ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 лютого 2021 р.Справа № 440/564/20 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Бегунца А.О.,
Суддів: Рєзнікової С.С. , Мельнікової Л.В. ,
за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Омельницький енергопарк" на ухвалу Полтавського окружного адміністративного суду від 11.12.2020 року, головуючий суддя І інстанції: А.Б. Головко, вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава, 36039, повний текст складено 11.12.20 року по справі № 440/564/20
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Омельницький енергопарк"
до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області
про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Омельницький енергопарк", звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про:
- визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 14.01.2020р. №1316-СГ;
- зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути заяву №01/19 від 12.12.2019, шляхом надання Товариству з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк (код ЄДРПОУ 4З401806, адреса: 39600, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Першотравнева, 1, оф. 68) дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0272 площею 2,7487 га зі зміною цільового призначення з земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горишні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів.
- визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 14.01.2020 №1322-СГ;
- зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути заяву №02/19 від 12.12.2019р., шляхом надання Товариству з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк (код ЄДРПОУ 43401806, адреса: З9600, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Першотравнева, 1, оф. 68) дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5З10290300:00:012:0269 площею 81,7622 га зі зміною цільового призначення з земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горишні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів;
- визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 14.01.2020 №1314-СГ;
- зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути заяву №03/19 від 12.12.2019, шляхом надання Товариству з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк (код ЄДРПОУ 4З401806, адреса: З9600, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Першотравнева, 1, оф. 68) дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0263 площею 8,6712 га зі зміною цільового призначення з земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горишні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів;
- визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 14.01.2020 №1324-СГ;
- зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути заяву №04/19 від 12.12.2019р., шляхом надання Товариству з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк (код ЄДРПОУ 43401806, адреса: 39600, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Першотравнева, 1, оф. 68) дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:013:0033 площею 10,5848 га зі зміною цільового призначення з земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горишні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 10.04.2020 року у справі № 440/564/20 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково. Визнано протиправними та скасовані накази Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 14.01.2020 №№ 1314-СГ, 1316-СГ, 1322-СГ, 1324-СГ "Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою". Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк (код ЄДРПОУ 43401806, адреса: 39600, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Першотравнева, 1, оф. 68) №01/19 (вх. №Т-21409/0/25-19 від 13.12.2019), в якому просив надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0272, площею 2,7487 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВПЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів; №02/19 (вх. №Т-21403/0/25-19 від 13.12.2019), в якому просив надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0269, площею 81,7622 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВПЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів; №03/19 (вх. №Т-21405/0/25-19 від 13.12.2019), в якому просив надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0263, площею 8,6712 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВПЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів; №04/19 (вх. №Т-21407/0/25-19 від 13.12.2019), в якому просив надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:013:0033, площею 10,5848 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВПЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів з урахуванням висновків суду. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено. Рішення набрало законної сили 25.09.2020 року.
07 грудня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Омельницький енергопарк" про встановлення судового контролю у справі №440/564/20, у якій заявник просить зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області подати суду звіт про виконання судового рішення у справі № 440/564/20 в строк до 30.12.2020 року.
В обґрунтування заяви про встановлення судового контролю у справі №440/564/20 зазначав, що рішення суду набрало законної сили 25.09.2020 року, проте відповідач не виконав його на даний час.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2020 року відмовлено в задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Омельницький енергопарк" про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі №440/564/20.
Не погоджуючись з ухвалою суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати зазначену ухвалу суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким вимоги заяви задовольнити.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги заявник зазначає, що до цього часу рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 10.04.2020 року у справі № 440/564/20 не виконано.
При цьому, позивач зазначає, що суд першої інстанції хибно витлумачив зміст ст. 382 КАС України, вклавши в ньому такі додаткові вимоги, як необхідність чекати певний час, поки виконавче провадження виявиться не ефективним, і лише після цього вирішувати питання про встановлення судового контролю.
Відповідач своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу не скористався.
Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи без його участі.
Згідно з ч.4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, вивчивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з такого.
Відмовляючи в задоволенні заяви про ухвалення додаткового рішення, суд першої інстанції виходив з того, що на час розгляду даної заяви, позивачем не надані суду докази звернення до органів виконавчої служби з метою примусового виконання рішення суду, а також, що загальний порядок виконання судового рішення не дав очікуваного результату, або що відповідач створює перешкоди для виконання рішення суду.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на таке.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 14 КАС України визначено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Відповідно до ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Отже, рішення суду, яке набрало законної сили є обов`язковим для учасників справи.
За визначенням ст. 13 Закону України Про судоустрій і статус суддів судове рішення, яким закінчується розгляд справи в суді, ухвалюється іменем України.
Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.
Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд у межах повноважень, наданих йому законом.
Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом.
Згідно з ч. 1 ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Аналіз викладених норм дає змогу дійти висновку, що зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом суду та вирішується на його розсуд.
Так, судовий контроль - це спеціальний вид провадження в адміністративному судочинстві, відмінний від позовного, що має спеціальну мету та полягає не у вирішенні нового публічно-правового спору, а у перевірці всіх обставин, що перешкоджають виконанню такої постанови суду та відновленню порушених прав особи-позивача.
Отже, судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснюється з метою реалізації завдань адміністративного судочинства.
Встановлення судового контролю за виконанням судових рішень є заходом превентивного впливу на відповідача у справі з метою своєчасного виконання свої зобов`язань у межах відповідної справи.
Тобто, встановлення судового контролю при ухваленні судового рішення по суті позовних вимог попереджує неналежне виконання обов`язків, що виникли внаслідок задоволення позовних вимог.
При цьому, за змістом ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України, такі процесуальні дії є диспозитивним правом суду, та можуть бути застосовані за наявності об`єктивних обставин, існування яких доведено відповідними доказами.
Слід враховувати, що вирішуючи питання щодо наявності чи відсутності підстав для встановлення судового контролю за виконанням судового рішення, суд повинен з`ясувати, чи виконано судове рішення, причини, які призвели до невиконання такого рішення та чи є вони об`єктивними, а також оцінити ризики, які можуть існувати для позивача у випадку невиконання рішення суду.
Водночас, позивачем в обґрунтування заяви про встановлення судового контрою за виконанням судового рішення не зазначено жодних підстав необхідності застосування судом таких заходів та не надано доказів на підтвердження того, що відповідачем не виконується судове рішення чи відповідач має намір ухилятись від його виконання.
Так, завершальною стадією судового провадження з примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) є виконавче провадження, що визначено ст.1 Закону України "Про виконавче провадження".
У разі відсутності добровільного виконання судових рішень, приписами Закону України "Про виконавче провадження" врегульований порядок дій та заходів, що спрямованих на примусове виконання таких рішень.
Отже, рішення суду, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, що у першу чергу забезпечується через примусове виконання судових рішень відповідно до Закону України "Про виконавче провадження".
У той же час, судовий контроль у формі зобов`язання подати звіт, також є формою забезпечення виконання судових рішень.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про виконавче провадження" примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
Отже, позивачем не вичерпано загальний порядок виконання судового рішення, визначений Законом України "Про виконавче провадження".
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність підстав для встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у даній справі за заявою позивача.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвали судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Враховуючи, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування ухвали суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись ст. ст. 243, 250, 310, 315, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Омельницький енергопарк" залишити без задоволення.
Ухвалу Полтавського окружного адміністративного суду від 11.12.2020 року по справі № 440/564/20 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню.
Головуючий суддя (підпис)А.О. Бегунц Судді (підпис) (підпис) С.С. Рєзнікова Л.В. Мельнікова Повний текст постанови складено 19.02.2021 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2021 |
Оприлюднено | 22.02.2021 |
Номер документу | 95005113 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Бегунц А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні