ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
14 липня 2009 року 17:00 № 15/439
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Мазур А.С. при секретарі Бистрик О.С.,
за участю:
представника Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва - Савенка В.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комсофтсервіс" про стягнення заборгованості у розмірі 2432 грн. 73 коп.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України в судовому засіданні 14 липня 2009 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови складено та підписано 20 липня 2009 року.
В С Т А Н О В И В:
У грудні 2008 року Державна податкова інспекція у Подільському районі м. Києва (далі -ДПІ у Подільському районі м. Києва) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комсофтсервіс" (далі -ТОВ "Комсофтсервіс") про стягнення заборгованості у розмірі 2432,73 грн., посилаючись на те, що відповідачем не були подані податкові декларації з податку на додану вартість за період з січня 2006 року по листопад 2007 року, чим порушено вимоги законодавства України.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги і зазначив, що податкові вимоги щодо сплати заборгованості були відправлені по пошті, але не були отримані відповідачем у зв`язку з незнаходженням за зареєстрованою юридичною адресою. Податкові вимоги були розміщені на дошці податкових оголошень, що свідчить про узгодження заборгованості з відповідачем, а отже заборгованість підлягає стягненню.
Відповідач у судове засідання не з`явився, судові виклики, направлені на адресу відповідача повернулися до суду з відміткою поштового зв`язку за зазначеною адресою не знаходиться . Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців, місцезнаходження відповідача вказано, 04070, м. Київ, вул. Спаська, 9-А, літ. А , зазначена адреса співпадає з адресою відповідача вказаною у позовній заяві. Інформації щодо зміни місцезнаходження відповідач до державного реєстратора не надав.
Враховуючи наведене, суд вважає відповідача належним чином повідомленим.
У зв`язку з неявкою відповідача та ненаданням витребуваних доказів розгляд справи неодноразово відкладався, відповідно до ст. 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких грунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Як вбачається із матеріалів справи, відповідач був взятий на податковий облік в ДПІ у Подільському районі м. Києва 19.10.2004 р. № 8999.
Відповідно до Закону України "Про податок на додану вартість" від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР (далі -Закон № 168/97-ВР) податковим періодом для складання декларацій з податку на додану вартість до податкових органів є один календарний місяць.
Згідно п.п.4.1.4 п.4.1. ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (далі -Закон № 2181-ІІІ), якщо базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю, податкові декларації подаються протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до п.п. 17.1 та п. 17.1.1. ст. 17 Закону № 2181-ІІІ платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку. Штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону № 2181-ІІІ. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами. Пунктом 2.1.4. ст.2 Закону № 2181-ІІІ встановлено, що стосовно податків і зборів (обов`язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів контролюючими органами є податкові органи.
Позивачем було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено Акт про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності № 10-15/228 від 08.01.2008 року, копія якого знаходиться в матеріалах справи. У даному Акті зазначено, що відповідачем не подавалися Декларації з податку на додану вартість за період січень 2006 року -листопад 2007 року включно. Керівник відповідача не з`явився для ознайомлення та підпису Акта №10-15/228 від 08.01.2008 року, з приводу чого був складений Акт щодо неявки посадових осіб суб`єкта господарювання до ДПІ у Подільському р-ні м. Києва №3-15/224 від 08.01.2008 року.
Відповідно до п.п.4.2.2 п.4.2. ст.4 та п.6.1. ст.6 Закону №2181-ІІІ контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму податкового зобов`язання платника податків у разі, якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію. У разі коли сума податкового зобов`язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов`язань, сума податку чи збору (обов`язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов`язання (штрафних санкцій за їх наявності).
На підставі вищезазначеного позивачем було прийняте податкове повідомлення-рішення №000101502/0 від 08.01.2008р. про сплату до бюджету штрафних санкцій з податку на додану вартість у сумі 3910 грн., копія якого знаходиться в матеріалах справи. Дане податкове повідомлення - рішення було розміщено на дошці податкових оголошень, що підтверджується Актом розміщення податкового повідомлення-рішення на дошці податкових оголошень № 4-15/224 від 08.01.2008р.
Згідно п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 та п.п.5.2.2. п.5.2. ст.5 Закону №2181-ІІІ. податкове зобов`язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Право на апеляційне оскарження відповідачем використано не було.
Згідно з п.п.6.2.1., 6.2.3., 6.2.4. ст. 6 Закону № 2181-ІІІ у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов`язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов`язання, друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв`язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Відповідачу було направлено першу податкову вимогу від 31.01.2008р. № 1/415 та другу податкову вимогу від 17.03.2008р. № 2/1100 на суму 2432,73 грн. (оскільки від 27.02.2007р. відповідачем була проведена переплата на суму 1477,27 грн., тому була зменшена загальна сума штрафних санкцій в розмірі 3910 грн., визначена в податковому повідомленні-рішенні №000101502/0 від 08.01.2008р.). Відповідно до довідок пошти податкові вимоги не були вручені відповідачу у зв`язку з незнаходженням за зареєстрованою юридичною адресою. В результаті чого дані податкові вимоги були розміщені на дошці податкових оголошень, що підтверджується Актами розміщення податкових вимог на дошці податкових оголошень № 65 від 16.02.2008р. та № 186 від 09.06.2008р., копії яких знаходяться в матеріалах справи.
Таким чином, сума штрафних санкцій є узгодженою з відповідачем відповідно до вимог чинного законодавства України.
Крім цього, оперуповноваженими ГВПМ ДПІ у Подільському районі м. Києва був складений Акт про факт незнайдення від 15.04.2009 року, відповідно до якого встановлено, що за адресою, визначеною в установчих документах, та в документах, поданих для реєстрації в податкових органах, ТОВ "Комсофтсервіс" не знаходиться.
Також відповідно до запитів позивача були отримані довідка Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності нерухомого майна від 10.08.06 № 10638/10/24-107 щодо відсутності у власності відповідача об`єктів нерухомості, а також довідка УДАІ ГУМВС України в м. Києві №2966/2 від 15.08.06р. щодо відсутності у власності відповідача зареєстрованих транспортних засобів.
У процесі судового розгляду до матеріалів справи додано Довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 12.03.09р., відповідно до якого відповідач зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців за адресою: 04070, м. Київ, вул. Спаська, 9-а.
На день прийняття рішення судом відповідач не сплатив заборгованість на користь позивача.
Згідно із частиною 1 статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1, 2 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку, про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Комсофтсервіс" на користь держави заборгованість перед бюджетом у розмірі 2432 гривень 73 коп.
Постанова відповідно до частини 1 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складання в повному обсязі за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя А.С. Мазур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2009 |
Оприлюднено | 19.02.2021 |
Номер документу | 94990874 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Мазур А.С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Мазур А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні