Рішення
від 09.02.2021 по справі 380/9987/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2021 року справа №380/9987/20

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді Сакалоша В.М.,

секретаря судового засідання Роздіна Ю.Н.,

за участю представника позивача Антонюка І.Б., Назарка А.Р.,

представника відповідача 1 Гавриляка Р.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КОМФУД до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю КОМФУД (далі - ТзОВ КОМФУД , позивач) до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - ГУ ДПС у Львівській області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач 2) в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним га скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1946533/43619859 від 18.09.2020 року про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №6 від 27.07.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 27.07.2020 року, що складена Товариством з обмеженою відповідальністю КОМФУД , (код ЄДРПОУ 43619859), датою її фактичного отримання та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 29.07.2020 року до податкової накладної №6 від 27.07.2020 року.

Заявлені вимоги обґрунтовані тим, що позивачем надані податковому органу усі необхідні пояснення та документи, обсяг яких був достатній для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте такі документи протиправно на думку ТзОВ КОМФУД не були прийняті до уваги, у зв`язку з чим і прийняте оскаржуване рішення.

ТзОВ КОМФУД вважає прийняття оскаржуваного рішення відбулось без належної перевірки комісією достовірності та аналізу наданих платником разом з поясненнями документів його діяльності, що належним чином підтверджують реальність проведення господарської операції. Таким чином, оскаржуване рішення, не відповідає вимогам та принципам управлінської діяльності (закріпленим у частині 2 статті 2 КАС України), оскільки прийняте необґрунтовано, тобто без урахування наданих платником документів, всупереч вимогам чинного законодавства.

Обов`язкова умова зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування являється невідповідність платника/операції ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування визначених п. 3 Порядку №1165.

Проте позивач вказує, що у податкового органу були відсутні підстави для здійснення перевірки податкової накладної №6 від 27.07.2020, щодо відповідності відображених у ній операцій критеріям ризиковості здійснення операцій, оскільки позивач відповідає ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, що визначені п. З Порядку № 1165.

ТОВ КОМФУД у відповідності до вимог пункту 1.87,1 статті 187 ПК України 27.07.2020 року складено податкову накладну за першою подією, а саме, у зв`язку зарахуванням коштів від покупця на банківський рахунок як оплата товарів.

Крім цього, податковим органом, не надано будь-яких доказів виявлення під час моніторингу об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з поставки товару, дані про який зазначені у податковій накладній, та/або ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.

Враховуючи вищезазначені обставини, на переконання позивача, висновки податкового органу про наявність критерію ризикованості здійснення операцій не відповідають фактичним обставинам справи та доказам долученим до позовної заяви.

Звертає увагу суду, що позивачем виписано податкову накладну за першою подією, а саме, у зв`язку із здійсненням попередньої оплати, а не поставкою товару та на підтвердження підстав здійснення операцій по податковій накладній №6 від 27.07.2020 року надіслано до контролюючого органу документи, що підтверджують дану операцію.

Загальне позовне провадження у справі суд відкрив ухвалою від 11.11.2020.

ГУ ДПС у Львівській області надало відзив на позов. Ознайомившись із адміністративним позовом ТзОВ КОМФУД до Головного управління ДПС у Львівській області, ДПС України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання до вчиненій дій заперечує проти такого. Зазначає, що контролюючим органом було дотримано усіх вимог заначених у пунктах 10, 11 Порядку 1165. Позивачем згідно з наданим Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено не надано первинних документів щодо походження/придбання продуктів харчування, які в подальшому ним реалізований.

Відповідно до п.1.2 Договору поставки №20/0716-1 від 16.07.2020 року найменуванні кількість, одиниця виміру Товару, що підлягає поставці, ціна за одиницю товару визначаються у рахунках та накладних, згідно поданих замовлень, які є невід`ємною частиною даного Договору згідно даних Повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкове накладних, реєстрацію яких зупинено позивачем не долучено зазначені рахунки та замовлення.

Крім цього, відповідач 1 зазначив, що між ТзОВ КОМФУД та ТзОВ ПІКА ЗАХІД укладений договір поставки №20/0716-1, відповідно позивачем не надано документів, які б свідчили про постачання товару, зокрема товарно-транспортні накладні, а також документи які б підтверджувало технічну можливість транспортування товару згідно з умов Договору.

Звертає увагу суду, що вимога про зобов`язання до вчиненій дій щодо реєстрації розрахунку коригування кількісних та вартісних показників №1 від 29.07.2020 року до податкової накладної №6 від 27.07.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних є передчасною. Оскільки, підставою не прийняття документу було порушення вимог аб.7 п.12 Порядку веденнія Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010р.№1246, а саме відсутня зареєстрована податкова накладна для покупця із ІПН 328931413067 від 27.07.2021 року №6. Зазначений Порядок передбачає можливість реєстрації розрахунку коригування кількісних та вартісних показників за умови усунення помилки, тобто реєстрації податкові накладної №6 від 27.07.2020 р.

ТзОВ КОМФУД надало відповідь на відзив. Звертає увагу на тому факті, що відзив ГУ ДПС у Львівській області не містить заперечень, щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову із посиланнями на відповідні докази та норми права. Вказує що на виконання умов договору поставки ТзОВ ПІКА ЗАХІД здійснило попередню оплату на ТзОВ КОМФУД за продукти харчування в розмірі 350000,00 грн.

А для належного захисту порушеного права позивача, вважає за необхідне зобов`язати ДПС України зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 29.07.2020 року до податкової накладної №6 від 27.07.2020 року, оскільки задоволення такої позовної вимоги є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Інших клопотань чи заяв по суті спору до суду не надходило, сторонами не заявлено.

В судовому засіданні представники позивача заявлені вимоги підтримав, представник відповідача 1 проти позову заперечив. ДПС України явку представника не забезпечила, жодних заперечень, пояснень суду не надала.

Ухвалою занесеною до протоколу судового засідання, суд перейшов до розгляду справи по суті.

Заслухавши доводи сторін, всебічно та повно дослідивши надані докази, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю КОМФУД зареєстроване у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань, є платником податку на додану вартість.

Основним видом господарської діяльності товариства згідно коду КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля .

16 липня 2020 року ТзОВ КОМФУД уклало з покупцем Товариством з обмеженою відповідальністю ПІКА ЗАХІД договір поставки №20/0716-1, відповідно до умов якого Постачальник зобов`язується протягом строку дії даного Договору продати (поставити) на умовах, передбачених даним Договором, продукти харчування (надалі - Товар), у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти вищезазначений Товар та оплатити його в строки, розмірі та на умовах, визначених даним Договором. Відповідно до п. 4.3 даного Договору оплата за Товар здійснюється на умовах повної передоплати шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок Продавця на підставі виставленого Продавцем рахунку та (або) післяплати після поставки Товару.

На виконання умов договору поставки 27.07.2020 року ТзОВ НІКА ЗАХІД здійснило попередню оплату на ТзОВ КОМФУД за продукти харчування в розмірі 350 000,00 грн.

У зв`язку з проведенням вищевказаної господарської операції позивачем було складено податкову накладну №6 від 27.07.2020 року та надіслало її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що реєстрація податкової накладної №6 від 27.07.2020 року, зупинена відповідно до п. 201.16 СТ.201 Податкового кодексу України, оскільки код УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0902, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Окрім вищенаведеного контролюючим органом запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначені в ПН/РК для розгляду питання рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також, позивачем направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 29.07.2020 року до податкової накладної №6 від 27.07.2020 року у зв`язку із коригуванням рядка №8 податкової накладної та уточненням коду товару згідно з УКТ ЗЕД із 0902300010 на 2101209200. Даний розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 29.07.2020 року до податкової накладної №6 від 27.07.2020 року податковим органом не прийнятий, з підстав відсутності зареєстрованої податкової для покупця із ІПН 328931413067 від 27.07.2020 року №6.

З метою розблокування податкової накладної від 27.07.2020 року №6, 14 вересня 2020 позивач сформував та подав у Головне управління ДПС у Львівській області в електронному вигляді повідомлення №1 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено та додано пояснення та документи, на підтвердження господарських взаємовідносин із ТзОВ НІКА ЗАХІД , а саме: пояснення від 14.09.2020 року №2020/0914-1, наказ від 18.08.2020 року №2/К Про затвердження штатного розпису та штатний розпис ТзОВ КОМФУД , договір суборенди майна від 01.08.2020 року №200802, контракт №2020/0716-2 від 16.07.2020 року із STANDARD SPOLKA СџWILNA PAWEL HARBUZ MARIUSZ HARBUZ, контракт №2020/07/16-2 від 16.07.2020 року із Grupa Maestro Sp zoo Sp k., договір поставки №20/0716- 1 від 16.07.2020 року із ТзОВ НІКА ЗАХІД , банківську виписку за 27.07.2020 року, оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 27 липня 2020 року по контрагенту ТзОВ НІКА ЗАХІД , вантажну митну декларацію від 29.07.2020р. №UA209140/2020/067642, вантажну митну декларацію від 29.07.2020р. №UA209140/2020/067639, CMR, видаткову накладну №ФД20/0729-2 від 29.07.2020 року.

Так, відповідно до рішення комісії про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішенням №1946533/43619859 від 18.09.2020 відмовлено у реєстрації податкової накладної №6 від 27.07.2020 року з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойс актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм галузевої специфіки, накладних.

Вважаючи означене рішення протиправним, ТзОВ КОМФУД звернулося до суду з цим позовом до суду.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Підпунктами 16.1.2 , 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України встановлено, що платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту 36.1 статті 36 ПК України, податковим обов`язком є обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Розділ V ПК України (статті 180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України (тут й надалі в редакції на час виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше;

а)дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б)дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України від 29.12.2010 р. №1246 податкова накладна електронній документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200"'.3 і 200''.9 статті 200' 'Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку, (п.12)

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Як вже встановив суд ТзОВ КОМФУД було складено податкову накладну №6 від 27.07.2020 на суму 350000,00 грн (сума ПДВ 58333,33 грн.) у зв`язку з зарахуванням коштів від покупця на банківський рахунок як оплата товарів та вчасно надіслано її на реєстрацію у ЄДРПН.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком №1165.

Згідно п. 3 Порядку № 1165 податкові накладні/ розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності / невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

Відповідно до ПП.10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації, (п.10)

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1. номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2. критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3. пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, (п.1 1).

Згідно квитанції від 15.08.2020 до податкової накладної №6 від 27.07.2020 р. податковий орган зупинив реєстрації податкової накладної оскільки код УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0902, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Відповідно до П.П.34, 37, 44 Порядку №1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).(п.44).

Голова комісії контролюючого органу забезпечує надання аналітичної інформації. (п.34).

Члени комісії контролюючого органу мають право переглядати всю інформацію про платників податку, наявну в ДПС. (п.37).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за №1245/34216 (надалі за текстом також - Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН ) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до пп.1-3 розділу 4 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 р. №422 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 р. за №751/28881 з метою відображення інформації про нарахування та надходження митних платежів засобами інформаційної системи органів ДФС щоденно забезпечується отримання даних про нарахування/сплату із інформаційної системи органів ДФС з питань державної митної справи.

Показники щодо сум нарахованих митних та інших платежів, що підлягають перерахуванню до бюджету, та сум, сплачених до бюджету, формуються на підставі даних з митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа (далі - митні декларації).

Інформація про нарахування та надходження митних платежів за даними інформаційної системи органів ДФС з питань державної митної справи відображається в інформаційній системі в режимі перегляду.

Відповідно до п.74.3 ст.73 ПК України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Додатком З до Порядку №1165 визначені критерії ризиковості здійснення операцій:

1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.

3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).

5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з І січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Згідно з пунктом 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Відповідно до пунктів 9 та 11 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

З аналізу вищенаведеного випливає, що є вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

Як встановлено судом, позивачем було виконано вимоги контролюючого органу та надіслано повідомлення про надання пояснень та документів .

До повідомлення позивач долучив:

- пояснення від 14.09.2020 року №2020/0914-1;

- наказ від 18.08.2020 року №2/К Про затвердження штатного розпису та штатний розпис ТзОВ КОМФУД на підтвердження наявності трудових ресурсів необхідних для виконання умов, обумовлених договором;

- договір суборенди майна від 01.08.2020 року №200802 на підтвердження наявності матеріальних ресурсів необхідних для виконання умов, обумовлених договором;

- контракт №2020/0716-2 від 16.07.2020 року із STANDARD SPOLKA C'TWILNA PAWEL HARBUZ MARIUSZ HARBUZ, контракт №2020/07/16-2 від 16.07.2020 року із Grupa Maestro Sp ZOO Sp k. на підтвердження походження/придбання продуктів харчування, які в подальшому були реалізований;

- договір поставки №20/0716-1 від 16.07.2020 року із ТзОВ НІКА ЗАХІД на підтвердження наявності договірних відносини з контрагентом;

- банківську виписку за 27.07.2020 року на підтвердження господарської операції яка відображена у податковій накладній №6 від 27.07.2020 року;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 27 липня 2020 року по контрагенту ТзОВ НІКА ЗАХІД на підтвердження розрахунку з контрагентом;

- вантажну митну декларацію від 29.07.2020р. №UA209140/2020/067642, вантажну митну декларацію від 29.07.2020р. №UA209140/2020/067639, CMR на підтвердження постачання товару;

- видаткову накладну №ФД20/0729-2 від 29.07.2020 року на підтвердження фактичного отримання товару покупцем.

Суд бере до уваги що позивачем виписано податкову накладну за першою подією, а саме, у зв`язку із здійсненням попередньої оплати, а не поставкою товару. На підтвердження підстав здійснення операцій по податковій накладній №6 від 27.07.2020 року підприємством надіслано до документи, що підтверджують дану операцію на переконання позивача на момент подання пояснень, оскільки конкретного переліку документів, яких на думку контролюючого органу мало б бути достатньо для підтвердження господарської операції ним не наведено.

На момент складання податкової накладної продукти харчування ще не були отримані від нерезидента STANDARD SPOLKA CYWILNA PAWEL HARBUZ MARIUSZ HARBUZ та Grupa Maestro Sp zoo Sp k.

Щодо відсутності коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0902, видно, що на продукт харчування чайний напій Granela МІХ 400г. було зазначено код 0902300010 (група коду УКТЗЕД - 0902 чай).

Товар від STANDARD SPOLKA CYWILNA PAWEL HARBUZ MARIUSZ HARBUZ та Grupa Maestro Sp zoo Sp k. був фактично отриманий 29.07.2020р. (що підтверджується матеріалами справи) і відповідно у ВМД від 29.07.2020р. №UA209140/2020/067642 на вказаний вище продукт харчування зазначено інший код УКТЗЕД - 2101209200. На підставі отриманої ВМД позивачем направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 29.07.2020 року до податкової накладної №6 від 27.07.2020 року у зв`язку із коригуванням рядка №8 податкової накладної та уточненням коду товару згідно з УКТ ЗЕД із 0902300010 на 2І0І209200. І даний розрахунок коригування не прийнятий оскільки не зареєстрована податкова накладна.

29.07.2020 р. отриманий товар відвантажений на ТОВ НІКА ЗАХІД згідно видаткової накладної від 29.07.2020 р. №ФД20/0729-2. (що підтверджується матеріалами справи).

Доказів та обґрунтувань щодо того, що подані документи складені/оформлені з порушенням вимог чинного законодавства відповідачем не наведено, судом не встановлено.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що позивач під час здійснення операцій з постачання/надання товарів/послуг вчинив усі необхідні дії щодо реєстрації податкової накладної.

Оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної містить формальну підставу для їх прийняття, що зазначена у Постанові КМУ №117, а саме ненадання платником податків копій документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

У рішенні не конкретизовано та не підкреслено, які саме документи не надано, навіть, за наявності в самому рішенні законодавчо затвердженої форми відповідної відмітки: документи, які не надано підкреслити .

При цьому, як вже зазначав суд, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної теж не містила інформації про перелік документів необхідних для розгляду питання для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Всупереч визначеній у рішеннях підставі їх прийняття, податковим органом у не наведено жодного порушення норми матеріального права, не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

З огляду на встановлене, суд приходить до висновку, що позивачем надано необхідні документи, які підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній, та які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної. При цьому, дослідження факту здійснення господарських операцій, на виконання яких складено податкову накладну, є предметом документальних перевірок, обов`язком контролюючого органу при реєстрації податкових накладних є перевірка відповідності вказаних документів формі, встановленій чинним законодавством.

Таким чином, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.

Відповідно до вимог частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не подано належних доказів правомірності прийняття оскаржуваного рішення.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на все викладене суд вважає, що оскаржуване рішення є таким, що не відповідає встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому підлягають скасуванню як протиправні.

Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до приписів пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується.

З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №6 від 27.07.2020 р у Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного отримання після набрання рішенням суду законної сили.

За таких обставин та враховуючи той факт, що рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації визнане судом протиправним, з урахуванням положень пунктів 19, 20 Порядку №1246, а також абзацу 9 пункту 201.10 статті 201 ПК України, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог і щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 29.07.2020 року до податкової накладної №6 від 27.07.2020 року, що є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та є належним способом захисту порушеного права.

Відповідно до п.5 ч.1 ст.244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати. Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 19-20, 90, 139, 241-246, 250, 251, 255, 258, 262, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним га скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1946533/43619859 від 18.09.2020 року про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №6 від 27.07.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 27.07.2020 року, що складена Товариством з обмеженою відповідальністю КОМФУД , (код ЄДРПОУ 43619859), датою її фактичного отримання та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 29.07.2020 року до податкової накладної №6 від 27.07.2020 року.

Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (ЄДРПОУ 43143039) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КОМФУД , (код ЄДРПОУ 43619859) судовий збір в сумі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.

Стягнути з бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КОМФУД , (код ЄДРПОУ 43619859) судовий збір в сумі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 19.02.2021.

Суддя В.М. Сакалош

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2021
Оприлюднено22.02.2021
Номер документу95001614
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/9987/20

Ухвала від 19.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 19.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 20.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 15.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 20.05.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 09.02.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні