Справа № 463/1946/19 Головуючий у 1 інстанції: Грабовський В.В.
Провадження № 22-ц/811/2623/20 Доповідач в 2-й інстанції: Ванівський О. М.
Категорія: 65
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 лютого 2021 року Львівський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:
головуючого - судді: Ванівського О.М.
суддів: Ніткевича А.В., Савуляка Р.В.
секретаря: Симець В.І.
розглянувши в порядку письмового провадження цивільну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 та її представника адвоката Демчук Івана Дмитровича на рішення Червоноградського міського суду Львівської області від 03 жовтня 2019 року по справі за позовом Львівського міського комунального підприємства Львівтеплоенерго до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги ,-
В С Т А Н О В И В:
В березні 2019 року представник позивача звернувся в суд з позовною заявою, в якій просив стягнути з відповідача на користь Львівського міського комунального підприємства Львівтеплоенерго заборгованість за послуги централізованого опалення в розмірі 9 233,85 грн., інфляційні втрати в сумі 2 226,03 грн. та 3% річних в сумі 430,35 грн., всього - 11 890, 23 грн. та сплачений судовий збір. В обґрунтування позову покликався на те, що що відповідач є власником квартири АДРЕСА_1 . Відповідачу з 1 липня 2014 р. для здійснення оплати за надані послуги з централізованого опалення та послуги з централізованого постачання гарячої води був відкритий особовий рахунок № НОМЕР_1 , а також щомісячно направлялися повідомлення про нарахування вартості даної послуг з метою її оплати. ЛМКП Львівтеплоенерго був підготовлений та направлений на адресу відповідача договір приєднання. Проте договір приєднання відповідачем не підписаний. Що стосується процедури відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого опалення, то відповідне роз`яснення з цього питання надано Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України в своєму листі від 14.11.2013 р. Питання відключення від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання в житлових будинках регулюється правилами надання послуг з централізованого опалення постачання холодної та гарячої води і водовідведення , затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005р. № 630, (із змінами і доповненнями), внесеними постановою КМУ № 1268 від 31.10.2007р.) та порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженим наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 р. № 4, із змінами. Самовільне відключення від мереж ЦО і ГВП забороняється. Квартира АДРЕСА_2 не відключена від системи теплопостачання ЛМКП Львівтеплоенерго , ніяких дозвільних документів від відповідачів не надходило, відповідного акту від`єднання даної квартири не приймалося, а встановлення лічильника на теплову енергію не є підставою для анулювання плати за приєднане теплове навантаження ПТН, про це також було повідомлено відповідачів у відповіді ЛМКП Львівтеплоенерго на звернення №08/136 від 13.02.2015 року.
Рішенням Червоноградського міського суду Львівської області від 03 жовтня 2019 року позов задоволено.
Стягнуто з ОСОБА_1 на користь Львівського міського комунального підприємства Львівтеплоенерго заборгованість у розмірі 11 890, 23 грн., що складається із: 9233, 85 грн. - заборгованості за послуги централізованого опалення, 2226, 03 грн. - інфляційних витрат, 430, 35 грн. - 3% річних.
Стягнуто з ОСОБА_1 на користь Львівського міського комунального підприємства Львівтеплоенерго 1921 грн. сплаченого судового збору.
Вказане рішення суду оскаржили ОСОБА_1 та її представник адвокат Демчук Іван Дмитрович.
Вважають, що рішення суду прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права. Покликаються на те, що між сторонами договору про надання послуг з теплопостачання (опалення) не погоджувався і не заключався, у ОСОБА_1 відсутні законні підстави нараховувати суму коштів за послуги із теплопостачання, які не надаються. Звертають увагу на те, що позивачем не представлено жодного документу до своєї заяви, який би надавав право надавати послуги з централізованого опалення в спірному будинку.
Також стверджують, що представники ЛМКП Львівтеплоенерго виїжджали за її адресою і склали відповідний акт про опломбування та відрізання її від системи централізованого опалення.
Враховуючи наведене просять рішення суду скасувати та постановити нове судове рішення, яким відмовити в задоволенні позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 368 ЦПК України справа розглядається судом апеляційної інстанції за правилами, встановленими для розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, з особливостями, встановленими главою І розділу V ЦПК України.
Згідно ч. 1 ст. 369 ЦПК України апеляційні скарги на рішення суду у справах з ціною позову менше ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, крім тих, які не підлягають розгляду в порядку спрощеного позовного провадження, розглядаються судом апеляційної інстанції без повідомлення учасників справи.
Відповідно до ч. 13 статті 7 ЦПК України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.
Враховуючи вищезазначене, розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження без повідомлення учасників справи.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Згідно зі ст.367 ЦПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.
Відповідно до ст.263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню цивільного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в Постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції таким вимогам відповідає.
Положеннями частини 1 статті 264 ЦПК України передбачено, що під час ухвалення рішення суд вирішує такі питання: чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються; чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження; які правовідносини сторін випливають із встановлених обставин; яка правова норма підлягає застосуванню до цих правовідносин; чи слід позов задовольнити або в позові відмовити; як розподілити між сторонами судові витрати; чи є підстави допустити негайне виконання судового рішення; чи є підстави для скасування заходів забезпечення позову.
Постановляючи оскаржуване рішення про задоволення позову ЛМКП "Львівтеплоенерго", суд виходив з тих обставин, що відповідач належним чином згідно до встановленого законом порядку не оформили відключення від мереж централізованого опалення квартири, документів відповідним чином завірених, які б свідчили про відключення її квартири до ЛМКП "Львівтеплоенерго" не подала, в зв`язку з чим, суд першої інстанції прийшов до висновку, що ЛМКП "Львівтеплоенерго" правомірно здійснює нарахування відповідачу плати за послуги теплопостачання.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду зважаючи на наступне.
Матеріалами справи і судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником квартири АДРЕСА_1 , що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 108648460 від 21.12.2017 року.
Відповідно до копії акта від 07.11.2006 року, відписаного ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , у квартирі АДРЕСА_2 проведено опломбування систем опалення.
Згідно з копією акта обстеження квартири АДРЕСА_2 на предмет відключення від системи центрального опалення від 28.08.2015 року, квартира відключена від мереж ЦО без дозвільних документів на основі дозволу балансоутримувача, про що складено акт опломбування вводів у квартиру у листопаді 2006 року.
16 листопада 2015 року позивач надіслав відповідачу повідомлення №08-878 про те, що для припинення нарахувань вартості приєднаного теплового навантаження необхідно оформити всі дозвільні документи, а також оформити та надати в ЛМКП Львівтеплоенерго акт міжвідомчої комісії з розгляду питань про від`єднання окремих приміщень в багатоквартирних будинках від централізованої системи опалення.
17 грудня 2018 року на адресу відповідача надіслано договір приєднання Про надання послуг централізованого опалення та послуг з централізованого постачання гарячої води ЛМКП Львівобленерго , що підтверджується супровідним листом № 09-8079, який остання отримала 06.03.2019 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення 7904088548495.
Згідно ст. 19 Закону України "Про теплопостачання" споживач або суб`єкт теплопостачання має право вибирати (змінювати) теплопостачальну організацію, якщо це технічно можливо. Споживач повинен щомісячно здійснювати оплату теплопостачальній організації за фактично отриману теплову енергію.
Відповідно до вимог статті 67 ЖК України плата за комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги) береться крім квартирної плати за затвердженими в установленому порядку тарифами.
Статтею 68 ЖК України передбачено, що наймач зобов`язаний вносити квартирну плату та плату за комунальні послуги.
Положенням ст.19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" регламентовано, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
Обов`язок споживача укласти договір на надання житлово-комунальних послуг встановлено п.1 ч.3 ст.20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (далі - Закон).
Пунктом 5 ч.3 ст.20 Закону передбачено, що споживач зобов`язаний оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
Статтею 24 Закону України "Про теплопостачання" визначено, що основним обов`язком споживача теплової енергії є своєчасне укладення договору з теплопостачання організацією на постачання теплової енергії.
Питання відключення від мереж централізованого опалення регулюється Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21 липня 2005 року та Порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженим наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України № 4 від 22.11.2005 року.
Згідно з п.25 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630, відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. Самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється.
Виходячи зі змісту п.24 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630, право споживача відмовитися від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води не є абсолютним, воно можливо за умови дотримання певного порядку.
Згідно п.2.1 Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання для вирішення питання відключення житлового будинку /будинків/ від мереж централізованого опалення його власник /власники/ повинен /повинні/ звернутися до Комісії з письмовою заявою про відключення від мереж ЦО і ГВП. У заяві про відключення від мереж ЦО і ГВП власник /власники/ будинку зазначає причини відключення.
У п.п.2.2, 2.2.1 вказаного Порядку зазначено, що комісія розглядає надані документи лише за наявності затвердженої органом місцевого самоврядування в установленому порядку оптимізованої схеми перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту та у відповідності до неї.
Згідно п. 2.3.1 Порядку проект індивідуального /автономного/ теплопостачання і відокремлення від мереж ЦО і ГВП виконує проектна або проектно-монтажна організація на підставі договору із заявником.
Відповідно до п. 2.4.2 Порядку проект узгоджується з усіма організаціями, які видали технічні умови на підключення будинку до зовнішніх мереж.
У п.2.5 Порядку передбачено, що відключення приміщень від внутрішньо-будинкових мереж ЦО і ГВП виконується монтажною організацією, яка реалізує проект, за участю представника власника житлового будинку або уповноваженої ним особи, представника виконавця послуг з ЦО і ГВП та власника, наймача /орендаря/ квартири /нежитлового приміщення/ або уповноваженої ними особи.
Відповідно до п.п.2.6, 2.7 Порядку по закінченні робіт складається акт про відключення будинку від мереж ЦО і ГВП і в десятиденний термін подається заявником до Комісії на затвердження. Після затвердження акта на черговому засіданні комісії сторони переглядають умови договору про надання послуг з централізованого теплопостачання.
Пункт 28 постанови № 630 Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. із змінами від 31.10.2007 року передбачає, що споживачі, які встановили у квартирі багатоквартирного будинку індивідуальні системи опалення, оплачують послуги з централізованого опалення місць загального користування будинку відповідно до методики, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства, тобто навіть якщо б споживач виконав всі пункти умов відключення, він повинен сплачувати плату за опалення місць загального користування.
Факт відсутності договору про надання послуг з теплопостачання позивачем відповідачам не може бути підставою для не сплати за надані послуги позивачем.
Відповідачі, належним чином, згідно до встановленого законом порядку не оформили відключення від мереж централізованого опалення квартири, належних документів, які б свідчили про відключення їхньої квартири до ЛМКП "Львівтеплоенерго" не подали, в зв`язку з чим позивач правомірно здійснив нарахування плати за надані послуги з теплопостачання.
З урахуванням вищенаведеного, колегія суддів вважає, що розглядаючи спір районний суд повно і всебічно дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.
Доводи апеляційної скарги жодним чином правильності висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому апеляційну скаргу останніх слід залишити без задоволення, а рішення Червоноградського міського суду Львівської області від 03 жовтня 2019 року залишити без змін.
Згідно ч.5 ст. 268 ЦПК України, датою ухвалення рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.
Керуючись ст.ст.268, 367, 368, п.1 ч.1 374, 375, 381- 384 ЦПК України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу ОСОБА_1 та її представника адвоката Демчук Івана Дмитровича - залишити без задоволення.
Рішення Червоноградського міського суду Львівської області від 03 жовтня 2019 року - залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дня її прийняття, але може бути оскарженою у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повної постанови.
Повний текст постанови складено 19 лютого 2021 року.
Головуючий : Ванівський О.М.
Судді: Ніткевич А.В.
Савуляк Р.В.
Суд | Львівський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2021 |
Оприлюднено | 23.02.2021 |
Номер документу | 95057873 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Львівський апеляційний суд
Ванівський О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні