печерський районний суд міста києва
Справа № 757/7857/21-к
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 лютого 2021 року м. Київ
Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого першого відділу Управління з розслідування злочинів, вчинених у зв`язку із масовими протестами у 2013-2014 роках Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними,
В С Т А Н О В И В :
Слідчий першого відділу Управління з розслідування злочинів, вчинених у зв`язку із масовими протестами у 2013-2014 роках Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором першого відділу процесуального керівництва Департаменту організації, процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення у кримінальних провадженнях про злочини, вчинені у зв`язку із масовими протестами у 2013-2014 роках Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з метою забезпечення збереження речових доказів арештованого майна компанії «Stichting Administratiekantoor LVV» (номер торгової палати 850951720 адреса: Нідерлани, м. Амстелвейн, Доктор Віллем Дрезвег 2, Нідерланди) у кримінальному провадженні №42014000000001262 та збереження їхньої економічної вартості з клопотанням про передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів для здійснення заходів з управління ними у порядку та на умовах, визначених статтею 100 КПК України, статей 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», активи, на які у кримінальному провадженні накладено арешт, та визнані речовими доказами, а саме:
- квартира АДРЕСА_1 ,
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0006;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0048;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0009;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:006:0009;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0007;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0487;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0534;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0535;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0536;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0537;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0544;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0545;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0546;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0030;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0031;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0058;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0060;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0083;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186801:13:013:0015;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1410137400:00:034:0046;
- житловий будинок АДРЕСА_2 ;
- житловий будинок АДРЕСА_3 ;
- житловий будинок АДРЕСА_4 ;
- гараж, машиномісце в підземному паркінгу за адресою: АДРЕСА_5 ;
- гараж, машиномісце в підземному паркінгу за адресою: АДРЕСА_6 .
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що Управлінням з розслідування злочинів, вчинених у зв`язку із масовими протестами у 20132014 роках, Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42014000000001262 від 13.11.2014 за фактами злочинної діяльності ексміністра внутрішніх справ України ОСОБА_5 та його найближчого оточення за ознаками злочинів, передбачених частиною третьою статті 209, частиною третьою статті 212, частиною четвертою статті 358, частиною другою статті 28 частиною третьою статті 212, частиною п`ятою статті 27 частиною п`ятою статті 368 КК України.
У даному кримінальному провадженні серед іншого досліджуються факти злочинної діяльності ОСОБА_6 , та інших осіб, а також факти сприяння такій діяльності з боку колишнього Голови Державної податкової служби України та Міністра внутрішніх справ України ОСОБА_5 , пов`язаної зі створенням мережі суб`єктів господарської діяльності у тому числі Нідерландської компанії «Stichting Administratiekantoor LVV» з ознаками фіктивності, незаконної конвертацію коштів у готівку та виведення коштів за кордон на підконтрольні підприємства з метою їх легалізації.
В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 , уродженець міста Костянтинівка Донецької області, з січня 1984 року по березень 2008 року перебував на службі в органах внутрішніх справ на оперативних та керівних посадах. Керівні посади починаючи з 1995 року здебільшого обіймав в органах внутрішніх справ Донецької області, а у березні 2007 року був переведений на керівну посаду до Міністерства внутрішніх справ України (м.Київ):
- з травня 2008 року по липень 2009 року обіймав посаду заступника голови Державної податкової адміністрації у Полтавській області;
- з липня 2009 року по червень 2010 року обіймав посаду першого заступника голови - начальника управління податкової міліції Державної податкової адміністрації України у Полтавській області;
- з червня по липень 2010 року обіймав посаду першого заступника начальника податкової міліції Державної податкової адміністрації України;
- з липня по грудень 2010 року обіймав посаду першого заступника Голови Державної податкової адміністрації України;
- 25 грудня 2010 року був призначений на посаду Голови Державної податкової адміністрації України;
- 7 листопада 2011 року був звільнений з посади Голови Державної податкової адміністрації України та призначений на посаду Міністра внутрішніх справ України.
У період перебування на вищевказаних посадах, ОСОБА_5 , як державний службовець, зобов`язаний був в рамках законодавства про державну службу і закону про протидію корупції подавати щорічну декларацію про свої та членів своєї сім`ї доходи, витрати та зобов`язання фінансового характеру. У цей період ОСОБА_5 був одружений на ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мав на утриманні та спільно проживав зі своїми доньками ОСОБА_8 (пізніше, у зв`язку із одруженням прізвище змінилось на ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , у зв`язку з чим, відповідно до українського законодавства, зобов`язаний був у декларації про доходи, витрати та зобов`язання фінансового характеру вказувати і фінансовий стан (доходи та витрати) останніх, а сума витрат ОСОБА_5 та членів його родини як в цілому та кожного окремо із них не могла перевищувати суму офіційно отриманого доходу, так як це могло б свідчити про корупцію.
При цьому, на момент призначення ОСОБА_5 на вказану посаду останньому на праві власності належали земельні ділянки з наступними кадастровими номерами:
- №1421580800:02:000:0534 (площа 0,2229 га);
- №1421580800:02:000:0535 (площа 0,2384 га);
- №1421580800:02:000:0536 (площа 0,2485 га);
- №1421580800:02:000:0537 (площа 0,2485 га);
- №1421580800:02:000:0544 (площа 0,2286 га);
- №1421580800:02:000:0545 (площа 0,2286 га);
- №1421580800:02:000:0546 (площа 0,2286 га);
- №1421580800:02:000:0487 (площа 0,1250 га) у с. Доля, Волноваського району Донецької області;
- житловий будинок по АДРЕСА_2 загальною площею 440,8 м.кв.;
- земельна ділянка кадастровий номер №1410137400:00:034:0046 (площа 0,1000 га) у АДРЕСА_4 (на праві спільної часткової власності з розподілом часток 1/2 ОСОБА_5 та його дружині ОСОБА_11 );
- житловий будинок у АДРЕСА_4 загальною площею 528,7 м.кв.
Після призначення ОСОБА_5 на керівну посаду в Державній податковій адміністрації України, останній, за невстановлених слідством обставин познайомився із ОСОБА_6 , який у свою чергу займався протиправною діяльністю, пов`язаною із мінімізацією доходів підприємств України, наданням протиправних послуг, спрямованих на ухилення від сплати податків та багатомільйонною конвертацією в ряді банківських установ України безготівкових коштів у готівку (зокрема, у банку ПАТ «Банк Ринкові Технології» теперішня назва ПАТ «Смартбанк»; код МФО 380786 тощо).
За версією органу досудового розслідування, після знайомства із ОСОБА_6 та з урахуванням керівної посади ОСОБА_5 , останні домовились далі діяти спільно, вступивши у попередню змову, а вигоду, отриману від організованих ОСОБА_6 незаконних схем, розподіляти між собою.
За тією ж версією, домовленість між вказаними особами була реалізована, за наслідками якої ОСОБА_6 продовжив займатися протиправною діяльністю, пов`язаною із мінімізацією доходів підприємств України, наданням протиправних послуг, спрямованих на ухилення від сплати податків та багатомільйонною конвертацією в ряді банківських установ України безготівкових коштів у готівку (розробляв та реалізовував злочинні фінансові схеми), за прикриття чого ОСОБА_5 систематично отримував неправовірну вигоду в особливо великих розмірах.
Поряд з цим, і у період перебування на посаді першого заступника Голови Державної податкової адміністрації України і після підвищення ОСОБА_5 у грудні 2010 року на посаду Голови цієї адміністрації, останній схилив до надання йому хабарів і інших осіб, які аналогічно ОСОБА_6 розробляли та реалізовували злочинні фінансові схеми, направлені на мінімізацію доходів підприємств України, ухилення від сплати податків та конвертацію безготівкових коштів у готівку.
У зв`язку з тим, що суми неправомірно отриманих коштів від надання таких послуг та їх прикриття безпосередньо ОСОБА_5 сягали особливо великих розмірів, їх кількість та спосіб життя ОСОБА_5 і членів його родини очевидно вказувала на корупційну складову, у останнього постійно виникала потреба у легалізації таких коштів, здобутих злочинним шляхом.
Тому, з метою пояснення та відображення у деклараціях про доходи легальності своїх статків, законності походження коштів, які в свою чергу могли б у майбутньому також слугувати джерелами набуття власності на об`єкти нерухомості, на інші об`єкти матеріального світу, джерелами набуття власності на корпоративні права, акції, цінні папери тощо, упродовж 2010-2011 років у місті Києві, ОСОБА_5 через ОСОБА_6 та інших осіб, створено ряд фіктивних підприємств, зокрема, ТОВ «Рекламна агенція «Жорсонк», ТОВ «Рекламна агенція «Саварж», ТОВ «Будівельна фірма «Укрбуд», ТОВ «Збутснабспецсервіс», ТОВ «Віпторг» і інші, які повинні були штучно відобразити виплату ОСОБА_5 , ОСОБА_6 і членам їх родин багатомільйонних доходів.
За результатами створення таких фіктивних підприємств у своїх фінансових звітах за 2010-2011 року ТОВ «РА «Жорсонк» відобразило виплату доходу ОСОБА_5 в сумі 1 200 000 грн. (еквівалент 150 000 доларів США), ОСОБА_6 в сумі 6 020 000 грн. (еквівалент 750 000 доларів США), ОСОБА_12 /батько ОСОБА_6 / 19 814 200 грн. (еквівалент 2 500 000 доларів США), ОСОБА_13 /мати ОСОБА_6 / 16 035 000 грн. (еквівалент 2 000 000 доларів США), ОСОБА_14 /дружина ОСОБА_6 / 2 640 500 грн. (еквівалент 330 000 доларів США), ОСОБА_15 /теща ОСОБА_6 / 4 850 000 грн. (еквівалент 600 000 доларів США), ОСОБА_16 /коханка ОСОБА_6 / - 3 050 120 грн. (еквівалент 380 000 доларів США); ТОВ «Будівельна фірма «Укрбуд» відобразило виплату донці ОСОБА_5 - ОСОБА_17 47 530 800 грн. (еквівалент 6 000 000 доларів США), ОСОБА_18 /чоловік ОСОБА_17 / 49 781 200 грн. (еквівалент 6 250 000 доларів США), дружині ОСОБА_6 - ОСОБА_14 3 708 500 грн. (еквівалент 460 000 доларів США); ТОВ «Збутснабспецсервіс» відображено виплату пасинку ОСОБА_6 - ОСОБА_19 20 000 324 грн. (еквівалент 2 500 000 доларів США), ОСОБА_14 3 500 000 грн. (еквівалент 440 000 доларів США), дружині ОСОБА_5 - ОСОБА_11 7 363 168 грн. (еквівалент 925 000 доларів США); ТОВ «Віпторг» відобразило виплату ОСОБА_14 3 000 000 грн. (еквівалент 375 000 доларів США), ОСОБА_11 3 000 104 грн. (еквівалент 375 000 доларів США); ТОВ «Будспецінвест» відобразило виплату ОСОБА_14 3 000 000 грн. (еквівалент 75 000 доларів США), ОСОБА_17 2 500 000 грн. (еквівалент 310 000 доларів США); ТОВ «Світ-Трейд» відобразило виплату ОСОБА_14 3 000 000 грн. (еквівалент 375 000 доларів США), ОСОБА_11 1 639 465 грн. (еквівалент 205 000 доларів США); ТОВ «Зарсет» відобразило виплату ОСОБА_11 9 444 949 грн. (еквівалент 1 180 000 доларів США); ТОВ «Прайм-Торг ЛТД» відобразило виплату ОСОБА_14 3 000 000 грн. (еквівалент 375 000 доларів США), ОСОБА_17 3 486 800 грн. (еквівалент 45 000 доларів США); ТОВ «Вал-Мікс Сервіс» відобразило виплату ОСОБА_18 36 000 000 грн. (еквівалент 4 500 000 доларів США).
При цьому, у ході досудового розслідування встановлено, що жодних документів, які б пояснювали, за що нараховувались і виплачувались ці кошти зазначеним особам у вказаних юридичних осіб відсутні. Жодних послуг чи робіт ні ОСОБА_5 , ні ОСОБА_6 чи члени їх родин на користь зазначених компаній не виконували. Тому об`єктивних підстав для нарахування таких значних сум коштів у вказаних компаній не було.
Таким чином, у слідства є підстави вважати, що нарахування вказаними юридичними особами зазначених грошових коштів ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та членам їх родин було одним із способів легалізації коштів, які були ними незаконно отримані, ймовірно у якості неправомірної вигоди, а в цілому штучне відображення нарахування доходів ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та їх членам їх родин надавало змогу їм створити уяву щодо, начебто, свого легального заробітку та як наслідок пояснення походження статків, обґрунтування законності походження коштів, які стали джерелами набуття власності.
Надалі, у наслідок вищевказаної протиправної діяльності ОСОБА_5 , та його найближчого оточення, а також створення умов для легалізації коштів, здобутих ним злочинним шляхом, останнім придбано у місті Києві, Київській області (родиною ОСОБА_5 ) ряд об`єктів нерухомості.
Так, 02.09.2011 року ОСОБА_11 , якій вищенаведеними товариствами було відображено виплату доходів у сумі 2 685 000,00 доларів США, придбано у ОСОБА_20 житловий будинок АДРЕСА_3 площею 1 299,4 кв.м. ціною 5 037 992, 00 грн. (еквівалент 630 000 доларів США) та земельну ділянку, на якому він розташований кадастровий номер 3223186800:03:006:0009 ціню 3 778 000,00 грн. (еквівалент 470 000 доларів США), загальною вартістю 1 100 000 доларів США.
Крім того, ОСОБА_21 у місті Києві на своє ім`я відповідно до договорів купівлі-продажу від 10.02.2012 придбано два машиномісця ( АДРЕСА_7 , а також у якості подарунку 25.04.2012 для своєї дочки ОСОБА_22 (в подальшому прізвище змінено на Нехаєва) квартиру 167 у цьому ж будинку з оформленням права власності на цю квартиру на тодішнього цивільного чоловіка ОСОБА_22 (дочки ОСОБА_5 ) ОСОБА_23 .
У той же час, упродовж 2011-2013 років, ураховуючи стрімкість та динаміку незаконного збагачення тодішнього Міністра МВС України ОСОБА_5 , ймовірно за рахунок систематичного отримання неправомірної вигоди від невстановлених слідством осіб, вирішено здійснити придбання найбільш привабливих об`єктів нерухомості у місті Києві, Київській області тощо. При цьому, критерієм привабливості у придбанні таких об`єктів було, зокрема, їх безпосередня близькість до будинку АДРЕСА_3 , у якому на той час проживав ОСОБА_5 разом із родиною.
Разом з тим, з метою приховання фактів володіння значною кількістю нерухомості, намір на придбання яких був у ОСОБА_5 , а також задля приховання фактів набуття у власність як безпосередньо на своє ім`я так і на ім`я членів своєї родини інших об`єктів нерухомості, придбаних (набутих) раніше - земельної ділянки за кадастровими номерами №1421580800:02:000:0534 (площа 0,2229 га), №1421580800:02:000:0535 (площа 0,2384 га), №1421580800:02:000:0536 (площа 0,2485 га), №1421580800:02:000:0537 (площа 0,2485 га), №1421580800:02:000:0544 (площа 0,2286 га, №1421580800:02:000:0545 (площа 0,2286 га), №1421580800:02:000:0546 (площа 0,2286 га, №1421580800:02:000:0487 (площа 0,1250 га) у с. Доля, Волноваського району Донецької області, житлового будинку по вулиці Побєди, 8 «б» у цьому ж селі загальною площею 440,8 м.кв., земельної ділянки кадастровий номер № 1410137400:00:034:0046 (площа 0,1000 га) у АДРЕСА_4 , житлового будинку за цією ж адресою загальною площею 528,7 м.кв., житлового будинку АДРЕСА_3 площею 1 299,4 кв.м., земельною ділянкою, на якому він розташований кадастровий номер 3223186800:03:006:0009, ОСОБА_21 через довірену собі особу (одночасно являвся і радником Міністра МВС ОСОБА_21 ) ОСОБА_6 вирішено створити ряд іноземних компаній, зокрема, «Stichting Administratiekantoor LVV» (номер торгової НОМЕР_1 адреса: Нідерлани, м.Амстелвейн, Доктор Віллем Дрезвег 2, Нідерланди), тобто компанію, на яку, за задумом, повинно було здійснюватися переоформлення права власності об`єктів нерухомості від родини ОСОБА_5 та оформлення новопридбаних об`єктів нерухомості та компанію «NYGELT BROS HOLDING LTD» (BVI COMPANY NUMBER 1654190, with its registered office address situated at: Intershore Chambers, P.O. НОМЕР_2 , Road Town, Tortola), яка, за таким планом, мала б виступати начебто інвестором у придбанні майна на території України.
Функцію по створенню, юридичному супроводженні «Stichting Administratiekantoor LVV» та «NYGELT BROS HOLDING LTD», а також щодо документального оформлення беніфіціарним власником цих компаній на себе взяв ОСОБА_6 .
Надалі, діючи послідовно відповідно до раніше досягнутих домовленостей, з метою приховання фактів володіння значною кількістю нерухомості, намір на придбання яких був у ОСОБА_5 , а також задля приховання фактів набуття у власність як безпосередньо на ім`я останнього так і на ім`я членів його родини інших об`єктів нерухомості, придбаних (набутих) раніше, упродовж 2012-2013 років здійснено штучне переоформлення об`єктів нерухомості, які належали ОСОБА_5 та членам його родини на нідерландську компанію «Stichting Administratiekantoor LVV», а також здійснено придбання в інтересах ОСОБА_5 інших об`єктів нерухомості на території України з юридичним оформленням права власності на цю ж компанію, а саме:
- здійснено переоформлення квартири АДРЕСА_1 шляхом укладення договору купівлі-продажу від 25.04.2012, з ОСОБА_23 , в інтересах якого та в інтересах своєї дочки ОСОБА_22 раніше ОСОБА_5 купував цю квартиру, на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 25.04.2012 квартира була придбана за 2 012 000 грн., відповідно до звіту про оціночну вартість суб`єкта оціночної вартості №11481/11 вартість квартири становить 2 012 000 грн.;
- здійснено придбання у ОСОБА_24 земельної ділянки №3223186800:03:007:0006 (площа 1,2500 га, по АДРЕСА_3 ) у відповідності до договору купівлі-продажу від 23.04.2012. Відповідно до вказаного договору від 23.04.12 земельна ділянка була придбана за 667 130 грн., відповідно до Витягу про вартість земельної ділянки від 28.03.2012 її вартість становить 667 130 грн.;
- здійснено придбання у ОСОБА_25 земельної ділянки №3223186800:03:007:0048 (площа 0,2000 га, по АДРЕСА_3 ), у відповідності до договору купівлі-продажу від 14.05.2012. Відповідно до вказаного договору від 14.05.12 земельна ділянка була придбана за 120 000 грн., відповідно до висновку про вартість від 25.04.2012 її вартість становить 91 900 грн.;
- здійснено переоформлення земельної ділянки №3223186800:03:006:0009 (площа 0,8610 га, по АДРЕСА_3 ), шляхом укладення договору купівлі продажу від 21.09.2012 із ОСОБА_11 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 21.09.12 земельна ділянка була придбана за 390 000 грн. відповідно до звіту про вартість від 13.09.12 її вартість становить 387 450 грн.;
- здійснено придбання у ОСОБА_24 земельної ділянки №3223186800:03:007:0009 (площа 0,3700 га, по АДРЕСА_3 ) у відповідності до договору купівлі-продажу від 23.04.2012. Відповідно до вказаного договору від 23.04.12 земельна ділянка була придбана за 197 470 грн., відповідно до Витягу про вартість земельної ділянки від 28.03.2012 її вартість становить 197 470 грн.;
- здійснено придбання у ОСОБА_24 земельної ділянки №3223186800:03:007:0007 (площа 0,2500 га, по АДРЕСА_3 ) у відповідності до договору купівлі-продажу від 23.04.2012. Відповідно до вказаного договору від 23.04.12 земельна ділянка була придбана за 133 430 грн., відповідно до Витягу про вартість земельної ділянки від 28.03.2012 її вартість становить 122 430 грн.;
- здійснено переоформлення земельної ділянки №1421580800:02:000:0487 (площа 0,1250 га, с. Доля, Волноваського району Донецької області), шляхом укладення договору купівлі продажу від 26.12.2012 із ОСОБА_5 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору земельна ділянка була придбана за 25 500 грн., відповідно до Звіту про вартість земельної ділянки від 13.11.12 її вартість становить 25 500 грн.;
- здійснено переоформлення земельної ділянки №1421580800:02:000:0534 (площа 0,2229 га, с. Доля, Волноваського району Донецької області), шляхом укладення договору купівлі продажу від 26.12.2012 із ОСОБА_5 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 26.12.12 земельна ділянка була придбана за 44 580 грн., відповідно до Звіту про вартість від 13.12.12 її вартість становить 44 580 грн.;
- здійснено переоформлення земельної ділянки №1421580800:02:000:0535 (площа 0,2384 га, с. Доля, Волноваського району Донецької області), шляхом укладення договору купівлі продажу від 26.12.2012 із ОСОБА_21 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 26.12.12 земельна ділянка була придбана за 47 680 грн., відповідно до Звіту про вартість від 13.12.12 її вартість становить 47 680 грн.;
- здійснено переоформлення земельної ділянки №1421580800:02:000:0536 (площа 0,2384 га, с. Доля, Волноваського району Донецької області), шляхом укладення договору купівлі продажу від 26.12.2012 із ОСОБА_21 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 26.12.12 земельна ділянка була придбана за 49 710 грн., відповідно до Звіту про вартість від 13.12.12 її вартість становить 49 710 грн.;
- здійснено переоформлення земельної ділянки №1421580800:02:000:0537 (площа 0,2384 га, с. Доля, Волноваського району Донецької області), шляхом укладення договору купівлі продажу від 26.12.2012 із ОСОБА_21 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 26.12.12 земельна ділянка була придбана за 49 710 грн., відповідно до Звіту про вартість від 13.12.12 її вартість становить 49 710 грн.;
- здійснено переоформлення земельної ділянки №1421580800:02:000:0544 (площа 0,2286 га, с. Доля, Волноваського району Донецької області), шляхом укладення договору купівлі продажу від 26.12.2012 із ОСОБА_11 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV); Відповідно до вказаного від 26.12.12 земельна ділянка була придбана за 45 720 грн., відповідно до Звіту про вартість земельної ділянки від 13.12.12 її вартість становить 45 720 грн.;
- здійснено переоформлення земельної ділянки №1421580800:02:000:0545 (площа 0,2286 га, АДРЕСА_2 ), шляхом укладення договору купівлі продажу від 26.12.2012 із ОСОБА_21 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 26.12.12 земельна ділянка була придбана за 45 720 грн., відповідно до Звіту про вартість від 13.12.12 її вартість становить 45 720 грн.;
- здійснено переоформлення земельної ділянки №1421580800:02:000:0546 (площа 0,2286 га, АДРЕСА_2 ), шляхом укладення договору купівлі продажу від 26.12.2012 із ОСОБА_21 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 26.12.12 була земельна ділянка була придбана за 45 720 грн., відповідно до Звіту про вартість від 13.12.12 її вартість становить 45 720 грн.;
- здійснено переоформлення земельної ділянки 3223186800:03:007:0030 (площа 0,5000 га, с. Підгірці, Обухівський район, Київська область), шляхом укладення договору купівлі продажу від 21.09.2012 із ОСОБА_11 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 20.09.12 земельна ділянка була придбана за 230 000 грн., відповідно до висновку про вартість від 13.09.2012 її вартість земельної ділянки становить 225 020 грн.;
- здійснено переоформлення земельної ділянки 3223186800:03:007:0031 (площа 0,7473 га, по АДРЕСА_3 ), шляхом укладення договору купівлі продажу від 28.12.2012 із ОСОБА_11 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 28.12.12 земельна ділянка була придбана за 336 290 грн., відповідно до Звіту про вартість від 26.12.12 її вартість становить 336 290 грн.;
- здійснено придбання у ОСОБА_26 земельної ділянки №3223186800:03:007:0058 (площа 0,2223 га, по АДРЕСА_8 ), у відповідності до договору купівлі-продажу від 20.06.2013. Відповідно до вказаного договору від 20.06.13 земельна ділянка була придбана за 100 400 грн., відповідно до Витягу про вартість земельної ділянки від 23.05.13 її вартість становить 100 400 грн.;
- здійснено придбання у ОСОБА_26 земельної ділянки за кадастровим номером №3223186800:03:007:0060 (площа 0,2223 га, по АДРЕСА_8 ), у відповідності до договору купівлі-продажу від 20.06.2013. Відповідно до вказаного договору від 20.06.13 земельна ділянка була придбана за 100 400 грн., відповідно до Витягу про вартість земельної ділянки від 23.05.13 її вартість становить 100 400 грн.;
- здійснено придбання у ОСОБА_26 земельної ділянки за кадастровим номером №3223186800:03:007:0083 (площа 0,2097 га, в с. Підгірці, Обухівський район, Київської області), у відповідності до договору купівлі-продажу від 20.06.2013. Відповідно до вказаного договору від 20.06.13 земельна ділянка була придбана за 94 370 грн., відповідно до Витягу про вартість земельної ділянки від 12.06.13 її вартість становить 94 370 грн.;
- здійснено придбання у ОСОБА_27 земельної ділянки за кадастровим номером №3223186801:13:013:0015 (площа 0,2049 га, по вул. Столичне шосе в с. Підгірці, Обухівський район, Київської області), у відповідності до договору купівлі-продажу від 04.09.2013. Відповідно до вказаного договору від 04.09.13 земельна ділянка була придбана за 92 210 грн., відповідно до Витягу про вартість земельної ділянки від 23.08.13 її вартість становить 92 210 грн.
- здійснено переоформлення земельної ділянки №1410137400:00:034:0046 (площа 0,1000 га, АДРЕСА_4 ), шляхом укладення договору купівлі продажу від 28.12.2012 із ОСОБА_5 та ОСОБА_11 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 28.12.12 земельна ділянка була придбана за 25 120 грн., відповідно до Звіту про вартість від 26.12.2012 її вартість становить 25 120 грн.;
- здійснено переоформлення житлового будинку АДРЕСА_2 , шляхом укладення договору купівлі продажу від 26.12.2012 із ОСОБА_5 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору житловий будинок було придбано за 349 980 грн., відповідно до Звіту про оціночну вартість суб`єкта оціночної вартості №11963/11 вартість будинку становить 349 980 грн.;
- здійснено переоформлення житлового будинку АДРЕСА_3 , шляхом укладення договору купівлі продажу від 21.12.2012 із ОСОБА_11 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 21.09.12 житловий будинок було придбано за 5 035 000 грн, відповідно до звіту про оціночну вартість суб`єкта оціночної вартості №11963/11 вартість будинку становить 5 032 990 грн.;
- здійснено переоформлення житлового будинку АДРЕСА_4 , шляхом укладення договору купівлі продажу від 26.12.2012 із ОСОБА_5 та ОСОБА_11 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно до вказаного договору від 26.12.12 житловий будинок було придбано за 729 540 грн., відповідно до звіту про оціночну вартість суб`єкта оціночної вартості № 11963/11 вартість будинку становить 729 540 грн.;
- здійснено переоформлення права власності на машиномісця АДРЕСА_9 (надалі нумерація змінена на АДРЕСА_10 у зв`язку із укладення договорів міни машиномісць від 26.04.2013 з №68, АДРЕСА_11 та №117 відповідно) із ОСОБА_5 на «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV). Відповідно п. 4 вказаного договору вартість гаражу №68 становить 315 080 грн, вартість гаражу 69 становить 317 820 грн.
Таким чином, про факт фіктивності переоформлення права власності вказаних об`єктів із родини ОСОБА_5 та оформлення права власності на новопридбані об`єкти за «Stichting Administratiekantoor LVV» (Фонд адміністративне бюро LVV) вказує і те, що вказана нідерландська компанія укладала правочини із набуття власності на об`єкти, які раніше виключно належали ОСОБА_5 і членам його родини, або ж щодо об`єктів, які безпосередньо межують із такими.
Крім того, про тісні зв`язки ОСОБА_5 із ОСОБА_6 , який у свою чергу виступив беніфіціаром «Stichting Administratiekantoor LVV» та «NYGELT BROS HOLDING LTD», вказує і факт відображення доходів від фіктивного ТОВ «РА «Жорсонк» виключно родинам вказаних двох осіб.
Також, про стійкість зв`язків ОСОБА_6 та ОСОБА_5 вказує і факт перебування ОСОБА_6 на посаді з 19.03.2012 радника Міністра МВС України ОСОБА_5 .
Поміж тим, вищевказані зв`язки знайшли своє відображення у матеріалах Державної служби фінансового моніторингу України стосовно фінансових операцій, проведених ОСОБА_5 , ОСОБА_11 , ОСОБА_28 та ОСОБА_18 , згідно яких наявні підстави вважати, що такі операції пов`язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом.
Радою Європейського Союзу від 05.03.2014 затверджено постанову №208/2014 щодо обмежувальних заходів стосовно певних осіб, суб`єктів та органів, у зв`язку з ситуацією в Україні.
Згідно ст. 2 Постанови, всі грошові кошти та економічні ресурси, що належать або знаходяться під контролем фізичних або юридичних осіб, які входять до списку осіб, зазначеного у додатку до Постанови повинні бути заморожені.
Серед інших, до списку осіб щодо яких застосовано обмежувальні заходи, входить колишній Міністр внутрішніх справ України ОСОБА_5 .
За інформацією Посольства Королівства Нідерландів в Україні, виявлено 3 суб`єкти, які підпадають під санкції Європейського Союзу щодо обмежувальних заходів стосовно певних осіб, суб`єктів та органів, у зв`язку з ситуацією в Україні, у тому числі і компанія Stichting Administratiekantoor LVV.
На підставі викладеного, орган досудового розслідування 04.02.19 звернувся до Печерського районного суду м. Києва із клопотанням про арешт майна, яке було придбано компанією «Stichting Administratiekantoor LVV» як у родини ОСОБА_5 так і у інших осіб в інтересах останнього.
Відповідно до ухвали слідчого судді Печерського районного суду від 07.02.19 ( справа №757/5365/19-к) клопотання органу досудового розслідування задоволено та на майно компанії «Stichting Administratiekantoor LVV» накладено арешт.
Постановою слідчого першого відділу Управління з розслідування злочинів, вчинених у зв`язку із масовими протестами у 2013-2014 роках Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 від 16.09.20 вищевказане майно, на яке накладено арешт, визнано речовими доказами у кримінальному провадженні №42014000000001262.
Водночас, орган досудового розслідування 08.02.21 звернувся до Печерського районного суду м. Києва із клопотанням про арешт майна із забороною розпорядження, яке було придбано компанією «Stichting Administratiekantoor LVV» як у родини ОСОБА_5 так і у інших осіб в інтересах останнього.
Відповідно до ухвали слідчого судді Печерського районного суду від 09.02.21 ( справа №757/6595/21-к) клопотання органу досудового розслідування задоволено та на майно компанії «Stichting Administratiekantoor LVV» накладено арешт із забороною розпорядження.
Згідно з положенням ч. 6 ст. 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості.
Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.
Згідно з частиною першою статті 19 зазначеного Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року. Активи, визначені абзацом першим цієї статті, приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про державний бюджет України на 2021 рік» станом на 1 січня 2021 року встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб - 2189 грн.
Вартість речових доказів (нерухомого, рухомого майна, цінностей), на які накладено арешт у вказаному кримінальному провадженні, значно перевищує 200 розмірів встановленого прожиткового мінімуму на 1 січня 2021 року. Відповідно зазначене арештоване майно підлягають передачі в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Зважаючи на викладене, з метою збереження економічної вартості арештованого майна, та враховуючи при цьому об`єктивну необхідність виключити прямий або опосередкований вплив та посягання осіб на арештоване майно, запобігти можливості знищення, відчуження майна, виключення ймовірності користування майном, та разом з тим, зможе запобігти порушенню прав осіб у вигляді втрати вартості майна за час його перебування під арештом з метою досягнення завдань кримінального провадження необхідно активи, на які у кримінальному провадженні накладено арешт, та визнані речовими доказами, перелік яких зазначено у поданому клопотанні передати в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів у порядку та на умовах, визначених Законом України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів".
Слідчий та прокурор до судового засідання не з`явилися. Прокурор надав заяву про розгляд клопотання у його відсутність, доводи клопотання підтримав в повному обсязі.
Слідчий суддя розглянув клопотання у відсутність власника майна відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання, виходячи з такого.
Управлінням з розслідування злочинів, вчинених у зв`язку із масовими протестами у 20132014 роках, Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42014000000001262 від 13.11.2014 за фактами злочинної діяльності ексміністра внутрішніх справ України ОСОБА_5 та його найближчого оточення за ознаками злочинів, передбачених частиною третьою статті 209, частиною третьою статті 212, частиною четвертою статті 358, частиною другою статті 28 частиною третьою статті 212, частиною п`ятою статті 27 частиною п`ятою статті 368 КК України.
Постановою слідчого першого відділу Управління з розслідування злочинів, вчинених у зв`язку із масовими протестами у 2013-2014 роках Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 від 16.09.20 вказане вище майно, на яке накладено арешт, визнано речовими доказами у кримінальному провадженні №42014000000001262.
Частиною 8 статті 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що у разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора, а також судового рішення, що набрало законної сили, яким скасовано арешт прийнятих в управління активів, Національне агентство у триденний строк повертає їх законному власнику.
Проте, як вбачається з матеріалів справи ухвалою слідчого судді Печерського районного суду від 09.02.21 ( справа №757/6595/21-к) клопотання органу досудового розслідування задоволено та на майно компанії «Stichting Administratiekantoor LVV» накладено арешт із забороною розпорядження.
Вказаний арешт накладено слідчим суддею з метою забезпечення збереження речових доказів.
Статтею 2 КПК України передбачено, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України захід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна (ч. 2 ст. 131 КПК України).
Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.
У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.
Відповідно до п. 4 частини першої статті 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.
Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх вартості.
Відповідно до частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора
Згідно з частиною другою статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.
Частиною першою статтею 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Вимогами частини другої статті 21 Закону передбачено, що активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Зважаючи на викладене, з метою збереження та збільшення економічної вартості майна, враховуючи, того, що майно є результатом незаконної діяльності, слідчий суддя дійшов висновку про передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) майна вказаного вище, на яке на яке на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва від 09.02.2021 накладено арешт із забороною розпорядження, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження та збереження їх економічної вартості.
Керуючись ст. 100 КПК України, ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого першого відділу Управління з розслідування злочинів, вчинених у зв`язку із масовими протестами у 2013-2014 роках Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними задовольнити.
Передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів для здійснення заходів з управління ними у порядку та на умовах, визначених статтею 100 КПК України, статей 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», активи, на які у кримінальному провадженні накладено арешт, та визнані речовими доказами, а саме:
- квартира АДРЕСА_1 ,
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0006;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0048;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0009;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:006:0009;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0007;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0487;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0534;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0535;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0536;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0537;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0544;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0545;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1421580800:02:000:0546;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0030;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0031;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0058;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0060;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186800:03:007:0083;
- земельна ділянка за кадастровим номером №3223186801:13:013:0015;
- земельна ділянка за кадастровим номером №1410137400:00:034:0046;
- житловий будинок АДРЕСА_2 ;
- житловий будинок АДРЕСА_3 ;
- житловий будинок АДРЕСА_4 ;
- гараж, машиномісце в підземному паркінгу за адресою: АДРЕСА_5 ;
- гараж, машиномісце в підземному паркінгу за адресою: АДРЕСА_6 ,
з метою забезпечення збереження речових доказів арештованого майна компанії «Stichting Administratiekantoor LVV» (номер торгової палати 850951720 адреса: Нідерлани, м.Амстелвейн, Доктор Віллем Дрезвег 2, Нідерланди) у кримінальному провадженні №42014000000001262 та збереження їхньої економічної вартості
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2021 |
Оприлюднено | 29.05.2024 |
Номер документу | 95147807 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Батрин О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні