ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
міста КИЄВА 01030,
м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б
тел.230-31-34
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.07.2007р.
м.Київ
№ 29/225-А
За позовом Прокурор Солом"янського
району м. Києва
До Приватне
підприємство "Алонеж"
Предмет
адміністративного позову
стягнення 859,75 грн.
Суддя
Секретар
судового засідання Вознюк М.В.
Представники:
від прокуратури: Гаврюшенко Г.В. -пом. прок. (дов. усправі)
від позивача: Марченко Н.М. -гол. спеціаліст (дов. у справі);
від відповідача: не з'явилися.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС
України в судовому засіданні 19.07.2007 о 11 год. 40 хв. проголошено вступну та
резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі
відкладений на 25.07.2007р. на 15.00 год., про що повідомлено позивачу та
Прокуратурі після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в
судовому засіданні 19.07.2007 з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
ОБСТАВИНИ
СПРАВИ:
Прокурор Святошинського району м.
Києва в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у
Святошинському районі м. Києва звернувся до Господарського суду міста Києва з
позовом про стягнення з відповідача 859,75 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що
станом на день розгляду спору за відповідачем обліковується заборгованість зі
сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України у розмірі 859,75 грн.
Прокуратурою Святошинського району м. Києва була проведена перевірка додержання
вимог ЗУ “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” від 26.06.97 №
400/97-ВР та ЗУ “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від
01.01.04 щодо ПП “Алонеж”. Перевіркою встановлено порушення відповідачем норм
вказаних вище законів, в зв'язку з чим виникла заборгованість по страховим
внескам у розмірі 859,75 грн. Сума страхових внесків до Пенсійного фонду
України у строки, встановлені п. 6 ст. 20 Закону України „Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, відповідачем не сплачена. З
урахуванням наведеного позивач просить стягнути спірну заборгованість у
судовому порядку.
Відповідач відзиву на позов не
надав, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив. У зв'язку з
нез'явленням представників відповідача та ненаданням витребуваних доказів розгляд
справи відкладався, ухвали про призначення розгляду справи та про її
відкладення направлялися відповідачу за всіма адресою, зазначеною в його реєстраційних документах
(довідка з ЄДРПОУ станом на 25.06.2007р. є в матеріалах справи).
Відповідно до ст. 128 КАС України
справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.
Розглянувши подані позивачем
документи і матеріали, заслухавши пояснення представника прокуратури, всебічно
і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно
оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення
спору по суті, Господарський суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Як підтверджено матеріалами справи,
відповідач -Приватне підприємство “Алонеж” - зареєстрований як суб'єкт
підприємницької діяльності -юридична особа (ідентифікаційний код 33306785) та
перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Святошинському районі міста Києва.
Відповідно до абз. 1 ст. 1 Закону
України „Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” від 26 червня
1997 року № 400/97-ВР (далі -Закон № 400/97-ВР) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне
страхування є суб'єкти підприємницької діяльності
незалежно від форм власності, їх
об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні
особи, а також фізичні особи
- суб'єкти підприємницької діяльності,
які використовують працю найманих працівників.
Абзацом 1 статті 14 Закону України
„Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 9 липня 2003 року №
1058-IV (далі -Закон № 1058-ІV) встановлено, що страхувальниками відповідно до
цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України,
незалежно від форми власності,
виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі
філії, представництва, відділення та
інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок,
політичних партій, які мають
окремий баланс і самостійно ведуть
розрахунки із застрахованими
особами), фізичні особи - суб'єкти
підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних
осіб - суб'єктів підприємницької діяльності,
які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований
податок, єдиний податок,
фіксований
сільськогосподарський
податок, придбали спеціальний
торговий патент), які використовують працю
фізичних осіб на
умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах,
передбачених законодавством, або
за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1,
10, 15 статті 11 цього Закону.
Статтею 1 Закону № 1058-ІV
передбачено, що страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно
до цього Закону сплачують
страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування.
Відповідно до вказаної статті
страхові внески -це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на
обов'язкове державне пенсійне
страхування, сплачені згідно із
законодавством, що діяло
раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування відповідно
до цього Закону.
Згідно з ч. 1 статті 15 Закону №
1058-ІV платниками страхових внесків
до солідарної системи
є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи,
зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.
Частинами 3 та 4 цієї статті
встановлено, що страхувальники
набувають статусу платників
страхових внесків із дня їх реєстрації у територіальному органі
Пенсійного фонду, а особи,
визначені частиною першою
статті 12 цього Закону, - з дня
набрання чинності договором про
їх добровільну участь; платникам
страхових внесків у десятиденний термін після їх реєстрації видається
повідомлення про реєстрацію
платника страхових внесків за формою,
встановленою правлінням Пенсійного фонду.
Як вбачається з наведених норм та
підтверджується матеріалами справи, відповідач є платником страхових внесків до
солідарної системи Пенсійного фонду України. Станом на день розгляду справи за
відповідачем обліковується заборгованість по страхових внесках до Пенсійного
фонду України у розмірі 859,75 грн.
У відповідності до ч. 1 статті 19
Закону № 1058-ІV для роботодавця страхові внески до солідарної системи
нараховуються на суми фактичних витрат
на оплату праці (грошового забезпечення)
працівників, що включають
витрати на виплату основної і
додаткової заробітної плати
та інших заохочувальних та
компенсаційних виплат, у
тому числі в натуральній
формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими
відповідно до Закону
України „Про оплату праці”, виплату винагород
фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами
цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи
фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової
непрацездатності, яка здійснюється за
рахунок коштів роботодавця,
та допомоги по тимчасовій
непрацездатності.
Згідно зі ст. 5 Інструкції про
порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків
на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду
України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України № 21-1 від
19.12.2003, розробленої відповідно до Закону України „Про
загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування” та Закону України
„Про збір на обов'язкове державне
пенсійне страхування” (далі - Інструкція), обчислення страхових
внесків зазначеною категорією платників здійснюється щомісячно
за ставками, визначеними пунктами 4.1, 4.2, 4.5 цієї Інструкції.
Відповідно до п. 4.1 ст. 4
Інструкції розміри страхових
внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування
встановлюються відповідно до Закону України „Про збір
на обов'язкове державне
пенсійне страхування” від 26
червня 1997 року № 400/97-ВР за ставкою 32 відсотки суми фактичних витрат на
оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і
додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та
компенсаційних виплат, у
тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з
нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України „Про
оплату праці”.
Частиною 6 статті 19 Закону №
1058-ІV передбачено, що страхові внески нараховуються незалежно
від джерел їх фінансування, форми,
порядку, місця виплати та
використання, а також незалежно
від того, чи
були зазначені суми
фактично виплачені після їх нарахування до сплати.
Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону №
1058-ІV страхувальники зобов'язані сплачувати
страхові внески, нараховані за
відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із
дня закінчення цього періоду.
Відповідно до пп. 5.1.4 Інструкції
нараховані за відповідний
базовий звітний період страхові внески сплачуються платниками
шляхом перерахування
безготівкових сум з їх банківських рахунків не пізніше ніж
через 20 календарних днів із дня
закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу),
на суми яких
нараховуються страхові внески.
Базовим звітним періодом є
календарний місяць.
Згідно з пп. 5.1.5 та 5.1.6 у разі здійснення протягом базового звітного
періоду виплат (виплати доходу), на
які нараховуються страхові
внески, страхувальники
одночасно з видачею
зазначених сум зобов'язані
сплачувати авансові платежі у вигляді сум
страхових внесків, що підлягають
нарахуванню на зазначені виплати (дохід) у розмірах,
установлених для страхувальників
(32 відсотки цих сум).
Перерахування страхових внесків
здійснюється платниками одночасно з
одержанням (перерахуванням) коштів
на оплату праці (виплати доходу),
у тому числі в безготівковій
чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг).
Остаточний розрахунок за базовий
звітний період здійснюється
платником страхових внесків
не пізніше ніж через 20 календарних днів
із дня закінчення
цього періоду незалежно
від виплати заробітної плати
(доходу), на суми яких нараховуються страхові внески.
Відповідно до ч. 9 ст. 20 Закону №
1058-ІV днем сплати страхових внесків вважається:
- у разі перерахування сум
страхових внесків у
безготівковій формі з банківського рахунку страхувальника на банківський
рахунок органу Пенсійного фонду або у випадках,
передбачених цим Законом, на рахунок Накопичувального фонду - день
списання установою банку, установою
Державного казначейства України
суми платежу з банківського (спеціального реєстраційного) рахунку
страхувальника незалежно від часу
її зарахування на банківський рахунок органу Пенсійного фонду;
- у разі сплати сум страхових внесків готівкою - день внесення
страхувальником коштів у банківську установу чи відділення зв'язку для перерахування
на банківські рахунки органу
Пенсійного фонду та/або Накопичувального фонду.
Розрахунок заборгованості по
страхових внесках до Пенсійного фонду України ґрунтується на висновках акту
перевірки, проведеної прокуратурою.
Відповідно до ч. 3 ст. 20 Закону
№ 1058-ІV обчислення
страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду
у випадках, передбачених цим
Законом, здійснюється на підставі
складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових
внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та
інших документів, що підтверджують суму заробітної плати
(доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.
Наведенні розрахунки відповідають
положенням законодавства, фактичним обставинам справи та відповідачем не
спростовані.
Таким чином, судом встановлено, що
відповідач у встановлені законодавством
строки не сплатив самостійно нараховані суми страхових внесків до
Пенсійного фонду України у розмірі 859,75 грн.
Абзацом 6 частини 2 статті 17
Закону № 1058-ІV встановлено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати
і сплачувати в установлені строки
та в повному обсязі страхові внески.
Згідно зі статтею 23 Закону № 1058-ІV
спори, що виникають із
правовідносин за цим
Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 та 3 ст.
106 Закону № 1058-ІV у разі виявлення
своєчасно не сплачених
сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно
обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах,
визначених цією статтею.
Суми страхових
внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у
строки, визначені статтею
20 цього Закону, в тому числі
обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20
цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових
внесків (далі - недоїмка) і
стягуються з нарахуванням
пені та застосуванням фінансових
санкцій.
Територіальні органи
Пенсійного фонду за
формою і у строки,
визначені правлінням Пенсійного
фонду, надсилають
страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
Як свідчать матеріали справи,
позивачем в зв'язку з несплатою заборгованості по страхових внескам до
Пенсійного фонду України було надіслано відповідачу вимогу про сплату боргу від
05.01.07 № Ю-86 на суму 859,75 грн., яка була отримана уповноваженою особою
відповідача, що підтверджується відповідним повідомленням про її вручення
поштою (копії в справі). Загальна сума боргу, визначена вимогою, складає 859,75
грн.
Станом на день розгляду спору
заборгованість, визначена вимогами, відповідачем не сплачена в повному обсязі.
Доказів зворотного суду не надано.
Частиною 3 статті 106 Закону №
1058-ІV встановлено, що у разі
якщо страхувальник, який
одержав вимогу
територіального органу Пенсійного
фонду про сплату недоїмки і протягом десяти
робочих днів після
її отримання не
сплатив зазначену у вимозі
суму недоїмки разом з
застосованою до нього фінансовою санкцією,
включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом
Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому
порядку, а також
у разі якщо
страхувальник узгодив
вимогу, але не
сплатив узгоджену суму недоїмки
протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду
звертається в установленому законом порядку і подає вимогу
про сплату недоїмки
до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених
випадках орган Пенсійного фонду
також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про
стягнення недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з позовом
про стягнення недоїмки до господарського суду передбачені законодавством заходи
досудового врегулювання спорів не застосовуються.
Відповідно до ст. 67 Конституції
України кожен зобов'язаний сплачувати податки
і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Беручи до уваги до уваги те, що
суми страхових внесків до Пенсійного фонду України у розмірі 859,75 грн.
відповідач у встановлені законодавством
строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується
довідкою про заборгованість від 25.06.07 № 1471/11; доказів погашення
відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не
надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає
їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС
України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її
вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи
позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь
суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за
відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із
залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий
збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 158-163
КАС України, господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства
“Алонеж” (03134, м. Київ, вул. Якутська, 6, ідентифікаційний код 33306785, р\р
№ 26007003728001, МФО 320564, ВАТ “Надра”) заборгованість зі сплати страхових
внесків до Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва
(03148, м. Київ, вул. Корольова, 5-А, р/р № 256053012612 у Головному управлінні
Ощадбанку по м. Києву та Київській області, МФО 322669, код ЄДРПОУ 22869431) у
розмірі 859,75 грн. (вісімсот п”ятдесят дев”ять грн. 75 коп.)
Постанова відповідно до ч. 1 ст.
254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було
подано.
Постанова може бути оскаржена до
суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному
обсязі за правилами, встановленими ст.
ст. 185-187 КАС України, шляхом
подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним
поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути
подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга
подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
І.В.Усатенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2007 |
Оприлюднено | 20.09.2007 |
Номер документу | 950805 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Усатенко І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні