Рішення
від 23.02.2021 по справі 140/17402/20
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 лютого 2021 року ЛуцькСправа № 140/17402/20

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Дмитрука В.В.,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Левіні до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Левіні (далі - ТзОВ Левіні ) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області) про визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області від 26.11.2020 №14730 про відповідність товариства критеріям ризиковості платника податку.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем відповідно до статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) було складено в електронній формі та відправлено на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 02.12.2020, №2 від 04.12.2020. Однак, ТзОВ Левіні по поданих на реєстрацію податкових накладних в ЄРПН отримано квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних №1 від 02.12.2020, №2 від 04.12.2020. Згідно квитанцій причиною зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН вказано: платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

В електронний кабінет платника податків ТзОВ Левіні отримано рішення Комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №14730 від 26.11.2020 про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Представник позивача вважає, що рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №14730 від 26.11.2020 є необґрунтованим, прийнято без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, упереджено та без дотриманням принципу розсудливості, пропорційності, без урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення вчинилися дії щодо включення товариства до журналу ризикових платників податків, що призвело до перешкоджання господарської діяльності позивача. Просив адміністративний позов задовольнити.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 28.12.2020 відкрито спрощене позовне провадження у справі без проведення судового засідання та виклику сторін.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 28.12.2020 заяву ТзОВ Левіні про забезпечення позову задоволено, зупинено дію рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.11.2020 №14730 про відповідність ТзОВ Левіні пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Представник відповідача у відзиві на позовну заяву позовні вимоги не визнала, просила відмовити у їх задоволенні, мотивуючи тим, що підставою для включення ТзОВ Левіні до переліку ризикових платників податків слугувала податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Вказала, що ТзОВ Левіні 26.11.2020 подано на реєстрацію тринадцять податкових накладних на реалізацію транспортних засобів із зазначенням їх ідентифікаційних номерів (номерів кузова або шасі). З них по чотирьох транспортних засобах відсутня інформація із придбання або імпорту таких транспортних засобах, а саме: Сідельний тягач марка VOLVO модель FH 13.460 номер шасі НОМЕР_1 ; Автобус марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 519 номер кузова НОМЕР_2 ; Сідельний тягач марка DAF модель XF 105.460 номер шасі НОМЕР_3 ; Автомобіль марки FORD модель TRANSIT CUSTOM номер кузова НОМЕР_4 .

Представник відповідача зазначила, що вказана вище податкова інформація, стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. Враховуючи зазначену податкову інформацію, на засіданні комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладиих/розрахунків коригування в ЄРПН прийнято рішення №14730 від 26.11.2020 про відповідність платника ТзОВ Левіні критеріям ризиковості відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Крім того, разом із відзивом на позовну заяву представник відповідача подала клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.

У відповіді на відзив представник позивача вказав, що вказані в оскаржуваному рішенні підстави для віднесення ТзОВ Левіні критеріям ризиковості платника податку здійснені без отримання від платника документів та аналізу господарської діяльності. Для прийняття рішення ГУ ДПС у Волинській області не направляло на адресу товариства листів-запитів щодо надання інформації та первинних документів.

Зазначив, що на придбання вказаних у рішенні транспортних засобів, а саме: Сідельний тягач марка VOLVO модель АР 13.460 номер шасі НОМЕР_1 , Автобус марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 519 номер кузова НОМЕР_2 , Сідельний тягач марки DAF модель ХА 105.460 номер шасі НОМЕР_3 , Автомобіль марки FORD модель TRANSIT CUSTOM номер кузова НОМЕР_5 , у товариства є всі підтверджуючі документи, а саме контракти №5 від 25.10.2019, №9 від 09.01.2020 укладені з нерезидентами Продавцями GRINEL SP.Z.O.O. та з EL MANAGEMENT LР, а також митні декларації №UA204080/2020/002945, №UA204080/2020/014141, №UA204080/2019/301508, №UA204080/2020/007584, які перевірені та підтверджені митними органами.

Крім того, представник позивача вказав, що у спірному рішенні комісії ГУ ДПС у Волинській області не зазначено підстав та не проставлено відміток у зв`язку виявлення яких обставин та/або отримання інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності чи з урахуванням отриманої від платника інформації, комісія дійшла висновку про відповідність ТзОВ Левіні критеріям ризиковості платника податку. Також в рішенні комісії про відповідність платника критеріям ризиковості не вказано жодного факту стосовно складання податкових накладних ТзОВ Левіні за наявності об`єктивних ознак неможливості фактичного здійснення операцій з постачання товарів та фіктивності господарських операцій з контрагентами.

Рішення про відповідність ТзОВ Левіні критеріям ризикованості платника податків має наслідком зупинення реєстрації податкових накладних за всіма господарськими операціями з контрагентами позивача.

Спірне рішення стало підставою для зупинення реєстрації податкових накладних №1 від 02.12.2020, №2 від 04.12.2020 в ЄРПН, виписаних ТзОВ Левіні для ТзОВ МАЇЛБЕСТ , ТзОВ СВІТВЕСТ на купівлю продаж-транспортних засобів, по яких є всі підтверджуючі первинні документи договори, видаткові накладні та проведена оплата.

Також прийняття комісією ГУ ДПС у Волинській області рішення №14730 від 26.11.2020 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у свою чергу призводить до негативних наслідків для товариства, а саме до погіршення ділової репутації, а також до можливих прямих і непрямих збитків, шляхом виставлення штрафних санкцій контрагентам позивача та розірвання ділових відносин.

Представник позивача вважає, що оскаржуване рішення комісії ГУ ДПС у Волинській області не містить жодної мотивації, підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку, як не містить податкову інформацію, яка б свідчила про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником з посиланнями на відповідні документи. З врахуванням наведено, просив адміністративний позов задовольнити.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 25.01.2021 у задоволенні клопотання ГУ ДПС у Волинській області про здійснення розгляду справи за правилами загального провадження з повідомленням сторін відмовлено.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у позовній заяві, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних мотивів та підстав.

Судом встановлено, що рішенням комісії ГУ ДПС у Волинській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 26.11.2020 №14730, ТзОВ Левіні включено до переліку ризикових платників податків, а саме пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку (а.с.20).

Зокрема, у даному рішенні вказано, що 26.11.2020 ТзОВ Левіні подано на реєстрацію тринадцять податкових накладних на реалізацію транспортних засобів із зазначенням їх ідентифікаційних номерів (номерів кузова або шасі). З них по 4 транспортних засобах відсутня інформація із придбання або імпорту таких транспортних засобах, а саме: Сідельний тягач марка VOLVO модель FH 13.460 номер шасі НОМЕР_1 ; Автобус марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 519 номер НОМЕР_6 ; Сідельний тягач марка DAF модель XF 105.460 номер шасі НОМЕР_3 ; Автомобіль марки FORD модель TRANSIT CUSTOM номер кузова НОМЕР_4 .

10.12.2020 ТзОВ Левіні подано для реєстрації податкові накладні №1 від 02.12.2020, №2 від 04.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.21-22).

ТзОВ Левіні по поданих на реєстрацію податкових накладних №1 від 02.12.2020, №2 від 04.12.2020 в ЄРПН, отримано квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних (а.с.23-24). Згідно квитанцій, як причину зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН вказано: Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

В електронний кабінет платника податків ТзОВ Левіні отримано рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №14730 від 26.11.2020 про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Вважаючи вищевказане рішення про відповідність ТзОВ Левіні критеріям ризиковості платника податку протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок № 1165, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації;

критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик;

ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б пункту 185.1 статті 185, підпункту а або б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до пункту 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Згідно з пунктом 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 встановлено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Додатком 1 до Порядку №1165 установлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово- господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з пунктом 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4). Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Відповідно до пункту 25 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком (пункт 26 Порядку №1165).

Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення (абзац 8 пункту 40 Порядку №1165).

Матеріали засідання комісії контролюючого органу зберігаються десять років (пункт 43 Порядку №1165).

У додатку 4 до Порядку №1165 зазначено, що рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку

Аналізуючи вищевикладене, суд зазначає, що положеннями Порядку №1165 передбачено певний алгоритм дій контролюючого органу, за результатом виконання якого ним може бути прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Право комісії регіонального рівня щодо розгляду питання про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку самостійно ініціювати процедуру розгляду вказаного питання лише з підстав наявності податкової інформації Порядком №1165 не передбачено.

При цьому, відповідно до пункту 6 Порядку №1165 виявлення обставин та/або отримання інформації може бути самостійною підставою тільки для розгляду комісією регіонального рівня питання виключення платника податку з переліку платників, а не щодо включення його до такого переліку.

Як було встановлено судом, 26.11.2020 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення №14730 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, а саме пункту 8 Критеріїв ризиковості, відносно ТзОВ Левіні .

Суд звертає увагу, що у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме:

- у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або

- з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від ..р. № -.

Разом з тим, в оскаржуваному рішенні від 26.11.2020 №14730 відповідачем не вказано, на підставі чого було прийнято таке рішення, зокрема: відсутня позначка у колонках у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від … р. № .

Отже, оскаржуване рішення не містить обґрунтувань, підстав віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.

Як вбачається з оскаржуваного рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 26.11.2020 №14730 у ньому міститься розшифровка податкової інформації, що слугувала підставою для віднесення товариства до переліку ризикових платників податку, а саме те, що 26.11.2020 ТзОВ Левіні подано на реєстрацію тринадцять податкових накладних на реалізацію транспортних засобів із зазначенням їх ідентифікаційних номерів (номерів кузова або шасі). З них по чотирьох транспортних засобах відсутня інформація із придбання або імпорту таких транспортних засобах, а саме: Сідельний тягач марка VOLVO модель FH 13.460 номер шасі НОМЕР_1 ; Автобус марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 519 номер НОМЕР_6 ; Сідельний тягач марка DAF модель XF 105.460 номер шасі НОМЕР_3 ; Автомобіль марки FORD модель TRANSIT CUSTOM номер кузова НОМЕР_4 .

Однак, суд звертає увагу, що позивачем було подано документи на підтвердження придбання або імпорту вказаних транспортних засобів, а саме: контракти №5 від 25.10.2019, №9 від 09.01.2020 укладеними з нерезидентами Продавцями GRINEL SP.Z.O.O. та з EL MANAGEMENT LP (а.с.63-71), а також оформлені та підтверджені митними органами митні декларації №UA204080/2020/002945, №UA204080/2020/014141, №UA204080/2019/301508, №UA204080/2020/007584 (а.с.34-41).

Суд зазначає, що відповідно до пункту 6 Порядку №1165 Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Як було встановлено судом, підставою для віднесення ТзОВ Левіні до переліку ризикових стало подання на реєстрацію тринадцять податкових накладних на реалізацію транспортних засобів із зазначенням їх ідентифікаційних номерів (номерів кузова або шасі) та відсутність по чотирьох транспортних засобах інформації із придбання або імпорту таких транспортних засобів.

Однак, на підтвердження здійснення господарської діяльності позивачем надано контракти №5 від 25.10.2019 ТзОВ Левіні (Покупець) укладено з GRINEL SP.Z.O.O. (Продавець) та №9 від 09.01.2020 з EL MANAGEMENT LP (Продавець) (а.с.63-71). Згідно умов даних контрактів Продавець зобов`язується продати, а Покупець купити кузова автотранспортних засобів (автомобілів), вантажні автомобілі, легкові автомобілі, пасажирські автобуси, сідельні тягачі, причіпи, напівпричіпи, сільськогосподарську техніку та інші автотранспортні засоби та запчастини до них Товар , відповідно до асортименту, технічних умов, за цінами і комплектністю, визначених у Інвойсах до даного Договору, Контракту.

Згідно контракту №9 від 09.01.2020 з EL MANAGEMENT LP, ТзОВ Левіні на підставі митних декларацій №UA204120/2020/062834, №UA204120/202/064399 отримано автомобілі легкові: CHEVROLET модель SPARK номер кузова НОМЕР_7 2009 року виписку та AUDI модель А4 номер кузова НОМЕР_8 .

На підставі укладених договорів купівлі-продажу транспортного засобу №868 від 02.12.2020 та №870 від 04.12.2020 вказані транспортні засоби ТзОВ Левіні реалізовано ТзОВ МАЇЛБЕСТ , ТзОВ СВІТВЕСТ (а.с.82-85).

На поставку даних транспортних засобів складено акти приймання-передачі від 02.12.2020, від 04.12.2020, виписано видаткові накладні №316 від 02.12.2020, №317 від 04.12.2020, рахунки на оплату №152 від 02.12.2020, №153 від 04.12.2020.

Оплата за поставлені автомобілі ТзОВ МАЇЛБЕСТ , ТзОВ СВІТВЕСТ проведена повністю, що підтверджується випискою банку від 10.12.2020 (а.с.88).

На вказані господарські операції ТзОВ Левані виписано для ТзОВ МАЇЛБЕСТ , ТзОВ СВІТВЕСТ та надано на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних податкові накладні №1 від 02.12.2020, №2 від 04.12.2020 (а.с.21-22).

Суд зазначає, що оскаржуване рішення є підставою для автоматичного зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних і це створює перешкоди в здійсненні господарських операцій. Наявність запису в базах даних ДПС України про ТзОВ Левіні як ризикове товариство порушує права та охоронювані законом інтереси платника, оскільки не дозволяє виконувати покладений на останнього обов`язок щодо реєстрації податкових накладних, що, у свою чергу, фактично позбавляє можливості ТзОВ Левіні належним чином проводити свою господарську діяльність.

Зокрема, матеріалами справи підтверджується та обставина, що після прийняття відповідачем спірного рішення реєстрація в ЄРПН поданих ТзОВ Левіні податкових накладних була зупинена у зв`язку з тим, що позивач відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.23-24).

Враховуючи, що позивачем було надано достатньо доказів на підтвердження здійснення господарських операцій, суд приходить до висновку, що відповідачем не доведено наявність підстав для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання, у зв`язку з чим оскаржуване рішення від 26.11.2020 №14730 є протиправним та підлягає скасуванню.

Крім того, відповідно до статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається із матеріалів справи позивач за подання даного позову сплатив судовий збір в сумі 2 102,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 24.12.2020 №994 (а.с.47) та в сумі 630,60 грн. за подання заяви про забезпечення позову згідно із платіжним дорученням від 23.12.2020 №991 (а.с.19).

Відтак, оскільки цим рішенням позов задоволено повністю та ухвалою суду від 28.12.2020 задоволено заяву про забезпечення позову, тому з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача необхідно присудити судові витрати в сумі 2 732,60 грн. (2 102,00 грн. + 630,60 грн. = 2 732,60 грн.).

Відповідно до часини першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час судового розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів належними засобами доказування правомірність та обґрунтованість оскаржуваного рішення, а тому позовні вимоги ТзОВ Левіні , з урахуванням встановлених судом обставин справи, підлягають до задоволення.

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №14730 від 26 листопада 2020 року про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю Левіні критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ 43143484) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Левіні (45400, Волинська область, місто Нововолинськ, проспект Дружби, будинок 6А, код ЄДРПОУ 42816803) судовий збір у розмірі 2 732 (дві тисячі сімсот тридцять дві) гривні 60 копійок.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя В.В. Дмитрук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2021
Оприлюднено25.02.2021
Номер документу95104213
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/17402/20

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 08.09.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 09.08.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 09.08.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 02.06.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Постанова від 31.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 05.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Рішення від 23.02.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні