Рішення
від 15.02.2021 по справі 380/10364/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/10364/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 лютого 2021 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Клименко О.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін адміністративну справу за позовом Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради до ОСББ Караджича-29 , за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Львівської міської ради про демонтаж самочинно встановлених забетонованих металевих стовпців та шлагбаума, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Залізнична районна адміністрація Львівської міської ради звернулася до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до ОСББ Караджича-29 , за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Львівської міської ради, в якому просить зобов`язати ОСББ Караджича-29 демонтувати самочинно встановлені забетоновані металеві стовпці та шлагбаум біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, відповідно до Розпорядження Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради від 09.09.2020 Про демонтаж самочинно встановлених забетонованих металевих стовпців та шлагбаума біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові відповідачу рекомендовано демонтувати самочинно встановлені забетоновані металеві стовпці та шлагбаум біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові в одноденний термін з часу отримання вказаного розпорядження.

Актом від 27.10.2020 року, складеним комісією у складі працівників Залізничної районної адміністрації та ЛКП Шляхо-ремонтне підприємство Залізничного району зафіксовано, що забетоновані металеві стовпці та шлагбаум біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові не демонтовані.

Оскільки відповідач відмовився від виконання даного розпорядження, а встановлення металевих стовпців та шлагбауму біля житлового будинку здійснено з порушенням Закону України Про благоустрій населених пунктів та Правил благоустрою міста Львова, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 року №376, позивач просить зобов`язати відповідача демонтувати самочинно встановлені забетоновані металеві стовпці та шлагбаум біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові.

20.01.2021 року позивачем подано відповідь на відзив, в якому додатково зазначено, що земельна ділянка площею 0,56 за адресою: вул. Караджича, 29б, м. Львів зареєстрована на праві комунальної власності Львівської міської ради. Звертає увагу, що на даний час не визначено межі земельної ділянки, на якій встановлені стовпці та шлагбаум, отже відсутня можливість і визначити прибудинкову територію, на якій розташований житловий будинок. Станом на 19.01.2021 року відповідач за дозволом, як це передбачено п.14.2.9.1 Правил благоустрою м. Львова, на влаштування блокуючих пристроїв, шлагбаумів, штучних перешкод до Районної адміністрації не звертався.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю, просила позов задоволити.

Відповідач у поданому 11.01.2021 року на позовну заяву відзиві проти позову заперечив з підстав, що стопці та шлагбаум облаштовані на прибудинковій території багатоквартирного житлового будинку на вул. Караджича, 29б, а відповідач є її законним користувачем. Звертає увагу, що стосовно прибудинкової території діють спеціальні норми законодавства. Вважає незаконним Розпорядження Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради від 09.09.2020 Про демонтаж самочинно встановлених забетонованих металевих стовпців та шлагбаума біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові .

Відповідач вказав на безпідставне посилання позивача на норми ст.376 ЦК України та норми Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Також щодо встановлення стовпців та шлагбаума, відповідач зазначив, що дозволу на їх встановлення законодавством не передбачено і жодних перешкод стовпці і шлагбаум не створюють.

У відзиві на позовну заяву відповідачем також описано усю хронологію подій щодо процедури передачі земельної ділянки у власність ОСББ Караджича, 29 .

21.01.2021 року представником відповідача також надіслано додаткові пояснення.

09.02.2021 року відповідачем надіслано заперечення на відповідь на відзив, в якому додатково зазначено, що стовпці і шлагбаум встановлені на бордюрі на межі прибудинкової території. Саме тому відповідач вважає вимоги позивача, викладені в позовній заяві необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила, просила в задоволені позовних вимог відмовити повністю.

Представник третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Львівської міської ради в судовому засіданні позовні вимоги позивача підтримав, просив позов задоволити.

Відповідно до пункту 3 частини 3 статті 246 КАС України, суд зазначає, ухвалою судді від 20 листопада 2020 року позовну заяву Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради було залишено без руху.

Ухвалою судді від 07 грудня 2020 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі з повідомленням сторін. Залучено Львівську міську раду в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача.

Ухвалою суду від 09 лютого 2021 року в задоволенні клопотання відповідача від 08.02.2021 року про закриття провадження у справі було відмовлено.

В судовому засіданні 09.02.2021 року ухвалою суду, що занесена в протокол судового засідання суд ухвалив розглянути справу в порядку і строки передбаченими ст. 258 та ст. 262 КАС України.

Суд заслухав пояснення представників позивача, відповідача, третьої особи, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази та матеріали відеофіксації під час спроби демонтажу забетонованих стовпців та шлагбауму, оцінив їх в сукупності і встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що КП Адміністративне-технічне управління 22 липня 2020 року складено вимогу №2410Б-в1474, яка адресована керівнику ОСББ Караджича, 29 у якій вказано, в термін до 27 липня 2020 року подати дозвільні документи на встановлення шлагбауму або демонтувати його, за адресою: вул. Караджича, 29.

КП Адміністративно-технічне управління 28.07.2020 року складено протокол про адміністративне правопорушення №3-075б відносно керівника ОСББ Караджича,29 щодо порушення вимог п.20.1.24 Правил благоустрою м. Львова .

Постановою №100 від 10 серпня 2020 року Адміністративною комісією при залізничній районній адміністрації Львівської міської ради накладено на гр. ОСОБА_1 , керівника ОСББ Караджича,29 адміністративне стягнення за порушення вимог п.20.1.24. Правил благоустрою М.Львова, а саме самочинне встановлення відгородження - шлагбаум (без дозволу) за адресою АДРЕСА_1 . Докази оскарження даної постанови в матеріалах справи відсутні.

Також 31.07.2020 року відділом самоврядного контролю за використанням та охороною земель у м. Львові проведено обстеження земельних ділянок біля будинків №29А, №29Б, №29В, №29Г на вул. Караджича у м. Львові, за результатами якого складено Акт від 31.07.2020 року №69, у якому зазначено, що під час обстеження встановлено, що самовільно ОСББ Караджича,29б частково загородило земельну ділянку №1 комунальної власності Львівської міської ради, встановивши металеві стовпчики на ділянці, яка використовується як проїзд. А також встановило шлагбаум без відповідних на це дозволів, чим ускладнило проїзд транспортних засобів. Цей заїзд використовувався мешканцями будинків на вул. Караджича, 29-а, вул. Караджича, 29-в, вул. Караджича, 29-г як єдиний можливий. Мешканці будинків вул. Караджича, 29-а, АДРЕСА_1 , вул. Караджича, 29-г використовували цей заїзд з вул. А.Головатого для доступу до своїх будинковолодінь. Встановлені металеві стовпчики і шлагбаум ускладнили проїзд транспортних засобів та підвищили аварійну небезпеку. Крім цього, зазначено, що ширина проїзду 2,80 м. унеможливлює проїзд спецтранспорту до цих будинковолодінь.

Відділом самоврядного контролю за використанням та охороною земель у м. Львові складено вимогу від 26.08.2020 року №69/1, пунктом 1 якої зобов`язано ОСББ Караджича, 29 в термін до 05.09.2020 року повернути земельну ділянку у попередній стан та усунути перешкоди для використання земельної ділянки її власником шляхом демонтажу металевих стовпчиків та шлагбаума.

Акт від 31.07.2020 року №69 та вимогу від 26.08.2020 року №69/1 скеровано на адресу Залізничної районної адміністрації листом №4-24-27654 від 08.09.2020 року.

Розпорядженням Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради від 09.09.2020 Про демонтаж самочинно встановлених забетонованих металевих стовпців та шлагбаума біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові відповідачу рекомендовано демонтувати самочинно встановлені забетоновані металеві стовпці та шлагбаум біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові в одноденний термін з часу отримання вказаного розпорядження.

Відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу (а.с. 14) дане розпорядження вручено відповідачу 12.09.2020 року.

Актом від 27.10.2020 року, складеним комісією у складі працівників Залізничної районної адміністрації та ЛКП Шляхо-ремонтне підприємство Залізничного району зафіксовано, що забетоновані металеві стовпці та шлагбаум біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові не демонтовані. Матеріали фотофіксації також долучені до матеріалів справи (а.с.22).

Оскільки відповідач відмовився від виконання даного розпорядження, а встановлення металевих стовпців та шлагбауму біля житлового будинку здійснено з порушенням Закону України Про благоустрій населених пунктів та Правил благоустрою міста Львова, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 року №376, позивач просить зобов`язати відповідача демонтувати самочинно встановлені забетоновані металеві стовпці та шлагбаум біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, а також правовим підставам Залізничної районної адміністрації ЛМР для звернення з даним позовом до суду, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом пункту 7 статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон №280/97-ВР) до відання виконавчих органів міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема: організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначає Закон України Про благоустрій населених пунктів (далі - Закон №2807-IV).

Статтею 5 вищевказаного Закону встановлено, що управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

Пунктом 1 частини першої статті 9 Закону №2807-IV передбачено, що до повноважень місцевих державних адміністрацій у сфері благоустрою населених пунктів віднесено забезпечення реалізації державної політики у цій сфері.

Суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів, у розумінні частини першої статті 12 Закону №2807-IV, є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.

Згідно зі статтею 10 Закону №2807-IV до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів. До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.

Частинами 1, 4 ст. 20 Закону №2807-IV передбачено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Отже, саме органи місцевого самоврядування уповноважені законом на вирішення питань організації забезпечення та здійснення контролю за станом благоустрою на території відповідного населеного пункту.

Статтею 38 Закону №2807-IV передбачено, що контроль у сфері благоустрою населених пунктів спрямований на забезпечення дотримання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог цього Закону, Правил благоустрою території населеного пункту та інших нормативно-правових актів.

Як зазначено в частині першій статті 13 Закону №2807-IV, території загального користування (вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки), прибудинкові території належать до об`єктів благоустрою населених пунктів.

Частиною першою статті 14 Закону №2807-IV визначено вимогу, згідно з якою об`єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.

Статтею 16 Закону №2807-IV визначено обмеження при використанні об`єктів благоустрою, зокрема, на об`єктах благоустрою забороняється: встановлювати технічні засоби регулювання дорожнього руху без погодження з відповідними органами Національної поліції (п. 6 ч. 1 ст. 16 Закону №2807-IV).

В свою чергу, за змістом статті 21 Закону №2807-IV, яка наводить перелік елементів (частин) до об`єктів благоустрою належать, серед іншого, технічні засоби регулювання дорожнього руху; малі архітектурні форми; інші елементи благоустрою, визначені нормативно-правовими актами.

Частиною другою статті 21 Закону №2807-IV, визначено, що мала архітектурна форма - це елемент декоративного чи іншого оснащення об`єкта благоустрою. До малих архітектурних форм належать, серед іншого огорожі, ворота, ґрати; інші елементи благоустрою, визначені законодавством.

Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об`єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, норм і правил.

Відповідно до приписів частин першої, другої статті 34 Закону №2807-IV правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Правила включають, зокрема: порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою; порядок розміщення малих архітектурних форм; інші вимоги, передбачені цим та іншими законами.

Поряд із цим, згідно з положеннями частини першої статті 39 Закону №2807-IV державний контроль за дотриманням законодавства у сфері благоустрою території населених пунктів здійснюється місцевими державними адміністраціями.

Ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 №376 затверджено Правила благоустрою м. Львова (далі - Правила №376).

Відповідно до п.1.2. Правил №376, Правила є обов`язковими для виконання на території м.Львова всіма органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, органами самоорганізації населення, посадовими особами міської ради, об`єднаннями громадян, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до п. 14 Правил №376 передбачено, порядок отримання дозволів на порушення благоустрою, їх призупинення, продовження і закриття, зокрема, п. 14.1 визначено, що дозвіл на тимчасове порушення благоустрою при виконанні робіт видає відповідна районна адміністрація на підставі письмової заяви за формою згідно з додатком 2 до цих Правил та основних матеріалів дозвільної та проектної документації відповідно до пункту 14.2 цих Правил.

Відповідно до п.п. 14.2.9.1. п. 14.2.9 Правил №376 для отримання дозволу на тимчасове порушення благоустрою при виконанні робіт на влаштування блокуючих пристроїв, шлагбаумів, штучних перешкод: викопіювання з Генерального плану м. Львова у масштабі М 1:500, погоджене:

1) з районною адміністрацією.

2) з Державною автомобільною інспекцією МВС України.

Аналіз наведених норм вказує на обов`язок відповідача щодо отримання відповідного дозволу на влаштування блокуючих пристроїв, шлагбаумів, штучних перешкод, і відсутність можливості встановлювати їх за власним бажанням та на власний розсуд в довільно визначеному місці.

Більше того, за приписами п. 1.3 Правил №376 об`єкти благоустрою м. Львова використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з врахуванням вимог цих Правил, місцевих правил забудови, інших вимог, передбачених законодавством України.

Матеріалами справи, а саме фотосвітлинами та дослідженим відеозаписом, підтверджено, що встановлені забетоновані металеві стовпці та шлагбаум біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові.

Слід зазначити, що функціональним призначенням шлагбауму є обмеження (регулювання) руху транспорту, тобто шлагбауми, що встановлюються з метою обмеження проїзду або контролю за переміщенням транспортних засобів, є засобами організації дорожнього руху і належать до елементів благоустрою.

Отже, згідно з вимогами Правил встановлення шлагбауму та інших блокуючих пристроїв та перешкод на території міста Львова підлягає відповідному погодженню, без отримання якого таке встановлення є самовільним.

Із урахуванням наведеного, суд не погоджується із доводами відповідача, що для встановлення стовпців та шлагбаума на прибудинковій території дозволу законодавством не передбачено.

Станом на 19.01.2021 року відповідач за дозволом, як це передбачено п.14.2.9.1 Правил благоустрою м. Львова, на влаштування блокуючих пристроїв, шлагбаумів, штучних перешкод до позивача не звертався, дану обставину сторони не заперечували.

Більше того, як слідує зі змісту Акту від 31.07.2020 року №69, встановлені металеві стовпчики і шлагбаум ускладнили проїзд транспортних засобів та підвищили аварійну небезпеку. Крім цього, зазначено, що ширина проїзду 2,80 м. унеможливлює проїзд спецтранспорту до цих будинковолодінь.

Отже, твердження відповідача, що жодних перешкод стовпці і шлагбаум не створюють, суд оцінює критично.

Щодо Розпорядження Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради від 09.09.2020 Про демонтаж самочинно встановлених забетонованих металевих стовпців та шлагбаума біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові , суд враховує наступне.

Згідно із пунктом 2.2 розділу VІ ухвали Міської ради від 08.07.2010 № 3704 Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради (далі - ухвала №3704) до повноважень районних адміністрацій, зокрема, належить: здійснення контролю за станом благоустрою житлового фонду, а також прилеглих територій, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Відповідно до підпунктів 4.46, 4.49, 4.66 Положення про Залізничну районну адміністрацію Львівської міської ради , затвердженого рішенням виконавчого комітету Міської ради від 01.11.2016 № 977 (далі - Положення № 977), до повноважень Залізничної районної адміністрації, окрім іншого, належить:

створення районної міжвідомчої комісії та організація її роботи;

надання дозволів на влаштування елементів благоустрою і озеленення у встановленому виконавчим комітетом порядку;

звернення до судових органів з позовними заявами, скаргами щодо справ про виселення громадян з жилих приміщень, у яких вони незаконно проживають; визнання осіб такими, які втратили право на користування жилими приміщеннями; щодо фактів самочинного будівництва; з інших справ, які виникають у процесі здійснення наданих районній адміністрації повноважень.

Крім цього, у відповідності з пунктом 19.3.5 Правил № 376 районні адміністрації забезпечують демонтаж самовільно встановлених МАФ, парканів, тимчасових споруд, обмежувальних паркувальних пристроїв, які перешкоджають під`їзду автомобілів швидкої медичної допомоги, пожежної, рятувальної, аварійно-відновлювальної техніки до житлових будинків та інших визначених споруд у м. Львові.

На підставі аналізу наведених вище положень законодавства слід зробити висновок, що орган місцевого самоврядування має повноваження приймати рішення про демонтаж об`єктів, якщо такі належать до тимчасових споруд у розумінні Правил благоустрою населеного пункту.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, 31.07.2020 року відділом самоврядного контролю за використанням та охороною земель у м. Львові проведено обстеження земельних ділянок біля будинків №29А, №29Б, №29В, №29Г на вул. Караджича у м. Львові, за результатами якого складено Акт від 31.07.2020 року №69.

Відділом самоврядного контролю за використанням та охороною земель у м. Львові складено вимогу від 26.08.2020 року №69/1, пунктом 1 якої зобов`язано ОСББ Караджича, 29 в термін до 05.09.2020 року повернути земельну ділянку у попередній стан та усунути перешкоди для використання земельної ділянки її власником шляхом демонтажу металевих стовпчиків та шлагбаума.

Акт від 31.07.2020 року №69 та вимогу від 26.08.2020 року №69/1 скеровано на адресу Залізничної районної адміністрації листом №4-24-27654 від 08.09.2020 року.

Вказані обставини слугували підставою для прийняття Розпорядження від 09.09.2020 Про демонтаж самочинно встановлених забетонованих металевих стовпців та шлагбаума біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові .

Відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу (а.с. 14) дане розпорядження вручено відповідачу 12.09.2020 року.

Таким чином, Розпорядження Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради від 09.09.2020 Про демонтаж самочинно встановлених забетонованих металевих стовпців та шлагбаума біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові прийнято на підставі, у межах повноважень та в порядку, що визначені чинним законодавством України.

Доказів виконання чи скасування даного Розпорядження відповідачем до суду не подано і такі відсутні в матеріалах справи.

Натомість, актом від 27.10.2020 року, складеним комісією у складі працівників Залізничної районної адміністрації та ЛКП Шляхо-ремонтне підприємство Залізничного району зафіксовано, що забетоновані металеві стовпці та шлагбаум біля житлового будинку АДРЕСА_1 не демонтовані.

Не надано і доказів оскарження чи скасування Постанови №100 від 10 серпня 2020 року, якою Адміністративною комісією при Залізничній районній адміністрації Львівської міської ради накладено на гр. ОСОБА_1 , керівника ОСББ Караджича,29 адміністративне стягнення за порушення вимог п.20.1.24. Правил благоустрою М.Львова, а саме самочинне встановлення відгородження - шлагбаум (без дозволу) за адресою АДРЕСА_1 .

Більше того, як слідує зі змісту звернення мешканців за підписом голови ОСББ Караджича, 29 від 25.09.2020 року вих. №2509/20: проте зазначаємо, що ширина виїзду від будинків по вул. Караджича, 29 А,В,Г обмежена виїздом з паркінгу ОСББ Караджича,29 , і демонтаж стовпців не змінить цієї ситуації. Фактично демонтаж стовпців і шлагбауму потрібен мешканцям будинків по вул. Караджича, 29 А,В,Г для паркування автомобілів на подвір`ї ОСББ Караджича,29 .

Окрім того, у даному листі зазначено: Крім того передача земельної ділянки кадастровий номер №4610136300:03:005:0019 у власність ОСББ Караджича,29 блокується Львівською міською радою понад два роки.

На переконання суду, відповідач не заперечує та не спростовує факт встановлення забетонованих металевих стовпців та шлагбауму біля житлового будинку АДРЕСА_1 без відповідного дозволу.

Не можна залишити поза увагою факт, що земельна ділянка площею 0,56 кадастровий номер №4610136300:03:005:0019 зареєстрована на праві комунальної власності Львівської міської ради відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна (а.с.154).

За встановлених обставин, суд погоджується із позивачем, що встановлення забетонованих металевих стовпців та шлагбауму до завершення процедури оформлення земельної ділянки і отримання відповідного дозволу відповідачем є передчасним.

При цьому, суд зазначає, що право на управління, утримання та обслуговування прибудинкової території будинку, визначення її меж, а також передачі земельної ділянки у власність ОСББ Караджича,29 не є предметом розгляду цієї справи, а тому суд позбавлений можливості надати правову оцінку таким доводам відповідача.

Відповідно до статті 8 Конституції України, статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України та частини першої статті 17 Закону України від 23.02.2006 року Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави, та застосовує цей принцип з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Будь-які приписи, зокрема і приписи Конвенції, слід застосовувати з урахуванням обставин кожної конкретної справи, оцінюючи поведінку обох сторін спору, а не лише органів державної влади та місцевого самоврядування.

У даній справі, демонтаж самовільно встановлених відповідачем забетонованих металевих стовпців та шлагбаума переслідує легітимну мету контролю Залізничною районною адміністрацією щодо благоустрою населеного пункту.

Оскільки вимоги, що наведені у Розпорядженні не були виконані, позивач як суб`єкт, що здійснює контроль за дотриманням правил благоустрою, зокрема розміщення на прибудинкових територіях таких елементів благоустрою, як малі архітектурні форми без дозволу на їх розміщення, внаслідок існування порушення правил благоустрою звернувся до суду із цим позовом.

Отже, враховуючи вказане вище, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо зобов`язання ОСББ Караджича-29 демонтувати самочинно встановлені забетоновані металеві стовпці та шлагбаум біля житлового будинку № 29б на вул. Караджича у м. Львові.

Відповідно до вимог ч. 1, п. 4 ч. 2 ст. 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення адміністративного позову повністю.

Відповідно до приписів статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, тому підстав для стягнення з відповідача витрат на сплату позивачем судового збору немає. Оскільки позивач не надав суду доказів понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, суд не має підстав для вирішення питання про розподіл судових витрат у цій справі.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень, п.3 Розділу VI Прикінцевих положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов - Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради (вул. Виговського, 34, м. Львів, 79022, ЄДРПОУ 04056084) до ОСББ Караджича-29 (вул. Караджича, 29, корпус Б, м. Львів, 79054, ЄДРПОУ 37362314), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Львівської міської ради (пл. Ринок, 1, м. Львів, 79006) про демонтаж самочинно встановлених забетонованих металевих стовпців та шлагбаума - задоволити повністю.

Зобов`язати ОСББ Караджича-29 (вул. Караджича, 29, корпус Б, м. Львів, 79054, ЄДРПОУ 37362314) демонтувати самочинно встановлені забетоновані металеві стовпці та шлагбаум біля житлового будинку № 29 б на вул. Караджича у м. Львові.

Судові витрати стягненню не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII Перехідні положення та п. 3 Розділу VI Прикінцеві положення цього Кодексу.

Повне рішення складено 19.02.2021 року.

Суддя Клименко О.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2021
Оприлюднено25.02.2021
Номер документу95069215
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/10364/20

Ухвала від 25.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 07.07.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 29.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 15.02.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні