Рішення
від 25.02.2021 по справі 640/17580/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 лютого 2021 року м. Київ № 640/17580/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Донця В.А. розглянув у спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Айкаріплюс" до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Айкаріплюс" звернулось до суду з позовом про:

- визнання протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у м. Києві від 30.04.2020 №185280 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку;

- зобов`язання ГУ ДПС у м. Києві виключити ТОВ "Айкаріплюс" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості;

- визнання протиправними та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 03.07.2020 №1695363/43156624, №1695405/43156624, №1695411/43156624, №1695412/43156624, №1695410/43156624, №1695415/43156624, №1695414/43156624, №1695413/43156624, №1695417/43156624, №1695407/43156624, №1695419/43156624, №1695408/43156624, №1695409/43156624, №1695421/43156624, №1695420/43156624, №1695422/43156624, №1695406/43156624, №1695416/43156624, №1695418/43156624, №1695423/43156624, №1695458/43156624, №1695459/43156624, №1695424/43156624, №1695428/43156624, №1695425/43156624, №1695445/43156624, №1695447/43156624, №1695460/43156624, №1695436/43156624, №1695453/43156624, №1695430/43156624. №1695454/43156624, №1695438/43156624, №1695451/43156624, №1695427/43156624, №1695437/43156624, №1695440/43156624, №1695432/43156624, №1695434/43156624, №1695452/43156624, №1695450/43156624, №1695439/43156624, №1695426/43156624, №1695457/43156624, №1695429/43156624, №1695446/43156624, №1695461/43156624, №1695435/43156624, №1695455/43156624, №1695441/43156624, №1695431/43156624, №1695464/43156624, №1695467/43156624, №1695433/43156624, №1695442/43156624. №1695443/43156624, №1695463/43156624, №1695465/43156624, №1695449/43156624, №1695469/43156624, №1695444/43156624, №1695448/43156624, №1695470/43156624, №1695468/43156624, №1695466/43156624, №1695473/43156624, №1695456/43156624, №1695462/43156624, №1695471/43156624, №1695472/43156624;

- зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 02.06.2020; податкову накладну №2 від 02.06.2020; податкову накладну №3 від 02.06.2020; податкову накладну №4 від 02.06.2020; податкову накладну №5 від 02.06.2020; податкову накладну №6 від 02.06.2020; податкову накладну №7 від 02.06.202; податкову накладну №8 від 03.06.2020; податкову накладну №9 від 03.06.2020; податкову накладну №10 від 03.06.2020; податкову накладну №11 від 03.06.2020; податкову накладну №12 від 03.06.2020; податкову накладну №13 від 03.06.2020; податкову накладну №14 від 03.06.2020; податкову накладну №15 від 03.06.2020; податкову накладну №16 від 04.06.2020; податкову накладну №17 від 04.06.2020; податкову накладну №18 від 04.06.2020; податкову накладну №19 від 04.06.2020; податкову накладну №20 від 04.06.2020; податкову накладну №21 від 04.06.2020; податкову накладну №22 від 04.06.2020; податкову накладну №23 від 05.06.2020; податкову накладну №24 від 05.06.2020; податкову накладну №25 від 05.06.2020; податкову накладну №26 від 05.06.2020; податкову накладну №27 від 05.06.2020; податкову накладну №28 від 05.06.2020; податкову накладну №29 від 09.06.2020; податкову накладну №30 від 09.06.2020; податкову накладну №31 від 09.06.2020; податкову накладну №32 від 09.06.2020; податкову накладну №33 від 09.06.2020; податкову накладну №34 від 09.06.2020; податкову накладну №35 від 09.06.2020; податкову накладну №36 від 09.06.2020; податкову накладну №37 від 10.06.2020; податкову накладну №38 від 10.06.2020; податкову накладну №39 від 10.06.2020; податкову накладну №40 від 10.06.2020; податкову накладну №41 від 10.06.2020; податкову накладну №42 від 10.06.2020; податкову накладну №43 від 11.06.2020; податкову накладну №44 від 11.06.2020; податкову накладну №45 від 11.06.2020; податкову накладну №46 від 11.06.2020; податкову накладну №47 від 12.06.2020; податкову накладну №48 від 12.06.2020; податкову накладну №49 від 12.06.2020; податкову накладну №50 від 12.06.2020; податкову накладну №51 від 12.06.2020; податкову накладну №52 від 12.06.2020; податкову накладну №53 від 15.06.2020; податкову накладну №54 від 15.06.2020; податкову накладну №55 від 15.06.2020; податкову накладну №56 від 15.06.2020; податкову накладну №57 від 15.06.2020; податкову накладну №58 від 15.06.2020; податкову накладну №59 від 16.06.2020; податкову накладну №60 від 16.06.2020; податкову накладну №61 від 16.06.2020; податкову накладну №62 від 17.06.2020; податкову накладну №63 від 17.06.2020; податкову накладну №64 від 17.06.2020; податкову накладну №65 від 17.06.2020; податкову накладну №66 від 18.06.2020; податкову накладну №67 від 18.06.2020; податкову накладну №68 від 18.06.2020; податкову накладну №69 від 18.06.2020; податкову накладну №70 від 18.06.2020 - ТОВ "Айкаріплюс" датами їх фактичного надходження.

Ухвалою суду від 02.10.2020 - відкрито провадження в адміністративній справі, постановлено здійснювати розгляд справи в спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін, встановлено строки для подання заяв по суті.

Позовні вимоги обґрунтовані відсутністю законних та достатніх підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та прийняття оскаржуваних рішень оскільки комісією не враховані надані позивачем пояснення та первинні документи.

Також позивач зазначив, що рішення ГУ ДПС у м. Києві від 30.04.2020 №185280 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку ставить позивача у стан правової невизначеності, оскільки контролюючим органом не повідомлено, які документи необхідно подати платнику податків для виключення з переліку ризикових.

Представником Головного управління ДПС у м. Києві подано відзив, відповідно до якого представник просить відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Представником Головного управління ДПС у м. Києві у відзиві заявлено клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомлення сторін, водночас оскільки відповідачем подано відзив з пропуском строків, встановлених ухвалою суду від 02.10.2020, відзив не містить жодних обґрунтувань для розгляду справи за участі сторін, підстави для задоволення позову відсутні.

Відповідач - Державна податкова служба України правом на подання відзиву не скористався

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 30.04.2020 №185280, оскільки в ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію: товар "Прокат арматурний" (код УКТЗЕД 7214) не відслідковується по ланцюгу придбання; відсутні орендовані або власні офісні, складські об`єкти оподаткування у відповідності до 20-ОПП, відсутні трудові ресурси, відсутнє придбання інших супутніх робіт товарів та послуг необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства, відсутнє придбання послуг з перевезення або власний транспорт.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем сформовано податкові накладні від: від 02.06.2020 №1 на загальну суму 1.493.056,50 грн., №2 на загальну суму 1.493.056,50 грн., №3 на загальну суму 1.493.056,50 грн., №4 на загальну суму 1.493.056,50 грн., №5 на загальну суму 1.493.056,50 грн., №6 на загальну суму 1.493.056,50 грн., №7 на загальну суму 1.493.056,50 грн., від 03.06.2020 №8 на загальну суму 1.493.056,50 грн., №9 на загальну суму 1.493.056,50 грн., №10 на загальну суму 1.493.056,50 грн., №11 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №12 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №13 на загальну суму 1.499.947,54 грн.,№14 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №15 на загальну суму 1.499.947,54 грн., від 04.06.2020 №16 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №17 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №18 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №19 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №20 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №21 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №22 на загальну суму 1.499.947,54 грн., від 05.06.2020 №23 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №24 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №25 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №26 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №27 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №28 на загальну суму 1.499.947,54 грн., від 09.06.2020 №29 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №30 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №31 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №32 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №33 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №34 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №35 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №36 на загальну суму 1.499.947,54 грн., від 10.06.2020 №37 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №38 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №39 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №40 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №41 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №42 на загальну суму 1.499.947,54 грн., від 11.06.2020 №43 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №44 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №45 на загальну суму 1.499.947,54 грн., №46 на загальну суму 99.919,93 грн., від 12.06.2020 №47 на загальну суму 1.499.025,00 грн., №48 на загальну суму 1.499.025,00 грн., №49 на загальну суму 1.499.025,00 грн., №50 на загальну суму 1.499.025,00 грн., №41 на загальну суму 1.499.025,00 грн., №52 на загальну суму 1.499.025,00 грн., від 15.06.2020 №53 на загальну суму 1.328.250,00 грн., №54 на загальну суму 1.328.250,00 грн., №55 на загальну суму 1.328.250,00 грн., №56 на загальну суму 1.244.190,76 грн., №57 на загальну суму 1.138.500,00 грн., №58 на загальну суму 1.138.500,00 грн., від 16.06.2020 №59 на загальну суму 1.328.250,00 грн., №60 на загальну суму 1.328.250,00 грн., №61 на загальну суму 1.328.250,00 грн., від 17.06.2020 №62 на загальну суму 1.499.025,00 грн., №63 на загальну суму 1.499.025,00 грн., №64 на загальну суму 1.138.500,00 грн., №65 на загальну суму 1.225.026,00 грн., від 18.06.2020 №66 на загальну суму 1.499.025,00 грн., №67 на загальну суму 1.499.025,00 грн., №68 на загальну суму 1.499.025,00 грн., №69 на загальну суму 1.328.250,00 грн., №70 на загальну суму 1.328.250,00 грн. та подано їх для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Квитанціями ГУ ДПС у м. Києві від 25.06.2020 №9146268125, №9146279450, №9146283745, №9146243570, 9146272348, 9146272381, №9146253766, №9146276659, №9146282192, №9146281688, №9146263605, №9146279419, №9146266776, №9146279489, №9146281941, №9146248899, №9146280780, №9146273926, №9146254314, №9146253219, №9146404078, №9146395399, №9146466493, №9146393791, №9146390174, №9146401798, №9146462398, №9146391908, №9146402150, №9146466533, №9146395712, №9146451376, №9146404055, №9146391865, №9146470165, №9146453354, №9146395378, №9146393054, №9146400170, №9146461793, №9146463849, №9146462373, №9146393027, №9146393813, №9146395364, №9146467080, №9146453970, №9146394166, №9146470206, №9146468748, №9146466062, №9146460096, №9146468829, №9146394078, №9146393077, №9146391791, №9146462055, №9146401833, №9146468802, №9146460189, №9146393073, №9146406346, №9146465775, №9146461942, №9146450525, №9146394195, №9146474041, №9146456481, №9146462250, №9146406379 реєстрацію податкових накладних від 02.06.2020 №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, від 03.06.2020 №8, №9, №10, №11, №12, №13, №14, №15, від 04.06.2020 №16, №17, №18, №19, №20, №21, №22, від 05.06.2020 №23, №24, №25, №26, №27, №28, від 09.06.2020 №29, №30, №31, №32, №33, №34, №35, №36, від 10.06.2020 №37, №38, №39, №40, №41, №42, від 11.06.2020 №43, №44, №45, №46, від 12.06.2020 №47, №48, №49, №50, №51, №52, від 15.06.2020 №53, №54, №55, №56, №57, №58, від 16.06.2020 №59, №60, №61, від 17.06.2020 №62, №63, №64, №65, від 18.06.2020 №66, №67, №68, №69, 70 зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. Підставами зупинення реєстрації зазначених податкових накладних визначено те, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Крім того, в зазначених квитанціях платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як зазначено в позовній заяві, з метою розблокування податкових накладних позивач надіслав повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 26.06.2020 №1, №2, №3, №4, №5, №6, №8, №9, №10, №12, №13, №14, №15, №16, №17, №18, №19, №20, №21, №22, №23, №24, №25, №26, №27, №28, №29, №30 від 30.06.2020 №7, №11, №31, №32, №33, №34, №35, №36, №37, №38, №39, №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46, №47, №48, №49, №50, №51, №52, №53, №54, №55, №56, №57, №58, №59, №60, №61, №62, №63, №64, №65, №66, №67, №68, №69, №70 з додатками.

Комісія ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла рішення 03.07.2020 №1695363/43156624, №1695405/43156624, №1695411/43156624, №1695412/43156624, №1695410/43156624, №1695415/43156624, №1695414/43156624, №1695413/43156624, №1695417/43156624, №1695407/43156624, №1695419/43156624, №1695408/43156624, №1695409/43156624, №1695421/43156624, №1695420/43156624, №1695422/43156624, №1695406/43156624, №1695416/43156624, №1695418/43156624, №1695423/43156624, №1695458/43156624, №1695459/43156624, №1695424/43156624, №1695428/43156624, №1695425/43156624, №1695445/43156624, №1695447/43156624, №1695460/43156624, №1695436/43156624, №1695453/43156624, №1695430/43156624. №1695454/43156624, №1695438/43156624, №1695451/43156624, №1695427/43156624, №1695437/43156624, №1695440/43156624, №1695432/43156624, №1695434/43156624, №1695452/43156624, №1695450/43156624, №1695439/43156624, №1695426/43156624, №1695457/43156624, №1695429/43156624, №1695446/43156624, №1695461/43156624, №1695435/43156624, №1695455/43156624, №1695441/43156624, №1695431/43156624, №1695464/43156624, №1695467/43156624, №1695433/43156624, №1695442/43156624. №1695443/43156624, №1695463/43156624, №1695465/43156624, №1695449/43156624, №1695469/43156624, №1695444/43156624, №1695448/43156624, №1695470/43156624, №1695468/43156624, №1695466/43156624, №1695473/43156624, №1695456/43156624, №1695462/43156624, №1695471/43156624, №1695472/43156624 про відмову у реєстрації податкових накладних від 02.06.2020 №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, від 03.06.2020 №8, №9, №10, №11, №12, №13, №14, №15, від 04.06.2020 №16, №17, №18, №19, №20, №21, №22, від 05.06.2020 №23, №24, №25, №26, №27, №28, від 09.06.2020 №29, №30, №31, №32, №33, №34, №35, №36, від 10.06.2020 №37, №38, №39, №40, №41, №42, від 11.06.2020 №43, №44, №45, №46, від 12.06.2020 №47, №48, №49, №50, №51, №52, від 15.06.2020 №53, №54, №55, №56, №57, №58, від 16.06.2020 №59, №60, №61, від 17.06.2020 №62, №63, №64, №65, від 18.06.2020 №66, №67, №68, №69, 70 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав "Ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних".

Позивач, вважаючи рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві від 30.04.2020 №185280 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку та рішень про відмову у реєстрації податкових накладних протиправними, звернувся з позовом до суду.

Вирішуючи спір, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України (в редакції, чинній на час подання податкової накладної на реєстрацію та ухвалення оскаржуваного рішення, далі - ПК України).

Відповідно до підпункту 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Згідно з пунктом 74.1, пункту 74.3 статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165, зокрема, затверджено "Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

Відповідно до "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних":

платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3) (пункт 5).

у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 6);

у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7).

Додатком 1 до "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" встановлено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема, в контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 8).

Пунктом 6 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Судом установлено, що за формою та змістом оскаржуване рішення контролюючого органу від 30.04.2020 року №185280 відповідає формі рішення, викладеного в Додатку № 4 до "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". Так, у рішенні зазначено про відповідність платника податку (позивача) критеріям ризиковості платника, зокрема, пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить обов`язкове для заповнення поле "податкова інформація (заповнюється у разі відповідності пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку)", яка повинна бути розшифрована.

У рішенні від 30.04.2020 №185280 зазначено, що в ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію: товар "Прокат арматурний" (код УКТЗЕД 7214) не відслідковується по ланцюгу придбання. Відсутні орендовані або власні офісні, складські, об`єкти оподаткування відповідності до 20-ОПП. Відсутні трудові ресурси. Відсутнє придбання інших супутніх робіт товарів та послуг необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Відсутнє придбання послуг з перевезення або власний транспорт.

При цьому, будь-яких доказів на підтвердження податкової інформації, на підставі якої прийняте оскаржуване рішення про включення позивача до переліку ризикових платників податків, суду не надано, як і не надано доказів того, що відповідач вчиняв будь-які дії, спрямовані на перевірку отриманої інформації шляхом направлення відповідного запиту платнику.

Загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

В той же час, оскаржуване рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку не містить розшифровки, яка саме податкова інформація слугувала підставою для віднесення позивача до переліку ризикових платників податку.

Намір контролюючого органу запобігти наперед (на майбутнє) можливим втратам бюджету від діяння заявника у схемах незаконного формування податкового кредиту з податку на додану вартість саме по собі не є підставою для прийняття рішення про визнання платника податків ризиковим.

На думку суду, не встановлення контролюючим органом ланцюгу придбання товару "Прокат арматурний" (код УКТЗЕД 7214) не є достатньою підставою для висновку про наявність у платника податку ознак ризиковості. При цьому доказів того, що товар відсутній у контрагентів позивача на зазначено. У позовній заяві вказано, що здійснення господарської діяльності товариством, зокрема з придбання прокату арматурного не потребує значних трудових та матеріальних ресурсів у вигляді складі та інших пристосованих приміщень, позаяк позивач є посередником у придбанні таких товарів, що не передбачає зберігання товару, його перевезення, тощо.

На думку суду, рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 30.04.2020 №185280 прийняте без урахування наведених обставин, водночас ці обставини в даному випадку мали визначальне значення, тому ненадання їм оцінки, їх неврахування призвело до прийняття необґрунтованого рішення. Доходячи такого висновку, суд ураховує, що критерій ризиковості - наявність податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування не містить чітко визначених критерій інформації, на підставі якої визначається ризиковість, на відміну від інших критерій. На думку суду, застосування такого критерію ризиковості як наявність податкової інформації вимагає не лише врахування всіх обставин, які мають значення для прийняття рішення, а й дотримання права платника податків на участь в розгляді питання віднесення його до категорії ризикових. При цьому, в разі висновку комісії про ризиковість такого платника мають бути відхилені всі його доводи. В розглядуваному спорі комісією не надано оцінки доводам позивача.

За правилами підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 ПК України платник податків має право оскаржувати в порядку, встановленому цим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), у тому числі індивідуальну податкову консультацію, яка йому надана, а також узагальнюючу податкову консультацію.

Отже, в силу приписів підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17, пункту 56.1 статті 56 ПК України платник податків має право оскаржити до адміністративного суду будь-яке рішення, прийняте контролюючим органом, у тому числі рішення відповідної комісії головного управління ДПС в області, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС щодо встановлення ризиковості платника податків, позаяк жодним нормативно-правовим актом юрисдикція адміністративного суду на розгляд спорів між платниками та контролюючими органами щодо оскарження такого роду рішень не виключається.

Враховуючи, що положеннями пункту 6 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" передбачено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у разі відповідності платника податків хоча б одному критерію ризиковості платника податку, суд вважає, що встановлення Комісією Головного управління ДПС у м. Києві відповідності позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку створює перешкоди у здійсненні позивачем його господарської діяльності.

Включення позивача до переліку ризикових платників податку на додану вартість тягне за собою правові наслідки у вигляді зупинення реєстрації усіх без виключень податкових накладних/розрахунків коригувань, поданих платником. При цьому, такі наслідки носять для позивача виключно негативний характер з огляду на те, що строк реєстрації кожної податкової накладної значно збільшується, а на позивача покладається додатковий обов`язок щодо надання пояснень та документів, при цьому, остаточне рішення про реєстрацію податкової накладної чи про відмову в реєстрації буде прийнято лише після надання таких пояснень та документів. Негативні наслідки від необґрунтованого прийняття зазначеного рішення полягають також у тому, що контрагенти позивача не мають можливості сформувати податковий кредит за податковою накладною, реєстрація якої зупинена, що у подальшому несе ризики припинення господарських відносин між позивачем та його контрагентами.

Крім того, суд звертає увагу, що внаслідок прийняття рішення (про включення платника до переліку ризикових платників податків) позивач потрапляє у стан правової невизначеності, позаяк контролюючий орган не повідомив, які саме документи необхідно подати для виключення платника податків з переліку ризикових.

Оскільки суд дійшов висновку про протиправність рішення від 30.04.2020 №185280, відповідно наявні підстави для зобов`язання Головного управління ДПС у м. Києві виключити ТОВ "Айкаріплюс" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, що на думку суду, буде належним способом захисту прав позивача.

Позивачем заявлено вимоги про визнання протиправними та скасування рішень комісії від 03.07.2020.

Відповідно до пункту 12 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних",

затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин):

після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами: відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 12);

за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (квитанція) (пункт 13).

Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: порядковий номер та дату складення податкової накладної; конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Положеннями пункту 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

При цьому, зазначені норми податкового законодавства кореспондуються і з постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, якою затвердженні порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктом 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 7, 8 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає "Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520.

Згідно з вказаним Порядком:

у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4).

перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (пункт 5).

комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства (пункт 11).

рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення. Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані (пункт 12).

Як установлено судом з метою реєстрації податкових накладних позивач надіслав повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 26.06.2020 №1, №2, №3, №4, №5, №6, №8, №9, №10, №12, №13, №14, №15, №16, №17, №18, №19, №20, №21, №22, №23, №24, №25, №26, №27, №28, №28, №30 від 30.06.2020 №7, №11, №31, №32, №33, №34, №35, №36, №37, №38, №39, №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46, №47, №48, №49, №50, №51, №52, №53, №54, №55, №56, №57, №58, №59, №60, №61, №62, №63, №64, №65, №66, №67, №68, №69, №70 з додатками в кількості 13 одиниць до кожного з пояснень.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних, складені відповідно до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань, водночас оскаржувані рішення не містять інформації яких саме документів не надано позивачем.

Як убачається зі змісту оскаржуваних рішень від 03.07.2020 платником податків не надано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, спростовується первинними документами поданими до позовної заяви та надавались разом з пояснення.

Як убачається зі змісту позовної заяви позивачем для реєстрації податкових накладних надіслано до комісії повідомлення з поясненнями первинні документи, зокрема, договори, платіжні доручення, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні. Платником податків зазначалось про особливості поставки товарів, які ним придбавались, відповідно до договорів, зокрема, постачання товарів здійснювалось контрагентами позивача з використанням їх складів.

У відзиві відсутнє обґрунтування чому не були враховані подані позивачем первинні документи, яких саме документів не вистачало для реєстрації податкових накладних або які документи були складені з дефектами та не могли бути враховані контролюючим органом. Відсутність в оскаржуваних рішень підстав їх прийняття є підставою для висновку про їх необґрунтованість (наприклад, постанови Верховним Судом від 23.10.2018 справа №822/1817/18, від 21.05.2019 справа №0940/1240/18, від 02.07.2019 справа №140/2160/18).

Не зазначення контролюючим органом конкретних документів, які мають бути подані платником податків з метою підтвердження достатності підстав для реєстрації податкової накладної унеможливлює реалізацію платником податків права надати обґрунтовані пояснення та необхідні первинні документи.

З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу щодо надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості (наприклад, постанова Верховного Судому від 16.04.2019 справа №826/10649/17, від 28.10.2019 справа №640/983/19). При цьому суду ураховує, що позивачем на підтвердження підстав реєстрації податкових накладних надано до контролюючого органу і до суду договори, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення.

Під час розгляду справи Головне управління ДПС у м. Києві, як суб`єкт владних повноважень, не надало суду доказів, які спростовували б твердження позивача, не наведено мотивів прийняття рішень 03.07.2020, не зазначено, яких первинних документів не достатньо або які документи складені з порушеннями та не можуть бути взяті до уваги.

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентом в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відтак, підлягає задоволенню вимоги про визнання протиправним та скасування рішень Головного управління ДПС у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 03.07.2020 №1695363/43156624, №1695405/43156624, №1695411/43156624, №1695412/43156624, №1695410/43156624, №1695415/43156624, №1695414/43156624, №1695413/43156624, №1695417/43156624, №1695407/43156624, №1695419/43156624, №1695408/43156624, №1695409/43156624, №1695421/43156624, №1695420/43156624, №1695422/43156624, №1695406/43156624, №1695416/43156624, №1695418/43156624, №1695423/43156624, №1695458/43156624, №1695459/43156624, №1695424/43156624, №1695428/43156624, №1695425/43156624, №1695445/43156624, №1695447/43156624, №1695460/43156624, №1695436/43156624, №1695453/43156624, №1695430/43156624. №1695454/43156624, №1695438/43156624, №1695451/43156624, №1695427/43156624, №1695437/43156624, №1695440/43156624, №1695432/43156624, №1695434/43156624, №1695452/43156624, №1695450/43156624, №1695439/43156624, №1695426/43156624, №1695457/43156624, №1695429/43156624, №1695446/43156624, №1695461/43156624, №1695435/43156624, №1695455/43156624, №1695441/43156624, №1695431/43156624, №1695464/43156624, №1695467/43156624, №1695433/43156624, №1695442/43156624. №1695443/43156624, №1695463/43156624, №1695465/43156624, №1695449/43156624, №1695469/43156624, №1695444/43156624, №1695448/43156624, №1695470/43156624, №1695468/43156624, №1695466/43156624, №1695473/43156624, №1695456/43156624, №1695462/43156624, №1695471/43156624, №1695472/43156624.

Позивачем заявлено вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 02.06.2020 №1, від 02.06.2020 №2, від 02.06.2020 №3, від 02.06.2020 №4, від 02.06.2020 №5, від 02.06.2020 №6, від 02.06.202 №7, від 03.06.2020 №8, від 03.06.2020 №9, від 03.06.2020 №10, від 03.06.2020 №11, від 03.06.2020 №12, від 03.06.2020 №13, від 03.06.2020 №14, від 03.06.2020 №15, від 04.06.2020 №16, від 04.06.2020 №17, від 04.06.2020 №18, від 04.06.2020 №19, від 04.06.2020 №20, від 04.06.2020 №21, від 04.06.2020 №22, від 05.06.2020 №23; від 05.06.2020 №24, від 05.06.2020 №25, від 05.06.2020 №26, від 05.06.2020 №27, від 05.06.2020 №28 від 09.06.2020 №29, від 09.06.2020 №30, від 09.06.2020 №31, від 09.06.2020 №32, від 09.06.2020 №33, від 09.06.2020 №34, від 09.06.2020 №35, від 09.06.2020 №36, від 10.06.2020 №37, від 10.06.2020 №38, від 10.06.2020 №39 від 10.06.2020 №40, від 10.06.2020 №41, від 10.06.2020 №42, від 11.06.2020 №43, від 11.06.2020 №44, від 11.06.2020 №45, від 11.06.2020 №46, від 12.06.2020 №47, від 12.06.2020 №48, від 12.06.2020 №49, від 12.06.2020 №50, від 12.06.2020 №51, від 12.06.2020 №52, від 15.06.2020 №53, від 15.06.2020 №54, від 15.06.2020 №55, від 15.06.2020 №56, від 15.06.2020 №57, від 15.06.2020 №58, від 16.06.2020 №59, від 16.06.2020 №60, від 16.06.2020 №61, від 17.06.2020 №62, від 17.06.2020 №63, від 17.06.2020 №64, від 17.06.2020 №65, від 18.06.2020 №66, від 18.06.2020 №67, від 18.06.2020 №68, від 18.06.2020 №69, від 18.06.2020 №70,

Відповідно до пунктів 19, 20 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З огляду на наведене правове регулювання, враховуючи визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних 03.07.2020, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 02.06.2020 №1, від 02.06.2020 №2, від 02.06.2020 №3, від 02.06.2020 №4, від 02.06.2020 №5, від 02.06.2020 №6, від 02.06.202 №7, від 03.06.2020 №8, від 03.06.2020 №9, від 03.06.2020 №10, від 03.06.2020 №11, від 03.06.2020 №12, від 03.06.2020 №13, від 03.06.2020 №14, від 03.06.2020 №15, від 04.06.2020 №16, від 04.06.2020 №17, від 04.06.2020 №18, від 04.06.2020 №19, від 04.06.2020 №20, від 04.06.2020 №21, від 04.06.2020 №22, від 05.06.2020 №23; від 05.06.2020 №24, від 05.06.2020 №25, від 05.06.2020 №26, від 05.06.2020 №27, від 05.06.2020 №28 від 09.06.2020 №29, від 09.06.2020 №30, від 09.06.2020 №31, від 09.06.2020 №32, від 09.06.2020 №33, від 09.06.2020 №34, від 09.06.2020 №35, від 09.06.2020 №36, від 10.06.2020 №37, від 10.06.2020 №38, від 10.06.2020 №39 від 10.06.2020 №40, від 10.06.2020 №41, від 10.06.2020 №42, від 11.06.2020 №43, від 11.06.2020 №44, від 11.06.2020 №45, від 11.06.2020 №46, від 12.06.2020 №47, від 12.06.2020 №48, від 12.06.2020 №49, від 12.06.2020 №50, від 12.06.2020 №51, від 12.06.2020 №52, від 15.06.2020 №53, від 15.06.2020 №54, від 15.06.2020 №55, від 15.06.2020 №56, від 15.06.2020 №57, від 15.06.2020 №58, від 16.06.2020 №59, від 16.06.2020 №60, від 16.06.2020 №61, від 17.06.2020 №62, від 17.06.2020 №63, від 17.06.2020 №64, від 17.06.2020 №65, від 18.06.2020 №66, від 18.06.2020 №67, від 18.06.2020 №68, від 18.06.2020 №69, від 18.06.2020 №70, датою їх фактичного отримання контролюючим органом.

Відповідно до вимог часини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 149.242,00 грн. (платіжні доручення від 17.07.2020 №28 від 13.08.2020 №32). Оскільки позов задоволено повністю судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 149.242.00 грн. підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань призначених для Головного управління ДПС у м. Києві.

Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 30 квітня 2020 року №185280 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Айкаріплюс" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у місті Києві в особі комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

від 03 липня 2020 року №1695363/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 02 червня 2020 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695405/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 02 червня 2020 року №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695411/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 02 червня 2020 року №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695412/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 02 червня 2020 року №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695410/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 02 червня 2020 року №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695415/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 02 червня 2020 року №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695414/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 02 червня 2020 року №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695413/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 03 червня 2020 року №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695417/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 03 червня 2020 року №9 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695407/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 03 червня 2020 року №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695419/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 03 червня 2020 року №11 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695408/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 03 червня 2020 року №12 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695409/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 03 червня 2020 року №13 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695421/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 03 червня 2020 року №14 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695420/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 03 червня 2020 року №15 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695422/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 04 червня 2020 року №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695406/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 04 червня 2020 року №17 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695416/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 04 червня 2020 року №18 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695418/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 04 червня 2020 року №19 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695423/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 04 червня 2020 року №20 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695458/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 04 червня 2020 року №21 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695459/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 04 червня 2020 року №21 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695424/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 05 червня 2020 року №23 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695428/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 05 червня 2020 року №24 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695425/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 05 червня 2020 року №25 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695445/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 05 червня 2020 року №26 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695447/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 05 червня 2020 року №27 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695460/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 05 червня 2020 року №28 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695436/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 09 червня 2020 року №29 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695453/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 09 червня 2020 року №30 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695430/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 09 червня 2020 року №31 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695454/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 09 червня 2020 року №32 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695438/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 09 червня 2020 року №33 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695451/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 09 червня 2020 року №34 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695427/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 09 червня 2020 року №35 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695437/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 09 червня 2020 року №36 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695440/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 10 червня 2020 року №37 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695432/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 10 червня 2020 року №38 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695434/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 10 червня 2020 року №39 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695452/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 10 червня 2020 року №40 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695450/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 10 червня 2020 року №41 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695439/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 10 червня 2020 року №42 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695426/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 11 червня 2020 року №43 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695457/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 11 червня 2020 року №44 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695429/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 11 червня 2020 року №45 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695446/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 11 червня 2020 року №46 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695461/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 12 червня 2020 року №47 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695435/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 12 червня 2020 року №48 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695455/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 12 червня 2020 року №49 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695441/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 12 червня 2020 року №50 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695431/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 12 червня 2020 року №51 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695464/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 12 червня 2020 року №52 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695467/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 15 червня 2020 року №53 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695433/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 15 червня 2020 року №54 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695442/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 15 червня 2020 року №55 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695443/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 15 червня 2020 року №56 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695463/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 15 червня 2020 року №57 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695465/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 15 червня 2020 року №58 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695449/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 червня 2020 року №59 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695469/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 червня 2020 року №60 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695444/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 червня 2020 року №61 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695448/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 17 червня 2020 року №62 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695470/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 17 червня 2020 року №63 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695468/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 17 червня 2020 року №64 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695466/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 17 червня 2020 року №65 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695473/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 18 червня 2020 року №66 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695456/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 18 червня 2020 року №67 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695462/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 18 червня 2020 року №68 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695471/43156624, про відмову в реєстрації податкової накладної від 18 червня 2020 року №69 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 липня 2020 року №1695472/43156624 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18 червня 2020 року №70 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Айкаріплюс", датою їх отримання, від 02 червня 2020 року №1, від 02 червня 2020 року №2, від 02 червня 2020 року №3, від 02 червня 2020 року №4, від 02 червня 2020 року №5, від 02 червня 2020 року №6, від 02 червня 2020 року №7, від 03 червня 2020 року №8, від 03 червня 2020 року №9, від 03 червня 2020 року №10, від 03 червня 2020 року №11, від 03 червня 2020 року №12, від 03 червня 2020 року №13, від 03 червня 2020 року №14, від 03 червня 2020 року №15, від 04 червня 2020 року №16, від 04 червня 2020 року №17, від 04 червня 2020 року №18, від 04 червня 2020 року №19, від 04 червня 2020 року №20, від 04 червня 2020 року №21, від 04 червня 2020 року №21, від 05 червня 2020 року №23, від 05 червня 2020 року №24, від 05 червня 2020 року №25, від 05 червня 2020 року №26, від 05 червня 2020 року №27, від 05 червня 2020 року №28, від 09 червня 2020 року №29, від 09 червня 2020 року №30, від 09 червня 2020 року №31, від 09 червня 2020 року №32, від 09 червня 2020 року №33, від 09 червня 2020 року №34, від 09 червня 2020 року №35, від 09 червня 2020 року №36, від 10 червня 2020 року №37, від 10 червня 2020 року №38, від 10 червня 2020 року №39, від 10 червня 2020 року №40, від 10 червня 2020 року №41, від 10 червня 2020 року №42, від 11 червня 2020 року №43, від 11 червня 2020 року №44, від 11 червня 2020 року №45, від 11 червня 2020 року №46, від 12 червня 2020 року №47, від 12 червня 2020 року №48, від 12 червня 2020 року №49, від 12 червня 2020 року №50, від 12 червня 2020 року №51, від 12 червня 2020 року №52, від 15 червня 2020 року №53, від 15 червня 2020 року №54, від 15 червня 2020 року №55, від 15 червня 2020 року №56, від 15 червня 2020 року №57, від 15 червня 2020 року №58, від 16 червня 2020 року №59, від 16 червня 2020 року №60, від 16 червня 2020 року №61, від 17 червня 2020 року №62, від 17 червня 2020 року №63, від 17 червня 2020 року №64, від 17 червня 2020 року №65, від 18 червня 2020 року №66, від 18 червня 2020 року №67, від 18 червня 2020 року №68, від 18 червня 2020 року №69, від 18 червня 2020 року №70.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Айкаріплюс" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 149.242.00 грн. (сто сорок дев`ять тисяч двісті сорок дві гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у м. Києві.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Айкаріплюс" (ідентифікаційний код 43156624, місцезнаходження: 79018, місто Львів, вулиця Героїв УПА, будинок 16).

Відповідач - Державна податкова служба України (ідентифікаційний код 43005393, місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська Площа, будинок 8).

Відповідач Головне управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код 43141267, 04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19).

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Підпунктом 15.5 пункту 15 Розділ VII "Перехідні положення" передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя В.А. Донець

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.02.2021
Оприлюднено01.03.2021
Номер документу95175156
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/17580/20

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 03.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 13.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 05.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Рішення від 25.02.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні