Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
23 лютого 2021 р. Справа №200/1799/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Ушенко С.В., розглянувши матеріали позовної заяви Головного управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП 44070187; 87515, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59) до Товариства з обмеженою відповідальністю БУД ПРОДАКТ (ЄДРПОУ 42237466; 87500, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Миколаївська, буд. 7/17, офіс 254) про стягнення податкового боргу у розмірі 26494,11 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Донецькій області звернулося до Донецького адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю БУД ПРОДАКТ про стягнення податкового боргу у розмірі 26494,11 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Як вбачається з позовної заяви та доданих до неї матеріалів, вона подана до суду з порушенням вищезазначених приписів КАС України.
Статтею 160 КАС України визначено, що позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Статтею 43 КАС України встановлено, що здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Відповідно до ч.ч 1, 2 ст. 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень.
За приписами п. 7 ч. 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг
Разом з тим, частиною 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України встановлені вимоги до форми і змісту позовної заяви, відповідно до пункту 2 якої передбачено, що в позовній заяві зазначається повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Наведені норми законодавства також кореспондуються з приписами Закону України Про виконавче провадження , норми якого застосовуються у разі необхідності примусового виконання, зокрема, судових рішень і яким сторонами у виконавчому провадженні визначені фізичні і юридичні особи.
Таким чином, з аналізу вищенаведених правових норм, суд приходить до висновку, що як позивачем, так і відповідачем з боку суб`єкта владних повноважень в адміністративному судочинстві може бути лише юридична особа.
Як наслідок, з поданого до суду адміністративного позову вбачається, що він підписаний представником Головного управління ДПС у Донецькій області, як відокремленого підрозділу ДПС, яке не є юридичною особою. При цьому, на підтвердження повноважень представником до позову додано копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з якої вбачається, що представникові повноваження на вчинення дій від імені Головного управління ДПС у Донецькій області, як відокремленого підрозділу ДПС, надані саме Державною Податковою Службою України як юридичною особою (ЄДРПОУ 43005393).
Таким чином, представником у позовній заяві не вірно зазначено найменування юридичної особи - позивача та іншої інформації щодо неї, визначеної у п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України.
Оскільки дана категорія справ, у разі відкриття провадження в адміністративній справі, підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), - вирішення питання щодо належного позивача в ході судового розгляду справи не є можливим.
Згідно з частинами 1 та 2 ст. 169 КАС України суддя, встановивши що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
Таким чином, суд вважає за необхідне залишити даний позов без руху та надати позивачу строк для усунення вказаних недоліків.
На підставі викладеного вище, керуючись ст. 160, 161, 169, 171, 172, 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Позовну заяву Головного управління ДПС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю БУД ПРОДАКТ про стягнення податкового боргу у розмірі 26494,11 грн., - залишити без руху.
Встановити позивачу десятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали на усунення недоліків позовної заяви шляхом надання до суду:
- належним чином оформленої позовної заяви у кількості учасників справи із зазначенням повного найменування позивача (юридичної особи) та іншої інформації щодо неї, визначеної у п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України.
При невиконанні вимог даної ухвали, зазначена позовна заява буде повернута.
Повернення позовної заяви не позбавляє позивача права повторного звернення до суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя С.В. Ушенко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2021 |
Оприлюднено | 26.02.2021 |
Номер документу | 95104833 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Ушенко С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні