ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
12.02.2021Справа № 910/17691/20 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МАЛИНСЬКИЙ ПАПІР"
до Товариство з обмеженою відповідальністю "АСА ТРЕЙД"
про стягнення 135 834,43 грн.
Суддя Мельник В.І.
за участю секретаря судового засідання Федорової О.В.
Представники сторін: відповідно до протоколу судового розгляду
Суть спору:
Товариство з обмеженою відповідальністю "АСА ТРЕЙД" подало на розгляд Господарського суду міста Києва позовну заяву до Товариства з обмеженою відповідальністю "МАЛИНСЬКИЙ ПАПІР" про стягнення 135 834,43 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем взятих на себе зобов`язань, за Договором купівлі продажу товарів №13/06/19 від 13.06.2019.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 13.11.2020 відкрито провадження у справі № 910/17691/20 та призначено підготовче засідання на 18.12.2020.
В судове засіданні 18.12.2020 представник позивача з?явився, надав свої усні пояснення.
В судове засіданні 18.12.2020 представник відповідача не з?явився.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.12.2020 відкладено розгляд справи на 12.02.2021.
В судове засідання 12.02.2021 представник позивача з`явився, надав суду усні пояснення у справі та проси суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
У судовому засіданні судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, судом з`ясовано наступне.
13.06.2019 року між ТОВ МАЛИНСЬКЙ ПАПІР , як продавцем та ТОВ АСА ТРЕЙД як покупцем було укладено Договір купівлі - продажу товарів № 13/06/19 від 13 червня 2019 року (далі - Договір), відповідно до якого Продавець зобов`язувався продати останньому товар, а той повинен його оплатити.
Так у відповідності до положень Договору, а саме пунктом 1.1. Договору встановлено наступне: на підставі даного Договору і в порядку, передбаченому ним, Продавець зобов`язується продати (передати у власність) Покупцю, а Покупець зобов`язується купити (прийняти у власність) і оплатити на умовах, передбачених даних Договором паперову продукцію санітарно-гігієнічного призначення, надалі Товар. Конкретне найменування та асортимент Товару, що продається на умовах даного Договору визначається у видаткових товарних накладних, надалі накладні.
Порядок передачі Товару, в значені пункту 1.1. Договору, визначається розділом 3 Договору Умови поставки товару .
Так відповідно до пункту 3.1. Договору встановлено що поставка Товару Покуплю здійснюється шляхом відвантаження Товару із складу Продавця на підставі накладних, виписаних згідно замовлення Покупця.
Відповідно до пункту 3.3. Договору, Сторонами Договору встановлено: приймання Товарів по кількості місць провадиться на підставі супровідних документів Продавця.
Пунктом 3.8 Договору визначено, що датою отримання Товару вважається дата доставки Товару за адресою, вказаною Покупцем. При поставці Товару на умовах самовивезення - дата отримання Товару на складі Продавця. Дата отримання Товару визначається по відмітці на відповідній накладній.
Позивач зазначив, що виконав взяті на себе зобов`язання належним чином та здійснив поставку Товару, що підтверджується видатковими накладними:
№ 566 від 18 червня 2019 року, на загальну суму 29 925,00 грн., в т.ч. 4 987,00 грн ПДВ.;
№ 571 від 19 червня 2019 року, на загальну суму 6 880,00 грн., в т.ч. 1 146,67 грн. ПДВ;
№ 606 від 26 червня 2019 року, на загальну суму 1 652,64 грн., в т.ч. 275,44 грн. ПДВ;
№ 610 від 27 червня 2019 року, на загальну суму 31 229,70 грн., в т.ч. 5 204,95 грн ПДВ;
№ 677 від 16 липня 2019 року, на загальну суму 28 512,20 грн., в т.ч. 4 752,03 грн ПДВ;
№ 702 від 19 липня 2019 року, на загальну суму 3 907,80 грн., в т.ч. 651,30 грн. ПДВ;
№ 721 від 25 липня 2019 року, на загальну суму 15 030,00 грн., в т.ч. 2 505,00 грн. ПДВ;
№ 736 від 31 липня 2019 року, на загальну суму 11 775,00 грн., в т.ч. 1 962,50 грн. ПДВ;
№ 750 від 05 серпня 2019 року, на загальну суму 4 753,20 грн., в т.ч. 792,20 грн. ПДВ;
№ 765 від 09 серпня 2019 року, на загальну суму 24 158,40 грн., в т.ч. 4 026,40 грн. ПДВ;
№ 786 від 15 серпня 2019 року, на загальну суму 20 160,00 грн., в т.ч. З 360,00 грн. ПДВ;
№ 806 від 22 серпня 2019 року, на загальну суму 11 178,00 грн., в т.ч. 1 863,00 грн. ПДВ;
№ 810 від 23 серпня 2019 року, на загальну суму 12 110,00 грн., в т.ч. 2 018,33 грн ПДВ;
№ 821 від 28 серпня 2019 року, на загальну суму 19 900,00 грн., в т.ч. З 316,67 грн. ПДВ;
№ 833 від 30 серпня 2019 року, на загальну суму 8 570,00 грн., в т.ч. 1 428,33 грн. ПДВ;
№ 923 від 27 вересня 2019 року, на загальну суму 11 958,24 грн., в т.ч. 1 993,04 грн. ПДВ;
№ 933 від 30 вересня 2019 року, на загальну суму 2 915,10 грн., в т.ч. 485,85 грн. ПДВ;
№ 942 від 02 жовтня 2019 року, на загальну суму 8 311,98 грн., в т.ч. 1 385,33 грн. ПДВ
Розділом 2 Договору, визначаються зобов`язання та порядок розрахунків за Договором купівлі-продажу товарів № 13/06/19 від 13 червня 2019 року.
Так пунктом 2.2. Договору визначено що при здійсненні купівлі-продажу партії Товару ціни на Товар визначаються в накладній. Підписання Покупцем накладної означає погодження між сторонами ціни на Товар.
Відповідно до пункту 1.3. Договору, загальна сума Договору визначається виходячи із цін, асортименту та загальної кількості Товару, проданого відповідно до умов даного Договору.
Так відповідно до пункту 2.3. Договору, оплата Товару Покупцем здійснюється з відстроченням платежу. Розрахунок за відвантажений Товар Покупцем повинен здійснити не пізніше 21 (двадцяти одного) календарних днів з моменту отримання Товару.
Сторонами погоджено та прописано в умовах Договору, а саме п.. 2.3 Договору що Сторони домовились, що відтермінування оплати товару становить 21 день.
Відповідно до вищенаведених накладних, що посвідчують факт передачі (продажу) Товару від Продавця до Покупця, вартість Товару, що було поставлено становить 252 927,26 гривень, в тому числі ПДВ на суму 50 585,45 гривень.
ТОВ АСА ТРЕЙД порушив зобов`язання покладені на нього Договором, та не здійснив повний розрахунок за поставлений Товар від ТОВ МАЛИНСЬКИЙ ПАПІР за Договором купівлі- продажу товарів № 19/06/2019 від 19.06.2019 року.
В матеріалах справи наявний гарантійний лист Відповідача від 05.11.2019, відповідно до якого останній гарантував виплатити заборгованість в розмірі 150245,22 грн. відповідно до зазначеного графіку.
Позивач обґрунтовує свої вимоги тим, що станом на день слухання справи, заборгованість Відповідача становить 133 000,00 грн.
Відповідачем не надано до матеріалів справи ніяких доказів які б спростовували зазначене Позивачем.
Як визначено частинами 1, 2 статті 193 Господарського кодексу України (надалі - ГК України), суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Відповідно до ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України (надалі - ЦК України) зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Згідно ч. 2 статті 509 ЦК України зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Пунктом 1 ч. 2 статті 11 ЦК України передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Згідно ч. 1 статті 626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Відповідно до ст. 655 ЦК України одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Відповідно до ч. 1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Статтею 611 ЦК України передбачено, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.
Згідно ч. 1 ст. 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, господарський суд вважає, що вимоги позивача про стягнення основної заборгованості підлягає задоволенню в розмірі 133 000 грн.
Крім суми основної заборгованості позивач просить суд стягнути із відповідача в зв`язку із порушенням зобов`язання пеню в розмірі 2267,54 грн., 3% річних в розмірі 566,89 грн.,
Приписами п. 6.3 Договору, між Сторонами було погоджено, що у разі порушення строку оплати за поставлений Товар , Покупець зобов`язується сплатити Продавцю пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період , за який нараховується пеня, від суми заборгованості за поставлену партію Товару за кожен день прострочення.
Приписами ст. 611 Цивільного кодексу України визначено, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.
Згідно з частинами 1, 3 статті 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.
Згідно розрахунку позивача сума пені складає 133000,00. Розрахунок пені відповідає матеріалам справи та умовам договору.
Відповідно до ч. 2 ст. 625 ЦК України , боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Судом встановлено, що дії відповідача є порушенням грошового зобов`язання, що є підставою для захисту майнових прав та інтересів позивача відповідно до норм статті 625 Цивільного кодексу України .
Частиною 1 ст. 625 Цивільного кодексу України визначено, що боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання.
Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом (ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України).
Виходячи із положень зазначеної норми, наслідки прострочення боржником грошового зобов`язання у вигляді інфляційного нарахування на суму боргу та 3 % річних не є санкціями, а виступають способом захисту майнового права та інтересу, який полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові, а тому ці кошти нараховуються незалежно від вини боржника та незалежно від сплати ним неустойки (пені) за порушення виконання зобов`язання (постанова Верховного Суду України від 15 листопада 2010 р. у справі № 3-11гс10).
Перевіривши розрахунок 3% річних з простроченої суми, суд вважає його обґрунтованим, а тому вимоги позивача про стягнення з відповідача 3% річних в розмірі 566,89 грн. підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 129 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 73, 74, 76 , 77-79 , 86 , 91 , 129 , 236-241 Господарського процесуального кодексу України , Господарський суд міста Києва,-
ВИРІШИВ:
1. Задовольнити позовні вимоги.
2. Стягнути із Товариства з обмеженою відповідальністю АСА ТРЙД (04119, м. Київ, вул. Сім`ї Хохлових, буд. 11/2, ідентифікаційний код 40625629) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Малинський папір (04074, м. Київ, вул. Бережанська, 4, приміщення 3, ідентифікаційний код 38896610) основну заборгованість в розмірі 133 000 (сто тридцять три тисячі) грн., пеню в розмірі 2267 (дві тисячі двісті шістдесят сім) грн. 54 коп., 3% річних в розмірі 566 (п`ятсот шістдесят шість) грн. 89 коп., судовий збір в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн.
3. Видати наказ.
Це рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги це рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення складено 17.02.2021.
Суддя В.І. Мельник
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2021 |
Оприлюднено | 26.02.2021 |
Номер документу | 95132240 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Мельник В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні