Дата документу 12.02.2021 Справа № 554/4367/19
Провадження № 1-кс/554/3193/2021
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 лютого 2021 року м. Полтава
Октябрський районний суд м. Полтави в складі: слідчого судді ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого Першого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтаві, ОСОБА_3 , матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62019170000000123 від 19.02.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про продовження строку досудового розслідування, -
В С Т А Н О В И В :
У провадженні Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтаві, перебувають матеріали досудового розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62019170000000123 від 19.02.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Під час досудового розслідування кримінального провадження отримано інформацію, про те, що службові особи ГУ ДФС у Сумській області, зловживаючи службовим становищем, шляхом невжиття передбачених чинним законодавством України заходів в межах наданих повноважень, сприяли незаконній діяльності низки суб`єктів господарювання, діяльність яких фактично спрямована на незаконне формування штучного податкового кредиту з податку на додану вартість підприємствам реального сектору економіки на загальну суму понад 43 млн. грн., що завдало збитків державному бюджету на вказану суму.
Так, п. 2.2 наказу ДФС України від 28.07.2015 № 543 «Про забезпечення комплексного контролю податкових ризиків з податку на додану вартість» (далі Наказ) зазначено встановити персональну відповідальність: керівників таперших заступниківкерівників територіальнихорганів ДФС,які відповідаютьза вжиттязаходів зборотьби зправопорушеннями підчас застосуванняподаткового,митного законодавствата законодавстваз питаньсплати єдиноговнеску,на облікув якихперебувають вигодоформуючі("податковіями"),вигодотранспортуючі суб`єкти(транзитери)та зустрічнітранзитні підприємства,за: своєчасністьта повнотувжитих заходівщодо їхвідпрацювання танаправлення відповіднихматеріалів (напрацюваньпрофільних структурнихпідрозділів щодополіпшення якостідоказової базидля проведенняконтрольно-перевірочноїроботи тощо)територіальним органамДФС,де перебуваютьна облікувигодотранспортуючі суб`єкти("транзитери")та вигодонабувачі,які задіяніу ланцюгахруху фіктивногоподаткового кредиту; встановленнямісцезнаходження платниківподатків,задіяних усхемі ухиленнявід оподаткування,опитування їхпосадових осібщодо причетностідо створеннята діяльностісуб`єктівгосподарювання; визначеннята притягненнядо відповідальностіорганізаторів схемухилення відоподаткування; своєчасність та коректність внесення інформації до бази щодо відпрацювання ризикових суб`єктів господарювання.
До того ж, п. 1.3 Рекомендованого порядку взаємодії підрозділів ДФС при комплексному відпрацюванні податкових ризиків з податку на додану вартість, який затверджений наказом ДФСУкраїни від28.07.2015№ 543«Про забезпеченнякомплексного контролюподаткових ризиківз податкуна доданувартість» визначає,що комплексневідпрацювання податковихризиків зподатку надодану вартість - сукупність заходів, які здійснюються органами ДФС самостійно або при взаємодії з іншими органами державної влади на центральному та територіальному рівнях та полягають в отриманні, аналізі та використанні (реалізації) податкової інформації з метою унеможливлення отримання платниками податків необґрунтованої податкової вигоди.
Окрім цього, вищевказаний порядок регулює порядок дій посадових осіб ДФС України спрямованих на забезпечення комплексного контролю податкових ризиків з податку на додану вартість.
Так, в порушення вищевказаних нормативно-правових актів службові особи ГУ ДФС у Сумській області умисно, з метою отримання неправомірної вигоди, виконуючи свої службові обов`язки, у тому числі проводячи щоденний аналіз баз даних ДФС України, зокрема ЄРПН (Єдиного реєстру податкових накладних), не вживають відповідних заходів щодо зупинення реєстрації ризикових податкових накладних в яких вбачається підміна придбаних та реалізованих товарно-матеріальних цінностей до реєстрації в ЄРПН від імені суб`єктів господарської діяльності щодо яких існують обґрунтовані підстави вважати, що вони мають ознаки фіктивності, а також не вживають інші заходи встановлені вищевказаними нормативно-правовими актами.
Згідно матеріалів досудового розслідування, службовими особами ГУ ДФС у Сумській області умисно, з метою отримання неправомірної вигоди, не виконуються безпосередні службові обов`язки, що призводить до формування штучного податкового кредиту з податку на додану вартість суб`єктами господарської діяльності, зокрема:
1. ТОВ «Торгівельне підприємство «МАА», (код 42292600), директор якого ОСОБА_4 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ;
2. ТОВ «Промислова група «Еліт Груп», (код 42503228), директор якого ОСОБА_4 , юридична адреса: 40002, Сумська область, м. Суми, вул. Перемоги, 39;
3. ТОВ «Укрграт», (код 42653438), директор якого ОСОБА_5 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ;
4. ТОВ «Вейнілс», (код 42225932), директор якого ОСОБА_6 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ;
5. ТОВ «Роулі Груп», (код 42535705), директор якого ОСОБА_7 , юридична адреса: АДРЕСА_3 ;
6. ТОВ «Тохноеволюшн», (код 42596993), директор якого ОСОБА_8 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ;
7. ТОВ «Смартбіз-технолоджі», (код 42596820), директор якого ОСОБА_8 , юридична адреса: 40000, Сумська область, м. Суми, просп. Курський, 147;
8. ТОВ «Ерго Груп», (код 42544552), директор якого ОСОБА_9 , юридична адреса: 40000, Сумська область, м. Суми, вул. Козацький Вал, 2 Б;
9. ТОВ «Елістарс», (код 42596726), директор якого ОСОБА_8 , юридична адреса: 40000, Сумська область, м. Суми, просп. Курський, 147;
10. ТОВ «Лінберг», (код 42247778), директор якого ОСОБА_6 , юридична адреса: 40000, Сумська область, м. Суми, просп. Курський, 147;
11. ТОВ «Флайджен», (код 42490083), директор якого ОСОБА_10 , юридична адреса: 40000, Сумська область, м. Суми, просп. Курський, 147;
12. ТОВ «ВП «Лебідь» (код 40498410), директор якого ОСОБА_11 , юридична адреса: 40000, Сумська область, м. Суми, площа Привокзальна, 9;
13. ТОВ «Рестамод» (код 39685124), директор якого ОСОБА_12 , юридична адреса: 40000, Сумська область, м. Суми, вул. Набіріжна Р. Стрілки, 46;
14. ТОВ «Сумська торгова компанія» (код 42662730), директор якого ОСОБА_13 , юридична адреса: 40000, Сумська область, м. Суми, просп. Курський, 147 та іншими, повний перелік яких досудовим розслідуванням на даний час не встановлено, з метою реалізації незаконно сформованого податкового кредиту підприємствам реального сектору економіки на загальну суму понад 43 млн. грн., що завдає збитків державному бюджету на вказану суму.
Строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні спливає 19.02.2021.
У кримінальному провадженні проведено низку слідчих та процесуальних дій, зокрема: проведено обшуки, огляди документів, допитано в якості свідків ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , отримано тимчасові доступи до документів, які перебувають у володінні ГУ ДПС у Сумській області та ДПС України, витребувані документи в порядку ст. 93 КПК України, проведено огляди вищевказаних документів, а також здійсненні інші слідчі та процесуальні дії.
Окрім цього, у зазначеному кримінальному провадженні було призначено судово-економічну експертизу, водночас експертом направлення повідомлення про неможливість проведення експертизи через відсутність всього переліку документів необхідних для проведення експертизи.
Враховуючи викладене, у сторони обвинувачення виникла необхідність у отриманні необхідних документів для проведення експертизи з метою підтвердження розміру збитків завданих кримінальних правопорушенням, встановленні та допиту якості свідків керівників підприємств, які ймовірно здійснюють реалізацію незаконно сформованого податкового кредиту підприємствам реального сектору економіки.
Виконати вищевказані слідчі та процесуальні дії не виявилось можливим через значний обсяг документів отриманих в ході проведення досудового розслідування та необхідність значного часу для їх опрацювання, окрім цього значний час необхідний для встановлення керівників суб`єктів господарювання, які ймовірно здійснюють реалізацію незаконно сформованого податкового кредиту підприємствам реального сектору економіки.
Враховуючи викладене, у сторони обвинувачення виникла необхідність у продовженні строку досудового розслідування строком на дванадцять місяців, тобто до 19.02.2022, з урахуванням обсягу запланованих слідчих та процесуальних дій вказаних вище.
Також, після проведення вищевказаних слідчих дій необхідно здійснити перевірку показань наданих свідками та з урахуванням інших доказів зібраних в ході проведення досудового розслідування вирішити питання щодо проведення інших слідчих та процесуальних дій.
Отже, вказані слідчі та процесуальні дії не можливо виконати у передбачений КПК строк для проведення досудового розслідування, у зв`язку із чим у сторони обвинувачення виникла необхідність у продовженні строку досудового розслідування.
Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України ящо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений участині другійстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановленийпунктами 2і3частини четвертої статті 219 цього Кодексу.
Відповідно до п. п. 2 п. 2 ч. 1 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості.
Враховуючи викладене, встановлена необхідність проведення низки слідчих (розшукових) дій з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування та продовження строку досудового розслідування на дванадцять місяців.
Слідчий в судове засідання не з`явився, до суду надав заяву про розгляд клопотання без його участі, просив його задовольнити.
Згідно норми ч. 4ст. 107 КПК Українифіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Судом встановлено, що у провадженні Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтаві, перебувають матеріали досудового розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62019170000000123 від 19.02.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Відповідно до витягу з ЄРДР вбачається, що службові особи ГУ ДФС у Сумській області, зловживаючи службовим становищем, шляхом невжиття передбачених чинним законодавством України заходів в межах наданих повноважень, сприяли незаконній діяльності низки суб`єктів господарювання, діяльність яких фактично спрямована на незаконне формування штучного податкового кредиту з податку на додану вартість підприємствам реального сектору економіки на загальну суму понад 43 млн. грн., що завдало збитків державному бюджету на вказану суму.
Строк досудового розслідування закінчується 19.02.2021 року, однак слідчому необхідно провести ряд слідчих дій. Окрім цього, у зазначеному кримінальному провадженні було призначено судово-економічну експертизу, водночас експертом направлення повідомлення про неможливість проведення експертизи через відсутність всього переліку документів необхідних для проведення експертизи.
Враховуючи викладене, у сторони обвинувачення виникла необхідність у отриманні необхідних документів для проведення експертизи з метою підтвердження розміру збитків завданих кримінальних правопорушенням, встановленні та допиту якості свідків керівників підприємств, які ймовірно здійснюють реалізацію незаконно сформованого податкового кредиту підприємствам реального сектору економіки.
Стаття 295-1 КПК України передбачає порядок продовження строку досудового розслідування слідчим суддею, а саме у випадках, передбаченихстаттею 294цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
Відповідно до п. 2 абзацу другого ч. 1 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР до дня повідомлення особі про підозру становить у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину становить вісімнадцять місяців.
На підставі вищевикладеного, слідчий суддя приходить до висновку, що у зв`язку з тим, що на даний час не завершено проведення ряду слідчих дій, результати яких мають суттєве значення для судового розгляду, тому необхідно продовжити строк досудового розслідування.
На підставі вищевикладеного і керуючись ст. ст.219,294,295-1 КПК України, суддя, -
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого задовольнити.
Продовжити строки досудового розслідування в кримінальному провадженні внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62019170000000123від 19.02.2019за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.364КК Українина 12 місяців, тобто до 19.02.2022 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2021 |
Оприлюднено | 27.01.2023 |
Номер документу | 95029070 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Гальонкіна Ю. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні