Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
22 лютого 2021 р. Справа № 120/5716/20-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Крапівницька Н.Л,
розглянувши у письмово в місті Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом:
Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області
до комунального підприємства Гайсинводоканал
про стягнення штрафу в сумі 34000 гривень,
В С Т А Н О В И В:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області (далі - управління, Позивач) до комунального підприємства Гайсинводоканал (далі - відповідач) про стягнення штрафу в сумі 34000 гривень.
Позов мотивовано тим, що 06 серпня 2020 року спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області (надалі - Позивача), на підставі направлення на проведення перевірки від 04.08.2020 року №2955 проведено позаплановий захід зі здійснення державного нагляду (контролю) з метою виконання припису щодо усунення порушень вимог законодавства, виданого за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) від 04.02.2019 року щодо комунального підприємства Гайсинводоканал . За наслідками проведеного позапланового заходу спеціалістами Позивача було складено акт перевірки виконання припису від 06 серпня 2020 року №1/11/20 Про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін від 06 серпня 2020 року №10, який підписаний та отриманий уповноваженою особою Відповідача - Безпальком Олександром Олександровичем 06.08.2020 року. Відповідно акту перевірки позапланового заходу від 06.08.2020 року зафіксоване не виконання відповідачем приписувід 11 лютого 2020 року № 1/11/20 Про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін , наданого за результатами планової перевірки від 04.02.2020 року відповідача щодо дотримання вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, у зв`язку з вищенаведеним, та керуючись п.6 ч.1 ст.18 та п.1 ч.4 ст.20 Закону України №5007-УІІ від 21.06.2012 року Про ціни і ціноутворення , ст.7 Закону України №877-У від 05.04.2007 року Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Позивачем було прийняте рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 11.08.2020 року №03 про вилучення у Відповідача в дохід державного бюджету штрафу в розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 34000 грн. Згідно з рішенням штраф необхідно було сплатити протягом 10 днів з наданням Позивачу копій платіжних документів. Станом на 15 жовтня 2020 року штраф Відповідачем не сплачено. Також, дану постанову Позивачем - не оскаржено. Зазначені обставини стали причиною звернення до суду з даним позовом.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 21.10.2020 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику сторін. Також, відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі.
16.11.2020 року на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач вважає протиправними дії Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у Вінницькій області щодо призначення та проведення планової перевірки КП Гайсинводоканал за результатами якої було складено акт № 02 від 04.02.2020 року, Наказ Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у Вінницькій області від 15.01.2020 року №150-А, та направлення на перевірку за № 171 від 15.01.2020 року про проведення планової перевірки комунального підприємства Гайсинводоканал . А також, вважає протиправними всі рішення Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів і Вінницькій області про застосування адміністративно-господарських санкцій проти КП Гайсинводоканал та керівника підприємства ОСОБА_1 , за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. Однак не надає суду доказів щодо оскарження вищезазначених дій та актів відповідача.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив, що за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) від 04,02.2019 року щодо комунального підприємства Гайсинводоканал видано припису щодо усунення порушень вимог законодавства.
Так, відповідно до вищезазначеного припису відповідачу необхідно було: 1). З 01 лютого 2020 року нарахування споживачам плати за надані послуги з централізованого водопостачання і водовідведення здійснювати за тарифами затвердженими попереднім рішенням виконавчого комітету Гайсинської міської ради 21 лютого 2019 р. №13 Про коригування тарифів на водопостачання та водовідведення КП Гайсинводоканал (додаток №6). 2.) Повернути споживачам зайво отримані кошти в сумі 1 110 311,89 грн. за надані послуги з централізованого водопостачання і водовідведення за період з 05 жовтня 2019 року по 31 грудня 2019 року, в зв`язку з тим, що підприємством не укладено договорів на надання споживачам послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 5 липня 2019 р. № 690 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення . 3). З аналогічної причині провести перерахунки та повернути споживачам зайво отримані кошти за надані послуги з централізованого водопостачання і водовідведення за січень 2020 року. 4). Здійснити перерахунки тарифів на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення. та надати їх Гайсинській міській раді для затвердження, відповідно до Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 ( із змінами та доповненнями). 5). Забезпечити введення в дію нових тарифів тільки після укладення із споживачами комунальних послуг договорів у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 5 липня 2019 р. № 690 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення . 6). У триденний термін з моменту виконання припису повідомити Головне управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області про вжиті заходи за адресою: 21036, м. Вінниця, вул. Максимовича, 19.
06.08.2020 року спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області (надалі - Позивача), на підставі направлення на проведення перевірки від 04.08.2020 року №2955 було проведено позаплановий захід зі здійснення державного нагляду (контролю) з метою виконання припису щодо усунення порушень вимог законодавства, виданого за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) від 04,02.2019 року щодо комунального підприємства Гайсинводоканал .
За наслідками проведеного позапланового заходу спеціалістами Позивача було складено акт перевірки виконання припису від 06 серпня 2020 року №1/11/20 Про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін від 06 серпня 2020 року №10
Відповідно акту перевірки позапланового заходу від 06.08.2020 року зафіксоване не виконання відповідачем приписувід 11 лютого 2020 року № 1/11/20 Про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін , наданого за результатами планової перевірки від 04.02.2020 року відповідача щодо дотримання вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, у зв`язку з вищенаведеним, та керуючись п.6 ч.1 ст.18 та п.1 ч.4 ст.20 Закону України №5007-УІІ від 21.06.2012 року Про ціни і ціноутворення , ст.7 Закону України №877-У від 05.04.2007 року Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .
Позивачем було прийнято рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 11.08.2020 року №03 про вилучення у Відповідача в дохід державного бюджету штрафу в розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян , що становить 34000,00 грн (тридцять чотири тисячі грн 00 коп.).
Рішення про накладення штрафних санкцій направлена рекомендованим повідомленням 11.08.2020 року, та вручено за довіреністю 13.08.2020 року м.
Згідно з рішенням штраф необхідно було сплатити протягом 10 днів з наданням Позивачу копій платіжних документів.
Станом на 15.10.2020 року штраф Відповідачем не сплачено. Також, дану постанову Позивачем - не оскаржено.
У зв`язку з несплатою відповідачем вказаної заборгованості у добровільному порядку, позивач звернувся із даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб`єкта господарювання та виправлення технічних помилок (ч. 1 ст. 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності").
Підставами для здійснення позапланових заходів, окрім інших, є перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).
Згідно із положеннями ч. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку (ч. 8 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності").
У разі виконання в повному обсязі та у встановлений строк припису, розпорядження, рішення, іншого розпорядчого документа про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу нагляду (контролю), фінансові та адміністративні санкції, заходи реагування до суб`єкта господарювання, його посадових осіб не застосовуються (ч. 11 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності").
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 18 Закону України "Про ціни та ціноутворення", уповноважені органи мають право приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
До суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за невиконання приписів уповноважених органів або створення перешкод для виконання покладених на них функцій - штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 4 ч. 1 ст. 20 Закону України "Про ціни та ціноутворення").
В той же час, положеннями ст. 21 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що суб`єкт господарювання має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю).
Як уже було встановлено судом вище, позивачем прийнято рішення від 11.08.2020 року №03 про накладення на відповідача в дохід державного бюджету штрафу в розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 34000 грн.
Копія зазначеного рішення отримана відповідачем 13.08.2020, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.
При цьому, суд звертає увагу на те, що станом на сьогодні, рішення Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області від 11.08.2020 року №03 є чинним та в судовому порядку відповідачем не оскаржувалось, а тому підлягає обов`язковому виконанню.
Разом із тим, в матеріалах справи відсутні будь-які докази, які б підтверджували сплату відповідачем суми штрафу, накладеного згідно з рішенням позивача від 11.08.2020 року №03.
При цьому, суд критично оцінює заперечення, наведені представником відповідача у відзиві на позовну заяву, адже останні фактично стосуються його незгоди із прийнятим відповідачем рішенням від 11.08.2020 року №03, однак, відповідне рішення не є предметом оскарження в межах даної справи.
Суд зазначає, що в предмет доказування в даній адміністративній справі входять обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов`язує можливість стягнення штрафу у судовому порядку: 1) наявність рішення про накладення штрафу; 2) факт набрання ним чинності (не оскарження в судовому чи адміністративному порядку у встановлені законом строки); 3) встановлення факту сплати штрафу у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо.
При цьому питання правомірності застосування до відповідача штрафу не входить до предмету доказування, оскільки рішення про його накладення не є предметом спору в справі про стягнення штрафу.
У даному ж випадку, оскільки відповідач належним чином повідомлявся про накладення на нього компетентним органом штрафу за порушення вимог Закону України Про ціни та ціноутворення у розмірі 34000 грн., рішення про накладення штрафу не оскаржував та у встановлені строки добровільному порядку не сплатив, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
З огляду на викладене, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовній вимоги підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з комунального підприємства Гайсинводоканал до Державного бюджету України (р/р UА56899990313030106000002104, код класифікації доходів бюджету 21081100, одержувач УК у Гайсинському районі/Гайсинський р-н, код ЄДРПОУ 37957640Б банк одержувача Казначейство України (ЕАП)) штраф згідно з рішенням Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області про застосування адміністративно-господарських санкцій від 11.08.2020 року № 03 у розмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) гривень.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач - Головне управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області (вул. Максимовича, 19, м. Вінниця, 21036, код ЄДРПОУ-40310643, тел. (0432) 65-88-00; (067) 745-48-17, e-mail: info@vingudpss.gov.ua).
Відповідач - Комунальне підприємство Гайсинводоканал (23700, Вінницька обл., м. Гайсин, вул. Гагаріна, 31, код за ЄДРПОУ-36595337, тел. (04334) 2-10-49, e-mail: dphaysinvodokanal@ukr.net).
Суддя підпис Крапівницька Н. Л.
Згідно з оригіналом
Суддя
Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2021 |
Оприлюднено | 05.03.2021 |
Номер документу | 95271322 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні