ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
11.02.2021 Справа № 905/1483/20
Суддя господарського суду Донецької області Макарова Ю.В., при секретарі судді Гостєєвій А.І., розглянувши у судовому засіданні матеріали справи
за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» , м.Авдіївка Донецької області,
до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради,
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка Донецької області в особі Управління з розвитку міського господарства,
про зобов`язання вчинити дії,
за участю представників:
від позивача: не з`явився,
від відповідача: не з`явився,
від третьої особи: не з`явився,
СУТЬ СПОРУ:
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» , м.Авдіївка Донецької області, звернулось до господарського суду Донецької області з позовом до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради в якому просить суд:
- зобов`язати відповідача виконати повні дії на виконання обов`язку в натурі щодо виготовлення за власний рахунок та передачі позивачу документації на будинок за адресою: Донецька область, м.Авдіївка, проспект Центральний, будинок 11;
- зобов`язати відповідача виконати повні дії на виконання обов`язку в натурі щодо приведення в належний технічний стан вказаного вище будинку.
Ухвалою господарського суду від 31.08.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №905/1483/20; вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
25.09.2020 від представника відповідача надійшли письмові пояснення на позовну заяву, в яких просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі та залучити до участі у справі Військово-цивільну адміністрацію в особі Управління з розвитку міського господарства військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка Донецької області у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
Позицію по суті спору мотивована тим, що зі свого боку КП «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради вчинила всі залежні від нього дії у виконання розпорядження Військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка Донецької області №1257 від 13.12.2019 Про проведення списання з балансу багатоквартирного будинку за адресою: пр. Центральний, б.11, м.Авдіївка, Донецька область , однак через відмову голови ОСББ підписати акт про списання будинку з балансу відповідач не зміг завершити процедуру списання і передати всю наявну документацію голові ОССБ ВЕД .
Крім того, відповідач вважає, що оскільки головою ОСББ не було ініційовано розірвання договору №29 від 06.09.2019 щодо управління КП «Служба єдиного замовника» спірним багатоквартирним будинком, тому юридично відповідач не припиняв бути його управителем.
Ухвалою суду від 15.10.2020 залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Військово-цивільну адміністрацію міста Авдіївка Донецької області в особі Управління з розвитку міського господарства.
09.11.2020 від представника відповідача через канцелярію суду надійшли доповнення №01-09/1689 від 23.10.2020 до письмових пояснень, у яких просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Відповідач підтримує доводи про те, що оскільки процедура списання спірного будинку є незакінченою, а тому у відповідача відсутні підстави для передачі технічної документації на будинок. Зокрема відповідач відзначив, що на даний час законодавством визначений лише порядок списання багатоквартирних будинків з балансу поточних балансоутримувачів, механізму передачі житлових будинків на баланс ОСББ не існує. Також відповідач вважає, що позивачем не доведено, що спірний будинок знаходиться в неналежному технічному стані.
10.11.2020 від представника третьої особи через канцелярію суду надійшли пояснення №16-56/1248 від 06.11.2020 по справі. У поясненнях, зокрема, зазначено, що відповідач зі свого боку вчинив всі залежні від нього дії у спірних правовідносинах, а саме провів обстеження спірного багатоквартирного будинку та підготував акт про його списання.
18.11.2020 від представника позивача через канцелярію суду надійшла заява б/н від 16.11.2020 щодо заперечень учасників справи, в якій підтримує заявлені позовні вимоги. У заяві позивач, зокрема, зазначив, що акт списання спірного будинку дійсно не підписаний позивачем, оскільки в акті є посилання на те, що позивачу передається разом з актом уся документація на будинок, відносно якої заявлений позов у даній справі, а фактично жодного документу до акту не додано.
21.12.2020 від представника відповідача через офіційну електронну пошту господарського суду Донецької області та 29.12.2020 до канцелярії суду надійшло клопотання про долучення документів до матеріалів справи.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 14.01.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу №905/1483/20 до судового розгляду по суті на 11.02.2021 року.
09.02.2021 на електрону адресу суду від голови правління ОСББ «ВЕД Франчука В.А. надійшла заява про розгляд справи за відсутності представника позивача у межах наявних у справі доказів, позовні вимоги підтримав. Разом з цим, вказана заява не скріплена електронним цифровим підписом автора.
Відповідно до ст.7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» , оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов`язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису. Усі процесуальні документи, які надаються до суду електронною поштою повинні бути скріпленні електронним цифровим підписом, відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис» .
Оскільки вказаний електронний документ не відповідає вимогам вказаної норми закону, а тому, таке звернення не підлягає оцінки судом.
11.02.2021 у судове засідання представники учасників справи не з`явились, хоча були належним чином повідомлені про дату та час судового засідання з розгляду справи по суті шляхом отримання телефонограми №279.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про доступ до судових рішень" кожен має право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному цим Законом. Усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі.
На виконання приписів чинних нормативно-правових актів всі процесуальні документи були оприлюднені в Єдиному державному реєстрі судових рішень. Таким чином, сторони у справі не були позбавлені можливості своєчасно ознайомитись з відповідним процесуальними документами в Єдиному державному реєстрі судових рішень. Учасники справи у розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатися про стан відомого їм судового провадження, та зобов`язані сумлінно користуватися наданими їм процесуальними правами.
Верховний Суд у постанові від 29.04.2020 у справі №910/6097/17 зазначив, що відкладення розгляду справи є правом суду, основною передумовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні за їх відсутності.
Стаття 42 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) передбачає, що прийняття участі у судовому засіданні є правом сторони.
Поряд з цим, одним із принципів господарського судочинства відповідно до статті 2 ГПК України є розумність строків розгляду справи судом.
Приймаючи до уваги викладене, а також ту обставину, що явка представників учасників справи не визнавалась судом обов`язковою, неявка у судове засідання представників позивача, відповідача та третьої особи не перешкоджає розгляду справи по суті, виходячи з критеріїв "розумності" строку розгляду справи судом, суд вважає за можливе закінчити розгляд справи по суті у даному судовому засіданні за відсутності представників учасників справи.
Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.
Розглянувши подані документи, дослідивши матеріали справи, господарський суд ВСТАНОВИВ:
19.10.2019 проведено установчі збори Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» , що знаходиться за адресою: Донецька область, м.Авдіївка, пр.Центральний, б.11 (далі - спірний будинок), у яких взяли участь 67 осіб та на яких було вирішено, крім інших питань, створити Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, затвердити його статут. За наслідками проведення вказаних установчих зборів складено та підписано відповідний протокол.
Відповідно до Статуту об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» , затвердженого протоколом установчих зборів від 19.10.2019, об`єднання співвласників багатоквартирного будинку створено власниками квартир та нежитлових приміщень (співвласниками) багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: Донецька область, м.Авдіївка, проспект Центральний, буд.11, відповідно до Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку .
Метою створення об`єднання є забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов`язків, належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та цим Статутом.
Згідно п.3 Статуту об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» завданням та предметом діяльності об`єднання є забезпечення реалізації прав співвласників на володіння та користування спільним майном, забезпечення належного утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами, забезпечення виконання співвласникам своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.
26.11.2019 року державним реєстратором зареєстровано за номером 12531020000000816 об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» , ідентифікаційний код: 43367074; адреса - 86060, Донецька область, м.Авдіївка, проспект Центральний, буд.11.
Як свідчать матеріали справи, голова ОСББ «ВЕД» звертався до Військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка Донецької області із заявою б/н від 02.12.2019 року, в якій, посилаючись на ч.18 ст.6 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", просив у тримісячний строк з дня реєстрації об`єднання забезпечити передачу технічної документації на спірний будинок.
У зв`язку з вказаним зверненням Військово-цивільною адміністрацією міста Авдіївка Донецької області прийнято розпорядження №1257 від 13.12.2019 Про проведення списання з балансу багатоквартирного будинку за адресою: пр.Центральний, б.11, м.Авдіївка, Донецька область , яким зобов`язано Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради вжити заходів щодо списання з балансу спірного будинку відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 №301 Про затвердження Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків ; утворити комісію зі списання багатоквартирного будинку з балансу, до складу якої включити представника військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка Донецької області та уповноважену особу від ОСББ ВЄД ; провести огляд багатоквартирного будинку з метою фіксування технічного стану; за результатами роботи комісії скласти акт про списання вказаного багатоквартирного будинку з балансу та затвердити його відповідно до діючого законодавства; Комунальному підприємству «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради після закінчення процедури списання багатоквартирного будинку з балансу, забезпечити передачу зазначеному об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку технічну документацію на будинок , згідно з вимогами Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та надати копію акта про списання багатоквартирного будинку з балансу співвласнику (співвласникам) багатоквартирного будинку за його (їх) зверненням.
У виконання розпорядження №1257 від 13.12.2019, за результатами загального огляду технічного стану спірної будівлі комісією був складений відповідний Акт, за змістом якого представник позивача (голова ОСББ ВЄД ) не погодився з висновками комісії щодо технічного стану будинку, у зв`язку з чим власноруч в акті зробив зауваження відносно дійсного технічного стану будинку по шістьох позиціях.
Матеріали справи містять акт про списання багатоквартирного будинку, що розміщений за адресою: м.Авдіївка, проспект Центральний, буд.11, з балансу від 31.03.2020, що не підписаний одним із членів комісії - головою ОСББ ВЄД . В акті зазначено, що комісія для його складання утворена згідно з наказом №100 від 05.03.2020.
Позивач звертався до відповідача та третьої особи з листом від 08.06.2020, в якому просив вжити дієвих заходів впливу на директора Комунального підприємства Служба єдиного замовника щодо виконання Розпорядженням Військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка Донецької області №1257 від 13.12.2019 та вимог законодавства та передачі будинку його співвласникам в особі об`єднання ВЕД .
Суду надано адресований третій особі лист Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» №вх.ф-056 від 06.07.2020, у якому відповідач стверджує про вчинення всіх залежних від нього дії у виконання розпорядження Військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка №1257 від 13.12.2019, однак з огляду не підписання головою ОСББ ВЄД акту про списання будинку останній не відповідає вимогам постанови КМУ №301 від 20.04.2016; зокрема, вказує на ту обставину, що головою ОСББ ВЄД не було ініційовано розірвання договору щодо управління відповідачем спірного будинку, тому вважає, що юридично відповідач не припинив бути його управителем.
Матеріали справи містять звернення Військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка Донецької області в особі Управління з розвитку міського господарства до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» від 07.07.2020 №16-56/713 з проханням надати управлінню затверджений акт щодо списання спірного будинку, у відповідь листом від 09.07.2020 за вих.№01-09/1055 відповідач повідомив про неможливість надати зазначений акт, оскільки діючий голова ОСББ ВЄД відмовляється його підписувати.
Листом №4 від 03.09.2020 позивач вимагав у відповідача невідкладно надати акт на списання спірного будинку та усю наявну документацію щодо будинку та усіх його інженерних комунікацій.
Позивач звернувся до відповідача з листом №4 від 28.09.2020, у якому вимагав невідкладно прийняти дієві заходи у питанні передачі об`єднанню будинку у належному стані та усієї необхідної для експлуатації будинку документації.
За наслідками розгляду листа №4 від 03.09.2020 Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» надало позивачу відповідь №01-09/1685 від 22.10.2020, у якій вказало на не закінчення процедури списання будинку з балансу територіальної громади м. Авдіївка через відмову уповноваженої особи від ОСББ ВЄД підписати відповідний акт, у зв`язку з чим запропонувало позивачу виконати вимоги Розпорядження Військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка Донецької області №1257 від 13.12.2019 та підписати акт про списання спірного будинку. У відповіді також зазначено, що передачу технічної документації на будинок буде здійснено після закінчення процедури списання будинку з балансу.
Посилаючись на те, що документація на спірний будинок не була передана об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» , внаслідок чого об`єднання позбавлено можливості належно експлуатувати будинок, а також стверджуючи про незадовільний стан інженерної мережі та відмову відповідача усунути вказані позивачем у акті недоліки щодо технічного стану будинку, позивач звернувся до суду з даним позовом за захистом своїх прав та законних інтересів.
Виходячи з принципу повного, всебічного та об`єктивного розгляду всіх обставин справи, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню, враховуючи наступне:
У відповідності до ст.11 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства.
Стаття ст.15 ЦК України передбачає право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Відповідно до ст.16 ЦК України способами захисту цивільних прав та інтересів судом, зокрема, є визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов`язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Згідно з ч.2 ст.20 Господарського кодексу України (далі - ГК України), кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів.
Суд відзначає, що такий спосіб захисту як примусове виконання обов`язку в натурі застосовується у тих випадках, коли відповідач зобов`язаний був вчинити певні дії по відношенню до позивача, але відмовився або уникає можливості виконати свій обов`язок. Тобто цей засіб захисту застосовується за наявності зобов`язальних правовідносин між позивачем та відповідачем.
Згідно зі ст.509 ЦК України, ст.173 ГК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Відповідно до частини 2 ст.282 ЦК України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.
За змістом ч.ч.1, 2 статті 368 ЦК України спільна власність двох або більше осіб без визначення часток кожного з них у праві власності є спільною сумісною власністю. Суб`єктами права спільної сумісної власності можуть бути фізичні особи, юридичні особи, а також держава, територіальні громади, якщо інше не встановлено законом.
Згідно із статтею 382 ЦК України квартирою є ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання. Усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.
За загальним правилом управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками, а у випадку прийняття ними відповідного рішення - управителем чи об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку.
Відповідно до статті 385 ЦК України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об`єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.
Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносин, пов`язаних з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління врегульовані Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку"
Відповідно до ч.ч. 1, 7, 8 статті 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири; управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб; управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов`язків співвласників, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку.
Згідно із ч.ч.5, 6 статті 5 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" замовник будівництва або попередній власник будинку зобов`язаний передати один примірник технічної документації на будинок згідно з переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, співвласникам в особі їх об`єднання або особі, уповноваженій співвласниками у передбаченому цим Законом порядку. У разі якщо об`єднання співвласників багатоквартирного будинку не створено та уповноважену особу не визначено, примірник технічної документації на будинок передається управителю, якщо його обрано відповідно до закону. У разі зміни форми управління багатоквартирним будинком особа, яка здійснювала управління, повинна передати наявну в неї технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок особі, визначеній співвласниками такого будинку. У разі зміни управителя попередній управитель повинен передати наявну в нього технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок новому управителю.
Згідно із статтею 9 ЗУ "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку). Наймачі, орендарі та інші користувачі квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку можуть брати участь в управлінні багатоквартирним будинком виключно за дорученням власників таких квартир та приміщень.
Відповідно до ч.1 статті 10 ЗУ "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об`єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначені Законом України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку".
Відповідно до статті 1 зазначеного Закону об`єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління , утримання і використання спільного майна.
Основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання (ст.1, 4 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ).
Відповідно до статті 6 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку об`єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об`єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку.
Для створення об`єднання скликаються установчі збори.
Установчі збори приймають рішення про створення об`єднання і затверджують його статут.
Державна реєстрація об`єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об`єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
Відповідно до протоколу установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку проведених 19 жовтня 2019 року, за місцезнаходженням багатоквартирного будинку: Донецька область, м.Авдіївка, пр.Центральний, б.11, вирішено створити об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ВЕД , із місцезнаходженням: Донецька область, м.Авдіївка, пр.Центральний, б.11, затвердити Статут об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, уповноважити ОСОБА_1 подати документи для державної реєстрації об`єднання. Крім того, вказаними зборами обрано правління та ревізійна комісія об`єднання.
Головою правління ОСББ ВЕД обрано Франчука В.А. та його заступником Канча А.С., що підтверджується протоколом зборів правління № 1 від 19.10.2019.
Відповідно до ч.14 статті 6 ЗУ "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" державна реєстрація об`єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об`єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
З виписки з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» , ідентифікаційний код: 43367074; адреса - 86060, Донецька область, м.Авдіївка, проспект Центральний, буд.11, було зареєстровано 12.12.2018 року.
Як вже зазначалося судом, за змістом затвердженого установчими зборами співвласників спірного будинку протоколом від 19.10.2019 Статуту ОСББ ВЕД , метою створення об`єднання є в тому числі належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та цим статутом, завданням та предметом діяльності об`єднання є забезпечення реалізації прав співвласників на володіння та користування спільним майном, забезпечення належного утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами, забезпечення виконання співвласникам своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.
З огляду на викладене, співвласники багатоквартирного будинку прийняли рішення управління багатоквартирним будинком здійснювати об`єднанням через свої органи управління, відтак з моменту державної реєстрації об`єднання всі функції з управління багатоквартирним будинком за адресою м.Авдіївка, пр.Центральний, б.11, перейшли об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» .
Суд не погоджується з твердженнями відповідача відносно того, що Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» продовжує бути управителем спірного багатоквартирного будинку, оскільки за наслідками прийнято співвласниками рішення функції з управління багатоквартирним будинком у розумінні чинного законодавства перейшли до нового управителя - об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» .
Крім того, суд відзначає наступне.
Відповідачем до письмових пояснень також доданий договір №29 від 06.09.2019 про надання послуги з управління багатоквартирним будинком у місті Авдіївка, за умовами якого Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради (управитель) зобов`язався надавати співвласникам послуги з управління багатоквартирним будинку, що розташований за адресою м.Авдіївка, пр.Центральний, буд.11, а співвласники зобов`язалися оплачувати управителю послуги з управління згідно з вимогами законодавства та умовами цього договору.
Разом з цим, відповідачем не враховано, що за умовами п. 33, 35 вказаного договору якщо протягом строку дії цього договору співвласники приймають рішення про зміну форми управління будинком або про обрання іншого управителя, цей договір достроково припиняється через два місяці з дати отримання управителем повідомлення від співвласників (уповноваженої ними особи) про таке рішення. У разі припинення дії договору не пізніше дня, що настає за днем припинення дії договору, управитель (Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради) передає новому управителю багатоквартирного будинку чи особі, уповноваженій співвласниками або об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку наявну технічну документацію на такий будинок.
Приймаючи до увагу наявне в матеріалах справи листування між учасниками справи, відповідачу було достеменно відомо про прийняття співвласниками рішення про створення об`єднання співвласників багатоквартирного будинку.
Механізм списання з балансу міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності визначається Порядком списання з балансу багатоквартирних будинків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 №301 (далі - Порядок).
Вказаним Порядком передбачено, що списання з балансу багатоквартирного будинку міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади, державним підприємством або органом місцевого самоврядування, на балансі яких перебувають багатоквартирні будинки (далі - балансоутримувач), у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності (далі - багатоквартирні будинки), здійснюється на підставі прийнятого ними рішення про списання багатоквартирного будинку.
Відповідно до п.3. Порядку списання багатоквартирного будинку з балансу здійснюється його балансоутримувачем на підставі прийнятого ним розпорядчого документа.
Військово-цивільною адміністрацією міста Авдіївка Донецької області було прийнято Розпорядженням №1257 від 13.12.2019 Про проведення списання з балансу багатоквартирного будинку за адресою: пр.Центральний, б.11, м.Авдіївка, Донецька область , яким зобов`язано утворити комісію зі списання багатоквартирного будинку з балансу, до складу якої включити представника військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка Донецької області та уповноважену особу від ОСББ ВЄД ; провести огляд багатоквартирного будинку з метою фіксування технічного стану; за результатами роботи комісії скласти акт про списання вказаного багатоквартирного будинку з балансу та затвердити його відповідно до діючого законодавства; Комунальному підприємству «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради після закінчення процедури списання багатоквартирного будинку з балансу, забезпечити передачу зазначеному об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку технічну документацію на будинок.
Згідно пункту 6 Порядку за результатами роботи комісії складається акт про списання багатоквартирного будинку з балансу за формою згідно з додатком.
Акт про списання багатоквартирного будинку з балансу підписується всіма членами комісії та затверджується балансоутримувачем (пункт 7 Порядку).
Після затвердження балансоутримувачем акта про списання багатоквартирного будинку з балансу процедура списання відповідного будинку вважається закінченою (пункт 8 Порядку).
Матеріали справи містять акт про списання з балансу багатоквартирного будинку, що розміщений за адресою: м.Авдіївка, проспект Центральний, буд.11, який не підписаний одним з членів комісії - головою ОСББ ВЄД .
Доказів затвердження вказаного акту балансоутримувачем, а також інших доказів списання спірного багатоквартирного будинку з балансу Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради матеріали справи не містять.
Втім, відповідно до частин 18, 19 статті 6 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об`єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об`єднання відновлює її за власний рахунок.
Отже, спеціальним законом передбачено, що з моменту реєстрації об`єднання в тому числі особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання у тримісячний строк або протягом півроку з дня державної реєстрації об`єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.
Будь-яких додаткових вимог для передачі даної документації від попереднього управителя, Законом України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" не встановлено.
До того ж, спеціальної процедури передачі примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок ні Законом України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", ні Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" не передбачено.
Принцип юридичної визначеності вимагає, щоб у випадку прийняття спеціального закону з певного питання, цей Закон не ставився під сумнів (зокрема, шляхом його невиконання), а сторони, яких він стосується, мають обґрунтовано очікувати, що він буде застосовуватися.
Пунктом 5 Порядку передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, який був затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002р. №1521 було передбачено, що передача житлового комплексу або його частини з балансу на баланс проводиться разом з планом земельної ділянки, технічним паспортом будинку та відповідною технічною документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо) у двомісячний термін після надходження відповідного звернення від об`єднання. У разі втрати план земельної ділянки, технічний паспорт будинку або технічна документація виготовляються чи відновлюються за рахунок підприємства, установи чи організації, з балансу яких передається житловий комплекс або його частина, протягом місяця після надходження відповідного звернення від об`єднання.
Однак, вказаний Порядок втратив чинність 12.09.2018 у зв`язку з прийняттям КМУ постанови від 5 вересня 2018р. №711.
Перелік документації, який підлягав передачі попереднім балансоутримувачем чи особою, що здійснювала управління будинком при передачі об`єкта в управління, був визначений п. 2.2. Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України №13 від 02.02.2009. Позивач у позові посилається саме на визначену цим нормативно-правовому актом документацію, яка за його переконанням є необхідною для належної експлуатації будинку.
Разом з цим, даний наказ теж втратив чинність 13.09.2019 на підставі Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства №183 від 12.08.2019.
Водночас, на даний час є чинними Правила утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджені наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства №76 від 17.05.2005 (далі - Правила №76), які визначають порядок надання послуг з утримання будинків і прибудинкових територій:
- забезпечення нормального функціонування жилих будівель та прибудинкових територій протягом усього періоду їх використання за призначенням;
- проведення єдиної технічної політики в житловій сфері, що забезпечує виконання вимог чинних нормативів з утримання, поточного і капітального ремонту та реконструкції жилих будинків та прибудинкових територій (п.1.1. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій).
Правила №76 визначають термін прибудинкова територія - територія навколо багатоквартирного будинку, визначена актом на право власності чи користування земельною ділянкою і призначена для обслуговування багатоквартирного будинку.
Відповідно до п. 1.2. Правил №76 до складу технічної документації постійного зберігання включаються:
- технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок;
- проектно-кошторисна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання тощо;
- акти державної комісії про приймання жилого будинку в експлуатацію;
- паспорти котельного господарства, котлові книги, у разі наявності вбудованих та прибудованих котелень;
- паспорти ліфтового господарства;
- акти приймання-передачі жилого будинку у разі зміни його власника чи балансоутримувача.
Технічна документація коректується в міру зміни технічного стану будинку, переоцінки основних фондів, проведення його капітального ремонту або реконструкції, переобладнання, перепланування та зміни цільового призначення будинку, квартири (кімнати) (п.1.2.1. Правил № 76).
За змістом п.1.2.2 Правил №76 до складу документації, яка ведеться виконавцями послуг, входять:
- кошториси, описи робіт на поточний і капітальний ремонт;
- акти технічних оглядів;
- журнали заявок жителів;
- протоколи вимірювань опору електромереж (за наявності);
- протоколи вимірювань вентиляції.
Приписами п.1.3. Правил № 76 передбачено, що виконавці послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій повинні мати технічні паспорти на квартирні (багатоповерхові) жилі будинки та забезпечувати своєчасне внесення змін до них.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 17.07.2018 №176, затверджено наступний перелік технічної документації на багатоквартирний будинок:
1. Технічний паспорт на багатоквартирний будинок.
2. Паспорт об`єкта, складений за результатами обстеження прийнятих в експлуатацію об`єктів будівництва.
3. Енергетичний сертифікат і звіт про обстеження інженерних систем.
4. Проектна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових систем.
5. Документ, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.
6. Технічна документація обладнання котелень.
7. Технічна документація на ліфти.
8. План земельної ділянки.
9. Акти приймання-передавання технічної документації на багатоквартирний будинок.
10. Паспорти, гарантійні документи, акти випробування, повірки й опломбування та інші технічні документи на системи, мережі, встановлені прилади, устаткування та обладнання у багатоквартирному будинку.
У розумінні приписів законодавства суб`єктивне право на захист - це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право.
Приписами статті 2 ГПК України закріплено, що завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.
Відтак, передумовою для захисту прав та охоронюваних законом інтересів особи є наявність такого права або інтересу та порушення або оспорювання їх іншою особою (іншими особами).
Оскільки державна реєстрація об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» була проведена 26.11.2019, то відповідач мав забезпечити у визначений законодавцем строк передачу позивачу примірника технічної та іншої документації на будинок, що прямо передбачено приписами передбаченої частинами 18, 19 статті 6 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку".
З огляду на викладене суд дійшов висновку, що у відповідача навіть у разі відсутності документації на багатоквартирний будинок, станом на час винесення рішення у справі вже виник обов`язок з передачі технічної документації на будинок, яка є необхідною для належної експлуатації будинку, а також належного утримання прибудинкової території.
Відповідач вимоги чинних нормативно-правових актів України щодо передачі документів не виконав.
Щодо вимог в частині зобов`язати відповідача передати виконавчі креслення контурів заземлення (за їх наявністю) та паспорту земельної ділянки, суд зазначає, що вимоги в цій частині не обґрунтовані положеннями чинних нормативно-правових актів, а тому не підлягають задоволенню. Наразі проектно-кошторисна документація зі схемами влаштування електропостачання входить до складу технічної документації, відтак вимога в цій частині є обґрунтованою.
Щодо вимог позивача в частині зобов`язання передати акт технічного стану будинку на момент „списання» з балансу відповідача суд зазначає, що матеріали справи містять Акт загального огляду технічного стану будівлі від 31.03.2020 за адресою: пр.Центральний, б.11, м.Авдіївка, Донецька область, що не підписаний головою ОСББ ВЄД . Суд позбавлений можливості задовольнити вимоги в цій частині, так як матеріалами справи не підтверджено списання спірного будинку з балансу відповідача, відтак немає підстав вважати права позивача порушеними в цій частині.
В іншій частині вимоги позивача за переліком технічної документації є обґрунтованими та відповідають чинним нормативно-правовим актам щодо технічної документації на багатоквартирний будинок.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що вимога про зобов`язання відповідача виконати дії з передачі позивачу технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок за адресою: Донецька область, м.Авдіївка, проспект Центральний, будинок 11, підлягає задоволенню в частині, що обґрунтована положеннями чинних нормативно-правових актів.
Щодо вимог позивача до відповідача зобов`язати виконати дії щодо приведення в належний технічний стан спірного будинку та його інженерних комунікацій, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ст.ст.76, 77 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Суд зазначає, що учасники справи мають керуватися принципом змагальності, подаючи докази до суду, включаючи висновки експертів.
Матеріали справи містять Акт загального огляду технічного стану спірного будинку від 31.03.2020, відповідно до якого за результатами огляду конструкцій сторони не дійшли згоди щодо технічного стану по декількох позиціях: холодне водопостачання, центральне опалення, каналізація, електричні мережі, сходові клітки, фасад, цоколь, під`їзди. Так, позивач вважає стан незадовільним, відповідач - задовільним (крім покрівлі - незадовільний стан).
Згідно частини першої статті 15, частини першої статті 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Згідно ч.2 ст.4 ГПК України юридичні особи та фізичні особи-підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
Тлумачення вказаних норм дозволяє зробити висновок, що для застосування того чи іншого способу захисту, необхідно встановити які ж права (інтереси) позивача порушені, невизнані або оспорені відповідачем і за захистом яких прав (інтересів) позивач звернувся до суду.
Такі право чи інтерес мають бути захищені судом у спосіб, який є ефективним, тобто таким, що відповідає змісту відповідного права чи інтересу, характеру його порушення, невизнання або оспорення та спричиненим цими діяннями наслідкам.
Оцінюючи належність обраного позивачем способу захисту та обґрунтовуючи відповідний висновок, судам слід виходити із його ефективності, і це означає, що вимога на захист цивільного права має відповідати змісту порушеного права та характеру правопорушення, забезпечити поновлення порушеного права.
Суд зазначає, що вимога особи про захист порушеного права повинна мати конкретний зміст та обґрунтування належними доказами або клопотанням про їх витребування, забезпечувати дотримання вимог ст.ст.161 - 164 ГПК України.
Дані висновки узгоджуються з правовими позиціями Європейського суду з прав людини та Верховного Суду.
Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судового рішення про відмову в позові.
Відповідно до прохальної частини позову позивач просить суд зобов`язати відповідача виконати обов`язок в натурі щодо приведення в належний технічний стан спірного будинку та його інженерних комунікацій. Разом з цим, позивачем у позові та під час розгляду справи не конкретизовано, яке саме право позивача порушено, чим зумовлено його порушення та яким саме вимогам чинних нормативних актів не відповідає технічний стан будинку.
Судом на підставі представлених позивачем доводів та доказів не встановлено, яким саме конкретним вимогам не відповідає технічний стан будинку і яким саме чином обраний ним спосіб захисту усуває таке порушення та відновлює це право позивача.
Обраний позивачем спосіб захисту як приведення будинку в належний технічний стан не відповідає суті порушення, не є ефективним способом захисту, яке призведе до ефективного поновлення порушених прав позивача.
Крім того, будь-яких належних та допустимих доказів, які підтверджують факт знаходження будинку в неналежному технічному стані позивачем суду не надано, приймаючи до уваги характер обставин, що мають бути з`ясовані за допомогою спеціальних знань.
Предметом позову є матеріально-правова вимога позивача до відповідача, а підставою - посилання на належне йому право, юридичні факти, що призвели до порушення цього права, та правове обґрунтування необхідності його захисту.
Предмет і підстава позову сприяють з`ясуванню наявності і характеру спірних правовідносин між сторонами, застосуванню необхідного способу захисту права, визначенню кола доказів, необхідних для підтвердження наявності конкретного цивільного права і обов`язку.
Підстава вимог в цій частині визначена позивачем як доведена до незадовільного стану інженерна мережа та відмова відповідача від усунення вказаних у акті огляду технічного стану будинку недоліків.
Суд відзначає, що такий спосіб захисту як примусове виконання обов`язку в натурі застосовується у тих випадках, коли відповідач зобов`язаний був вчинити певні дії по відношенню до позивача, але відмовився або уникає можливості виконати свій обов`язок. Тобто цей засіб захисту застосовується за наявності зобов`язальних правовідносин між позивачем та відповідачем.
Суд вважає, що спірні правовідносини сторін щодо управління спірним будинком, забезпечення належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців спірного будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна будинку та його прибудинкової території регулюються насамперед договірними зобов`язальними правовідношеннями та нормами чинного законодавства. У даному випадку, заявлені позивачем вимоги в цій частині в тому числі не охоплюються заявленими підставами позову.
За таких обставин, суд дійшов висновку про відсутність підстав задоволення позову в частині зобов`язати відповідача виконати дії на виконання обов`язку в натурі щодо приведення в належний технічний стан спірного будинку.
З урахуванням приписів статті 129 ГПК України, витрати зі сплати судового збору покладаються у даному разі на обидві сторони пропорційно розміру задоволених вимог.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.12, 42, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 236-238 ГПК України господарський суд, -
В И Р I Ш И В:
Позовні вимоги Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» , м.Авдіївка Донецької області, до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка Донецької області в особі Управління з розвитку міського господарства; про зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.
Зобов`язати Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради (86065, Донецька область, м.Авдіївка, вул.Молодіжна, 3; код ЄДРПОУ 32270664) передати об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» (86060, Донецька область, м.Авдіївка, проспект Центральний, будинок 11, код ЄДРПОУ 43367074) оригінали або належним чином завірені копії (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах) технічну та іншу документацію на житловий будинок, що знаходиться за адресою: Донецька область, м.Авдіївка, проспект Центральний, будинок 11, складену належним чином та в об`ємах згідно з встановленим чинним законодавством України за переліком, а саме:
- план земельної ділянки;
- технічний паспорт на житловий будинок;
- проектно-кошторисна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання;
- кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;
- акти технічних оглядів;
- журнали заявок жителів;
- протоколи вимірювань опору електромереж;
- протоколи огляду системи вентиляції.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Стягнути з Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради (86065, Донецька область, м.Авдіївка, вул.Молодіжна, 3; код ЄДРПОУ 32270664) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ВЕД» (86060, Донецька область, м.Авдіївка, проспект Центральний, будинок 11, код ЄДРПОУ 43367074) судовий збір в розмірі 2102,00грн.
Після набрання рішенням законної сили видати наказ.
Згідно із ст.241 ГПК рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (п.17.5 Перехідних положень ГПК України) протягом двадцяти днів з дня складання повного судового рішення через Господарський суд Донецької області в порядку, передбаченому розділом ІV ГПК України з урахуванням положень п.4 розділу Х Прикінцеві положення ГПК України.
У судовому засіданні 11.02.2021 підписано вступну та резолютивну частини рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 15.02.2021.
Суддя Ю.В. Макарова
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2021 |
Оприлюднено | 23.02.2021 |
Номер документу | 95065249 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Макарова Юлія Вадимівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні