ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 лютого 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/2466/20-а
Cуддя Чернівецького окружного адміністративного суду Брезіна Т.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Чернівецької загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів №11 Чернівецької міської ради про застосування заходу реагування ,-
В С Т А Н О В И В:
Описова частина
Короткий виклад позиції позивача та заперечень відповідача
Позивач звернувся до суду із даним позовом, в якому просив застосувати до Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чернівецької міської ради захід реагування у сфері державного нагляду (контролю).
В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким застосувати до Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чернівецької міської ради захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію будівлі Чернівецької ЗОШ №11 за адресою: вул.Південно-Кільцева, 7Б, м.Чернівці, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 28.09.2020р. №323, що стосуються вищезазначеного об`єкта.
Чернівецькою загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Чернівецької міської ради подано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначає про часткове виконання протипожежних заходів, зазначених в акті Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 28.09.2020р. №323. Крім того, відповідач зазначає, що Управління освіти Чернівецької міської ради вжило заходів щодо виділення коштів на фінансування протипожежних заходів на 2020 рік з міського бюджету, а саме подано бюджетний запит на 2021 рік.
Рух справи у суді
23.11.2020 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито спрощене провадження в адміністративній справі. Справа перебувала на розгляді у судді Кушнір В.О.
30.12.2020 р. згідно розпорядження керівника апарату Чернівецького окружного адміністративного суду № 86-Р від 30.12.2020 р. щодо призначення повторного автоматичного розподілу справ у зв`язку із тимчасовою непрацездатністю судді Чернівецького окружного адміністративного суду Кушнір В.О. справу №600/2466/20-а передано на розгляд головуючому судді Брезіній Т.М.
Ухвалою суду від 04.01.2021 р. справу №600/2466/20-а прийнято до свого провадження.
Відповідач подав до суду клопотання про залучення Управління освіти Чернівецької міської ради до участі по справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
Ухвалою суду від 23.02.2021 р. відмовлено у задоволені клопотання відповідача про залучення до участі по справі третьої особи - Управління освіти Чернівецької міської ради.
Фактичні обставини справи, встановлені судом
На підставі наказу Управління ДСНС України в Чернівецькій області від 17.09.2020 р. №171, посвідчення на проведення перевірки №1420 від 17.03.2020 р., проведено позапланову перевірку Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чернівецької міської ради. За результатами вказаної перевірки складено акт від 28.09.2020р. №323 про усунення виявлених під час перевірки порушень пожежної безпеки. (а.с. 19-26).
У акті від 28.09.2020р. №323 зафіксовано наступні порушення вимог пожежної безпеки, а саме: приміщення не обладнане автоматичною пожежною сигналізацією; приміщення не обладнане системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей; на шляхах евакуації опорядження стін виконане з горючого матеріалу; біля евакуаційних виходів коридорів не в повному обсязі встановлено евакуаційне освітлення; не виділено двері сходів від коридорів дверима, що обладнанні приладами для само зачинення з ущільнювачами в притворах; відсутній другий евакуаційний вихід з другого поверху молодшої школи; не забезпечено персонал засобами індивідуального захисту; не надано повідомлення джерел небезпеки.
За наслідками вказаної перевірки складено протокол ЧВ№042081 від 28.09.2020 р. про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 188-8 КУпАП відносно директора Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Чернівецької міської ради та складено постанову ЧВ№007070/226 від 28.09.2020 р. про накладення адміністративного стягнення відносно директора Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Чернівецької міської ради за порушення пожежної безпеки в сумі 68 гривень. (а.с. 27-28).
Крім того, позивачем винесено припис №77 від 20.01.2020 р. про усунення відповідачем порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а саме: приміщення обладнати автоматичною установкою пожежної сигналізації та заключити договір на її обслуговування; приміщення обладнати системою оповіщення людей про пожежу та управління евакуацією людей; на шляхах евакуації демонтувати горюче опорядження стін; люк виходу на горище виконати протипожежним сертифікованим в Україні матеріалом; евакуаційні виходи забезпечити покажчиками; приміщення електрощитової відділити протипожежними перешкодами; виділити сходову клітку від коридорів дверима, що обладнанні пристроями для само зачищення з ущільнювачами в притворах; забезпечити другий евакуаційний вихід з другого поверху; застрахувати членів добровільної пожежної дружини; розробити інструкцію для працівників охорони; забезпечити утримання засобів протипожежного захисту у працездатному стані; подати повідомлення щодо наявності джерел небезпеки; забезпечити персонал засобами індивідуального захисту. (а.с. 30-31 ).
До матеріалів справи відповідачем додано докази часткового виконання зафіксованих в акті від 28.09.2020р. №323 порушень, а саме: розроблено проектно-кошторисну документацію на послуги влаштування системи АПС; розроблено проектно-кошторисну документацію з влаштування системи оповіщення про пожежу; демонтовано на шляхах евакуації спорядження стін з горючих матеріалів; проведено обміри щодо заміни вікна на блок-вікно-двері, а також монтажу залізної конструкції другого евакуаційного виходу; проведено закупівлю засобами індивідуального захисту; надано повідомлення щодо наявності джерел небезпеки. (а.с. 84-93).
Мотивувальна частина
Згідно із пп. 27 п. 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області затвердженого наказом ДСНС від 04.02.2013 № 3 (в редакції наказу ДСНС від 12.11.2018 р. №661), Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.
Статтею 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. №877-V (далі - Закон №877) визначено, що державний нагляд (контроль) це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЗЦ України) забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.
Таким чином, директор Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чернівецької міської ради, несе відповідальність та зобов`язаний забезпечити техногенну та пожежну безпеку на даному об`єкті господарювання.
Разом з цим відповідач, всупереч положень ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 КЦЗ України не забезпечив у повному обсязі техногенну та пожежну безпеку у Чернівецькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, що підтверджується актом перевірки.
За таких обставин, суд вважає, що порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які виявленні під час перевірки посадовими особами Управління у відповідача створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до ч. 2 ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальних органом на території Чернівецької області є позивач.
Згідно із п.п. 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей » .
Відповідно до ч. 1 ст. 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляду сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом, а згідно із ч. 2 цієї ж статті КЦЗ України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до ст. 70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів зокрема є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону №877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Відповідач у відзиві на позов вказує про вжиття заходів та часткове усунення порушень пожежної безпеки, однак, суд вважає, що розроблення проектно-кошторисної документації на послуги влаштування системи АПС та з влаштування системи оповіщення про пожежу, проведення обмірів щодо заміни вікна на блок-вікно-двері, подання Управлінням освіти Чернівецької міської ради бюджетного запиту на 2021 рік щодо виділення коштів на фінансування протипожежних заходів на 2020 рік з міського бюджету, не є належними доказами усунення порушень пожежної безпеки, зазначені в акті від 28.09.2020р. №323.
Крім того, відповідач фактично вказує про невиконання порушень, зафіксованих у акті від 28.09.2020р. №323, у зв`язку із відсутністю фінансування та обмеженням ресурсів Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Однак, вказані доводи не можуть бути належними підставами для звільнення відповідача від забезпечення пожежних вимог, оскільки тривале порушення вказаних пожежних вимог та подальша експлуатація будівлі Чернівецької ЗОШ №11 за адресою: вул.Південно-Кільцева, 7Б, м.Чернівці створює загрозу життю та/або здоров`ю людей, у тому числі дітей, які перебувають у даній будівлі.
За таких обставин, враховуючи викладене, суд вважає, що позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягає задоволенню.
Висновки за результатами розгляду справи
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Позивач довів суду правомірність заявлених вимог, а тому позов підлягає задоволенню повністю.
Судові витрати
У відповідності до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 241, 250, 262 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Застосувати до Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чернівецької міської ради захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію будівлі Чернівецької ЗОШ №11 за адресою: вул.Південно-Кільцева, 7Б, м.Чернівці, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 28.09.2020р. №323, що стосуються вищезазначеного об`єкта.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Найменування сторін:
позивач: Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (вул. Комарова, 1-А, м.Чернівці,58018, код ЄДРПОУ - 38595868);
відповідач: Чернівецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Чернівецької міської ради (вул. Південно-Кільцева, 7Б, м. Чернівці, 58013, код ЄДРПОУ - 21431106).
Суддя Т.М. Брезіна
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2021 |
Оприлюднено | 01.03.2021 |
Номер документу | 95136583 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Кушнір Віталіна Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні