Рішення
від 19.02.2021 по справі 640/20809/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 лютого 2021 року м. Київ № 640/20809/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Чудак О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дейларс" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, Державної податкової служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство Металургійний ресайклінг , про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

установив:

04.09.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю "Дейларс" (ТОВ Дейларс ) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, Державної податкової служби України, у якій просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 28.04.2020 №38864 про відповідність /невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "Дейларс" визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платників податків;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 28.05.2020 №46367 про відповідність /невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "Дейларс" визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платників податків;

- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Київській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Дейларс" із переліку платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок" як платника з ознаками ризиковості;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1578231/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ПН №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних по розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ПН №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою його фактичного направлення - 30.04.2020;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1578227/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ПН №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до ПН №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою його фактичного направлення - 30.04.2020;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1578232/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ПН №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ПН №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою його фактичного направлення - 30.04.2020;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1578229/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ПН №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ПН №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою його фактичного направлення - 30.04.2020;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1578230/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ПН №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до ПН №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою його фактичного направлення - 30.04.2020;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1578228/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ПН №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до ПН №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020, виписаний та направлений на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних датою його фактичного направлення - 30.04.2020.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що рішеннями Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 28.04.2020 №38864 та від 28.05.2020 №46367 ТОВ "Дейларс" визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платників податків без зазначення мотивів та підстав такої відповідності. Мотиви прийняття таких рішень відповідачем не повідомлено навіть на запити позивача, а тому вказані рішення не є обґрунтованими. До того ж, відсутність інформації щодо підстав віднесення ТОВ "Дейларс" до ризикових платників податків ставить позивача у стан невизначеності, адже не відомо які документи та щодо яких фактів позивач має подати контролюючому органу для виключення його з переліку ризикових платників податків.

Також позивач зауважив, що ТОВ "Дейларс" помилково складено та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 01.04.2020 №3, від 02.04.2020 №4 та №5, від 03.04.2020 №10 та №11 від 06.04.2020 №16. З метою усунення вказаної помилки позивач звернувся до покупця за вказаними податковими накладними ТОВ Науково-виробниче підприємство Металургійний ресайклінг , який склав та направив на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020, до податкової накладної №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020, до податкової накладної №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020, до податкової накладної №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020, до податкової накладної №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020, до податкової накладної №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020, якими скасовувались відповідні нарахування згідно вказаних податкових накладних. Однак, реєстрація вказаних розрахунків коригування зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (ПК України), у зв`язку з тим, що платник податку відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Позивач зазначає, що конкретні підстави зупинення реєстрації вказаних розрахунків коригування із квитанцій про зупинення реєстрації достеменно не простежуються. При цьому, позивач надіслав відповідачу відповідні документи, що підтверджують наявність у ТОВ "Дейларс" можливості здійснювати господарську діяльність, копії вказаних податкових накладних та вказаних розрахунків коригування, а також пояснення щодо підстав складання вказаних розрахунків коригування.

Однак, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області прийнято рішення №1578231/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020, №1578227/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020, №1578232/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020, №1578229/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020, №1578230/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020, №1578228/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020, з підстави - неподання платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити); розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

При цьому, позивач зазначає, що у вказаних рішенні не зазначено які саме порушення закону допущенні, яких документів не вистачає для здійснення реєстрації вказаних розрахунків коригування, не надано обґрунтувань неврахування наданих позивачем документів, а також пояснень позивача щодо підстав складання вказаних розрахунків коригування, а тому спірні рішення не відповідають вимогам обґрунтованості, відтак, є протиправним та підлягають скасуванню.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.10.2020 позовну заяву ТОВ "Дейларс" прийнято до розгляду та у справі відкрито провадження. Ухвалено здійснювати розгляд справи за спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику учасників справи.

Представник Головного управління Державної податкової служби у Київській області подав відзив на позовну заяву ТОВ "Дейларс" у якому вказав на необґрунтованість та відсутність підстав для задоволення позовних вимог. Зауважив, що спірні рішення про відмову в реєстрації розрахунків коригування прийняті у зв`язку із неподання платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити); розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.12.2020 залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство Металургійний ресайклінг .

Від Державної податкової служби України та ТОВ Науково-виробниче підприємство Металургійний ресайклінг до суду не надійшло відзиву на позовну заяву ТОВ "Дейларс" чи письмових пояснень по суті справи.

Керуючись нормою частини п`ятої статті 262 КАС України, суд здійснював розгляд даної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Суд дослідив матеріали справи на підтвердження й спростування заявлених вимог в їх сукупності, надав їм юридичну оцінку та встановив наступне.

28.04.2020 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області прийнято рішення №38864, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "Дейларс" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165. В графі податкова інформація зазначено встановлено наявність ризикових операцій .

21.05.2020 ТОВ "Дейларс" подано до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку інформацію, у формі повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку та копії наступних документів: форма 20-ОПП від 16.01.2020 (офіс), форма 20 ОПП від 16.01.2020, договір оренди приміщення б/н від 13.11.2019, договір суборенди нерухомого майна (Складу) б/н від 10.12.2019, наказ №1 від 13.11.2019, повідомлення про прийняття працівників б/н від 20.01.2020, лист №104 від 21.05.2020.

28.05.2020 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відповідність платника податку на додану вартість ТОВ "Дейларс" критеріям ризиковості платника податку №46367, а саме пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків. В розділі податкова інформація , який заповнюється у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку зазначено: Залишити по п.8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій .

ТОВ "Дейларс" помилково виписано та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 01.04.2020 №3, від 02.04.2020 №4 та №5, від 03.04.2020 №10 та №11 від 06.04.2020 №16. Для формування та реєстрації зазначених податкових накладних у ТОВ "Дейларс" не було підстав та жодних первинних документів, адже при формуванні зазначених податкових накладних помилково зазначено (обрано) не вірного контрагента.

З метою усунення вказаної помилки позивач звернувся до покупця за вказаними податковими накладними ТОВ Науково-виробниче підприємство Металургійний ресайклінг , який склав розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020, до податкової накладної №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020, до податкової накладної №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020, до податкової накладної №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020, до податкової накладної №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020, до податкової накладної №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020, якими скасовувались відповідні нарахування згідно вказаних податкових накладних.

30.04.2020 вказані розрахунки коригування направлено на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних, однак, реєстрація вказаних розрахунків коригування зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку з тим, що платник податку відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

21.05.2020 ТОВ "Дейларс" подано до ДПС в електронній формі повідомлення про подання пояснень, письмові пояснення та копії документів щодо вищезазначених розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме: додаток №2 №20 від 01.04.2020, форма 20-ОПП від 16.01.2020 (офіс), форма 20-ОПП від 16.01.2020 (склад), договір оренди приміщення б/н від 13.11.2019, договір суборенди не рухомого майна (Складу ) б/н від 10.12.2019, копії податкових накладних та квитанцій від 30.04.2020 про зупинення реєстрації розрахунків коригування.

22.05.2020 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області прийняті рішення:

- №1578231/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020;

- №1578227/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020;

- №1578232/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020;

- №1578229/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020;

- №1578230/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020;

- №1578228/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020.

В якості підстав прийняття вказаних рішень від 22.05.2020 зазначено неподання платником податку копій документів:

- договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити);

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Не погоджуючись із вказаними рішенням від 28.04.2020, 22.05.2020 та 28.05.2020, вважаючи такі рішення протиправним, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 на виконання вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Додатком 1 до Порядку №1165 установлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до пункту 25 Порядку №1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

За змістом пункту 40 Порядку № 1165 засідання комісії контролюючого органу є правоможним за умови присутності на ньому не менше двох третин її затвердженого персонального складу.

Засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду.

Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення.

Ведення обліку матеріалів щодо роботи комісії контролюючого органу здійснюється секретарем такої комісії.

Присутній на засіданні комісії контролюючого органу член комісії, який не згоден з рішенням комісії або утримався від голосування, повинен викласти у письмовій формі свою окрему думку, яка додається до матеріалів засідання такої комісії.

Матеріали засідання комісії контролюючого органу зберігаються десять років (пункт 43 Порядку №1165).

Згідно пункту 44 Порядку №1165 Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Відповідно до пункту 46 Порядку №1165 у протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

У додатку 4 до Порядку №1165 зазначено, що рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно частини п`ятої статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Верховний суд у постановах від 16.12.2020 у справі №340/474/20, від 05.01.2021 у справі №640/11321/20 та у справі №640/10988/20 зауважив, що при вирішенні спорів такої категорії (щодо оскарження рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність платника податку на додану вартість пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку) суди попередніх інстанцій з огляду на правове регулювання характер цих відносин мають досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного Рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії контролюючого органу.

Також у постановах від 05.01.2021 у справі №640/11321/20 та у справі №640/10988/20 вказано, що у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме:

- у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності

або

- з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від ..р. № -.

У формі рішенні вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Верховний Суд зауважив, що навіть, якщо Порядком №1165 затверджено форму рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1 - 8 критеріїв ризиковості платника податку, проте не виконання відповідачем обов`язку доказування, встановленого частиною другою статті 77 КАС України, а саме недоведеність суду правомірності прийняття рішення (що воно прийняте обґрунтовано, добросовісно, розсудливо, за наявності визначених Порядком №1165 підстав), є підставою для визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення.

Встановлено, що у рішенні від 28.04.2020 №38864, яким ТОВ "Дейларс" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, підставою його прийняття зазначено в графі податкова інформація встановлено наявність ризикових операцій .

Підставою прийняття рішення від 28.05.2020 №46367, яким ТОВ "Дейларс" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, після розгляду пояснень ТОВ "Дейларс" та документів, що підтверджують можливість здійсення позивачем господарської діяльності, зазначено розділі податкова інформація , який заповнюється у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку зазначено: Залишити по п.8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій .

Таким чином, із вказаних рішень не простежуються конкретні підстави прийняття вказаних рішень про відповідність ТОВ "Дейларс" пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, адже у них не зазначено яка саме податкова інформація наявна у контролюючих органів, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. Також невідомо щодо яких податкових накладних/розрахунку коригування встановлено таку інформацію.

З метою офіційного з`ясування підстав прийняття вказаних рішень про відповідність ТОВ "Дейларс" пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.12.2020 витребувано у Головного управління Державної податкової служби у Київській області належним чином засвідчені копії протоколів засідань комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо оскаржуваних у справі рішень.

На виконання вимог ухвали суду від 04.12.2020 представником Головного управління Державної податкової служби у Київській області до суду подано пояснення, в яких представник зазначає про неможливість надання витребування доказів, з огляду на вилучення слідчими третього відділу Управління з розслідування кримінальних правопорушень, вчинених службовими особами, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань протоколів засідань комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській на підставі ухвали Печерського районного суду міста Києва від 18.05.2020 у справі №757/19492/20-к у кримінальному провадженні №42020000000000697 від 08.04.2020.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.12.2020 витребувано у другого відділу Управління досудових розслідувань з кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань (кримінальне провадження №42020000000000697 від 08.04.2020, слідчий Бацанов О.В.) засвідчені копії протоколів засідань комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Дейларс" на яких приймались спірні рішення.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.01.2021 витребувано у Головного слідчого управління Служби безпеки України (кримінальне провадження №22020000000000032 від 26.02.2020) засвідчені копії протоколів засідань комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Дейларс".

На виконання вказаних ухвал від 21.12.2020 та від 19.01.2021 Управління досудових розслідувань з кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань та Головне слідче управління Служби безпеки України надали суду копії протоколів засідань комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Дейларс" на яких приймались спірні рішення.

Судом досліджено протоколи засідань Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області на яких приймались вказані рішення від 28.04.2020 №38864 та від 28.05.2020 №46367, якими ТОВ "Дейларс" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків.

Однак, у вказаних протоколах не зазначено ні конкретних підстав прийняття вказаних рішень від 28.04.2020 №38864 та від 28.05.2020 №46367, ні податкової інформації, яка свідчить про ризиковість ТОВ "Дейларс".

У постанові від 05.01.2021 у справі №640/10988/20 Верховний Суд зазначає, що комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, має обґрунтувати суду на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про те, що Головним управлінням Державної податкової служби у Київській області не доведено наявності підстав для висновку про те, що ТОВ "Дейларс" відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків.

Таким чином, вказані рішення від 28.04.2020 №38864 та від 28.05.2020 №46367 не відповідають вимогам обґрунтованості, що свідчить про протиправність та необхідність скасування таких рішень.

Суд вважає, що для належного захисту прав позивача порушених рішеннями від 28.04.2020 №38864 та від 28.05.2020 №46367, окрім скасування вказаних рішень, необхідно також зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Київській області виключити ТОВ "Дейларс" із переліку платників податків з ознаками ризиковості.

Відповідно до пунктів 10 та 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Встановлено, що за змістом квитанції від 30.04.2020 підставою для зупинення реєстрації розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020, до податкової накладної №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020, до податкової накладної №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020, до податкової накладної №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020, до податкової накладної №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020, до податкової накладної №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020, слугував висновок відповідача про відповідність платника податку пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

З огляду на встановлену у ході розгляду даної справи протиправність рішення від 28.04.2020 №38864 про визнання ТОВ "Дейларс" таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, суд вважає незаконним зупинення реєстрації вказаних розрахунків коригування із підстави зазначеної у вказаних квитанціях від 30.04.2020.

Відповідно до пунктів 2-4, 6-9 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (Порядок №520) прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Відповідно до пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Встановлено, що підставою для прийняття Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області спірних рішень від

22.05.2020 №1578231/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020, №1578227/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020, №1578232/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020, №1578229/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020, №1578230/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020, №1578228/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020, слугував висновок відповідача про неподання платником податку копій документів:

- договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити);

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Суд погоджується із доводами відповідача про неподання позивачем вказаних документів, однак не вважає такі доводи належним обґрунтуванням правомірності вказаних рішень, виходячи з наступного.

Згідно із пунктом 192.1 статті 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Алгоритм анулювання помилкових (зайвих) податкових накладних передбачено у Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (Порядок №1307).

Відповідно до пункту 25 Порядку №1307 розрахунок коригування, складений постачальником (продавцем) товарів (послуг) до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника (продавця) або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (продавцю), для чого постачальник (продавець) надсилає складений розрахунок коригування отримувачу (покупцю). З цією метою постачальник (продавець) складає у загальному порядку розрахунок коригування, у верхній лівій частині якого робить відповідну помітку "X", та надсилає його отримувачу (покупцю). Накладання електронних цифрових підписів посадових осіб постачальника (продавця) та отримувача (покупця) на такий розрахунок коригування здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

Так, позивач у поданих контролюючому органу поясненнях наголошував на тому, що ТОВ "Дейларс" помилково виписано та зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 01.04.2020 №3, від 02.04.2020 №4 та №5, від 03.04.2020 №10 та №11 від 06.04.2020 №16. Для формування та реєстрації зазначених податкових накладних у ТОВ "Дейларс" не було підстав та жодних первинних документів, адже при формуванні зазначених податкових накладних помилково зазначено (обрано) не вірного контрагента.

З метою усунення вказаної помилки позивач звернувся до покупця за вказаними податковими накладними ТОВ Науково-виробниче підприємство Металургійний ресайклінг , який склав розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020, до податкової накладної №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020, до податкової накладної №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020, до податкової накладної №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020, до податкової накладної №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020, до податкової накладної №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020, якими скасовувались відповідні нарахування згідно вказаних податкових накладних.

З урахуванням наведеного, суд зазначає, що з огляду на підстави їх складання вказані розрахунки, як і податкові накладні до яких сформовані такі розрахунки, не складались за наслідками здійснення реальних господарських операцій, що об`єктивно унеможливлює подання позивачем будь яких первинних документів, які б підтверджували реальність господарських операцій за наслідками яких складені такі податкові накладні та розрахунки коригування. Разом з цим, відповідачем не враховано мотивів складання вказаних розрахунків.

Враховуючи наведене, а також незаконність зупинення реєстрації вказаних розрахунків коригування, суд дійшов висновку про протиправність та необхідність скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області спірних рішень від 22.05.2020 №1578231/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020, №1578227/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020, №1578232/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020, №1578229/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020, №1578230/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020, №1578228/42871969 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020.

Окремо щодо позовних вимог про зобов`язання зареєструвати розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020, до податкової накладної №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020, до податкової накладної №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020, до податкової накладної №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020, до податкової накладної №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020, до податкової накладної №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020, суд зазначає про наступне.

Із положень частин третьої-четвертої 245 КАС України випливає, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до пункту 19 Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Таким чином, нормами Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність у відповідача правових підстав для відмови у реєстрації розрахунків коригування до податкової накладної №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020, до податкової накладної №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020, до податкової накладної №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020, до податкової накладної №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020, до податкової накладної №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020, до податкової накладної №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020, шляхом прийняття відповідних рішень, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вказані розрахунки коригування, датою її фактичного надходження - 30.04.2020.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно матеріалів справи позивачем за подання позову сплачено судовий збір у розмірі 16 816 грн.

Оскільки даний позов сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, підлягає задоволенню повністю, поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень підлягає судовий збір у сумі 16 816 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України,

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Дейларс" задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 28.04.2020 №38864 та від 28.05.2020 №46367 про відповідність /невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, якими Товариство з обмеженою відповідальністю "Дейларс" визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платників податків.

Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Київській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Дейларс" із переліку платників податків з ознаками ризиковості.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1578231/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020, №1578227/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020, №1578232/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020, №1578229/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020, №1578230/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020, №1578228/42871969 від 22.05.2020 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №3 від 01.04.2020 за №20 від 01.04.2020, до податкової накладної №4 від 02.04.2020 за №21 від 02.04.2020, до податкової накладної №5 від 02.04.2020 за №22 від 02.04.2020, до податкової накладної №10 від 03.04.2020 за №23 від 03.04.2020, до податкової накладної №11 від 03.04.2020 за №24 від 03.04.2020, до податкової накладної №16 від 06.04.2020 за №25 від 06.04.2020, датою їх фактичного направлення - 30.04.2020.

Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у Київській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Дейларс" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 16 816 (шістнадцять тисяч вісімсот шістнадцять) гривень.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Дейларс" (місцезнаходження юридичної особи: 8132, Київська область, Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Київська, будинок 8, офіс 222; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 42871969).

Відповідач - Державна податкова служба України (місцезнаходження юридичної особи: 04053, місто Київ, вулиця Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 43005393).

Відповідач - Головне управління Державної податкової служби у Київській області (місцезнаходження юридичної особи: 03151, місто Київ, вулиця Народного Ополчення, будинок 5А; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 43141377).

Суддя О.М. Чудак

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.02.2021
Оприлюднено22.02.2021
Номер документу95004386
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/20809/20

Ухвала від 09.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 22.06.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 13.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 13.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 23.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Рішення від 19.02.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 19.02.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 19.01.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні