Ухвала
від 18.02.2021 по справі 404/1134/21
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 404/1134/21

Номер провадження 1-кс/404/360/21

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 лютого 2021 року м. Кропивницький

Слідчий суддя Кіровського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні клопотання слідчого СВ КропивницькогоРУП ГУНПв Кіровоградськійобласті лейтенантаполіції ОСОБА_4 погодженого з прокурором Кіровоградської місцевої прокуратури ОСОБА_5 про продовження строку досудового розслідування кримінального провадження №12020120020001299 від 21.02.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий за погодженням з прокурором звернувся до слідчого судді із клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №12020120020001299від 21.05.2020за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.191КК України,на 12місяців, тобто до 21 лютого 2022 року.

На обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що слідчим відділом Кропивницького РУП ГУНП в Кіровоградській області проводиться досудове розслідування за матеріалами кримінального провадження, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12020120020001299 від 21.02.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, про те, cлужбовими особами Головного управління Житлово комунального господарства міської ради м. Кропивницький, запопередньою змовою з посадовими особами КП «БЛАГОУСТРІЙ» ЄДРПОУ:38211887 вчинили розтрату та привласнення коштівмісцевого бюджету м. Кропивницький, відповідно до договору від 17.03.2017 No 107 щодо «Утримання зелених насаджень, малихархітектурних споруд на об`єктах зеленого господарства та громадської вбиральні та території парку пам`ятки садово парковогомистецтв «Ковалівський»». Включення в акти виконаних робіт витрат по автотранспортних засобів, а також витрат пального,для замовника встановлено факти невідповідності кількості відпрацьованих машино - годин по шляховим листам в порівнянніз кількістю машино - годин, включених до актів виконаних робіт. Списано дизельного пального на не зареєстровані транспортнізасоби та роботу автомобіля КАМАЗ 55102.Порушення щодо надходження та використання коштів загального фонду (форма No2м) за 2018 рік завищено розмір касових видатків за КПКВК 1216030 «Організація благоустрою населених пунктів», КЕКВ 2610«Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)». Витрат на сплату штрафних санкцій, які нараховані за невчасну реєстрацію податкових накладних, не відповідають плану використання бюджетних коштів на 2019 рік та є нецільовим використанням бюджетних коштів.

В ході досудового розслідування встановлено, що службовими особами Головного управління Житлово комунального господарства міської ради м. Кропивницький, за попередньою змовою з посадовими особами КП «БЛАГОУСТРІЙ» ЄДРПОУ:38211887 вчинили розтрату та привласнення коштів місцевого бюджету м. Кропивницький, відповідно до договорів щодо «Утримання зелених насаджень, малих архітектурних споруд на об`єктах зеленого господарства та громадської вбиральні та території парку пам`ятки садово паркового мистецтв « ІНФОРМАЦІЯ_1 »». Включення в акти виконаних робіт витрат по автотранспортних засобів, а також витрат пального, для замовника встановлено факти невідповідності кількості відпрацьованих машино - годин по шляховим листам в порівнянні з кількістю машино - годин, включених до актів виконаних робіт. Списано дизельного пального на не зареєстровані транспортні засоби та роботу автомобіля КАМАЗ 55102.Порушення щодо надходження та використання коштів загального фонду (форма № 2м) за 2018 рік завищено розмір касових видатків за КПКВК 1216030 «Організація благоустрою населених пунктів», КЕКВ 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)». Витрат на сплату штрафних санкцій, які нараховані за невчасну реєстрацію податкових накладних, не відповідають плану використання бюджетних коштів на 2019 рік та є нецільовим використанням бюджетних коштів.

Ревізією встановлено, що в 2017 році між Головним управлінням житлово - комунального господарства Кіровоградської міської ради в особі начальника ОСОБА_6 (розпорядник бюджетних коштів) та КП «Благоустрій» в особі начальника ОСОБА_7 (одержувач бюджетних коштів) укладено договір від 17.03.2017 №107 на виконання заходу: утримання зелених насаджень, малих архітектурних споруд на об`єктах зеленого господарства та громадської вбиральні на території парку пам`ятки садово - паркового мистецтва « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у тому числі боротьба з карантинними рослинами. Фінансування виконання заходу визначається в розмірі 13 571 200,0 грн.

В 2018 році між Головним управлінням житлово - комунального господарства Кіровоградської міської ради в особі начальника ОСОБА_6 (розпорядник бюджетних коштів) та КП «Благоустрій» в особі начальника ОСОБА_8 (одержувач бюджетних коштів) укладено договір від 11.05.2018 №113 на виконання заходу: утримання зелених насаджень, малих архітектурних споруд на об`єктах зеленого господарства та громадської вбиральні на території парку пам`ятки садово - паркового мистецтва « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у тому числі боротьба з карантинними рослинами. Фінансування виконання заходу визначається в розмірі 14 200 000,0 грн. Додатковою угодою від 29.11.2018 №1 фінансування виконання заходу визначається в розмірі 15 200 000,0 грн.

В 2019 році між Головним управлінням житлово - комунального господарства Кіровоградської міської ради в особі т.в.о. начальника ОСОБА_9 (розпорядник бюджетних коштів) та КП «Благоустрій» в особі начальника ОСОБА_8 (одержувач бюджетних коштів) укладено договір від 21.03.2019 №147 на виконання заходу: утримання зелених насаджень, малих архітектурних споруд на об`єктах зеленого господарства та громадської вбиральні на території парку пам`ятки садово - паркового мистецтва « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у тому числі боротьба з карантинними рослинами. Фінансування виконання заходу визначається в розмірі 16 500' 000,0 грн.

За 2017 рік згідно даних бухгалтерського обліку КП «Благоустрій» отримано доходу від виконання заходу: утримання зелених насаджень, малих архітектурних споруд на об`єктах зеленого господарства та громадської вбиральні на території парку пам`ятки садово - паркового мистецтва « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у тому числі боротьба з карантинними рослинами в загальній сумі 13 571 195,89 грн. Також, отримано доходу від господарських операцій наданих іншим юридичним та фізичним особам в сумі 735 987,54 грн.

За 2018 рік згідно даних бухгалтерського обліку КП «Благоустрій» отримано доходу від виконання заходу: утримання зелених насаджень, малих архітектурних споруд на об`єктах зеленого господарства та громадської вбиральні на території парку пам`ятки садово - паркового мистецтва « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у тому числі боротьба з карантинними рослинами в загальній сумі 15 123 543,08 грн. Також, отримано доходу від господарських операцій наданих іншим юридичним та фізичним особам в сумі 954 501,85 грн.

За 9-ть місяців 2019 року згідно даних бухгалтерського обліку КП «Благоустрій» отримано доходу від виконання заходу: утримання зелених насаджень, малих архітектурних споруд на об`єктах зеленого господарства та громадської вбиральні на території парку пам`ятки садово - паркового мистецтва « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у тому числі боротьба з карантинними рослинами в сумі 12 792 334,0 грн. Також, отримано доходу від господарських операцій наданих іншим юридичним та фізичним особам в сумі 752 700,11 грн.

Перевіркою актів виконаних робіт встановлено, що на замовлення Головного управління ЖКГ в 2017 році КП «Благоустрій» надано послуг по утриманню зелених насаджень, малих архітектурних споруд на об`єктах зеленого господарства та громадської вбиральні на території парку пам`ятки садово - паркового мистецтва «Ковалівський», у тому числі боротьба з карантинними рослинами на загальну суму 13 200 635,15 грн., що підтверджується відомостями приймання виконаних обсягів робіт за 2017 рік, які з боку одержувача бюджетних коштів підписані керівниками ОСОБА_7 та ОСОБА_8 .

Як зазначалося вище в 2017 році по даним казначейських виписок, КП «Благоустрій» отримано від розпорядника - ГУЖКГ, бюджетних коштів в загальній сумі 13 571 195,89 грн., які в бухгалтерському обліку Підприємства, в повному обсязі відображені по рахунку 313 «Розрахунки по казначейському рахунку» та по рахунку 746 «Дохід від звичайної діяльності» як отриманий дохід, який вплинув на результат основної діяльності Підприємства в 2017 році.

Відповідно умов договору від 17.03.2017 №107 та пункту 3.1. Порядку №122 на виконання заходу: утримання зелених насаджень, малих архітектурних споруд на об`єктах зеленого господарства та громадської вбиральні на території парку пам`ятки садово - паркового мистецтва «Ковалівський», у тому числі боротьба з карантинними рослинами, Розпорядник коштів здійснює фінансування витрат в межах сум передбачених бюджетом на 2017 рік, з урахуванням поданих Одержувачем розрахунків.

Отже, враховуючи отримання від головного розпорядника бюджетні кошти в загальній сумі 13 571 195,89 грн. та складення актів виконаних робіт на загальну суму 13 200 635,15 грн, Одержувачем бюджетних коштів - КП «Благоустрій» недотримано вимоги п. 5.2. Порядку «Порядок використання коштів на виконання у 2017 році заходів з утриманням зелених насаджень, малих архітектурних споруд на об`єктах зеленого господарства та громадської вбиральні», затвердженого рішенням виконавчого комітету Кіровоградської міської ради від 14.03.2017 №122, та як наслідок отримано в 2017 році, від розпорядника бюджетних коштів - ГУЖКГ, бюджетні асигнування по КПКВК 4016060 «Благоустрій міст, сіл,селищ» без відповідних бюджетних зобов`язань (послуг по утриманню зелених насаджень, малих архітектурних споруд на об`єктах зеленого господарства та громадської вбиральні), як передбачається вимогами Бюджетного Кодексу України на суму 370 560,74 грн.

Дане порушення призвело до завищення чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) в рядку 2000 форми № 2 «Звіт про фінансові результати», валовий прибуток в рядку 2090 форми № 2 «Звіт про фінансові результати», фінансовий результат від операційної діяльності в рядку 2190 форми № 2 «Звіт про фінансові результати», фінансовий результат до оподаткування в рядку 2290 форми № 2 «Звіт про фінансові результати», чистий фінансовий результат в рядку 2350 форми № 2 «Звіт про фінансові результати» та сукупний дохід в рядку 2465 форми № 2 «Звіт про фінансові результати» на загальну суму 370 560,74 грн.

Так, за даними бухгалтерського обліку КП «Благоустрій» на підставі актів виконаних робіт протягом вересня - жовтня 2019 року, які підписанні начальником Підприємства ОСОБА_8 прийнято роботи з розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування сумі 122 895,0 грн за які перераховано ТОВ «Тектоареал» кошти в повному обсязі.

Витрати в сумі 122 895,0 грн. віднесено на 91 рахунок «Загальновиробничі витрати».

Здійснення витрат на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування проведено на підставі укладених трьох договорів між КП «Благоустрій» (далі Замовник), в особі начальника ОСОБА_8 та ТОВ «Тектоареал» (далі Виконавець) в особі директора ОСОБА_10 . Предметом укладених договорів є виконання ТОВ «Тектоареал» проектно-вишукувальних робіт з розробкою науково-технічної продукції, щодо відведення земельних ділянок а саме: Договір від 16.09.2019 № 604 на проведення проектно-вишукувальних робіт з розробкою науково-технічної продукції, щодо відведення земельної ділянки в постійне користування орієнтовною площею 0,5 га, для розміщення скверу, за рахунок земель рекреаційного призначення , що розташований на розі вулиць Євгена Тельнова та Волкова (далі Договір № 604). Вартість робіт та витрати для виготовлення документації із землеустрою становить 22 000,00 грн; Договір від 15.10.2019 № 1196 на проведення проектно-вишукувальних робіт з розробкою науково-технічної продукції, щодо відведення земельної ділянки в постійне користування орієнтовною площею 60,00 га для розміщення та обслуговування лісопарку «Бєляєвський», (далі Договір № 1196). Вартість робіт та витрати для виготовлення документації із землеустрою становить 70 911,00 грн; Договір від 15.10.2019 № 1180 на проведення проектно-вишукувальних робіт з розробкою науково-технічної продукції, щодо відведення земельної ділянки в постійне користування орієнтовною площею 4,7989 га для розміщення природно-заповідного фонду скверу «Молодіжний», (далі Договір № 1180). Вартість робіт та. витрати для виготовлення документації із землеустрою становить 29 984,00 грн.

Ревізією за 2018 - 2019 роки правильності включення в акти виконаних робіт витрат по роботі автотранспорту, а також витрат пального, для замовника встановлено невідповідність кількості відпрацьованих машино - годин по шляховим листам в порівнянні з кількістю машино - годин, включених до актів виконаних робіт, що є порушенням що є порушенням пункту 6, 7 П(с)БО 16 «Витрати» та п.1 ст. 9 Закону України» «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», та призвело до завищення вартості виконаних робіт по утриманню зелених насаджень, парків та скверів на загальну суму 549 970,61 грн. (в т.ч. ПДВ) в т.ч. 2018 рік - 363 901,68 грн., 2019 рік - 186 068,93 грн.

Реєстр витрат роботи машин та механізмів за підсумковими відомостями ресурсів до актів приймання виконаних будівельних робіт з кількістю витрат по подорожнім листам за період 2017 - 2019 років.

Згідно посадової інструкції обов`язки за розроблення та обґрунтування розрахунків, які включаються до актів виконаних робіт покладено з 01.01.2017 до 29.12.2017 на начальника планово - виробничого відділу ОСОБА_11 , з 02.01.2018 до 28.02.2018 на т.в.о. начальника планово - виробничого відділу ОСОБА_12 , з 01.03.2018 по 14.09.2018 на начальника планово - виробничого відділу ОСОБА_13 , з 14.09.2018 до 08.10.2018 на т.в.о. начальника планово - виробничого відділу ОСОБА_14 , з 08.10.2019 по теперішній час на начальника планово - виробничого відділу ОСОБА_15 .

Сума матеріальної шкоди, внаслідок порушення чинного законодавств, частинні завищення вартості робіт, склала 729 315,33 грн.

Операцію з виконання робіт для замовника ГУЖКГ в бухгалтерському обліку КП «Благоустрій» відображено в журналі ордері № 6 по рахунку 361 та в головній книзі за 2017 - 2019 роки за дебетом рахунку 23 «Виробництво», 91 «Загальновиробничі витрати», кредитом рахунку 361 «Розрахунки з покупцями та замовниками».

Внаслідок допущених порушень завищено собівартість реалізованої продукції у рядку 2050 «Собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг)», Форми 2 «Звіт про фінансові результати».

Ревізією законності використання та списання на виробництво (крім продукту власного виробництва) сировини й основних матеріалів, палива й енергії, встановлено списання паливно-мастильних матеріалів в завищених розмірах.

Так, перевіркою правильності списання паливно-мастильних матеріалів на роботу спеціалізованих вантажних автомобілів водоцистерн ЗІЛ 130, держаний направлено запит, згідно якого встановлено, що кількість придбаної води самовивозом за період з 01.04.2018 та по 01.12.2018 та з 01.04.2019 по 01.12.2019 років становить 4192 м 3, в тому числі за період з 01.04.2018 та по 01.12.2018 - 2400 м3та за з 01.04.2019 по 01.12.2019 - 1792,00 м3. Розбіжностей в кількості води відпущеної ОКВП «Дніпро-Кіровоград» з даними бухгалтерського обліку КП «Благоустрій не встановлено.

В ході ревізії проведено співставлення кількості придбаної та використаної води за даними бухгалтерського обліку за період з 01.04.2018 по 01.12.2018 та з 01.04.2019 по 01.12.2019 року з витратами води за час роботи мото-годин насоса зазначених в шляхових листах.

За результатами проведеного співставлення встановлено, що за даний період придбано та списано по бухгалтерського обліку на витрати 6645 м3 води, тоді як за даними шляхових листів під час роботи насоса витрачено 1923,5 мото-годин та відповідно витрачено 7694 м3 (1923,5*4) води, що на 1049 м3 більше ніж придбано у ОКВП «Дніпро-Кіровоград».

Кількість придбаної води 6645 м3 за даними бухгалтерського обліку, підтверджена і даними у Відомостях виконаних робіт, складених у відповідності до РЕКН «Благоустрій» ДБН Б.Д.2.4-18:2014, якими передбачено норми витрат ресурсів на виконання робіт з озеленення території об`єктів.

Відсутність води для поливу зелених насаджень в кількості 1049 м3, за даними бухгалтерського обліку, свідчить про безпідставне занесення до шляхових листів мото-години в кількості 262,25 (1049/4) для роботи насоса автоцистерни, внаслідок чого завищено кількість використаного пального та відповідно вартість виконаних робіт з утримання об`єктів благоустрою, чим порушено п.1 ст. 9 Закону України» «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», пункти 6, 7 П(с)БО 16 «Витрати» та п. 3.3.1.1,3.3.1.3 РЕКИ «Благоустрій» ДБН Б.Д.2.4-18:2014, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ від 05.05.2014 № 128.

Згідно норм витрат пального за 1 мото-годину роботи поливо-мийної машини в кількості 9,8 літрів, понаднормове списання пального становить 2570 літрів (262,25*9,8), що в перерахунку на середньорічну вартість бензину А-92 становить 70 665,35 грн.

Дане порушення допущено начальником дільниці № 2 ОСОБА_16 , якою не здійснено контроль за внесенням достовірних даних до шляхових листів. Пояснення не взято у зв`язку з перебування ОСОБА_16 на лікарняному з 12.11.2019 по 21.12.2019 та у додатковій відпустці з 21.12.2019 і по момент завершення ревізії.

Дане порушення призвело завищення собівартості реалізованої продукції у рядку 2050 «Собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг)», Форми 2 «Звіт про фінансові результати», та до завищення розміру бюджетних асигнувань, у Звіті про надходження та використання коштів загального фонду, ф№2м, по КПКВК 1216030 «Організація благоустрою населених пунктів», за КЕКВ 2610 рядок 290 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» на загальну суму 70 665,35 грн, в тому числі у 2018 році в сумі 31 800,75 грн та у 2019 році в сумі 38 854,59 грн.

Перевіркою повноти та достовірності включення до виробничої собівартості, прямих витрат встановлено безпідставне списання витрат на утримання вантажного автомобіля КАМАЗ 55102, 1987 року випуску, внаслідок не проведення його перереєстрації.

Так даний автомобіль, передано з балансу КП «Трест зеленого господарства» на баланс КП «Благоустрій» рішенням виконавчого комітету міської ради міста Кропивницький від 18.12.2018 № 607.

Рішенням Кіровоградської виконавчого комітету міської ради міста Кропивницький від 12.02.2019 № 73, затверджено Акт-приймання передачі основних засобів.

Відповідно Акту-приймання передачі основних засобів з балансу КП «Трест зеленого господарства» на баланс КП «Благоустрій» комісією в складі голови комісії т.в.о. начальника Головного управління житлово-комунального господарства ОСОБА_9 та представників Головного управління житлово- комунального господарства, КП «Трест зеленого господарства і КП «Благоустрій», передано 11 одиниць транспортної техніки, в тому числі КАМАЗ 55102, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , первісною вартістю 15 265,55 грн.

В ході ревізії направлено запит до Територіального центру № 3541, Регіонального сервісного центру МВС в Кіровоградській області (лист від 29.11.2019 № 04.11-06-14/4629-2019), з метою отримання інформації про зареєстровані транспортні засоби за КП «Благоустрій».

Згідно отриманої відповіді (лист від 03.12.2019 № 31/11/3541-2410), встановлено, що транспортний засіб КАМАЗ 55102 за КП «Благоустрій» не зареєстрований.

Також, за даними технічних паспортів, переданих транспортних засобів встановлено, що КАМАЗ 55102, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , не перереєстровано на КП «Благоустрій».

З метою з`ясування причин не перереєстрації транспортного засобу КАМАЗ 55102, листом від 29.11.2019 № 04-11-06-14 направлено запит до Територіального центру № 3541, Регіонального сервісного центру МВС в Кіровоградській області.

Згідно отриманої відповіді (лист від 03.12.2019 № 31/11/3541-2317), встановлено, що КАМАЗ 55102, державний реєстраційний номер 91-07 КДМ, номер шасі НОМЕР_2 з 21.03.1991 року вищевказаний транспортний засіб знято з обліку у зв`язку з вибраковкою.

Протягом періоду з 01.01.2019 по 30.11.2019 «Благоустрій» не здійснено жодних дій з врегулювання питання щодо реєстрації транспортного засобу реєстрації НОМЕР_3 , крім того не повідомлено органи дорожньої автоінспекції.

За період з 01.01.2019 по 30.11.2019 за даними первинних документів (шляхових листів, накладних) на автомобіль КАМАЗ 55102, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , списано дизельного пального в кількості 6929,5 л на загальну суму 189 175,35 грн. та запасних частин на загальну суму 22 898,00 грн.

Враховуючи заборону експлуатувати не зареєстровані транспортні засоби, КП «Благоустрій», проведено витрати бюджетних коштів на роботу автомобіля КАМАЗ 55102, всупереч встановленому законодавству на загальну суму 223 915,79 грн з ПДВ.

21 лютого 2021 року закінчується встановлений законом строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, однак завершити розслідування у вказаний термін у повному обсязі неможливо, оскільки необхідно виконати наступні процесуальні дії, результати яких матимуть суттєве доказове значення для судового розгляду, а саме: провести судово-економічну експертизу, яка була призначена та направлена 11.02.2021 до Кропивницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз; провести будівельно-технічну експертизу, яка була призначена та направлена 11.02.2021 до Кропивницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз; провести судово-економічну експертизу, яка була призначена та направлена 11.02.2021 до Кропивницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз; отримати відповідь на запит від ОКП «Кіровоградське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації» який було направлено 10.02.2021; отримати відповідь на запит від Головного управління житлово-комунального господарства Міської ради міста Кропивницький який було направлено 10.02.2021 року; отримати відповідь на запит від Головного управління ДПС у Кіровоградській області який було направлено 10.02.2021; отримати відповідь на запити від КП «Благоустрій» міської ради міста Кропивницького який було направлено 10.02.2021

Відповідно до ч. 2 ст. 191 КК України, привласнення, розтрата або заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем - карається обмеженням волі на строк до п`яти років або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років..

Проведення тазавершення вжерозпочатих вищезазначенихпроцесуальних дійу зв`язкуз їхоб`ємністю таскладністю потребуєдодаткового часупонад одногомісяця здня завершеннястроку досудовогорозслідування,у зв`язкуз чимвиникла необхідністьв порушенніклопотання пропродовження строкудосудового розслідуванняпо матеріаламкримінального провадження№12020120020001299від 21.02.2020строком на12місяців, тобто до 21 лютого 2022 року.

Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав, вказав на наявність підстав для його задоволення.

Заслухавши пояснення слідчого, дослідивши письмові матеріали клопотання, приходжу до наступних висновків.

Слідчим суддею встановлено, що у провадженні СВ КропивницькогоРУП ГУНПв Кіровоградськійобласті лейтенантаполіції перебувають матеріали кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12020120020001299 від 21.02.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України (а.к.6).

Строк досудового розслідування по вказаному кримінальному провадженню спливає 21.02.2021 року.

В ході досудового розслідування було проведено ряд слідчих, процесуальних дій, які на даний час не є достатніми для всебічного та повного розслідування обставин вчинення вказаного злочину.

Згідно з ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 295-1 КПК України, у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Відповідно дост. 219 КПК України,строк досудового розслідуванняз моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:дванадцятьмісяців- у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину.

Під час досудового розслідування даного кримінального провадження повідомлення про підозру жодній особі не вручалось, однак згідно з ст. 2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини.

Відтак, в даному клопотанні доведено, що досудове розслідування кримінального правопорушення до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в пункті 1 частини 2 статті 219 КПК України, враховуючи необхідність проведення ряду слідчих дій, для проведення яких необхідний певний проміжок часу.

Крім того, слідчий суддя бере до уваги позицію ЄСПЛ, який неодноразово висловлювався щодо ефективного офіційного розслідування та дотримання розумних строків. Наприклад, у рішенні усправі "Мерітпроти України"від 30.03.2004р. ЄСПЛ зазначив, що відлік перебігу розгляду кримінальної справи для вирішення питання щодо його "розумності" у сенсі ч.1ст.6Конвенції починається з моменту виявлення ставлення державних органів до особи як до підозрюваного або як до обвинуваченого у вчиненні злочину. Зокрема, відлік строку провадження може починатися з дня: взяття особи під варту; повідомлення її про порушення щодо неї кримінальної справи; початку досудового розслідування.

На підставі викладеного, беручи до уваги, що для виконання слідчих та процесуальних дій і об`єктивного дослідження усіх обставин даного кримінального провадження, що має важливе значення для подальшого судового розгляду, потрібен час, слідчий суддя вважає за необхідне продовжити строк досудового розслідування на 12 місяців, тобто до 21 лютого 2022 року.

Керуючись ст.ст.9,176-178,193-194,196,219,294,309,372 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання - задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №12020120020001299 від 21.02.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.191 КК України, на 12 місяців, тобто до 21 лютого 2022 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Кіровського

районного суду

м.Кіровограда ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення18.02.2021
Оприлюднено27.01.2023
Номер документу94993099
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку досудового розслідування кримінального провадження №12020120020001299 від 21.02.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.191 КК України

Судовий реєстр по справі —404/1134/21

Ухвала від 18.02.2021

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Галаган О. В.

Ухвала від 18.02.2021

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Галаган О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні