ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002
У Х В А Л А
23.02.2021 Справа № 905/3134/14
Суддя Господарського суду Донецької області Огороднік Д.М., при секретарі судового засідання Кліменко Д.І., розглянувши матеріали
про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю ДОНКОНТРАКТ
ліквідатор голова ліквідаційної комісії Корягін Євген Олексійович
За участі представників:
від кредитора Публічного акціонерного товариства Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк - не з`явився;
від кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю Спарта Азов - не з`явився;
від кредитора Головного управління ДПС у Донецькій області - не з`явився;
від боржника - не з`явився;
ліквідатор - не з`явився;
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Господарського суду Донецької області знаходиться справа №905/3134/14 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю ДОНКОНТРАКТ на стадії ліквідаційної процедури; повноваження ліквідатора виконує голова ліквідаційної комісії Корягін Євген Олексійович.
Постановою Господарського суду Донецької області від 29.05.2014 визнано боржника - Товариство з обмеженою відповідальністю ДОНКОНТРАКТ банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців; призначено ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю ДОНКОНТРАКТ голову ліквідаційної комісії Корягіна Євгена Олексійовича.
Ухвалою суду від 26.11.2020 учасникам справи роз`яснено, що справа розглядається за правилами Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвалою суду від 14.01.2021 розгляд справи №905/3134/14 відкладено на 23.02.2021.
Представники кредиторів та арбітражний керуючий в судове призначене на 23.02.2021 засідання не з`явились, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, явку своїх представників не забезпечили, причин неявки до суду не повідомили.
Заяву №1214/10-013-3-3 від 28.08.2015 (вх.№10021/15 від 04.09.2015) Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання кредиторських вимог до боржника та включення їх до реєстру вимог кредиторів призначено до розгляду ухвалою Господарського суду Донецької області від 05.05.2016; зобов`язано надати письмові обгрунтування підстав включення до суми кредиторських вимог плати на землю за період після дати визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; письмові пояснення щодо факту звернення протягом 2014-2015 років із відповідною заявою до господарського суду Запорізької області.
Вподальшому, ухвалами від 02.06.2016, 05.05.2016, 27.07.2016, 14.09.2016, 18.10.2016, 02.11.2016, 07.12.2016, 22.12.2016, 26.01.2017, 10.02.2020, 04.03.2020, 09.12.2020, 14.01.2021 додатково було зобов`язано кредитора Головне управління ДПС у Донецькій області подати до суду уточнений розрахунок суми заявлених кредиторських вимог (з огляду на наявну арифметичну помилку в тексті заяви).
11.01.2021, через канцелярію Господарського суду Донецької області надійшли пояснення б/н від 05.01.2021 (вх.. №286/21) Головного управління ДПС у Донецькій області, у яких кредитор на виконання порередніх ухвал суду повідомив наступне: у кредитора відсутні відомості про звернення з заявами у справі №905/3134/14 до Господарського суду Запорізької області; у зв`язку з численними реорганізаціями податкових органів та тривалою відсутністю працівників - документи щодо банкрутства Товариства з обмеженою відповідальністю Донконтракт наявні, лише частково.
Кредитор у наведеній заяві підтверджує, що Головного управління ДПС у Донецькій області 28.08.2015 звернулось до Господпрського суду Донецько області із заявою про визнання кредиторських вимог у справі №905/3134/14 у розмірі 43868,13 грн.
До поясненнь б/н від 05.01.2021 (вх.. №286/21 від 11.01.2021) подано розрахунок кредиторських вимог на загальну суму 67300,51 грн, у тому числі 67140,31 грн (основний платіж) + 160,20 грн (пеня).
Тобто, за розрахунком, який подано 11.01.2021 розмір кредиторських вимог є більшим, ніж заявлено у заяві №1214/10-013-3-3 від 28.08.2015.
На день проведення судового засідання 14.01.2021, кредитором не подано до суду уточнений розрахунок суми заявлених кредиторських вимог (з огляду на наявну арифметичну помилку в тексті заяви 28.08.2015).
23.02.2021, через канцелярію суду, від Головного управління ДПС у Донецькій області надійшли письмові пояснення б/н від 19.02.2021 (вх. №3708/21), у яких кредитор пояснив, що у заяві №1214/10-013-3-3 від 28.08.2015 (вх.№10021/15 від 04.09.2015) про визнання кредиторських вимог зазначена сума додаткових кредиторських вимог у розмірі 43868,13 грн.
Проте, у тексті заяви припущено помилку у процесі обгрунтування суми кредиторських вимог, а саме - двічі зазначено нарахування від 30.11.2014 у сумі 5483,52 грн згідно податкової декларації з плати за землю №1400005890 від 24.02.2014. Зазначена помилка не є арифметичною та не впливає на суму заявлених кредиторських вимог.
Дослідивши матеріали заяви, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується заява, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду заяви та задоволення кредиторських вимог, суд встановив.
Заява Головного управління ДПС у Донецькій області обґрунтована тим, що у зв`язку із несплатою Товариством з обмеженою відповідальністю ДОНКОНТРАКТ податкових зобов`язань у 2014 та 2015 роках, у платника виникла податкова заборгованість на загальну суму 43868,13 грн.
Відповідно до поданих Головним управлінням ДПС у Донецькій області пояснень та заяви з урахуванням всіх пояснень, наданих заявником, за боржником обліковується податкова заборгованість з орендної плати за землю у розмірі 43868,13 грн за наступні періоди: червень - грудень 2014 року; січень 2015 року.
Як вбачається з поданої заявником податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік №1400005890, боржником визначено податкові зобов`язання з орендної плати за землі державної або комунальної власності за 2014 рік на загальну суму 65802,21 грн. у тому числі за період з червень - грудень 2014 на загальну суму 38384,64 грн.
Окрім того, заявником заявлено в якості кредиторських вимог також суму у розмірі 5483,49 грн, як заборгованість з орендної плати за землі за січень 2015 року. Проте копії декларації на підтвердження такої заборгованості, заявником до матеріалів заяви не додано доданої до неї інтегрованої картки платника та заяви з урахуванням всіх пояснень, наданих заявником, за боржником обліковується податкова заборгованість з орендної плати за землю у розмірі 43868,13 грн за наступні періоди: червень - грудень 2014 року; січень 2015 року.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оренду землі" (в редакції чинній 2014-січень 2015 року) оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі (частина перша статті 2 Закону України "Про оренду землі").
Згідно зі статтею 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно із статтею 626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства (статтею 628 Цивільного кодексу України).
Відповідно до статті 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є, зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Статтею 21 вказаного Закону встановлено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
За змістом статей 525, 526, 629 Цивільного кодексу України і статті 193 Господарського кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами, а зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Судом встановлено, що заявником не додано до матеріалів заяви копію договору оренди та копію податкової декларації з плати за землю за 2015 рік на підтвердження виникнення зобов`язань боржника з оренди за січень 2015 року.
Окрім цього, згідно з ст. 6 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , який набрав чинності 15.10.2014 та в редакції чинній станом на червень 2014 -січень 2015, під час проведення антитерористичної операції, суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, звільнені від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.
Законом України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (в редакції чинній станом на червень 2014 -січень 2015) визначений період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності зазначеним Указом Президента України (14 квітня 2014 року) та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014.
У відповідності до ч.5 ст.11 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції на Кабінет Міністрів України покладено обов`язок у 10-денний строк з дня опублікування вказаного Закону затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України №405/2014 від 14.04.2014, у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України №1053-р від 30.10.2014 був затверджений перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, до якого включено м. Краматорськ (Краматорська міська рада) (п. 16 розпорядження), де проводить свою господарську діяльність боржник, що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
За таких обставин, оскільки боржник здійснював свою господарську діяльність у місці Крамоторську, то відповідно положення Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції щодо звільнення його від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності розповсюджують на нього свою дію.
Законом України Про внесення змін до Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції щодо безперешкодної діяльності органів місцевого самоврядування від 17.05.2016 (набрав чинності з 08.06.2016) внесено зміни до Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції .
Даним Законом про внесення змін до Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції внесено зміни до Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , зокрема, до ст.ст.4, 6.
Статтею 6 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції в редакції Закону про внесення змін від 17.05.2016 (чинний з 08.06.2016), передбачено звільнення суб`єктів господарювання від плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності в населених пунктах згідно з переліками, передбаченими ч. 4 ст. 4 цього Закону.
Згідно з ч. 4 ст. 4 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції в редакції Закону від 17.05.2016. (набрав чинності 08.06.2016) перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затверджуються Кабінетом Міністрів України, який забезпечує своєчасну їх актуалізацію (який затверджений Розпорядженням Кабінету Міністрів України №1085-р від 07.11.2014р.).
Судом встановлено, що м. Краматорськ (Краматорська міська рада) не входить до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення , затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України №1085-р від 07.11.2014 , на території яких суб`єкти господарювання звільнені від плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності у відповідності до Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції в редакції Закону від 17.05.2016 (набрав чинності 08.06.2016).
Таким чином, з моменту набрання чинності Указу Президента України №405/214 від 14.04.2014 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України - з 14.04.2014 до моменту набрання чинності Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції в редакції від 17.05.2016 (набрав чинності 08.06.2016), тобто до 08.06.2016 , боржник Товариство з обмеженою відповідальністю ДОНКОНТРАКТ був звільнений від плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності за орендоване земельну ділянку у м. Краматорськ.
Заборгованість боржника з орендної плати за землю виникла за податковою декларацією з плати за землю №1400005890 від 24.02.2014 за червень - грудень 2014 року та за січень 2015 року, яку заявник не доводить жодним доказом, у розмірі 43868,16 грн, тобто в період дії норми ст.6 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (в редакції до 08.06.2016).
Частиною 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до абз. 3 та 4 ч. 6 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, розглядаються господарським судом у порядку черговості їх отримання у судовому засіданні, яке проводиться після попереднього засідання господарського суду. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів.
Кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника (абз. 11 ч. 1 ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства).
Грошове зобов`язання - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України (абз. 5 ч. 1 ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства).
Як встановлено судом, Товариство з обмеженою відповідальністю ДОНКОНТРАКТ було звільнено від сплати орендної плати за землю за податковою декларацією з плати за землю №1400005890 від 24.02.2014 за червень - грудень 2014 року та січень 2015 року на підставі закону. Окрмо, суд відзначає не доведенність жодним належним та допустимим доказом заборгованості за січень 2015 року.
За таких обставин нарахування Головного управління ДПС у Донецькій області у розмірі 43868,13 грн не підпадає під поняття грошового зобов`язання.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання податкової заборгованості боржника з орендної плати за землю у розмірі 43868,13 грн є не обґрунтованими та підлягають відхиленню.
Керуючись ст.ст.1, 2, 9, 45, 60, п.2 та 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 3, 12, 42, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Відхилити кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю ДОНКОНТРАКТ про визнання податкової заборгованості боржника з орендної плати за землю у розмірі 43868,13 грн.
2. Ухвала набирає чинності з моменту її підписання та може бути оскаржена в апеляційному порядку у порядку та строки, передбачені ст.ст. 254 - 257 Господарського процесуального кодексу України з урахуванням підпункту 17.5 пункту 17 Розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.
У судовому засіданні 23.02.2021 оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
Повний текст ухвали складено та підписано 01.03.2021.
Суддя Діна Миколаївна Огороднік
(Д.М. Огороднік)
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2021 |
Оприлюднено | 04.03.2021 |
Номер документу | 95269730 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Огороднік Діна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні