ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10 E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885
УХВАЛА
ПРО ВІДКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ
23 лютого 2021 року Провадження 08/903/111/21
Суддя Господарського суду Волинської області Войціховський В.А., розглянувши матеріали по справі 903/111/21
за позовом Заступника керівника Волинської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Луцької міської ради, м. Луцьк
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Волиньзахідресурс", м. Луцьк
про стягнення 91 900,46 грн.
Встановив: 22 лютого 2021 року Заступник керівника Волинської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Луцької міської ради звернувся до Господарського суду Волинської області з позовом від 19.02.2021р. №33-1037Вих21 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Волиньзахідресурс" безпідставно збережених коштів орендної плати за фактичне користування земельними ділянками з кадастровими номерами 0710100000:42:013:0012 в сумі 1 360,22 грн., 0710100000:42:013:0019 в сумі 6 873,86 грн., 0710100000:42:013:0023 в сумі 19 985,26 грн., 0710100000:42:013:0026 в сумі 26 566,53 грн., 0710100000:42:013:0027 в сумі 37 114,59 грн., а всього 91 900,46 грн.
В обгрунтування позовних вимог прокурор здійснює посилання на ті обставини, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Волиньзахідресурс", набувши право власності на об`єкти нерухомого майна, зокрема: склад, К-1 (номер запису про право власності: 8110421, реєстраційний номер ОНМ 207825707101) площею 34,5 кв.м., розташований на земельній ділянці комунальної власності 0710100000:42:013:0012; склад тальку, Ф-1 (номер запису про право власності: 8108636, реєстраційний номер ОНМ 207698307101) площею 124,8 кв.м., розташований на земельній ділянці комунальної власності 0710100000:42:013:0019; ковбасний цех, Ю-1 (номер запису про право власності: 8107450, реєстраційний номер ОНМ 207811007101) площею 396,1 кв.м., розташований на земельній ділянці комунальної власності 0710100000:42:013:0023; мазутосховище, Р-1 (номер запису про право власності: 8108071, реєстраційний номер ОНМ 211170907101) площею 440,4 кв.м., розташований на земельній ділянці комунальної власності 0710100000:42:013:0026; склад сирого піску, Х-1 (номер запису про право власності: 8110063, реєстраційний номер ОНМ 210221607101) площею 398,4 кв.м., розташований на земельній ділянці комунальної власності 0710100000:42:013:0027, належним чином у встановленому порядку не оформило правовідносини щодо користування земельними ділянками за кадастровими номерами 0710100000:42:013:0012, 0710100000:42:013:0019, 0710100000:42:013:0023, 0710100000:42:013:0026, 0710100000:42:013:0027, використовувало зазначені земельні ділянки без сплати при цьому відповідних орендних платежів.
Суд засвідчує, що позовна заява відповідає вимогам, встановленим ст.ст. 162, 164, 172 ГПК України.
Частиною 1 статті 12 Господарського процесуального кодексу України визначено, що господарське судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку: наказного провадження та позовного провадження (загального або спрощеного).
Статтею 247 ГПК України передбачено, що в порядку спрощеного позовного провадження розглядаються малозначні справи.
Пунктами 1, 2 частини 5 статті 12 ГПК України визначено, що малозначними справами є:
- справи, у яких ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
- справи незначної складності, визнані судом малозначними, крім справ, які підлягають розгляду лише за правилами загального позовного провадження, та справ, ціна позову в яких перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У відповідності до ст. 247 ГПК України при вирішенні питання про розгляд справи в порядку спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: ціну позову; значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначити експертизу, викликати свідків тощо; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Розглянувши матеріали позовної заяви, суд визнав їх достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду, відкриття провадження у справі та, з огляду на ціну позову, яка не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, категорію справи, обсяг та характер долучених до позовної заяви доказів, суд дійшов висновку про розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи про день, час та місце проведення судового засідання.
Водночас, згідно із ст. 53 ГПК України у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача.
Статтею 121 Конституції України визначено, що прокуратура становить єдину систему на яку покладено функції представництва інтересів держави в суді у випадках, передбачених законом.
Пунктом 3 статті 131 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Також ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" від 14.10.2014р. № 1697-VII передбачено, що наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва . Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.
З огляду на викладене, зверненню прокурора з позовом до суду має передувати підтвердження суду підстав представництва інтересів держави в суді.
В даному випадку прокурор, на обґрунтування заявлених позовних вимог та підтвердження підстав представництва прокурором інтересів держави в особі Луцької міської ради зазначає, що відповідно до рішення Конституційного Суду України № 3-рп/99 від 08.04.1999, державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорон землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання тощо. "Інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Спірні земельні ділянки належать до комунальної власності територіальної громади м. Луцька, а неоформлення відповідачем правовідносин щодо користування земельними ділянками за кадастровими номерами 0710100000:42:013:0012, 0710100000:42:013:0019, 0710100000:42:013:0023, 0710100000:42:013:0026, 0710100000:42:013:0027 з моменту формування земельних ділянок, як об`єктів цивільних прав 02.11.2017р. до моменту державної реєстрації права оренди 14.09.2018р. та 18.10.2018р., призвело до заподіяння шкоди інтересам держави, що мало наслідком ненадходження до місцевого бюджету значних сум коштів з метою їх подальшого використання для забезпечення завдань і функцій держави й місцевого самоврядування.
Таким чином, відповідно до ч. 3 ст. 131-1 Конституції України, ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", ст. 53 Господарського процесуального кодексу України у прокурора виникає законне право на звернення з позовною заявою до суду на захист державних інтересів з метою повернення відповідачем місцевому бюджету безпідставно збережених коштів орендної плати за фактичне користування земельними ділянками в загальному розмірі 91 900,46 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це відповідного суб`єкта владних повноважень.
В даному випадку вимога щодо повідомлення позивача про намір звернутися до суду за захистом інтересів держави виконана прокурором, що підтверджується наявним в матеріалах справи листом від 09.02.2021р. №33-784Вих21.
Враховуючи наведене прокурором обґрунтування та положення чинного законодавства, суд підтверджує підстави представництва Заступника керівника Волинської обласної прокуратури інтересів держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Луцької міської ради за позовною заявою у цій справі та визнає подані матеріали достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду.
Керуючись ст. ст. 12, 53, 120, 234, 235, 247 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-
Ухвалив:
1. Підтвердити підстави представництва Заступника керівника Волинської обласної прокуратури інтересів держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Луцької міської ради за позовною заявою від 19.02.2021р. №33-1037Вих21.
2. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.
3. Справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження.
4. Розгляд справи по суті призначити на "18" березня 2021 р. на 10:00 год. Судове засідання відбудеться в приміщенні Господарського суду Волинської області (м. Луцьк, пр. Волі, 54а ) в залі судових засідань №210.
5 . Запропонувати прокурору та позивачу відповідно до ст. 251 ГПК України після отримання відзиву від відповідача, надати суду відповідь на відзив (за наявності), але не пізніше 17.03.2021р.
6. Запропонувати відповідачу надати суду в строк до 12.03.2021р. відзив на позовну заяву і всі письмові, електронні та інші докази (які можливо доставити до суду), що підтверджують правову позицію сторони стосовно позову; копію відзиву та доданих до нього документів надіслати прокурору та позивачу, докази чого надати суду.
7. Письмові докази подати відповідно до вимог статті 80 Господарського процесуального кодексу України.
8. Роз`яснити відповідачу, що в разі ненадання у встановлений судом строк без поважних причин відзиву, суд вирішує справу за наявними у справі матеріалами.
9. У разі наявності заперечень проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження запропонувати відповідачу, відповідно до положень ст. 250 ГПК України, подати суду до 12.03.2021р. заяву із обґрунтуванням своїх заперечень.
10. Попередити відповідача, що у разі не подання ним у строки, визначені ГПК України, обґрунтованих заперечень щодо розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження, він має право ініціювати перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження лише у випадку, якщо доведе, що пропустив строк з поважних причин.
11. Якщо документи подаються до суду або надсилаються іншим учасникам справи в електронній формі, такі документи повинні бути скріплені електронним цифровим підписом учасника справи (його представника).
12. Визначити явку прокурора та представників сторін в судове засідання на власний розсуд.
13. Роз`яснити прокурору та сторонам:
- у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову (ч.1 ст.130 ГПК України).
- сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях (ч. 5 п. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір").
З метою своєчасної підготовки до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи запропонувати сторонам всі передбачені законом процесуальні документи, що подаються до суду і можуть бути предметом судового розгляду, а також докази, надсилати в електронній формі (у форматі pdf) на E-mail Господарського суду Волинської області: inbox@vl.arbitr.gov.ua з офіційної електронної адреси учасника судового процесу.
Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://vl.arbitr.gov.ua
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на дану ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Ухвала підписана 23.02.2021р.
Суддя В. А. Войціховський
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2021 |
Оприлюднено | 24.02.2021 |
Номер документу | 95064849 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Войціховський Віталій Антонович
Господарське
Господарський суд Волинської області
Войціховський Віталій Антонович
Господарське
Господарський суд Волинської області
Войціховський Віталій Антонович
Господарське
Господарський суд Волинської області
Войціховський Віталій Антонович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні