Справа № 686/17855/20
Провадження № 1-кс/686/1431/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 лютого 2021 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Хмельницькому клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУ НП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , погодженого з прокурором, про тимчасовий доступ до речей та документів, у кримінальному провадженні №12020240000000156,
ВСТАНОВИВ:
01.02.2021 року старший слідчийвідділу розслідуваннязлочинів усфері господарськоїта службовоїдіяльності СУГУ НПв Хмельницькійобласті ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області з клопотанням, погодженим прокурором відділу Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ).
В обґрунтування даного клопотання слідчим зазначено, що посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 протягом 2017-2020 років, зловживаючи службовим становищем з метою отримання на свою користь неправомірної вигоди, всупереч інтересам служби, здійснюють незаконну рубку лісових насаджень в межах природно-заповідного фонду регіонального ландшафтного парку « ІНФОРМАЦІЯ_3 », внаслідок чого останньому спричинено тяжкі наслідки.
За вказаним фактом 07.04.2020 слідчим управлінням ГУ НП в Хмельницькій області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12020240000000156, за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.
Під час досудового розслідування встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 , далі ІНФОРМАЦІЯ_2 ), умисно використовуючи своє службове становище всупереч інтересам служби, в період з 30.05.2017 по даний час, в порушення вимог ст. 9-1 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» здійснюють незаконну рубку лісових насаджень в межах природно-заповідного фонду, чим завдають істотної шкоди охоронюваним законом правам.
Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_5 № 21 від 11.05.1999 на територіях Шепетівського та Полонського районах Хмельницької області створено регіональний ландшафтний парк « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (далі - ПЗФ), загальною площею 15660,3 га. Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_5 № 8- 20/2005 від 23.12.2005 затверджено положення про ПЗФ, де визначено територію на якій ІНФОРМАЦІЯ_2 провадить обмежену господарську діяльність.
30.05.2017 за № 9/5 ІНФОРМАЦІЯ_6 видано ІНФОРМАЦІЯ_7 охоронне зобов`язання щодо передачі під охорону та забезпечення встановленого згідно Закону України «Про природно-заповідний фонд України» режиму на території ПЗФ, загальною площею 4395,3 га. Вказане підприємство, з метою оскарження зазначеного охоронного зобов`язання зверталося в судовому порядку до ІНФОРМАЦІЯ_8 , Вінницького адміністративного суду та Верховного Суду, щодо його оскарження. Постановою Верховного Суду віл 23.07.2019 вказані оскарження залишено без задоволення.
Згідно відповідей ІНФОРМАЦІЯ_9 та ІНФОРМАЦІЯ_6 затвердження лімітів з 30.05.2017 року по даний час на використання природних ресурсів в межах ІНФОРМАЦІЯ_7 не здійснювалось.
При цьому, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 в установлено порядку були обізнані про спеціальне використанням природних насаджень в межах ПЗФ, що передбачено ст. 9-1 Закону України «Про природно-заповідний фонд України».
Всупереч вищевказаним нормативним обстеженням, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 здійснюють протиправне використання природних ресурсів в межах ПЗФ, що призводить до завдання істотної шкоди охоронюваним законом правам в особливо великих розмірах, у вигляді незаконної рубки лісових насаджень.
Таким чином, в діях службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 , вбачаються ознаки кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 246 КК України (Незаконна порубка лісу) та ч. 2 ст. 364 КК України (Зловживання владою або службовим становищем).
Згідно інформації із ІНФОРМАЦІЯ_10 (далі Управління) щодо проведення ревізій протягом 2017- 2020 років на ІНФОРМАЦІЯ_11 (далі Підприємство), що за період 2017 - І квартал 2020 року ревізій на вищезазначеному Підприємстві не проводилося, проте у:
2017 році - відповідно до Плану проведення заходів державного фінансового контролю ІНФОРМАЦІЯ_12 на III квартал 2017 року працівниками Управління було здійснено вихід на Підприємство для проведення планової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2017 року;
2020 році - відповідно до Плану проведення заходів державного фінансового контролю ІНФОРМАЦІЯ_12 на І квартал 2020 року працівниками Управління також було здійснено вихід на Підприємство для проведення планової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2017 по 31.12. 2019 року.
Після ознайомлення із направленнями та програмами планових ревізій, директор Підприємства ОСОБА_5 безпідставно не допустив працівників Управління для виконання своїх службових обов`язків. Відповідно складено акти про не допуск в проведенні ревізії від 18.08.2017 року та від 03.03.2020 року.
На керівника Підприємства ОСОБА_5 складено протоколи про адміністративне правопорушення передбачено ч. 1 ст. 164-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення у 2017 та у 2020 роках.
Про не допуск до проведення контрольних заходів повідомлено ІНФОРМАЦІЯ_13 та правоохоронні органи для вжиття відповідних заходів.
Крім того, враховуючи незабезпечення керівником Підприємства виконання в установлені строки законних вимог передбачених ч.2 ст.15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-Х1І (із змінами), Управління запропонувало голові районної ради розглянути питання про відповідність займаній посаді директора Підприємства ОСОБА_5 за перешкоджання у виконанні функцій покладених на Держаудитслужбу України.
Допитаний в якості свідка ОСОБА_6 повідомив, що він являється начальником ІНФОРМАЦІЯ_10 та надав покази, що протягом 2017-2020 років на ІНФОРМАЦІЯ_11 (далі Підриємство) за період 2017 - 1 квартал 2020 року ревізій на вищезазначеному Підприємстві не проводилося, проте відповідно до Плану проведення заходів державного фінансового контролю ІНФОРМАЦІЯ_12 на III квартал 2017 року працівниками Управління було здійснено вихід на Підприємство для проведення планової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2017 року. Відповідно до Плану проведення заходів державного фінансового контролю ІНФОРМАЦІЯ_12 на І квартал 2020 року працівниками Управління також було здійснено вихід на Підприємство для проведення планової ревізії окремих питань фінансово- господарської діяльності за період з 01.01.2017 по 31.12. 2019 року. Після ознайомлення із направленнями та програмами планових ревізій, директор Підприємства ОСОБА_5 безпідставно не допустив працівників Управління для виконання своїх службових обов`язків. Відповідно складено акти про не допуск в проведенні ревізії від 18.08.2017 року та від 03.03.2020 року. На керівника Підприємства ОСОБА_5 складено протоколи про адміністративне правопорушення передбачено ч. 1 ст. 164-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення у 2017 та у 2020 роках. Про не допуск до проведення контрольних заходів повідомлено ІНФОРМАЦІЯ_13 та правоохоронні органи для вжиття відповідних заходів. Крім того, враховуючи незабезпечення керівником Підприємства виконання в установлені строки законних вимог передбачених ч.2 ст.15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ (із змінами), Управління запропонувало голові районної ради розглянути питання про відповідність займаній посаді директора Підприємства ОСОБА_5 за перешкоджання у виконанні функцій покладених на Держаудитслужбу України.
Під час досудового розслідування виникла необхідність у вивченні та дослідженні документів щодо створення, функціонування, визначення меж, обслуговування та картографічних матеріалів регіонального ландшафтного парку « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
За наявності вказаних вище документів, буде можливість підтвердити або спростувати факти незаконної рубки лісових насаджень Шепетівським районним спеціалізованим лісокомунальним підприємством в межах природно-заповідного фонду.
З метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню, здобуття доказів і встановлення фактів, що мають значення для повного швидкого, та неупередженого розслідування даного кримінального провадження, дослідження фактів незаконної порубки лісу та зловживання службовим становищем, виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ), а саме документів щодо створення, функціонування, визначення меж, обслуговування та картографічних матеріалів регіонального ландшафтного парку « ІНФОРМАЦІЯ_3 », створеного рішенням ІНФОРМАЦІЯ_5 №21 від 11.05.1999 року.
Зазначені документи, відомості, які містяться в них мають суттєве значення та встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, так як в ході досудового розслідування необхідно ознайомитися з ними, оглянути їх, перевірити їх достовірність та автентичність, призначити за оригіналами зазначених документів земельно-технічну, почеркознавчу та інші судові експертизи.
Слідчий в судове засідання не з`явився, проте в клопотанні міститься заява слідчого про проведення розгляду даного клопотання без його участі, та зазначено, що клопотання підтримує в повному обсязі.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 в судове засідання не з`явився, про час та місце судового розгляду повідомлений у встановленому законом порядку.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 107 КПК України рішення про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час досудового розслідування приймає особа, яка проводить відповідну процесуальну дію. За клопотанням учасників процесуальної дії застосування технічних засобів фіксування є обов`язковим. Фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
За таких обставин слідчий суддя вважає за можливе, розглядати клопотання без участі слідчого та представника ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Слідчим наведено підстави, передбачені ч. 5 ст. 163 КПК України, зокрема, що речі та документи, доступ до яких просить надати слідчий, в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ в кримінальному провадженні.
Враховуючи викладене, з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, є всі підстави для надання дозволу на тимчасовий доступ до документів, в зв`язку з чим клопотання слідчого підлягає задоволенню, оскільки іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.
Керуючись ст.ст.163, 164 КПК України, слідчий суддя,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУ НП в Хмельницькій області ОСОБА_3 задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , старшому слідчому відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_7 , старшому слідчому відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_8 , старшому слідчому в особливо важливих справах відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_9 , заступнику начальника відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_10 та слідчому відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_11 на тимчасовий доступ до речей та документів, з можливістю вилучення оригіналів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ), а саме до документів щодо створення, функціонування, визначення меж, обслуговування та картографічних матеріалів регіонального ландшафтного парку « ІНФОРМАЦІЯ_3 », створеного рішенням ІНФОРМАЦІЯ_5 №21 від 11.05.1999 року на території Шепетівського та Полонського районів Хмельницької області.
Службовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ) забезпечити тимчасовий доступ до вищезазначених документів та надати можливість вилучити оригінали.
Ухвала діє по 14 березня 2021 року.
Відповідно до ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2021 |
Оприлюднено | 29.05.2024 |
Номер документу | 94989199 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні