ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
16 лютого 2021 року м. ТернопільСправа № 921/563/20
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Стадник М.С.
при секретарі судового засідання Гримак Л.П.
розглянув матеріали справи
за позовом Виконувача обов`язків керівника Тернопільської місцевої прокуратури, 46000, м. Тернопіль, бульвар Т.Шевченка,7 в інтересах держави в особі Західного офісу Держаудитслужби, 79007, м. Львів, вул. Костюшка,8; Тернопільської міської ради, 46001, м. Тернопіль, вул. Листопадова, 5; Управління культури і мистецтв Тернопільської міської ради, 46001, м. Тернопіль, бульвар Т.Шевченка, 1
до відповідачів:
1/ Комунальної установи Тернопільський міський Палац культури Березіль імені Леся Курбаса, 46018, м. Тернопіль, вул. Миру 6
2/ Товариства з обмеженою відповідальністю ГАЗ-ОІЛ ГАРАНТ , 01014, м. Київ, Печерський район, вул. Болсуновська, 6, офіс 505
про:
- визнання недійсною додаткову угоду №1 від 21.01.2019 року до договору постачання природного газу №3732/18 від 11.12.2018р., укладену між комунальною установою Тернопільський міський Палац культури Березіль ім. Леся Курбаса та Товариством з обмеженою відповідальністю ГАЗ-ОІЛ ГАРАНТ ;
- визнання недійсною додаткову угоду №2 від 22.01.2019 року до договору постачання природного газу №3732/18 від 11.12.2018р., укладену між комунальною установою Тернопільський міський Палац культури Березіль ім. Леся Курбаса та Товариством з обмеженою відповідальністю ГАЗ-ОІЛ ГАРАНТ ;
- визнання недійсною додаткову угоду №3 від 25.01.2019 року до договору постачання природного газу №3732/18 від 11.12.2018р., укладену між комунальною установою Тернопільський міський Палац культури Березіль ім. Леся Курбаса та Товариством з обмеженою відповідальністю ГАЗ-ОІЛ ГАРАНТ ;
- застосування наслідків недійсності додаткової угоди №1 від 21.01.2019 року до договору постачання природного газу №3732/18 від 11.12.2018 - стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ГАЗ - ОІЛ ГАРАНТ (юридична адреса 01014, м. Київ, Печерський район, вул. Болсуновська, будинок 6, офіс 505) на користь комунальної установи Тернопільський міський Палац культури Березіль імені Леся Курбаса (р/р UA12820172034429000048600 ДКСУ м. Київ, ЄДРПОУ: 14033003, МФО 838012) сплачені за цими додатковими угодами кошти в сумі 49,41 гривень;
- застосування наслідків недійсності додаткової угоди №2 від 22.01.2019 року до договору постачання природного газу №3732/18 від 11.12.2018 - стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ГАЗ - ОІЛ ГАРАНТ (юридична адреса 01014, м. Київ, Печерський район, вул. Болсуновська, будинок 6, офіс 505) на користь комунальної установи Тернопільський міський Палац культури Березіль імені Леся Курбаса (р/р UA12820172034429000048600 ДКСУ м. Київ, ЄДРПОУ: 14033003, МФО 838012) сплачені за цими додатковими угодами кошти в сумі 103,81 гривень;
- застосування наслідків недійсності додаткової угоди №3 від 25.01.2019 року до договору постачання природного газу №3732/18 від 11.12.2018 - стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ГАЗ - ОІЛ ГАРАНТ (юридична адреса 01014, м. Київ, Печерський район, вул. Болсуновська, будинок 6, офіс 505) на користь комунальної установи Тернопільський міський Палац культури Березіль імені Леся Курбаса (р/р UA12820172034429000048600 ДКСУ м. Київ, ЄДРПОУ: 14033003, МФО 838012) сплачені за цими додатковими угодами кошти в сумі 87 926,84 гривень.
За участі представників:
прокурора - Безкоровайна Оксана Анатоліївна, довіреність №15-8вих21 від 05.01.2021р.;
позивача1- Коваленко Ольга Ігорівна, довіреність №355 від 25.01.2017р.;
відповідач 1- Петруник Лілія Володимирівна, довіреність № 199 від 17.09.2020р.;
В порядку ст. 8 Господарського процесуального кодексу України (надалі - ГПК України), здійснюється повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу "Акорд".
Ухвалою суду від 21.08.2020р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 18.09.2020р. Сторони повідомлені про дату та час судового засідання, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень.
В судовому засіданні 18.09.2020р., враховуючи клопотання позивача про неможливість прийняти участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції, постановлено протокольну ухвалу про оголошення перерви у підготовчому засіданні до 20.10.2020р., яку занесено у протокол судового засідання, з повідомленням прокурора, представників позивача 1, позивача 2 та відповідача 1 про дату та час судового засідання під розписку, а відповідача 2 та позивача 3 ухвалою суду, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень.
Ухвалою суду від 20.10.2020р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 17.11.2020р., сторони повідомлені про дату і час розгляду справи.
Представник ТОВ ГАЗ-ОІЛ ГАРАНТ Поцелов А.О., подав клопотання б/н від 16.11.2020р. (вх. 8331 від 16.11.2020р.) про відкладення розгляду справи, у зв`язку з захворюванням на Covid-19.
У судовому засіданні 17.11.2020р., враховуючи клопотання відповідача 2, постановлено протокольну ухвалу про оголошення перерви по розгляду справи до 04.12.2020р., яку занесено у протокол судового засідання, про дату і час розгляду справи сторони повідомлені належним чином.
У судовому засіданні 04.12.2020р., з врахуванням клопотанням прокурора про відкладення судового засідання для ознайомлення із додатковими поясненнями по суті спору поданими відповідачем 2, постановлено протокольну ухвалу про оголошення перерви по розгляду справи до 29.12.2020р., яку занесено у протокол судового засідання, про дату і час розгляду справи сторони повідомлені належним чином.
Ухвалою суду від 29.12.2020р., враховуючи неможливість участі адвоката Поцелова А. О. в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду через технічну несправність в програмі "EasyCon", оголошено перерву в судовому засіданні на 15.01.2021р., для надання можливості представнику відповідача 2 взяти участь у судовому засіданні та для надання можливості сторонам ознайомитися з поданими прокурором поясненнями на додаткові пояснення відповідача 2, яку занесено у протокол судового засідання, про дату і час розгляду справи сторони повідомлені належним чином.
Ухвалою суду від 15.01.2021р. з врахуванням клопотань про відкладення судового засідання, заявлених в судовому засіданні прокурором, представниками позивача 1 та відповідача 1 для ознайомлення з поясненнями відповідача 2, оголошено протокольну перерву до 09.02.2021р., яку занесено у протокол судового засідання, про дату і час розгляду справи сторони повідомлені належним чином.
Ухвалою суду від 09.02.2021р. оголошено перерву по розгляду справи до 16.02.2021р., яку занесено у протокол судового засідання, про дату і час розгляду справи сторони повідомлені належним чином.
Представник відповідача 2 надав суду клопотання б/н від 16.02.2021р. (вх. №1345 від 16.02.2021р.) про розгляд справи без його участі, у зв`язку із зайнятістю в іншому судовому засіданні, призначеному на той же час та просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Прокурор підтримав позовні вимоги, спрямовані на захист інтересів держави згідно ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" щодо усунення порушень встановлених за результатами перевірки Комунальної установи Тернопільський міський Палац культури Березіль імені Леся Курбаса, допущених при укладенні та виконанні Договору №3732/18 від 11.12.2018р. про постачання природного газу Замовнику, з підстав, викладених у позовній заяві, відповіді на відзив відповідача 1 та відповіді на відзив відповідача 2, поясненнях. В обґрунтування вимог посилається на те, що укладені між відповідачами спірні Додаткові угоди №1 від 21.01.2019р., №2 від 22.01.2019р. та №3 від 25.01.2019р. в частині збільшення ціни природного газу за 1000м.куб. суперечать ч. 4 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі", відповідно до якої умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю, якою є ціна, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Укладеними угодами сторони збільшили ціну за 1000 куб.м., на підтвердження коливання цін на ринку газу посилаючись на експертний висновок Черкаської Торгово-промислової палати, який має довідковий характер та не підтверджує коливання ціни на ринку природного газу за спірний період та не відображає динаміку цін, а містять інформацію про ціни постачальників газу. Також, просить суд врахувати, що лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.10.2016р. №3302-06/34037-06 "Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю", на який посилається відповідач 2 не підтверджує правомірності дій щодо внесення змін до ціни товару без підтвердження доказами коливання такої на ринку газу. Невідповідність Додаткових угод до Договору законодавству, є підставою для визнання таких недійсними із застосуванням реституції. При цьому, звертає увагу суду на правову позицію Верховного Суду викладену у постановах від 12.02.2020р. у справі №913/166/19, від 16.04.2019р. у справі №915/346/18, від 23.01.2020р. у справі №907/788/18, від 21.03.2019р. у справі №912/898/18, від 12.09.2019р. у справі №915/1868/18, від 25.06.2019р. у справі №913/308/18.
Представник позивача 1 - Західного офісу Держаудитслужби підтримав позовні вимоги та просить їх задовольнити.
Позивач 2 - Тернопільська міська рада, у процесі розгляду справи, заяв з процесуальних питань, не надала.
Позивач 3 - Управління культури і мистецтв Тернопільської міської ради, у процесі розгляду справи, заяв з процесуальних питань, не надало.
Відповідач 1- Комунальна установа Тернопільський міський Палац культури Березіль імені Леся Курбаса по суті позовних вимог заперечив, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву та запереченнях на відповідь на відзив зазначивши, що відповідно до п. 4.1 Договору ціна за спожитий природний газ у 2019 році за 1000 куб.м. становила 9887,06 грн. з урахуванням ПДВ (ціна газу - 8239,22 грн., ПДВ- 1647,84 грн.), а загальна вартість обсягу поставки складає 530 688,00 грн. При цьому, посилається на роз`яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю від 07.04.2015р. №3302/05/11398/07, згідно яких сторони у випадку коливання цін на ринку наділені правом вносити зміни до ціни товару декілька разів, але не більше ніж 10% від ціни за одиницю товару з урахуванням вже внесених попередніх цін. Верховний Суд у постановах від 21.03.2019р. у справі №912/898/18, від 12.02.2020р. у справі №913/166/19 дотримується позиції, що Законом України Про публічні закупівлі не передбачено, а ні переліку органів, які уповноважені надавати інформацію про коливання ціни на товар на ринку, а ні форму/вигляд інформації щодо такого коливання, а внесення змін до договору про закупівлю можливе у випадку коливання ціни такого товару на ринку та повинно бути обґрунтованим і документально підтвердженим. Оскільки цей Закон не визначає які саме документи можуть підтверджувати коливання ціни товару на ринку, вважає підставною збільшення ціни на природний газ за пропозицією ТОВ ГАЗ-ОІЛ-ГАРАНТ на підставі Експертного висновку №О-14 від 08.01.2019р. З укладених між відповідачами Додаткових угод №1, 2, 3 до Договору №3732/18 від 11.12.2018р. вбачається збільшення ціни на газ в межах 10% кожного разу по кожній окремій угоді та відповідно зменшено кількість природного газу, за рахунок чого дотримано загальну ціну Договору - 530 688,00 грн. Оскільки не доведено факту порушення прав та охоронюваних інтересів в результаті укладення таких Додаткових угод до Договору, то відсутні підстави для повернення грошових коштів згідно ст. 1212 ЦК України.
Представник відповідача 2 - ТОВ ГАЗ-ОІЛ-ГАРАНТ по суті позовних вимог заперечив, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву, додаткових поясненнях по суті спору б/н від 13.11.2020р. та б/н від 12.01.2021р. зазначивши, що Мінекономрозвитку в листі від 27.10.2016р. №3302-06/34307-06 наголошує, що перелік органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни не є вичерпним, а тому правомірною підставою укладення сторонами Додаткових угод до Договору №3732/18 від 11.12.2018р є експертний висновок Черкаської торгово-промислової палати №О-14 від 08.01.2019р., який містить інформацію про ціни на природний газ з 01.01.2019р. у різних товариствах та підтверджує наявність коливання ціни на ринку природного газу у бік збільшення в порівнянні з датою Договору. Відповідно до Кодексу газотранспортної системи органи, уповноважені на проведення моніторингу цін, надають інформацію станом на запитуваний місяць, а не щоденно. Розподіл розрахункових періодів на частини та здійснення розрахунків по кожній з таких частин в залежності від зміни ціни на газ протягом розрахункового періоду Договором та чинним законодавство не передбачено. Оскільки Договір укладений з КУ Тернопільським міський Палац культури Березіль імені Леся Курбаса, яке не відноситься до побутових споживачів, для яких Головне управління статистики у Тернопільській області здійснює моніторинг цін на споживчі товари та послуги, а тому зміна ціни на газ на підставі таких даних не можна брати до уваги. Наведені прокурором ціни на природний газ із моніторингу НКРЕП були взяті з розділу 3 Роздрібний ринок природного газу України , натомість ТОВ Газ-ОІЛ-Гарант є оптовим продавцем, який функціонує на оптовому ринку природного газу України. Звертає увагу суду, що у разі визнання правочину недійсним кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину. В даному випадку, у разі визнання недійсними спірних додаткових угод, повернути ТОВ ГАЗ-ОІЛ ГАРАНТ в натурі - природний газ неможливо, оскільки він поставлений та спожитий безпосереднім споживачем КУ Тернопільський міський палац культури Березіль ім. Леся Курбаса, а стягнення коштів з відповідача 2 на користь відповідача 1 не може бути належним способом захисту осіб, до яких подано позовні вимоги, а тому виконувачем обов`язків Тернопільської місцевої прокуратури обрано неефективний спосіб захисту.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши в процесі розгляду справи пояснення представників учасників справи, судом встановлено:
- Комунальною установою Тернопільський міський Палац культури Березіль імені Леся Курбаса на веб-порталі уповноваженого органу у сфері публічних закупівель Prozorro опубліковано 09.11.2018р. оголошення за ідентифікатором №UA-2018-11-09-000706-b про проведення відкритих торгів щодо закупівлі газового палива за кодом ДК 021:2015:09120000-6 в кількості 53 675 куб.м., із очікуваною вартістю закупівлі 782 900.00 грн., строк поставки від 01.01.2019р. до 31.12.2019р. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій замовником визначено 26.11.2018р.
За результатом аукціону та розгляду тендерної пропозиції тендерним комітетом КУ ТМПК Березіль імені Леся Курбаса, відповідно до протоколу №103 від 28.11.2018р. , визнано переможцем процедури закупівлі природного газу - Товариство з обмеженою відповідальністю ГАЗ-ОІЛ-ГАРАНТ , яке запропонувало найнижчу цінову пропозицію серед учасників відкритих торгів, а саме - 530 688,00 грн. за 53 675 куб.м.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю ГАЗ-ОІЛ-ГАРАНТ (Постачальник) та Комунальною установою Тернопільський міський Палац культури Березіль ім. Леся Курбаса (Замовник), за результатами процедури відкритих торгів, укладено 11.12.2018р. Договір №3732/18 про закупівлю та постачання природного газу, згідно умов якого сторони погодили:
- Постачальник зобов`язаний поставити Замовнику природний газ (ДК 021:2015-091200006 - Газове паливо на 2019 рік) у кількості 53 675 куб. м., передача обсягів газу у відповідному місяці оформлюється актом приймання передачі, який стає невід`ємною частиною Договору, оплата газу здійснюється Замовником виключно грошовими коштами у національній валюті або за бюджетні кошти із казначейського поточного рахунка на розрахунковий рахунок Постачальника шляхом 100% оплати до 15 числа місяця, наступного за розрахунковим (п.1.1,1.2, 1.3, 3.2, 5.1 Договору);
- обсяги закупівлі товарів можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків ;- річний плановий об`єм постачання природного газу становить 53 675 кубічних метрів. Місячні та добові планові об`єми (обсяги) постачання/споживання природного газу на 2019 рік за договором у тому числі в розрізі точок комерційного обліку, визначені в наступному порядку: січень - середньодобовий обєм - 156,1 м. 3 , місячний - 16000 м 3 , лютий - середньодобовий обєм - 428,57 м. 3 , місячний - 12000 м. 3 , березень - середньодобовий об`єм - 258,06 м. 3 , місячний - 8000 м. 3 , жовтень - середньодобовий об`єм - 64,52 м. 3 , місячний - 2000 м. 3 , листопад - середньодобовий об`єм - 122,5 м. 3 , місячний - 3675 м. 3 , грудень - середньодобовий об`єм - 387,1 м. 3 , місячний - 12000 м. 3 (п. п. 1.4, 2.1 Договору);
- ціна за спожитий природний газ у 2019р. за 1000 куб. м. спожитого природного газу без урахування тарифів на його транспортування, становить 9887,06 грн. з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу - 8239,22 грн., податок на додану вартість у розмірі 20% до ціни газу - 1647,84 грн. Загальна вартість всього обсягу поставки складає 530 688,00 грн. з урахуванням ПДВ (п. 4.1 Договору);
- сторони домовились, що ціна за газ, що вказана в даному Договорі, змінюється за нормативними актами повноважних державних органів, власниками ресурсу і є обов`язковою для сторін за даним Договором з моменту введення її в дію. Зміна ціни вводиться в дію пропорційно до змін, введених в дію рішеннями повноважних органів з моменту та на період, в якому проводяться зміни, і погоджується обома Сторонами шляхом підписання додаткової угоди до даного Договору (п. 4.5 Договору).
- всі зміни до Договору оформлюються письмовими додатковими угодами, що стають невід`ємною частиною договору і мають переважну силу над положеннями договору (п. 11.3 Договору);
- згідно ст. 36 ЗУ Про публічні закупівлі дія Договору поставки природного газу може продовжуватись на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку 2020 року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в Договорі. Істотні умови Договору про закупівлю не повинні відрізнятись від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, що прямо передбачені ст. 36 ЗУ Про публічні закупівлі (п. п. 11.5, 11.9 Договору).
Між Постачальником та Споживачем, із зазначенням підстави: п.2 ч.4 ст. 36 ЗУ Про публічні закупівлі - коливання ціни на ринку природного газу за одиницю продукції , укладено три додаткові угоди до Договору №3732/18 від 11.12.2018р., згідно яких збільшено ціну за одиницю природного газу не більше ніж на 10 відсотків у зв`язку з коливанням ціни такого товару на ринку та без збільшення загальної вартості договору, а саме:
1/ Додаткову угоду №1 від 21.01.2019р., якою визначено, що ціна природного газу за 1000 куб. м. спожитого у 2019 році без урахування тарифів на його транспортування по території України становить 10 875,76 грн. з урахуванням ПДВ (збільшено на 9,09% від ціни договору - 9 887,06грн.) та зменшено загальний об`єм запланованого до постачання газового палива до 48795 куб. м. (на 4 880 куб. м. менше ніж передбачено договором - 53 675 куб .м.). Дана угода є невід`ємною частиною договору;
2/ Додаткову угоду №2 від 22.01.2019р., якою визначено, що ціна природного газу за 1000 куб. м. спожитого у 2019 році без урахування тарифів на його транспортування по території України становить 11 963,33 грн. (збільшено на 9,09% від встановленої Додатковою угодою №1- 10 875,76 грн., а від ціни договору на - 18,18%) та зменшено загальний об`єм запланованого до постачання газового палива до 44 360 куб. м. (на 9 315 куб. м. менше ніж передбачено договором - 53 675 куб. м.). Дана угода є невід`ємною частиною договору;
3/ Додаткову угоду №3 від 25.01.2019р., якою визначено, що ціна природного газу за 1000 куб. м. спожитого у 2019 році без урахування тарифів на його транспортування по території України становить 12 018,00 грн. (збільшено на 0,5% від встановленої Додатковою угодою №2 - 11 963,33 грн., а від ціни договору на - 18,68%) та зменшено до 44 158 куб. м., (на 9 317 куб. м. менше ніж передбачено договором - 53675 куб. м.). Дана угода є невід`ємною частиною договору.
Укладанню зазначених Додаткових угод, якими змінено істотну умову Договору - ціну за 1000 куб. м. газу, з підстав передбачених п.2 ч.4 ст. 36 ЗУ "Про публічні закупівлі", передувало направлення Постачальником Споживачу експертного висновку Черкаської Торгово-промислової палати № О-14 від 08.01.2019р. про те, що вартість природного газу (як товару) станом на 01 січня 2019 року (оплата поточна або після поставки) в Україні для промислових споживачів, для бюджетних установ та організацій, інших споживачів, які не підпадають під дію Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу, діапазон вартості становить за 1000 куб. м. 11 550,00 - 14 586,00 грн.
На виконання Договору постачання природного газу №3732/18 від 11.12.2018р. із наступними змінами, Постачальник поставив, а Замовник отримав в січні-березні та листопаді 2019р. природний газ в загальному обсязі 41 412 куб. м. на загальну суму 497 522,98 грн., що підтверджується Актами приймання-передачі природного газу №6 від 31.01.2019р. в кількості 0,05 тис. куб. м. по ціні за 1000 куб. м. - 8239,22 грн. на суму 494,35 грн. ( з ПДВ), №7 від 31.01.2019р. в кількості 0,05 тис. куб. м. по ціні за 1000 куб. м. - 9062, 61 грн. на суму 543,76 грн. (з ПДВ), №8 від 31.01.2019р. в кількості 0,05 тис. куб. м. по ціні за 1000 куб. м. - 9 969, 44 грн. на суму 598,16 грн. (з ПДВ), №9 від 31.01.2019р. в кількості 13 118 куб. м. по ціні за 1000 куб. м. - 10 015,00 грн. на суму 157 652,12 грн. (з ПДВ), №230 від 28.02.2019р. в кількості 9 584 куб.м. по ціні за 1000 куб. м. - 10 015,00 грн. на суму 115 180,51 грн. (з ПДВ), - №443 від 31.03.2019р. в кількості 8 562 куб.м. по ціні за 1000 куб. м. - 10 015,00 грн. на загальну суму 102 898,12 грн. (з ПДВ); №1967 від 30.11.2019р. в кількості 9 998 куб.м. по ціні за 1000 куб. м. - 10 015,00 грн. на суму 120 155,96 грн. (з ПДВ), які підписані повноважними представниками без заперечень.
Споживачем проведено оплату за отриманий обсяг природного газу згідно платіжних доручень №80 від 05.02.2019р. на суму 494,35грн., №81 від 05.02.2019р. на суму 543,76грн., №82 від 05.02.2019р. на суму 598,16грн., №83 від 05.02.2019р. на суму 157 652,12грн., №293 від 06.03.2019р.на суму 115 180,51грн., №526 від 11.04.2019р. на суму 102 898,12грн. та №1741 від 06.12.2019р. на суму 120 155,96грн., всього на загальну суму 497 522,98 грн .
Суд, на підставі ст.86 ГПК України, оцінивши подані докази, наведені представниками учасників справи доводи, прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення. При цьому, суд виходив із наступного.
- згідно ст. ст. 626, 627 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов`язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами (ч.3 ст.6 ЦК України).
Відповідно до ч. 1-3 ст. 180 ГК України, зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Згідно із статтею 185 ГК України до укладення господарських договорів на біржах, оптових ярмарках, публічних торгах застосовуються загальні правила укладення договорів на основі вільного волевиявлення, з урахуванням нормативно-правових актів, якими регулюється діяльність відповідних бірж, ярмарків та публічних торгів.
Договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Договір може бути укладений у будь-якій формі, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом (ч.1 ст.638, ч.1 ст.639 ЦК України).
Ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом (ст. 632 ЦК України).
Укладений між сторонами договір за своєю правовою природою є договором поставки, до якого застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, порядок укладення, виконання якого регулюється нормами Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України "Про ринок природного газу", Закону України "Про публічні закупівлі", Правил постачання природного газу, Кодексу газорозподільних систем, Кодексу газотранспортної системи та іншими нормативними актами.
Відповідно до статті 712 ЦК України, 265 ГК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлені нормами Закону України "Про публічні закупівлі" метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції .
Відповідно до ст.3 ЗУ "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням .
Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених ЗУ "Про публічні закупівлі" (ч.1 ст.36 ЗУ "Про публічні закупівлі").
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема , зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі (п.2 ч.4 ст.36 ЗУ "Про публічні закупівлі" у редакції закону на момент проведення закупівель та укладання спірних угод).
Статтею 203 ЦК України встановлено загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, а саме: зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має вчинятися у формі, встановленій законом; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним; правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей.
Правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним (ст.204 ЦК України).
Відповідно до ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Відповідно до абзацу 4 пункту 2.1 Постанови Пленуму Вищого Господарського Суду України № 11 від 29.05.2013 "Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними" вирішуючи спори про визнання правочинів (господарських договорів) недійсними, господарський суд повинен встановити наявність фактичних обставин, з якими закон пов`язує визнання таких правочинів (господарських договорів) недійсними на момент їх вчинення (укладення) і настання відповідних наслідків, та в разі задоволення позовних вимог зазначити в судовому рішенні, в чому конкретно полягає неправомірність дій сторони та яким нормам законодавства не відповідає спірний правочин.
За приписами частини першої статті 236 ЦК України нікчемний правочин або правочин, визнаний судом недійсним, є недійсним з моменту його вчинення.
Недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування. Вимога про застосування наслідків недійсності нікчемного правочину може бути пред`явлена будь-якою заінтересованою особою. Суд може застосувати наслідки недійсності нікчемного правочину з власної ініціативи (ч.ч.1.5 ст. 216 ЦК України).
Матеріалами справи підтверджено:
- сторонами на момент підписання Договору №3732/18 від 11.12.2018р. постачання природного газу, відповідно до ст.180 ГК України, ЗУ "Про публічні закупівлі" досягнуто згоди щодо істотних умов договору і такі не відрізняються від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону ТОВ "ГАЗ-ОІЛ-ГАРАНТ" щодо ціни та обсягів постачання природного газу, а саме ціна за 1000 куб. м. газу складає 9887,06 грн., договірні обсяги постачання на 2019 рік складають 53675 куб. м., загальна сума договору, з врахуванням встановленої ціни, складає 530 688,00 грн. та строку виконання зобов`язань;
- починаючи з 21.01.2019р. сторони почали збільшувати ціну товару (природного газу) з підстав передбачених п.4 ст.36 Закону України "Про публічні закупівлі" при відсутності відповідного коливання цін такого товару на ринку, внаслідок чого перевищено гранично допустимі обсяги такого збільшення та безпідставно зменшено обсяги закупівлі.
Так, при укладенні між відповідачами Додаткових угод №1 від 21.01.2019р., №2 від 22.01.2019р., №3 від 25.01.2019р. до Договору №3732/18 від 11.12.2018р. постачання природного газу Замовнику змінено ціни за одиницю товару у сторону збільшення, у зв`язку з чим вартість 1000 куб. м. газу за Додатковою угодою №1 становила 10 875,76 грн., тобто більше на 988,70 грн. (10 875,76 грн. - 9887,06 грн.), за Додатковою угодою №2 - до 11 963,33 грн., тобто більше на 2 076,27 грн. (11 963,33 грн. - 9887,06 грн.) та за Додатковою угодою №3 - 12 018,00 грн., тобто більше на 2 130,94 грн. (12018,00 грн. - 9887,06 грн.). Щодо обсягів постачання газу, то за січень-березень та листопад 2019 року згідно актів приймання - передачі відповідач 2 фактично поставив 41 412 куб. м. газу на загальну суму 497 522,98 грн.
На підтвердження підстав для внесення змін до Договору №3732/18 від 11.12.2018р. про закупівлю та постачання природного газу та укладення одразу трьох Додаткових угод №1 від 21.01.2019р., №2 від 22.01.2019р., №3 від 25.01.2019р. відповідач 2 посилається на один Експертний висновок Черкаської Торгово-промислової палати №О-14 від 08.01.2019р., який не може бути належним доказом, що підтверджує коливання ціни газу на ринку у період укладення спірних угод станом на січень 2019 року, оскільки:
- такий не містить жодної інформації щодо коливання ціни на природний газ на ринку станом на попередні дати, у тому числі на дату подання цінової пропозиції, дату укладання спірних угод, не наведено динаміку зміни ціни у бік збільшення. Зокрема, у ньому не наведено розрахунку вартості газового палива станом на попередні календарні дати, у тому числі на дату подання цінової пропозиції - 09.11.2018р., дату укладення Договору №3732/18, а лише констатовано рівень цін на газове паливо у окремих постачальників, зазначивши діапазон вартості природного газу станом на 01.01.2019р. за 1000 куб. м.: 11 550,00грн. - 14 586,00 грн.;
- даний висновок здійснено на замовлення ТОВ ГАЗ-ОІЛ-ГАРАНТ (заявка від 08.01.2019р.) щодо надання інформації про вартість природного газу (як товару) з 01 січня 2019р. в Україні;
- експерт Кононець Л.К. у висновку зазначив, що такий має довідковий характер та здійснений на підставі інформації підприємств постачальників природного газу із їх сайтів, з врахуванням оплати поточної або після поставки, та зазначив діапазон вартості газу (як товару), що склався у постачальників станом з 01 січня 2019 року. При цьому, експерт не робить висновків щодо коливання цін.
Отже, зазначений експертний висновок за своїм змістом відображає вартість природного газу станом на 01 січня 2019 року в Україні для промислових споживачів, бюджетних установ і організацій, інших споживачів, які не підпадають під дію Положення про покладання спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу. Відтак інформація, яка надана у такому експертному висновку має довідковий характер і не відображає відомостей щодо коливання ціни природного газу на ринку в сторону його збільшення після укладення Договору. Таким чином, експертний висновок не може бути належним та допустимим доказом на підтвердження коливання ціни на товар, так як у документі, який видає компетентна організація, має бути зазначена чинна ринкова ціна на товар і її порівняння з ринковою ціною станом на дату, з якої почалися змінюватися ціни на ринку, як у бік збільшення, так і у бік зменшення (тобто наявності коливання). Необхідність зазначення такої інформації зумовлюється також тим, що у випадку коливання цін, зміни до договору про закупівлю вносяться з урахуванням показників коливання цін, що стали підставою для здійснення попередніх змін до договору. Кожна зміна до договору має містити окреме документальне підтвердження. Документ про зміну ціни повинен містити належне підтвердження, викладених в ньому даних, проведених досліджень коливання ринку, джерел інформації тощо. Укладення додаткових угод до Договору щодо зміни ціни на товар за відсутності підстав для цього, визначених Законом, тим самим спотворює результати торгів та нівелює економію, яку було отримано під час підписання Договору. Можливість зміни ціни договору внаслідок недобросовісних дій сторін договору робить результат закупівлі невизначеним та тягне за собою неефективне використання бюджетних коштів, що є прямим порушенням принципів процедури закупівлі, визначених Законом України "Про публічні закупівлі" (правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 12.09.2019р. у справі №915/1868/18, від 12.02.2020р. у справі № 913/166/19 ).
При таких обставинах, ТОВ ГАЗ-ОІЛ-ГАРАНТ не надало документального підтвердження обґрунтованих підстав для прийняття рішення про збільшення ціни природного газу щодо кожної укладеної угоди , а тому Додаткові угоди №1 від 21.01.2019р., №2 від 22.01.2019р., №3 від 25.01.2019р. про закупівлю та постачання природного газу укладені в порушення п.2 ч.4 ст.36 ЗУ "Про публічні закупівлі" та визнаються недійсними.
Посилання відповідачів на лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №3302-06/34307-06 від 27.10.2016р. "Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю", як підставу правомірності дій щодо внесення змін до Договору не підтверджує такі, оскільки. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України у даному листі роз`яснило, що згідно з пунктом 2 частини четвертої статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами у повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. При цьому, норма пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону поширюється на договори про закупівлю, у разі якщо предметом закупівлі є товар. Разом з тим, виходячи зі змісту частини першої статті 653 ЦК України, у разі зміни договору зобов`язання сторін змінюються відповідно до змінених умов. Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі , і виконати свої зобов`язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін. Ураховуючи викладене, при кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору, сторони договору зобов`язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу. Водночас внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим Тобто. згідно даного роз`яснення постачальником мають бути надані обґрунтовані підтвердження (довідка, експертний висновок) компетентних органів (установ, організацій) про підвищення цін на ринку відповідної продукції. Перелік органів, установ, організацій , які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку , не є вичерпним (аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 12.09.2019р. у справі №915/1868/18).
Також, підлягають до задоволення позовні вимоги щодо застосування наслідків недійсності правочинів шляхом стягнення з ТОВ "ГАЗ-ОІЛ-ГАРАНТ" на користь Комунальної установи Тернопільський міський Палац культури Березіль імені Леся Курбаса безпідставно отриманих коштів на загальну суму 88 080,06 грн., враховуючи наступне.
Вартість поставленого відповідачем 2 відповідачу 1 природного газу з урахуванням цін за Додатковою угодою №1 від 21.01.2019р. становить 543,76 грн. за 0,05 тис.куб.м., натомість вартість поставленного газу без урахування Додаткової угоди №1 становить 494,35 грн. за 0,05 тис.куб.м., таким чином зайво сплачено 49,41 грн.
Вартість поставленного відповідачем 2 відповідачу 1 природного газу з урахуванням цін за Додатковою угодою №2 від 22.01.2019р. становить 598,16 грн. за 0,05 тис.куб.м., натомість вартість поставленного газу без урахування Додаткової угоди №2 становить 494,35 грн. за 0,05 тис.куб.м., таким чином зайво сплачено 103,81 грн.
Вартість поставленного відповідачем 2 відповідачу 1 природного газу з урахуванням цін за Додатковою угодою №3 від 25.01.2019р. становить 495886,71 грн. за 41,262 тис.куб.м., натомість вартість поставленого газу без урахування Додаткової угоди №3 становить 407959,87 грн., таким чином зайво сплачено 87 926,84 грн.
Частиною першою статті 1212 Цивільного кодексу України передбачено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. При цьому, згідно із пунктом першим частини третьої статті 1212 Цивільного кодексу України положення цієї глави застосовуються також до вимог про повернення виконаного за недійсним правочином.
Загальна умова частини першої статті 1212 Цивільного кодексу України звужує застосування інституту безпідставного збагачення у зобов`язальних (договірних) відносинах, або отримане однієї із сторін у зобов`язанні підлягає поверненню іншій стороні на підставі статті 1212 Цивільного кодексу України тільки за наявності ознаки безпідставності такого виконання.
Тобто у разі коли поведінка набувача, потерпілого, інших осіб або подія утворюють правову підставу для набуття (збереження) майна, стаття 1212 Цивільного кодексу України може бути застосована тільки після того, як така правова підстава в установленому порядку скасована, визнана недійсною , змінена, припинення або була відсутня взагалі.
Положення цієї глави застосовуються також до вимог про: повернення виконаного за недійсним правочином; витребування майна власником із чужого незаконного володіння; повернення виконаного однією із сторін у зобов`язанні; відшкодування шкоди особою, яка незаконно набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 24.06.2019р. у справі №915/330/18, від 21.03.2019р. у справі №912/898/18).
Відповідно до ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Подані сторонами докази мають бути належними, допустимими, достовірними, достатніми (ст. ст. 76-79 ГПК України).
Згідно із ст. 86 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
При таких обставинах, дослідивши усі наявні в матеріалах справи докази, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, правомірними та такими, що підлягають до задоволення.
Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) від 9 грудня 1994 року). Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення у справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), N 37801/97 від 1 липня 2003 року). Ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті (рішення у справі "Гірвісаарі проти Фінляндії" (Hirvisaari v. Finland), N 49684/99 від 27 вересня 2001 року).
В порядку ст. ст. 123, 129 ГПК України судовий збір покладається на відповідачів порівну.
Керуючись ст.ст. 73-79, 86, 129, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1 . Позов задовольнити.
2 . Визнати недійсною додаткову угоду №1 від 21.01.2019 року до договору постачання природного газу №3732/18 від 11.12.2018р., укладену між комунальною установою Тернопільський міський Палац культури "Березіль" ім. Леся Курбаса та Товариством з обмеженою відповідальністю "ГАЗ-ОІЛ ГАРАНТ".
3. Визнати недійсною додаткову угоду №2 від 22.01.2019 року до договору постачання природного газу №3732/18 від 11.12.2018р., укладену між комунальною установою Тернопільський міський Палац культури "Березіль" ім. Леся Курбаса та Товариством з обмеженою відповідальністю "ГАЗ-ОІЛ ГАРАНТ".
4. Визнати недійсною додаткову угоду №3 від 25.01.2019 року до договору постачання природного газу №3732/18 від 11.12.2018р., укладену між комунальною установою Тернопільський міський Палац культури "Березіль" ім. Леся Курбаса та Товариством з обмеженою відповідальністю "ГАЗ-ОІЛ ГАРАНТ".
5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗ - ОІЛ ГАРАНТ" (юридична адреса 01014, м. Київ, Печерський район, вул. Болсуновська, будинок 6, офіс 505, ідентифікаційний код - 40327128) на користь комунальної установи Тернопільський міський Палац культури "Березіль" імені Леся Курбаса (46018, м. Тернопіль, вул. Миру 6, ідентифікаційний код - 14033003 (р/р UA12820172034429000048600 ДКСУ м. Київ, ЄДРПОУ: 14033003, МФО 838012) кошти сплачені за додатковою угодою №1 від 21.01.2019р.в сумі 49 (сорок дев`ять) грн. 41коп., кошти сплачені за додатковою угодою №2 від 22.01.2019р. в сумі 103 (сто три) грн. 81коп., кошти сплачені за додатковою угодою № 3 від 25.01.2019р. в сумі 87 926 ( вісімдесят сім тисяч дев`ятсот двадцять шість) грн. 84коп.
6. Стягнути комунальної установи Тернопільський міський Палац культури "Березіль" імені Леся Курбаса (46018, м. Тернопіль, вул. Миру 6, ідентифікаційний код 14033003) на користь Тернопільської обласної прокуратури (м. Тернопіль, вул. Листопадова, 4, р/р UA 498201720343190002000004091 в ДКСУ в м.Київ, МФО 820172, ідентифікаційний код одержувача 02910098, код економічної класифікації видатків бюджету - 2800) - 6 306 (шість тисяч триста шість) грн. 00 коп. судового збору.
7. Стягнути Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗ - ОІЛ ГАРАНТ" (юридична адреса 01014, м. Київ, Печерський район, вул. Болсуновська, будинок 6, офіс 505, ідентифікаційний код 40327128) на користь Тернопільської обласної прокуратури (м. Тернопіль, вул. Листопадова, 4, р/р UA 498201720343190002000004091 в ДКСУ в м. Київ, МФО 820172, ідентифікаційний код одержувача 02910098, код економічної класифікації видатків бюджету - 2800) - 6 306 (шість тисяч триста шість ) грн. 00 коп. судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили протягом 20 днів з дня виготовлення повного судового рішення. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Західного апеляційного господарського суду або через Господарський суд Тернопільської області.
Повне рішення складене 01 березня 2021р.
Суддя М.С. Стадник
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2021 |
Оприлюднено | 04.03.2021 |
Номер документу | 95240135 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Стадник М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні