Рішення
від 18.02.2021 по справі 280/8415/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 лютого 2021 року Справа № 280/8415/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання Стовбур А.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАЙФ БЕСТ ТРАНС (72401, Запорізька область, Приазовський район, вул.Пушкіна, буд.12, кв.21; код ЄДРПОУ 39642798)

до Державної служби України з безпеки на транспорті (03135, м.Київ, пр.Перемоги, 14; код ЄДРПОУ 39816845) в особі Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (49000 м.Дніпро, вул.Воскресенська, 24, 2й поверх)

про визнання дій протиправними та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАЙФ БЕСТ ТРАНС (далі - позивач, ТОВ ЛАЙФ БЕСТ ТРАНС ) до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області (далі - відповідач), в якій позивач просить суд визнати протиправними дії Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області та скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області у Запорізькій області від 20.10.2020 №216382 про застосування адміністративно-господарського штрафу.

Позовна заява подана представником позивача адвокатом Михайлишиним А.І., який діє на підставі ордеру серія АР №1027392 від 20.10.2020.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що не погоджується з правомірністю винесення оскаржуваної постанови, оскільки з акту про перевищення транспортним засобом нормативно вагових параметрів та довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю неможливо встановити де, на якому пункті, на яких вагах проводилось зважування транспортного засобу. Вказує, що у довідці про результати здійснення габаритно-вагового контролю не зазначено часу здійснення габаритно-вагового контролю, відсутній відбиток печатки. Крім того, у довідці про результати здійснення габаритно-вагового контролю наявна інформація про зважування п`яти осей автомобіля, однак у акті про перевищення транспортними засобами нормативно вагових параметрів визначено лише три осі транспортного засобу. Звертає увагу, що у акті про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів вказано про порушення порядку дорожнього руху по території України, а не законодавства про автомобільний транспорт, що свідчить про протиправність оскаржуваної постанови, яка винесена за порушення норм законодавства про автомобільний транспорт. Також наголошує на тому, що загальна фактична маса транспортного засобу не перевищувала 40 т, у зв`язку з чим, рух транспортного засобу повинен здійснювались без дозволу. Просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 24.11.2020 відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання на 16.12.2020.

Ухвалою суду від 16.12.2020 відкладено підготовче засідання у справі на 13.01.2021.

Ухвалою суду від 13.01.2021 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 03.02.2021.

Ухвалою суду від 03.02.2021 замінено відповідача Державну службу України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області на правонаступника - Державну службу України з безпеки на транспорті в особі Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки. Розгляд адміністративної справи №280/8415/20 по суті розпочато спочатку. Призначено судове засідання на 18.02.2021.

Крім того, витребувано від Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки докази по справі, а саме: всі документи та матеріали, які стали підставою для винесення постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 20.10.2020 №216382 та встановлено строк для подання витребуваних доказів до 16.02.2021.

Під час судового розгляду справи представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позові, наголошував на тому, що в акті проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом зазначено, що транспортний засіб належить ТОВ ЛАЙФ БЕСТ ТРАНС , однак власником транспортного засобу є інша особа, що підтверджується матеріалами справи.

У судове засідання представник відповідача не з`явився, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив, заяв та/або клопотань процесуального характеру не подав. Правом на подання відзиву на позовну заяву відповідач не скористався.

У судовому засіданні 18.02.2021 судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Заслухавши вступне слово та пояснення, надані представником позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив такі обставини.

05.09.2020 посадовими особами Чорноморського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на ділянці на ділянці 203 км + 500 м а/д М-14 Одеса-Мелітополь-Новоазовськ здійснено перевірку транспортного засобу марки MAN, модель TGX 18.440, реєстраційний номер НОМЕР_1 , причіп (напівпричіп) марки BENALU, модель T39N - LCHA, реєстраційний номер НОМЕР_2 , а саме, проведено габаритно-ваговий вказаного транспортного засобу.

За результатами габаритно-вагового контролю складено акт №040346 від 05.09.2020 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, в якому зафіксовано, що проведено перевірку вищевказаного транспортного засобу та причіпу (напівпричіп), які належать ТОВ ЛАЙФ БЕСТ ТРАНС , водій ОСОБА_1 , найменування вантажу шрот гранульований, фактична маса 39 050 кг (нормативно допустима 40 т), осьові навантаження 6,400/13,55/19,100 (при нормативно допустимих 11/11/22).

Результати габаритно-вагового контролю відображені у довідці про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 05.09.2020 №024339.

За результатами проведеної перевірки складено Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 05.09.2020 №225915, в якому зафіксовані виявлені під час перевірки порушення, а саме: перевезення вантажу згідно ТТН №160184/230 від 05.09.2020 з перевищенням вагових обмежень, а саме навантаження на одиничну вісь складає 13,550 кг, чим порушено п.22.5 ПДР України затверджених постановою КМУ №1306 від 10.10.2001 .

20.10.2020 Управлінням Укртрансбезпеки у Запорізькій області стосовно суб`єкта господарювання ТОВ ЛАЙФ БЕСТ ТРАНС винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №216382. Вказаною постановою на підставі абз.16 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт на позивача накладено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 34 000,00 грн.

Не погодившись з правомірністю винесення вказаної постанови, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Спірні правовідносини врегульовані Законом України Про дорожній рух від 30.06.1993 року №3353-XII (далі - Закон №3353-XII), Законом України, Про автомобільні дороги від 08.09.2005 №2862-IV (далі - Закон №2862-IV), Законом України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 №2344-III (далі - Закон №2344-III), Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року №879 (далі - Порядок №879), Правилами проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 №30 (далі - Правила №30), Правилами дорожнього руху, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 року №1306 (далі - Правила №1306), Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року №1567 (далі - Порядок №1567).

Згідно з пунктом 3 Порядку №1567 органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.

Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) (пункт 4 Порядку №1567).

При цьому, за приписами пункту 13 Порядку №1567 графік проведення рейдових перевірок складається та затверджується керівником Укртрансбезпеки або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин.

Згідно із пунктом 14 зазначеного Порядку №1567 рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.

Пунктом 15 Порядку №1567 передбачено, що під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно:

- наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом;

- додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону;

- додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - Європейська угода);

- відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам;

- оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу;

- додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху;

- наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення;

- додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів;

- виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Відповідно до пункту 3 Порядку №879 габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

Аналіз наведених законодавчих положень дає підстави вважати, що Укртрансбезпека та її територіальні органи наділені повноваженнями здійснювати державний контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства щодо габаритно-вагових стандартів транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.

Частиною 1 статті 29 Закону №3353-XII визначено, що до участі у дорожньому русі допускаються транспортні засоби, конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов`язковому технічному контролю, пройшов такий контроль.

Відповідно до вимог статті 33 Закону №2862-IV рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з вимогами пункту 2, 3 Правил №30 транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великогабаритним, якщо його габарити перевищують хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року №1306.

Транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

Як встановлено пунктом 22.5 Правил №1306, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.

Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Водночас механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, що використовуються на автомобільних дорогах загального користування, визначений Порядком №879.

Згідно з вимогами підпункту 4 пункту 2 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Відповідно до пункту 16 Порядку №879, габаритно-ваговий контроль включає документальний та/або точний контроль.

Пунктом 18 Порядку №879 встановлено, що за результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення. У разі пред`явлення водієм транспортного засобу міжнародного сертифіката зважування габаритно-ваговий контроль у частині зважування не здійснюється.

Згідно з пунктом 20 Порядку №879 за результатами габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів визначають належність транспортного засобу до великовагових та/або великогабаритних.

Відповідно до пункту 21 Порядку №879 у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування (далі - плата за проїзд). Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.

Оформлення результатів перевірки та застосування адміністративно-господарських штрафів, передбачені пунктами 20-30 цього Порядку №1567.

Так, виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму. У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності).

У разі відмови уповноваженої особи суб`єкта господарювання або водія від підписання акта перевірки суб`єкта господарювання або акта перевірки транспортного засобу посадові особи, що провели перевірку, роблять про це запис. (пункти 20-22 Порядку №1567).

Відповідно до пункту 25 Порядку №1567 справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

Пунктами 26-27 Порядку №1567 передбачено, що справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.

За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно із додатком 5.

Відповідно до абзацу 16 частини 1 статті 60 Закону №2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Аналіз наведених вище норм дає підстави вважати, що законодавець у правовідносинах, які стосуються перевезення вантажів, визначив чіткі обмеження, які є обов`язковими для усіх учасників дорожнього руху. У разі здійснення перевезень вантажів з перевищенням вагових обмежень Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань має право, зокрема, виносити постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів.

Суд зазначає, що з оскаржуваної постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу слідує, що позивача притягнуто до відповідальності за порушення статті 48 Закону №2344-III.

Згідно із положеннями статті 48 Закону №2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є:

для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг;

для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.

у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.

У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.

Суд зазначає, що носієм доказової інформації про виявленні суб`єктом владних повноважень порушення вимог законодавства та документом, на підставі якого приймалась оскаржувана в межах даної справи постанова, є саме акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 05.09.2020 №225915, який містить дані про виявлені порушення.

Як встановлено судом у вищевказаному акті зафіксовано порушення пункту 22.5 Правил №1306, що полягає у перевищенні навантаження на одиночну вісь транспортного засобу.

Однак вказаний акт не містить будь-яких посилань на те, що позивачем порушені положення статті 48 Закону №2344-III.

За таких обставин, суд зазначає, що відповідачем не доведено порушення ТОВ ЛАЙФ БЕСТ ТРАНС статті 48 Закону №2344-III, оскільки акт від 05.09.2020 №225915 не містить посилань на статтю 48 Закону №2344-III та не містить обґрунтування, в чому саме виявилось порушення позивачем вказаної норми Закону.

Крім того, у вказаному акті графа під час перевірки виявлено порушення - у тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України Про автомобільний транспорт є незаповненою, що також перешкоджає суду ідентифікувати виявлене посадовими особами Укртрансбезпеки порушення позивачем положень статті 48 Закону №2344-III, оскільки стаття 60 Закону №2344-III визначає відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт не лише за порушення статті 48 Закону №2344-III.

Також суд зазначає, що відповідно до свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів НОМЕР_3 та НОМЕР_4 власником транспортних засобів, які перевірялись 05.09.2020 є ОСОБА_2 , при цьому відповідачем не надано до суду будь-яких доказів, які підтверджують, що автомобільним перевізником у даному випадку є саме ТОВ ЛАЙФ БЕСТ ТРАНС .

Суд зазначає, що ухвалою суд від 03.02.2020 витребувано від Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки докази по справі, а саме: всі документи та матеріали, які стали підставою для винесення постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 20.10.2020 №216382.

Копії вищевказаної ухвала суду отримані Державною службою України з безпеки на транспорті та Придніпровським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки, однак всупереч обов`язку доказування, покладеного нормами процесуального законодавства на суб`єкта владних повноважень, на час судового розгляду справи відповідачем не надано жодного доказу в обґрунтування правомірності спірної постанови.

Таким чином, оскільки належними та допустимими доказами відповідач, як суб`єкт владних повноважень, на якого покладено обов`язок щодо доказування правомірності прийнятого ним рішення, не довів обґрунтованість висновків про порушення ТОВ ЛАЙФ БЕСТ ТРАНС як автомобільним перевізником положень статті 48 Закону №2344-III, суд не знаходить підстав для застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу, у зв`язку з чим оскаржувана постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу є протиправною та підлягає скасуванню.

Стосовно позовних вимог частині визнання протиправними дій Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області, суд зазначає, що оскаржувані дії відповідача реалізовані ним шляхом прийняття постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 20.10.2020 №216382, отже вичерпали своє юридичне значення. Таким чином, належним способом захисту порушеного права позивача є визнання протиправними та скасування вказаної постанови, а тому позовні вимоги в цій частині не підлягають задоволенню.

Щодо доводів позивача про те, що з акту про перевищення транспортним засобом нормативно вагових параметрів №040346 від 05.09.2020 та довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю №024339 від 05.09.2020 неможливо встановити де, на якому пункті, на яких вагах проводилось зважування транспортного засобу, суд звертає увагу, що в акті про перевищення транспортним засобом нормативно вагових параметрів №№040346 від 05.09.2020 та довідці про результати здійснення габаритно-вагового контролю №024339 від 05.09.2020 зазначено місце проведення (пункт) габаритно-вагового контролю 203 км + 500 м а/д М-14 Одеса-Мелітополь-Новоазовськ .

При цьому, суд зазначає, що законодавство не встановлює вимог щодо зазначення в акті про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, довідці про результати здійснення габаритно-вагового контролю таких відомостей, як характеристики вимірювального та зважувального обладнання при проведенні габаритно-вагового контролю.

Щодо доводів позивача про те, що у довідці про результати здійснення габаритно-вагового контролю відсутній відбиток печатки, суд зазначає, що недоліки в оформленні такої довідки не впливають на її зміст при доведенні факту вчинення особою порушень законодавства про автомобільний транспорт та наявності підстав для притягнення автомобільного перевізника до відповідальності за такі порушення.

Також, суд вважає необґрунтованими доводи позивача про те, що загальна фактична маса транспортного засобу не перевищувала 40 т, з огляду на те, що, у спірних правовідносинах посадовими особами Укртрансбезпеки встановлено порушення Правил №1306, що полягає у перевищенні навантаження на одиночну вісь транспортного засобу, а не перевищення нормативно допустимої загальної маси транспортного засобу.

Щодо решти доводів позивача, слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно з частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частинами 1, 2 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідачем по справі, як суб`єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов`язку доказування правомірності прийняття оскаржуваної постанови, з урахуванням чого суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Згідно з частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв`язку із викладеним, понесені позивачем судові витрати на оплату судового збору в розмірі 2 102,00 грн. підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби з безпеки на транспорті, відокремленим структурним підрозділом якої є відповідач.

Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 243-246, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області про застосування адміністративно-господарського штрафу від 20 жовтня 2020 року №216382.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАЙФ БЕСТ ТРАНС за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2 102,00 (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Повне найменування сторін та інших учасників справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ЛАЙФ БЕСТ ТРАНС , місцезнаходження: 72401, Запорізька область, Приазовський район, вул.Пушкіна, буд.12, кв.21; код ЄДРПОУ 39642798.

Відповідач - Державна служба з безпеки на транспорті (03135, м. Київ, пр.Перемоги, буд.14, код ЄДРПОУ 39816845) в особі Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (49000 м.Дніпро, вул.Воскресенська, 24, 2й поверх).

Повне судове рішення складено 01.03.2021.

Суддя М.О. Семененко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2021
Оприлюднено03.03.2021
Номер документу95235090
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/8415/20

Рішення від 18.02.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Рішення від 18.02.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 03.02.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 24.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні