Рівненський апеляційний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 лютого 2021 року м. Рівне
Суддя Рівненського апеляційного суду - Збитковська Т.І.
з участю:
представника митниці - Ступака А.В,
захисника - адвоката Столяра М.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Рівне матеріали адміністративної справи за апеляційною скаргою начальника Поліської митниці Держмитслужби Панчука С.Є. на постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 26 листопада 2020 року,
ВСТАНОВИЛА:
Постановою Рівненського міського суду Рівненської області від 26 листопада 2020 року провадження в справі про адміністративне правопорушення щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України закрито у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.
Згідно протоколу про порушення митних правил № 0471/20400/20 від 05 серпня 2020 року, складеного відносно директора ТОВ "ЗІПКАРГО" ОСОБА_1 , 18.06.2018 року на підставі митної декларації типу IM40EE №/UA204000/2018/906148 від 17.06.2018 року на митну територію України в зоні діяльності Одеської митниці ДФС транспортним засобом з державним реєстраційним номерним знаком НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на адресу ТзОВ - фірма ЗІПКАРГО (код ЄДРПОУ 41902959) ввезено товари запасні частини для сідельних тягачів: обладнання електроосвітлювальне та його частини (в асортименті, патрони для ламп загальною вагою брутто - 2105,00 кг. та нетто- 1973 кг. .
До митного контролю товарів під час переміщення їх в зоні діяльності Одеської митниці ДФС подані наступні документи: CMR А№0069689-В від 12.06.2018 року, документ купівлі-продажу (commercial invoice) №01521-22-23 від 06.06.2018 року, Carnet TIR XX81520489 від 13.06.2018 року.
Відповідно до товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась на виконання контракту №ZC-007-YP від 15.05.2018 року, укладеного ТзОВ-фірма ЗІПКАРГО (м. Рівне, вул. Курчатова, 53) з турецьким підприємством YUCE PLASTIK SAN.Ve.TIC.LTD.STI (TOPCULAR MAHALLESI DEMIRKAPI CAD. PASMAKCI SAN SIT.NO:20-401-403 TOPCULAR ISTANBUL TURKEY).
20.06.2018 року особою, уповноваженою на декларування ТОВ МВП Лізинг ОСОБА_2 , на підставі договору доручення щодо надання послуг з декларування товарів від 24.04.2018р. №МВП24/04/2018 на митний пост Рівне Рівненської митниці ДФС подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA204010/2018/014359 для проведення митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів: Товар №1 Обладнання електроосвітлювальне для сідлових тягачів: арт.YP-154 W ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 20-шт., apт.YP-152S R ЗАДНІЙ ЛІХТАР 30-шт., арт.YP-152S L ЗАДНІШ ЛІХТАР 10-шт., apт.YP-152K R ЗАДНІЙ ЛІХТАР 10-шт., apт.YP-152K L ЗАДНІЙ ЛІХТАР 10-шт., apт.YP-150S R ЗАДНІЙ ЛІХТАР 40-шт., apт.YP-150S L ЗАДНІЙ ЛІХТАР 40-шт., арт.YP148S R ЗАДНІЙ ЛІХТАР 10-шт., apт.YP-148S L ЗАДНІЙ ЛІХТАР 10-шт., арт.YP145 R ГАБАРИТНИЙ ЛІТХАР 40-шт., apт.YP-145 L ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 40-шт, арт.YР-144 R ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 50-шт., apт.YP-144 L ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 50-шт., apт.YP-143 R ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 40-шт., apт.YP-143 L ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 40-шт., apт.YP-141 ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 100-шт., apт.YP-140 Y ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 100-шт., apт.YP-139 Y ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 50-шт., apт.YP-139 W ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 50-шт., apт.YP-139 R ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 50-шт., apт.YP-138 W ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 20-шт., apт.YP-137 W ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 20-шт., apт.YP-136 Y ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 10-шт., apт.YP-136 W ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 20-шт., арт.YP-136 R ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 20-шт., арт.YP-129S ЗАДНІЙ ЛІХТАР 10-шт., арт.YP-127S R ЗАДНІЙ ЛІХТАР 20-шт., арт.YP-127S L ЗАДНІЙ ЛІХТАР 10-шт., арт.YP-118 Y ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 30-шт., apт.YP-118 ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 50-шт., apт.YP-117 Y ГАБАРИТНИЙ ЛІХГАР 20-шт., apт.YP-112 Y ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 20-шт., apт.YP-110 R ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 50-шт., apт.YP-110 В ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 50-шт., apт.YP-108 W ГАБАРИТНИЙ ЛІХГАР 20-шт., apт.YP-108 Y ГАБАРИТНИЙ ЛІХГАР 20-шт., apт.YP-100 W ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 20-шт., apт.YP-90 L ЗАДНІЙ ЛІХТАР 30-шт., apт.YP-89 W ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 20-шт., apт.YP-85 L ЗАДНІЙ ЛІХТАР 50-шт., арт.YP-85 R ЗАДНІЙ ЛШАР 100-шт, apт.YP-83 R ЗАДНІЙ ЛІХТАР 400-шт., apт.YP-83 L ЗАДНІЙ ЛІХТАР300-шт., apт.YP-83S R ЗАДНІЙЛІХТАР 250-шт., артYP-83S L ЗАДНІЙ ЛІХТАР 250-шт., apт.YP-78 W ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 50-шт., apт.YP-7З ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 130-шт., apт.YP-63 Y ГАБАРИТНИЙ ЛІХГАР 300-шт., apт.YP-62 Y ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 150-шт., apт.YP-52 W ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 10-шт., apт.YP-37L R ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 50-шт., apт.YP-37L В ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 50-шт., apт.YP-36L R ГАБАРИТНИЙ ЛІХГАР 100-шт., apт.YP-36L В ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 100-шт., apт.YP-24 Y ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 2000-шт., apт.YP-24 W ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 200-шт., apт.YP-24 R ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 50-шт., apт.YP03L W ГАБАРИТНИЙ ЛІХТАР 40-шт.
Товар № 2. Частини обладнання електроосвітлювального для сідлових тягачів: арт. YP-91 ПЛАСТИКОВА НАКЛАДКА ЛІХТАРЯ 20-шт., apт.YP-86 ПЛАСТИКОВА НАКЛАДКА ЛІХТАРЯ 126-шт., apт.YP-84 ПЛАСТИКОВА НАКЛАДКА ЛІХТАРЯ 432-шт., apт.YP-11 ПЛАСТИКОВИЙ СВІТЛОВІДБИВАЧ 100-шт., apт.YP-153 ПЛАСТИКОВА НАКЛАДКА ЛІХТАРЯ 40-шт., apт.YP-151 R ПЛАСТИКОВА НАКЛАДКА ЛІХТАРЯ 30-шт., apт.YP-151 L ПЛАСТИКОВА НАКЛАДКА ЛІХТАРЯ 30-шт., apт.YP-149 R ПЛАСТИКОВА НАКЛАДКА ЛІХТАРЯ 10-шт., apт.YP-149 L ПЛАСТИКОВА НАКЛАДКА ЛІХТАРЯ 10-шт., арт.YP-128 ПЛАСТИКОВА НАКЛАДКА ЛІХТАРЯ 20-шт.
Товар № 3. Патрони для ламп, що використовуються для сідлового тягача: арт.YР-33 ПАТРОН ЛІХТАРИКА 12V-24V-20 шт, загальною фактурною вартістю 7665,00 доларів США. У згаданій митній декларації декларантом заявлено, що митна вартість товару становить - 207211,95 грн.
До митного оформлення товарів за митною декларацією типу ІM40ДЕ №UA204010/2018/014359 від 20.06.2018 року у Рівненську митницю ДФС подані наступні документи: CMR А№0069689-В від 12.06.2018 року, документ купівлі - продажу (commercial invoice) №01521-22-23 від 06.06.2018 року, Carnet TIR ХХ81520489 від 13.06.2018 року, контракт №ZC-007-YP від 15.05.2018 року.
Для підтвердження інформації про вартість товарів декларантом подано митну декларацію країни експорту (Туреччина) №18341300ЕХ352137 від 06.06.2018 року, у якій зазначено, що вартість товарів становить 7665,00 дол. США.
Рівненською митницею ДФС з метою перевірки достовірності (автентичності) документів, поданих до митного оформлення товарів за митною декларацією типу ІМ40ДЕ №UA204010/2018/014359 від 20.06.2018 року, направлено через Департамент адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС України запит до митних органів Туреччини (вих.№6790/34/17-70-19 від 06.09.2018року).
Листом ДФС України №15/15-02-03/7/1011 від 05.05.2020 року в Поліську митницю Держмитслужби надіслано відповідь митних органів Туреччини стосовно експорту товарів з цієї країни на адресу ТзОВ-фірма ЗІПКАРГО .
Зокрема, митні органи Туреччини направили копії документів: CMR А№0069689-В від 12.06.2018 року: документ купівлі-продажу (FATURA) серія А №01521, серія А №01522 та серія А №01523 від 06.06.2018 року: Carnet TIR ХХ81520489 від 13.06.2018 року, у відповідності до яких, товари експортувалися з Туреччини до України. У документі купівлі-продажу (FATURA) серія А №01521, серія А №01522 та серія А №01523 від 06.06.2018 року зазначена інформація про вартість експортованих з Туреччини товарів, що не відповідає вартості товарів, заявленій Рівненській митниці ДФС.
У результаті опрацювання надісланої митними органами Туреччини інформації та копій документів, встановлено невідповідність даних, що містяться в доданих до звернення документах, даним, заявленим при митному оформленні товарів на території України.
Отже, під час ввезення на митну територію України товарів, директор ТзОВ-фірма ЗІПКАРГО ОСОБА_1 свідомо приховав від митного контролю вартість цих товарів.
Враховуючи вищезазначене, директором ТзОВ-фірма ЗІПКАРГО ОСОБА_1 через декларанта ТОВ МВП Лізинг ОСОБА_2 під час переміщення через митний кордон України товарів та їх митного оформлення подано митним органам України документи (декларацію митних органів Туреччини №18341300ЕХ423850 від 03.07.2018 року та документ купівлі-продажу (commercial invoice) №01521-22-23 від 06.06.2018 року), що містять недостовірну інформацію стосовно вартості товарів.
Таким чином, директор ТзОВ-фірма ЗІПКАРГО ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митним органам України, як підстави для переміщення вищезазначених товарів, документів, одержаних незаконним шляхом та таких, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості, а саме: документ купівлі-продажу (commercial invoice) №01521-22-23 від 06.06.2018 року та декларацію митних органів Туреччини №18341300ЕХ423850 від 03.07.2018року' .
Вартість товарів становить 7665,00 доларів США, а митна вартість заявлена 207211,95 грн. по курсу НБУ на день проведення митного оформлення товарів.
У поданій апеляційній скарзі начальник Поліської митниці Держмитслужби Панчук С.Є, не погодившись з вказаним судовим рішенням, просить його скасувати та винести нову постанову, якою притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України із застосуванням адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару на суму 2480258,13 грн. з конфіскацією предмету порушення митних правил.
Вказує, що на момент розгляду справи (26.11.2020 року) про порушення митних правил строки накладення адміністративного стягнення не закінчилися, оскільки вважає, що цей строк зупиняється на час розгляду справи в суді.
В запереченні на апеляційну скаргу адвокат Столяр М.В. вказує, що постанова суду першої інстанції винесена з додержанням норм матеріального та процесуального права, а апеляційна скарга Поліської митниці Держмитслужби є безпідставною та необґрунтованою. Вважає, що строк притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності закінчився, оскільки вказане порушення митних правил не можна вважати триваючим, бо воно припиняється із поданням декларації митному органу. Просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги Поліської митниці Держмитслужби.
Заслухавши доводи представника митниці Ступака А.В. на підтримання апеляційної скарги, захисника - адвоката Столяра М.В, який заперечив проти задоволення апеляційної скарги, перевіривши доводи скарги та матеріали справи, приходжу до висновку, що скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Статтею 489 МК України встановлено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також інші обставини, які мають значення для справи.
Постанова суду першої інстанції в частині доведеності вини та кваліфікації дій ОСОБА_1 за ч.1 ст. 483 МК України ніким не оспорюється, а тому апеляційний суд не наводить доказів на підтвердження таких висновків місцевого суду.
Доводи Поліської митниці щодо необґрунтованого закриття провадження у зв`язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення, оскільки матеріали справи про порушення митних правил були скеровані на розгляд до Рівненського міського суду 10 вересня 2020 року, є непереконливими, виходячи з наступного.
Згідно з ст. 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Відповідно до ч.3 ст.3 Митного кодексу України, норми законів України, які пом`якшують або скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені цим Кодексом, мають зворотну дію в часі, тобто, їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають.
На момент подання митної декларації діяла наступна редакція ст. 467 МК України:
1.Якщо справи про порушення митних правил, відповідно до статті 522 цього Кодексу, розглядаються органами доходів і зборів, адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а у разі розгляду органами доходів і зборів справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі, передбачені статтями 469, 477-481, 485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.
2. Якщо справи про порушення митних правил, відповідно до статті 522 цього Кодексу, розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі, передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.
3. У разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях правопорушника ознак порушення митних правил, адміністративні стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через три місяці з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження, але не пізніше, ніж через два роки з дня вчинення правопорушення.
Водночас, станом на момент розгляду провадження, згідно прийнятих Законом України № 2612-VIII від 08.11.2018 року змін, ч.2 ст. 467 виключено, а ч.1 ст. 467 викладено у наступній редакції: Якщо справи про порушення митних правил, відповідно до статті 522 цього Кодексу, розглядаються органами доходів і зборів або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом .
З наведеного вбачається, що прийняті зміни до ст. 467 МК України, не пом`якшують та не скасовують відповідальність особи, а відтак, на думку апеляційного суду, в силу положень ст. 58 Конституції України та ст. 3 МК України, не поширюються на правопорушення, вчинені до прийняття відповідних змін.
Датою подачі митних декларацій є 18.06.2018 року та 09.07.2018 року (протокол №0471/20400/20 а.с.1).
Доводи, наведені в апеляційній скарзі про те, що строк накладення адміністративного стягнення у справі про порушення митних правил був зупинений з підстав того, що матеріали справи про порушення митних правил були скеровані на розгляд до Рівненського міського суду 10 вересня 2020 року, є необґрунтованими, оскільки митні декларації були подані 18 червня 2018 року та 09 липня 2018 року, тобто, до прийняття змін у ст.467 МК України (18.11.18 року).
Отже, на момент судового розгляду даної справи 26 листопада 2020 року минув строк накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення, однак суд першої інстанції помилково покликався на застосування ч. 2 ст. 38 КУпАП, оскільки в даному випадку підлягає застосуванню ст. 467 МК України.
На підставі наведеного та керуючись ст. 6 ЄКПЛ, ст. 294 КУпАП, -
ПОСТАНОВИЛА:
Постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 26 листопада 2020 року відносно ОСОБА_1 - залишити без зміни, а апеляційну скаргу Поліської митниці - без задоволення.
Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Рівненського
апеляційного суду Т.І.Збитковська
Суд | Рівненський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2021 |
Оприлюднено | 03.03.2021 |
Номер документу | 95257974 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Рівненський апеляційний суд
Збитковська Т. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні