,00 грн. (п`ятсот п`ятдесят тисяч грн. 00 коп.).
В свою чергу, відповідно до приписів ПКУ та за правилом першої події ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК 03.06.2020 р. було складено податкову накладну №2 на суму 423 637.82 (чотириста двадцять три тисячі шістсот тридцять сім грн. 82 коп.) та направлено на реєстрацію.
Відтак, доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагентів позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаними контрагентам або відсутності реального характеру цих операцій матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.
Суд зазначає, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної позивачем.
З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: №1716158/42188422 від 09.07.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2; №1716156/42188422 від 09.07.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3; №1716159/42188422 від 09.07.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних, є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковими накладними, у реєстрації якої було відмовлено, а тому є такими, що підлягають скасуванню.
Стосовно позовних вимог про зобов`язання Головне управління Державної податкової служби України у Харківській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №2 від 03.06.2020 на суму 423 637,82 грн. (чотириста двадцять три тисячі шістсот тридцять сім грн. 82 коп.); №3 від 10.06.2020 на суму 267 843,59 грн. (двісті шістдесят сім тисяч вісімсот сорок три грн. 59 коп.); №4 від 12.06.2020 на суму 712 156,42 грн. (сімсот дванадцять тисяч сто п`ятдесят шість грн. 42 коп.), подані ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК датою отримання зазначених податкових накладних - судом зазначається наступне.
Як вбачається зі змісту п.201.16 ПК України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №341), Регламенту комісії ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації повноваженнями щодо реєстрації податкових накладних, входить до компетенції ДПС України.
Згідно положень п.2, п.4 ч.2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Водночас, суд зазначає, що відповідно до ч.4 ст.245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
З огляду на наведене, враховуючи те, що судом визнано протиправними рішення комісії Головного управління державної податкової служби у Харківській області від 09.07.2020: №1716158/42188422; №1716156/42188422 та №1716159/42188422 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд дійшов висновку, що позовна вимога зобов`язального характеру зареєструвати податкові накладні №2 від 03.06.2020 на суму 423 637,82 грн.; №3 від 10.06.2020 на суму 267 843,59 грн.; №4 від 12.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних, підлягає задоволенню.
Проте, враховуючи висновки суду про протиправність оскаржуваних рішень ГУ ДПС у Харківській області, а також те, що це належить до повноважень ДПС України, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне вийти за межі заявлених позовних вимог та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні ТОВ "ЛАКУС ЛОГІСТІК" №2 від 03.06.2020; №3 від 10.06.2020; №4 від 12.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою направлення їх для реєстрації 26.06.2020 року.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є такими, що підлягають частковому задоволенню.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі суд враховує, що відповідно до положень частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 77, 78, 139, 243, 246, .255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАКУС ЛОГІСТІК" (вул. Плиткова, буд. 12,м. Харків,61106, код ЄДРПОУ 42188422) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43143704), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, Київ, 04655, ідентифікаційний код 43005393). третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ПРОФІТ" (вул. Кузнечна, буд. 2, кім. 6, м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ 41442772) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1716158/42188422 від 09.07.2020; №1716156/42188422 від 09.07.2020; №1716159/42188422 від 09.07.2020.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному держаному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 03.06.2020 на суму 423637,82 грн.; №3 від 10.06.2020 на суму 267 843,59 грн.; №4 від 12.06.2020, подані ТОВ ЛАКУС ЛОГІСТІК датою їх отримання - 26.06.2020 року.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАКУС ЛОГІСТІК" (вул. Плиткова, буд. 12,м. Харків,61106, код ЄДРПОУ 42188422) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код 43143704) суму сплаченого судового збору у розмірі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАКУС ЛОГІСТІК" (вул. Плиткова, буд. 12,м. Харків,61106, код ЄДРПОУ 42188422) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) сплачений судовий збір в сумі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його складання у повному обсязі шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або в порядку, передбаченому п. 15.5 Розділу VII КАС України, а саме: до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення підписано 17 лютого 2021 року.
Суддя Кухар М.Д.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2021 |
Оприлюднено | 22.02.2021 |
Номер документу | 94967550 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Кухар М.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні