Рішення
від 19.02.2021 по справі 420/14793/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/14793/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Потоцької Н.В.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку ст. 262 КАС України) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до фізичної особи - платника податків ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до фізичної особи - платника податків фізичної особи - платника податків ОСОБА_1 в якому позивач просить:

стягнути з фізичної особи - платника податків ОСОБА_1 суму заборгованості:

по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування на суму 32 480 грн. 16 коп. на бюджетний рахунок UА№578999980333199341000015592, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37801601, КБК 11010500, отримувач коштів УК в Ів. р-ні/отг с.Конопляне/11010500;

по військовому збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування на суму 69 грн. 89 коп. на бюджетний рахунок UА№368999980313080063000015200, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37801601, КБК 11011000, отримувач коштів УК в Іванів. р-ні/Іванівс. р- н/11011000;

по військовому збору на суму 741 грн. 28 коп. на бюджетний рахунок UА№438999980313000137000015200, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37801601, КБК 11011001, отримувач коштів УК в Іванів. р-ні/Іванівс. р- н/11011001;

по рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення на суму 3 861 грн. 57 коп. на бюджетний рахунок UА№218999980333129366000015592, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37801601, КБК 13030100, отримувач коштів УК в Ів. р-ні/отг с.Конопляне/13030100.

В обґрунтування позовних вимог зазначено , що станом на 25.06.2020 року, відповідно до довідки - розрахунку заборгованості до бюджету, розрахунку податкового боргу до бюджету та інтегрованої картки платника (ІКП), податкова заборгованість фізичної особи - платника податків ОСОБА_1 перед бюджетом становить 37 152,90 грн. У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Процесуальні дії

Ухвалою суду від 28.12.2020 року відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвала про відкриття провадження по справі отримана відповідачем 06.01.2021 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення за трек-номером:65300 0250335 3 (65445 0000002 5).

Ухвалою суду встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву. У зазначений строк відповідач має право надіслати суду відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам ст. 162 КАС України, і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову.

Строк для подання відзиву сплив 25.01.2021 року (з урахуванням святкових і вихідних днів).

Відповідач відзив на адміністративний позов не надав.

Частиною шостою статті 162 КАС України визначено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Фізична особа - платник податків ОСОБА_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 є платником податків у Головному управлінні ДПС в Одеській області та зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до довідки - розрахунку заборгованості до бюджету, розрахунку податкового боргу до бюджету та інтегрованої картки платника (ІКП), податкова заборгованість ФОПП ОСОБА_1 перед бюджетом по податку на доходи фізичних осіб, по військовому збору та по рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення становить 37 152,90 грн.

Заборгованість по податку на доходи фізичних осіб , що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування виникла на підставі:

самостійного нарахування платником податку податкової декларації про майновий стан і доходи за №92981111822 від 06.02.2018 року на суму 10344,50 грн. (основний платіж);

самостійного нарахування платником податку податкової декларації про майновий стан і доходи за №14739 від 20.04.2018 року на суму 5268,00 грн. (основний платіж);

самостійного нарахування платником податку податкової декларації про майновий стан і доходи за №9309860669 від 06.02.2019 року на суму 8041,68 грн. (основний платіж);

самостійного нарахування платником податку податкової декларації про майновий стан і доходи за №9334023582 від 07.02.2020 року на суму 9013,68 грн. (основний платіж).

10344,50 грн. (основний платіж) + 5268,00 грн. (основний платіж) + 8041,68 грн. (основний платіж) + 9013,68 грн. (основний платіж) = 32667,86 грн.

Враховуючи переплату у розмірі 187,70 грн. сума заборгованості становить 32480,16грн.

32667,86 грн. - 187,70 грн. (переплата) = 32480,16 грн.

Заборгованість по військовому збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування виникла на підставі самостійного нарахування платником податку податкової декларації про майновий стан і доходи за №9334023582 від 07.02.2020 року на суму 751,14 грн. (основний платіж).

Враховуючи переплату у розмірі 9,86 грн. сума заборгованості становить 741,28 грн.

Заборгованість по військовому збору виникла в результаті нарахування пені на загальну суму 113,49 грн. відповідно до ст.129 Податкового кодексу України та ч.4 гл.2 розділу ІІІ Порядку ведення органами ДФС України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 року №422.

Враховуючи переплату у розмірі 43,60 грн. сума заборгованості по пені становить 69,89 грн.

Заборгованість по рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення виникла в результаті:

самостійного нарахування платником податку податкової декларації з рентної плати за №9174525888 від 08.08.2019 року на суму 1244,10 грн. (основний платіж);

самостійного нарахування платником податку податкової декларації з рентної плати за №9263621686 від 08.11.2019 року на суму 1079,10 грн. (основний платіж);

самостійного нарахування платником податку податкової декларації з рентної плати за №9334023599 від 07.02.2020 року на суму 787,50 грн. (основний платіж);

самостійного нарахування платником податку податкової декларації з рентної плати за №9099171965 від 07.05.2020 року на суму 829,50 грн. (основний платіж);

1244,10 грн. (основний платіж) + 1079,10 грн. (основний платіж) + 787,50 грн. (основний платіж) + 829,50 грн. (основний платіж) = 3940,20 грн - 78,63 грн. (переплата) = 3861,57 грн.

Станом на 15.12.2020 року платником податків ФОПП ОСОБА_1 борг не погашено.

У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості податковим органом винесено податкову вимогу форми Ф №38860-17 від 13.12.2017 року, яку направлено на адресу відповідача - АДРЕСА_1 та була вручена відповідачу 16.01.2018 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ

Статтями 1 і 8 Конституції України проголошено, що Україна є правовою державою, де діє верховенство права.

У ч. 2 ст. 19 Конституції України згадано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При цьому, у ч.1 ст.68 Конституції України також згадано, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Отже, усі без виключення суб`єкти права на території України зобов`язані дотримуватись існуючого у Державі правового порядку, а суб`єкти владних повноважень (органи публічної адміністрації) додатково обтяжені ще й обов`язком виконувати доведені законом завдання виключно за наявності приводів та способом, чітко обумовленими законом.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Згідно з п. 15.1. ст. 15 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI визначено, що платниками податків є фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або проводять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Пп. 16.1.4. п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачає, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Згідно п. 36.1. ст. 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податків обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи; крім того, п. 36.5. ст. 36 ПК України встановлено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Згідно із п. п. 14.1.175. п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Згідно з п. 59.5 ст. 59 ПКУ, у разі якщо у платника податків якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилась, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

З матеріалів справи вбачається, що з дати отримання податкової вимоги, відповідачем податковий борг не погашено.

Підпунктом 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

При цьому, пунктом 41.2 статті 41 ПК України передбачено, що органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Відповідно до пункту 87.11 статті 87 ПК України орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Таким чином, позивач є органом державної влади, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.

На підставі встановлених судом обставин та аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд вважає подання даного позову правомірним, позовні вимоги - обґрунтованими, обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги - доведеними.

При цьому, суд також зазначає, що відповідно до ч.1 ст. 177 КАС України відповідач, який не є суб`єктом владних повноважень, має право пред`явити зустрічну позовну заяву у строк для подання відзиву.

Як зазначає ч.1 ст. 178 КАС України, зустрічна позовна заява подається з додержанням загальних правил пред`явлення позову і повинна відповідати вимогам статей 160,161 КАС України, тобто, тим же умовам, що і позовна заява.

Зустрічна позовна заява подається до того суду, який розглядає первісний позов у письмовій формі. До зустрічної позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих документів відповідно до кількості учасників справи.

Згідно з ч.2 ст. 177 КАС України, зустрічна позовна заява приймається до спільного розгляду з первісним позовом, якщо обидва позови взаємопов`язані і спільний їх розгляд є доцільним, зокрема, коли вони виникають з одних правовідносин або коли задоволення зустрічного позову може виключити повністю або частково задоволення первісного позову.

Відповідно до ст. 8 КАС України всі учасники судового процесу є рівними перед законом і судом. Рівність учасників адміністративного процесу означає наділення їх рівними правами і обов`язками щодо участі у процесі та відстоюванні своєї позиції та покладає на суд обов`язок не надавати будь-яких переваг, що не обумовлені законом, будь-кому з учасників судового процесу.

Зустрічний позов є одним із ефективних інструментів захисту відповідача, який надає можливість відповідачу не лише захиститися проти пред`явленого позову, а й відновити власне право у разі його порушення позивачем.

Станом на 17.02.2021р. відповідачем зустрічний позов не подано.

Критерії законності управлінського волевиявлення (як у формі рішення, так і у формі діяння) владного суб`єкта викладені законодавцем у приписах ч.2 ст.2 КАС України, а у силу ч.2 ст.77 КАС України обов`язок доведення факту дотримання цих критеріїв покладений на владного суб`єкта шляхом подання до суду доказів та наведення у процесуальних документах доводів як відповідності закону вчиненого волевиявлення, так і помилковості аргументів іншого учасника справи.

З положень частин 1 і 2 ст.77 КАС України у поєднанні з приписами ч.4 ст.9, абз.2 ч.2 ст.77, частин 3 і 4 ст.242 КАС України слідує, що владний суб`єкт повинен доводити обставини фактичної дійсності за стандартом доказування - поза будь-яким розумним сумнівом , у той час як до приватної особи підлягає застосуванню стандарт доказування - баланс вірогідностей .

І хоча спір безумовно підлягає вирішенню у порядку ч.2 ст.77 КАС України, однак суд повторює, що реальність (справжність та правдивість) конкретної обставини фактичної дійсності не може бути сприйнята доведеною на підставі декларативно проголошеного, але не доказаного твердження іншого учасника справи, позаяк протилежне явно та очевидно прямо суперечить меті правосуддя - з`ясування об`єктивної істини у справі.

Згідно зі ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З огляду на те, що суб`єкт владних повноважень не поніс витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, жодні витрати не підлягають розподілу та стягненню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 14, 77, 78, 90, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області до фізичної особи - платника податків ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи - платника податків ОСОБА_1 суму заборгованості:

по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування на суму 32 480 грн. 16 коп. на бюджетний рахунок UА№578999980333199341000015592, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37801601, КБК 11010500, отримувач коштів УК в Ів. р-ні/отг с.Конопляне/11010500;

по військовому збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування на суму 69 грн. 89 коп. на бюджетний рахунок UА№368999980313080063000015200, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37801601, КБК 11011000, отримувач коштів УК в Іванів. р-ні/Іванівс. р- н/11011000;

по військовому збору на суму 741 грн. 28 коп. на бюджетний рахунок UА№438999980313000137000015200, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37801601, КБК 11011001, отримувач коштів УК в Іванів. р-ні/Іванівс. р- н/11011001;

по рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення на суму 3 861 грн. 57 коп. на бюджетний рахунок UА№218999980333129366000015592, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37801601, КБК 13030100, отримувач коштів УК в Ів. р-ні/отг с.Конопляне/13030100.

Рішення суду набирає законної сили, відповідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст.295, ст.297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 15.5 розділу VII Перехідні положення КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Головне управління ДПС в Одеській області - адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 43142370, телефон: (048) 725-83-58, електронна пошта: od.official@sfs.gov.ua

Фізична особа - платник податків ОСОБА_1 - адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1

Головуючий суддя Н.В. Потоцька

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2021
Оприлюднено22.02.2021
Номер документу95002085
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/14793/20

Ухвала від 07.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Рішення від 19.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні