Суддя ОСОБА_1
Справа № 644/1204/21
Провадження № 1-кс/644/228/21
23.02.2021
УХВАЛА
Іменем України
23 лютого 2021 року
Орджонікідзевський районний суд м. Харкова в складі:
слідчого судді - ОСОБА_1 ,
за участю:
секретаря судових засідань ОСОБА_2 ,
слідчого ОСОБА_3 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові клопотання слідчого СВ ВП № 1 Харківського РУП № 2 ГУНП України в Харківській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Харківської місцевої прокуратури № 3 ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів по кримінальному провадженню № 4202121050000017 від 15.02.2021,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СВ ВП № 1 Харківського РУП № 2 ГУНП України в Харківській області ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні та просила надати прокурорам, які здійснюють процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, їй та, за відповідним дорученням слідчого, наданим в порядку ст. ст. 40, 41 КПК України, іншому працівнику ВП № 1 Харківського РУП № 2 ГУНП в Харківській області тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: договору №1/88 від 14.04.2020, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з всімадодатками доних тазмінами доних,щодо капітального ремонту огорожі ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2 ; договору №1/40 від 14.04.2020, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з всіма додатками до них та змінами до них, щодо капітального ремонту спортивної зали ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_3 ; договору №59 від 17.03.2020, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_5 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з всіма додатками до них та змінами до них, щодо капітального ремонтуспортивної зали ІНФОРМАЦІЯ_4 заадресою: АДРЕСА_4 , проектної документації, довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-3), підписаних уповноваженими представниками Сторін, відповідно до вищезазначених договорів та скріплених печатками Сторін; платіжних документів, що підтверджують обсяг виконаних робіт, їх ціни та тарифи; документів, що підтверджують надходження коштів з міського бюджету в межах відповідних бюджетних асигнувань на оплату виконаних робіт, згідно з договорами; наказів про призначення на посади, посадових інструкцій начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 ,його заступника або інших уповноважених осіб на укладення договорів про закупівлю робіт за державні кошти; платіжні доручення про здійснення перерахування грошових коштів за вищезазначеними договорами, актів на закриття прихованих робіт, актів приймання виконаних будівельних робіт, актів прихованих робіт при проведенні робіт, журналів виконання робіт, при проведені робіт відповідно до зазначених договорів з усіма змінами та доповненнями до них; журналів техніки безпеки при виконанні робіт відповідно до зазначених договорів з усіма змінами та доповненнями до них, нарядів на працівників, наказів про відрядження працівників, товарно-транспортних накладних (із зазначенням автомобілів, які перевозили матеріали), документи, з приводу переміщення товарів по бухгалтерії підприємства при проведені робіт відповідно до зазначених договорів з усіма змінами та доповненнями до них; журналу вхідного контролю конструкцій, виробів, матеріалів та устаткування при виконанні робіт відповідно до зазначених договорів з усіма змінами та доповненнями до них; акти приймання виконаних будівельних робіт при виконанні робіт відповідно до зазначених договорів з усіма змінами та доповненнями до них; договори з субпідрядними організаціями, які залучались до проведення робіт відповідно до зазначених договорів з усіма змінами та доповненнями до них.
Клопотання мотивовано тим, що в провадженні СВ ВП № 1 Харківського РУП № 2 ГУНП України в Харківській області перебуває кримінальне провадження № 4202121050000017 від 15.02.2021 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, за фактом привласнення, за попередньою змовою, шляхом зловживання службовим становищем посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_6 та ІНФОРМАЦІЯ_7 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » бюджетних коштів при укладанні у 2020 році договорів підряду на капітальний ремонт огорожі ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2 , на загальну суму 354327,38 грн., капітальний ремонт спортивної зали ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_3 , на загальну суму 786520,76 грн. та капітальний ремонт (покрівля) ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_4 , на загальну суму 580516,46 грн.
Вивченням інтернет-ресурсу « ІНФОРМАЦІЯ_8 » встановлено, що за результатами проведеної державної закупівлі UA-2020-04-15-004078-a 14.04.2020 між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір підряду № 1/88 на капітальний ремонт огорожі ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2 , у вигляді заміни секцій огорожі в кількості 64 шт. розміром 2,5х2 м, секцій огорожі - 5 шт. розміром від 1,1 х2 м до 0,8х2 м, стовпів - 59 шт. висотою 2,5 м, хвіртки - 2 шт. розміром 1х2 м та 0,9х2 м, воріт 1 шт. розміром 3,85х2м на загальну суму 354 327,38 грн.
За результатами проведеної державної закупівлі UA-2020-04-15-003937-a 14.04.2020 між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір підряду №1/40 на капітальний ремонт спортивної зали ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_3 , на загальну суму 786 520,76 грн.
За результатами проведеної державної закупівлі UA-2020-03-17-000466-b 17.03.2020 між ІНФОРМАЦІЯ_5 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір підряду на капітальний ремонт покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_4 , на загальну суму 580516,46 грн.
При цьому вартість проведених робіт в закладах загальної середньої освіти є завищеною, оскільки моніторингом веб-сайтів, які займаються продажем вище вказаних товарів - огорожі («ПАТ Завод Фрунзе»), встановлено, що вартість 1 огорожі розміром 2,5х2 м складає близько 535 грн., 1 секції огорожі розміром від 1,1 х2 м до 0,8х2 м складає близько 270 грн., 1стовпав висотою 2,5 м близько 307 грн., 1 хвіртки розміром 1х2 м 4000 грн., 1 воріт розміром 3,85х2м близько 17000 грн. Лише на цій різниці вартість закупки матеріалів для огорожі завищено більше ніж на 250 000,00 грн. без урахування виконання робіт.
Крім того, завищеною є ціна на проведення капітального ремонту покрівлі площею 667 кв.м. ІНФОРМАЦІЯ_4 вартістю 580 516,46 грн.
Моніторингом веб-сайтів, які спеціалізовано займаються під ключ продажем та виконанням робіт щодо покрівлі (веб-сайт « ІНФОРМАЦІЯ_9 ») встановлено, що вартість виконання під ключ з закупівлею товарів та виконанням робіт складає близько 300 000,00 грн. за 667 кв.м. Лише на цій різниці вартість закупки матеріалів для ремонту покрівлі та виконання робіт завищено на суму близько 280 000,00 грн.
Вказане свідчить про те, що в діях посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_6 та ІНФОРМАЦІЯ_7 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вбачаються ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.
У судовому засіданні слідчий клопотання підтримала.
Представник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у судове засідання не викликався.
Вислухавши слідчого, вивчивши матеріали клопотання, оцінивши надані докази, суд вважає, що клопотання підлягає задоволенню. До такого висновку суд дійшов виходячи з наступного…
Відповідно до ст. 3 КПК України, слідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.
Зазначена функція включає два основні напрямки діяльності слідчого судді: 1) охорону прав і свобод людини шляхом превенції, тобто недопущення протиправного та необґрунтованого обмеження прав людини; 2) захист прав і свобод людини, тобто їх відновлення у випадку порушення.
Таким чином, основне завдання інституту слідчого судді полягає не у забезпеченні ефективності досудового розслідування, а у судовому контролі з метою гарантування дотримання прав осіб та вимог КПК України, інакше було б порушено принцип розподілу владних повноважень.
Відповідно до ч. 3 ст. 132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що:
1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження.
2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.
3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів також шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів та відомостей.
Відповідно до п. 18 інформаційного листа Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №223-558/0/4-13 від 05.04.2013, застосування стороною кримінального провадження такого способу збирання доказів як вилучення речей чи документів (ч.7 ст.163 КПК України) під час отримання доступу до речей і документів може здійснюватися у випадках, якщо: 1) особа, у володінні якої знаходяться речі або документи, не бажає добровільно передати їх стороні кримінального провадження або є підстави вважати, що вона не здійснить таку передачу добровільно після отримання відповідного запиту чи намагатиметься змінити або знищити відповідні речі або документи; 2) речі та документи згідно зі ст. 162 КПК України містять охоронювану законом таємницю і таке вилучення необхідне для досягнення мети застосування цього заходу забезпечення. В інших випадках сторона кримінального провадження може витребувати та отримати речі або документи за умови їх добровільного надання володільцем без застосування процедури, передбаченої гл.15 КПК України.
Відповідно до ч. 1 і ч. 2 ст.160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування із клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів.
На підставі наявних доказів слід дійти висновку, що в теперішній час існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, потреби досудового розслідування виправдовують необхідність застосування заходів забезпечення кримінального провадження для виконання завдання, для забезпечення виконання якого слідчий звернувся з даним клопотанням, документи, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ дійсно перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, іншими способами встановити обставини вчинення кримінального правопорушення та осіб, які його вчинили, неможливо, вищевказані документи не містять в собі охоронюваної законом таємниці та необхідні для проведення в кримінальному провадженні судово - будівельних та судово - економічних експертиз.
Клопотання розглянуто в судовому засіданні за відсутністю сторони, у володінні якої перебуває вказана вище документація, оскільки є достатні підстави вважати, що до неї можуть мати доступ сторонні особи, і в разі будь-якого зволікання з її вилученням, будуть створені можливості для її втрати, тобто існує реальна загроза для зміни та знищення документів, що в подальшому унеможливить прийняття законного рішення по кримінальному провадженню.
Керуючись ст. ст. 131, 132, 159, 163, 164, 165, 166, 372, 392 КПК України, слідчий суддя,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого СВ ВП № 1 Харківського РУП № 2 ГУНП України в Харківській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Харківської місцевої прокуратури № 3 ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів по кримінальному провадженню № 4202121050000017 від 15.02.2021 задовольнити.
Надати прокурорам Харківської місцевої прокуратури № 3 ОСОБА_4 , прокурору ОСОБА_5 , старшому слідчому СВ ВП № 1 Харківського РУП № 2 ГУНП України в Харківській області ОСОБА_3 , а також за відповідним дорученням слідчого, наданого в порядку ст. ст. 40, 41 КПК України іншому працівнику ВП № 1 ХРУП № 2 ГУНП в Харківській області тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: договору № 1/88 від 14.04.2020, укладеному між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з всіма додатками до них та змінами до них, щодо капітального ремонту огорожі ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2 ; договору № 1/40 від 14.04.2020, укладеному між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з всіма додатками до них та змінами до них, щодо капітального ремонту спортивної зали ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_3 ; договору №59 від 17.03.2020, укладеному між ІНФОРМАЦІЯ_5 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з всіма додатками до них та змінами до них, щодо капітального ремонтуспортивної зали ІНФОРМАЦІЯ_4 заадресою: АДРЕСА_4 ; проектної документації, довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-3), підписаних уповноваженими представниками Сторін, відповідно до вищезазначених договорів та скріплених печатками Сторін; платіжних документів, що підтверджують обсяг виконаних робіт, їх ціни та тарифи; документів, що підтверджують надходження коштів з міського бюджету в межах відповідних бюджетних асигнувань на оплату виконаних робіт, згідно з договорами; наказів про призначення на посади, посадових інструкцій начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 ,його заступника або інших уповноважених осіб на укладення договорів про закупівлю робіт за державні кошти; платіжні доручення про здійснення перерахування грошових коштів за вищезазначеними договорами, актів на закриття прихованих робіт, актів приймання виконаних будівельних робіт, актів прихованих робіт при проведенні робіт, журналів виконання робіт, при проведені робіт відповідно до зазначених договорів з усіма змінами та доповненнями до них; журналів техніки безпеки при виконанні робіт відповідно до зазначених договорів з усіма змінами та доповненнями до них, нарядів на працівників, наказів про відрядження працівників, товарно-транспортних накладних (із зазначенням автомобілів, які перевозили матеріали), документи, з приводу переміщення товарів по бухгалтерії підприємства при проведені робіт відповідно до зазначених договорів з усіма змінами та доповненнями до них; журналу вхідного контролю конструкцій, виробів, матеріалів та устаткування при виконанні робіт відповідно до зазначених договорів з усіма змінами та доповненнями до них; акти приймання виконаних будівельних робіт при виконанні робіт відповідно до зазначених договорів з усіма змінами та доповненнями до них; договори з субпідрядними організаціями, які залучались до проведення робіт відповідно до зазначених договорів з усіма змінами та доповненнями до них.
Зобов`язати посадових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , надати тимчасовийдоступ довищезазначених документів,одночасно виготовитита надатикопії вищевказанихдокументів, прошитих і завірених у відповідності до вимог чинного законодавства.
Встановити строк дії цієї ухвали один місяць, тобто до 22.03.2021 року включно.
Роз`яснити посадовим особам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Орджонікідзевський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2021 |
Оприлюднено | 20.05.2024 |
Номер документу | 95081302 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Орджонікідзевський районний суд м.Харкова
Клименко А. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні