Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 лютого 2021 р. Справа№200/864/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Ушенка С.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Слов`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (ЄДРПОУ 37803258; 84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, пл. Соборна, буд. 3) про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Слов`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про скасування рішення від 18.12.2020 № 134 про відмову у перерахунку пенсії за віком на пільгових умовах та зобов`язання повторно розглянути заяву від 18.12.2020 № 10679 про перерахунок пенсії за віком на пільгових умовах із врахуванням довідок про підтвердження наявного пільгового стажу для призначення пенсії від 19.10.2016 №№ 4218, 4219, 4220 та зарахуванням до пільгового стажу періоду роботи з 03.02.1992 по 21.06.1995.
В обґрунтування позову посилається на те, що 10.03.2020 Слов`янським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області йому призначено пенсію за віком на пільгових умовах за Списком № 1. 18.12.2020 він звернувся до відповідача із заявою № 10679 про перерахунок пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування .
Рішенням відповідача № 134 від 18.12.2020 йому відмовлено в перерахунку пенсії у зв`язку з тим, що довідки щодо спірних періодів видано підприємством, яке знаходяться на тимчасово непідконтрольній території України.
Вважає рішення відповідача неправомірним і таким, що підлягає скасуванню.
В матеріалах справи наявний відзив відповідача на позовну заяву, вмотивований тим, що позивач 18.12.2020 звернувся із заявою про перерахунок пенсії. До заяви було долучено довідки про підтвердження наявного пільгового стажу, які видані підприємствами, що знаходяться на тимчасово непідконтрольній території України, що, на думку відповідача, є підставою для визнання їх недостовірними.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 27.01.2020 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Розгляд справи проведено за правилами ст. 263 КАС України без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , про що свідчить наявна в матеріалах справи копія паспорту громадянина України серії НОМЕР_2 .
Відповідно до довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 10.09.2020 № 1429-5000306216 позивач зареєстрований як внутрішньо переміщена особа за адресою: АДРЕСА_2 .
Відповідач в даних правовідносинах є суб`єктом владних повноважень у відповідності до приписів п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України.
18 грудня 2020 року ОСОБА_1 звернувся до Слов`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області із заявою №10679 про перерахунок пенсії. До заяви були додані наступні документи: довідки від 19 жовтня 2016 року №№ 4218, 4219, 4220 про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній за період з 3 лютого 1992 року по 21 червня 1995 року, видані Відокремленим підрозділом Шахтоуправління Ровеньківське ТОВ ДТЕК Ровенькиантрацит .
За результатом розгляду вказаної заяви Слов`янським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області прийнято рішення № 134 від 18.12.2020, яким позивачеві відмовлено у перерахунку пенсії.
Розпорядженням Слов`янського об`єднаного УПФУ Донецької області позивачу призначено пенсію за віком на пільгових умовах з 10.03.2020 відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування № 1058 від 09.07.2003, пільговий стаж за Списком № 1 склав 11 років 8 місяців 1 день.
До пільгового стажу позивача не зараховано періоди його роботи у Шахтоуправлінні ім. Ф. Е. Дзержинського ВП Ровенькиантрацит з 3 лютого 1992 року по 21 червня 1995 року у зв`язку із тим, що надані позивачем до його заяви про призначення пенсії за віком на пільгових умовах довідки про підтвердження пільгового стажу роботи видано підприємством, що перебуває на тимчасово непідконтрольній території України.
Відповідно до наявної в матеріалах справи копії трудової книжки серії НОМЕР_3 позивач у спірні періоди працював у Шахтоуправлінні ім. Ф. Е. Дзержинського ВП Ровенькиантрацит :
- з 03.02.1992 по 03.04.1992 - підземним гірничим І р. з повним робочим днем під землею (нак. № 54/к від 24.01.1992);
- з 03.04.1992 по 05.08.1992 - підземним гірничим ІІ р. з повним робочим днем під землею (нак. № 535/к від 31.03.1992);
- з 05.08.1992 по 21.06.1995 підземним гірничим очисного забою 5 р. з повним робочим днем під землею (нак. № 1627/к від 04.08.1992);
- 26.04.1995 за результатами атестації робочих місць за умовами праці підтверджено право на пенсію за Списком № 1 (нак. № 148/к від 26.04.1995).
Як вбачається з відзиву відповідача та спірного рішення, позивачеві до пільгового трудового стажу не зараховано його період роботи з 03.02.1992 по 21.06.1995 у зв`язку із тим, що пільгові довідки від 19.10.2016 № № 4218, 4219, 4220 видано підприємством, що знаходиться на тимчасово непідконтрольній території України.
Відповідно до довідки № 4219 від 19.10.2016 ВП Шахтоуправління Ровенькиантрацит ТОВ ДТЕК РОВЕНЬКИАНТРАЦИТ , яке на час розгляду справи перебуває на тимчасово непідконтрольній території України, ОСОБА_1 працював з 03.02.1992 по 09.02.1992 у ВП ш. ім. Ф. Е. Дзержинського за професією - курси УКК з професії підземного гірника очисного забою згідно тарифної ставки гірничого підземного, що передбачена підрозділом 1-1010100 а розділу 1 Списку №1, затвердженого Постановою КМ СРСР від 26.03.1991 № 10.
Відповідно до довідки № 4218 від 19.10.2016 ВП Шахтоуправління Ровенькиантрацит ТОВ ДТЕК РОВЕНЬКИАНТРАЦИТ , яке на час розгляду справи перебуває на тимчасово непідконтрольній території України, ОСОБА_1 працював у ВП ш. ім. Ф. Е. Дзержинського:
з 06.04.1992 по 24.05.1992 за професією гірничого підземного гірської ділянки №3, що передбачена підрозділом 1-1010100 а розділу 1 Списку №1, затвердженого Постановою КМ СРСР від 26.03.1991 № 10;
з 25.05.1992 по 01.07.1992 за професією - курси УКК з професії підземного гірника очисного забою згідно тарифної ставки гірничого підземного, що передбачена підрозділом 1-1010100 а розділу 1 Списку №1, затвердженого Постановою КМ СРСР від 26.03.1991 № 10;
з 02.07.1992 по 04.08.1992 за професією гірничого підземного гірської ділянки №3, що передбачена підрозділом 1-1010100 а розділу 1 Списку №1, затвердженого Постановою КМ СРСР від 26.03.1991 № 10.
Відповідно до довідки № 4220 від 19.10.2016 ВП Шахтоуправління Ровенькиантрацит ТОВ ДТЕК РОВЕНЬКИАНТРАЦИТ , яке на час розгляду справи перебуває на тимчасово непідконтрольній території України, ОСОБА_1 працював з 05.08.1992 по 21.06.1995 у ВП ш. ім. Ф. Е. Дзержинського за професією - підземного гірника очисного забою гірської ділянки №3 згідно тарифної ставки гірничого підземного, що передбачена підрозділом 1-1010100 а розділу 1 Списку №1, затвердженого Постановою КМУ від 11.03.1994 № 162.
У своєму відзиві позивач посилається на те, що надані позивачем довідки видані підприємствами, які знаходяться на тимчасово непідконтрольній території України.
Проте, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, безкоштовний запит до якого надає міністерство юстиції України, ВО Шахтоуправління Ровеньківське ТОВ ДТЕК Ровенькиантрацит , код ЄДРПОУ 38542659 зареєстровано за адресою: 93400, Луганська обл., місто Сєвєродонецьк, пр. Гвардійський, будинок 30/1.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Статтею 46 Конституції України передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій визначені Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування » № 1058-IV.
Громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленого цим Законом пенсійного віку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж, мають право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи (стаття 8 Закону № 1058).
Частиною 1 статті 44 Закону України № 1058 передбачено, що заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" затверджений Постановою правління Пенсійного фонду України 25 листопада 2005 року N 22-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за N1566/11846.
Перелік документів, що додаються до заяви про призначення, перерахунку та поновлення пенсії визначений Розділом 2 цього Порядку.
Підпунктом 2 пунктом 2.1 Порядку № 22-1 передбачено, що до заяви про призначення пенсії додаються документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 (далі - Порядок підтвердження наявного трудового стажу).
Згідно пункту 4.1 Порядку орган, що призначає пенсію, розглядає питання про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший при зверненні особи з відповідною заявою.
Не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення виплати пенсії (у тому числі документів, одержаних відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 4.2 цього розділу), орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України (пункт 4.3 Порядку).
Пунктом 4.2 цього Порядку передбачено право органу, що призначає пенсію, вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі.
Пунктом 4.7 Порядку передбачено, що право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об`єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію. Згідно ст. 62 Закону № 1788-ХІІ основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Також, у відповідності до ст. 48 Кодексу законів про працю України трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.
До трудової книжки заносяться відомості про роботу, заохочення та нагороди за успіхи в роботі на підприємстві, в установі, організації; відомості про стягнення до неї не заносяться.
Статтею 62 Закону України «Про пенсійне забезпечення» передбачено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.
В пункті 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637, також закріплено положення, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.
Пунктом 20 цього Порядку передбачено, що у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників.
Крім того, згідно з частиною 3 статті 44 Закону № 1058-ІV, органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Отже, з наведених норм чинного законодавства вбачається дуже великий обсяг прав та обов`язків у органів Пенсійного фонду при вирішенні питання про призначення пенсії та перевірки наявного стажу роботи для її призначення.
Окрім визначеного, суд звертає увагу на наступне.
Згідно з частиною 1 - 2 статті 4 Закону України від 15.04.2014 № 1207-VII Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупований території України (із змінами) (далі - Закон № 1207-VII) на тимчасово окупованій території на строк дії цього Закону поширюється особливий правовий режим перетину меж тимчасово окупованої території, вчинення правочинів, проведення виборів та референдумів, реалізації інших прав і свобод людини і громадянина. Правовий режим тимчасово окупованої території передбачає особливий порядок забезпечення прав і свобод громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території.
Частиною 1 статті 17 Закону № 1207-VII передбачено, що у разі порушення положень цього Закону державні органи України застосовують механізми, передбачені Законами України та нормами міжнародного права, з метою захисту миру, безпеки, прав, свобод і законних інтересів громадян України, які перебувають на тимчасово окупованій території, а також законних інтересів держави Україна.
Згідно зі статтею 18 Закону № 1207-VII громадянам України гарантується дотримання у повному обсязі їхніх прав і свобод, передбачених Конституцією України, у тому числі соціальних, трудових, виборчих прав та прав на освіту, після залишення ними тимчасово окупованої території.
На підставі статей 3, 8, 9 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права, утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави, а чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Стосовно окупованих територій у практиці Міжнародного суду ООН сформульовані так звані намібійські винятки , відповідно до яких документи, видані окупаційною владою, повинні визнаватися, якщо їх невизнання веде за собою серйозні порушення або обмеження прав громадян. Так, у Консультативному висновку Міжнародного суду ООН від 21 червня 1971 року Юридичні наслідки для держав щодо триваючої присутності Південної Африки у Намібії зазначено, що держави - члени ООН зобов`язані визнавати незаконність і недійсність триваючої присутності Південної Африки в Намібії, але у той час як офіційні дії, вчинені урядом Південної Африки від імені або щодо Намібії після припинення дії мандата є незаконними і недійсними, ця недійсність не може бути застосовна до таких дій як, наприклад, реєстрація народжень, смертей і шлюбів .
Європейський суд з прав людини послідовно розвиває цей принцип у своїй практиці. Так, якщо у справі Лоізіду проти Туреччини (Loizіdоu v. Turkey, 18.12.1996, §45) ЄСПЛ обмежився коротким посиланням на відповідний пункт названого висновку Міжнародного суду, то у справах Кіпр проти Туреччини (Cyprus v. Turkey, 10.05.2001) та Мозер проти Республіки Молдови та Росії (Mozer v. The Republic of Moldova and Russia, 23.02.2016) він приділив значну увагу аналізу цього висновку та подальшої міжнародної практики. При цьому ЄСПЛ констатував, що Консультативний висновок Міжнародного Суду, що розуміється в сукупності з виступами і поясненнями деяких членів суду, чітко показує, що в ситуаціях, подібних до тих, що наводяться в цій справі, зобов`язання ігнорувати, не брати до уваги дії існуючих de facto органів та інститутів [окупаційної влади] далеко від абсолютного. Для людей, що проживають на цій території, життя триває. І це життя потрібно зробити більш стерпним і захищеним фактичною владою, включаючи їх суди; і виключно в інтересах жителів цієї території дії згаданої влади, які мають відношення до сказаного вище, не можуть просто ігноруватися третіми країнами або міжнародними організаціями, особливо судами, в тому числі й цим [ЄСПЛ]. Вирішити інакше означало б зовсім позбавляти людей, що проживають на цій території, всіх їх прав щоразу, коли вони обговорюються в міжнародному контексті, що означало б позбавлення їх навіть мінімального рівня прав, які їм належать (Cyprus v. Turkey, 10.05.2001, §96). Спираючись на сформульований у цій справі підхід, ЄСПЛ у справі Мозер проти Республіки Молдови та Росії наголосив, що першочерговим завданням для прав, передбачених Конвенцією, завжди має бути їх ефективна захищеність на території всіх Договірних Сторін, навіть якщо частина цієї території знаходиться під ефективним контролем іншої Договірної Сторони [тобто є окупованою] (Mozer v. The Republic of Moldova and Russia, 23.02.2016, §142). При цьому, за логікою Міжнародного суду ООН і ЄСПЛ, визнання актів окупаційної влади в обмеженому контексті захисту прав мешканців окупованих територій ніяким чином не легітимізує таку владу.
У відповідності до частини 2 статті 3 Конституції України права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Згідно із статтею 21 Конституції України усі люди є вільними у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.
Виходячи із зазначеного принципу та гарантування Конституцією судового захисту конституційних прав і свобод, судова діяльність має бути спрямована на захист цих прав і свобод від будь-яких посягань шляхом забезпечення своєчасного та якісного розгляду конкретних справ.
Враховуючи викладене, суд вважає, що органи Пенсійного фонду України повинні використовувати всі передбачені законом повноваження за для повного та об`єктивного розгляду заяви про призначення пенсії, виходячи з тих обставин, що склалися, чого відповідачем вчинено не було.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові або службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, суд не приймає до уваги доводи відповідача стосовно того, що позивачем не надано належних документів на підтвердження його пільгового стажу роботи у Шахтоуправлінні ім. Ф. Е. Дзержинського ВП Ровенькиантрацит з 03.02.1992 по 21.06.1995, і приходить до висновку про протиправність його дій щодо незарахування зазначеного періоду роботи до пільгового стажу позивача за Списком № 1 з підстав їх необґрунтованості.
Однак, як встановлено судом і підтверджується матеріалами адміністративної справи, відповідачем за результатами розгляду заяви позивача від 18.12.2020 № 10679 прийнято рішення про відмову у перерахунку позивачеві пенсії за віком на пільгових умовах від 18.12.2020 №134, яким спірні періоди роботи відповідача не зараховано до його пільгового стажу за Списком № 1. Зазначене рішення не має посилань на норми діючого законодавства, які стали підставою для не зарахування певних періодів роботи до пільгового стажу позивача за Списком № 1, у зв`язку з чим воно є необґрунтованим і протиправним.
Отже, саме це рішення як індивідуальний акт суб`єкта владних повноважень безпосередньо впливає на права та інтереси останнього у спірних правовідносинах.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, а також те, що рішення відповідача щодо спірних правовідносин є індивідуальним актом, суд вважає за необхідне з метою ефективного захисту порушених прав та інтересів позивача визнати протиправним та скасувати рішення Слов`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 18.12.2020 № 134 про відмову у перерахунку ОСОБА_1 пенсії за віком на пільгових умовах.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання відповідача зарахувати спірні періоди до трудового стажу позивача, суд зазначає наступне.
Статтею 58 Закону № 1058 визначено, що Пенсійний фонд є органом, який призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати. Тобто, Пенсійний фонд має виключну компетенцію в питаннях призначення пенсії.
Суд не може підміняти пенсійний орган, уповноважений на виконання функцій з розрахунку та призначення пенсій громадянам, та на свій розсуд розраховувати пільговий та страховий стаж позивача.
З урахуванням дискреційних повноважень пенсійного органу на прийняття рішення про призначення пенсії (переведення з одного виду пенсії на інший) та визначення підстав, за яких призначається пенсія або приймається рішення про відмову в її призначенні, суд дійшов висновку про зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву позивача від 18.12.2020 № 10679 про призначення пенсії за віком на пільгових умовах з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.
При цьому, суд зауважує, що при повторному розгляді вказаної заяви позивача, відповідачу необхідно прийняти відповідне рішення і зарахувати до пільгового страхового стажу позивача за Списком № 1 період його роботи з 03.02.1992 по 21.06.1995 у Шахтоуправлінні ім. Ф. Е. Дзержинського ВП Ровенькиантрацит .
Таким чином, позов ОСОБА_1 до Слов`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії підлягає задоволенню у повному обсязі.
Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Частиною 8 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у випадку якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
Як вбачається з матеріалів справи за подання адміністративного позову позивачем сплачено судовий збір за квитанцією № 0.0.1983447398.1 від 23.12.2019 у сумі 908,00 грн.
Враховуючи наведене вище, судовий збір у сумі 908,00 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 9, 77, 133, 139, 242, 244-250, 255, 262, 295, 297, 371, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Слов`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (ЄДРПОУ 37803258; 84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, пл. Соборна, буд. 3) про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Слов`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (ЄДРПОУ 37803258; 84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, пл. Соборна, буд. 3) № 134 від 18.12.2020, яким ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) відмовлено у перерахунку пенсії за віком на пільгових умовах.
Зобов`язати Слов`янське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області (ЄДРПОУ 37803258; 84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, пл. Соборна, буд. 3) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) від 18.12.2020 № 10679 про перерахунок пенсії за віком на пільгових умовах і зарахувати до пільгового страхового стажу позивача за Списком № 1 період його роботи з 03.02.1992 по 21.06.1995 у Шахтоуправлінні ім. Ф.Е. Дзержинського ВП Ровенькиантрацит .
Стягнути зі Слов`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (ЄДРПОУ 37803258; 84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, пл. Соборна, буд. 3) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 )судовий збір у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) гривень 00 копійок.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 26 лютого 2021 року.
Суддя С.В. Ушенко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2021 |
Оприлюднено | 01.03.2021 |
Номер документу | 95171019 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Ушенко С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні