ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 березня 2021 року справа №360/2970/20
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Сіваченка І.В., суддів: Блохіна А.А., Гаврищук Т.Г., секретар судового засідання Антонюк А.С., за участі представника позивача Цимбалюка О.В., представника відповідача Подройко Н.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Луганській області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2020 року (повне судове рішення складено 27 листопада 2020 року у м. Сєвєродонецьку) у справі № 360/2970/20 (суддя в І інстанції Петросян К.Є.) за позовом Приватного малого підприємства Конкорд до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
УСТАНОВИВ:
У серпні 2020 року Приватне мале підприємство Конкорд (далі - ПМП Конкорд , платник податків) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Луганській області (далі - ГУ ДПС у Луганській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - ДПС, відповідач-2), з такими вимогами:
1) визнати протиправними та скасувати рішення ГУ ДПС у Луганській області від 02.07.2020, а саме:
- № 1687357/24202292 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 02.06.2020 щодо постачання клею ПВА ТОВ Віола (код 19020749),
- № 1687356/24202292 про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 09.06.2020 щодо постачання клею ПВА ТОВ Дінар ЛТД (код 39367487),
- № 1687355/24202292 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 01.06.2020 щодо постачання клею ПВА ПП Поляра-Хім (код 36455821);
2) зобов`язати ДПС зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до ДПС, а саме:
- податкову накладну № 5 від 02.06.2020 щодо постачання клею ПВА ТОВ Віола (код 19020749),
- податкову накладну № 11 від 09.06.2020 щодо постачання клею ПВА ТОВ Дінар ЛТД (код 39367487),
- податкову накладну № 3 від 01.06.2020 щодо постачання клею ПВА ПП Поляра-Хім (код 36455821).
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) складено податкові накладні від 02.06.2020 № 5, від 09.06.2020 № 11 та від 01.06.2020 № 3 та за допомогою програми електронного документообігу М.Е.Dос , направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкові накладні до ДПС.
Згідно отриманих позивачем квитанцій, вказані вище податкові накладні прийняті, але реєстрацію зупинено.
Підставами для зупинення реєстрації відповідачем зазначено: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК від 02.06.2020 № 5, 09.06.2020 № 11, 01.06.2020 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Позивач повідомленнями від 30.06.2020 № 2, 01.07.2020 № 1 та 30.06.2020 № 1 направив на адресу контролюючого органу пояснення та копії документів щодо податкових накладних, які повністю розкривають зміст господарської операції і підтверджують документальне оформлення укладеної господарської операції.
Разом з вказаними повідомленнями позивач направив на адресу ГУ ДПС у Луганській області 83 додатки по податковим накладним від 02.06.2020 № 5, 09.06.2020 № 11, 01.06.2020 № 3. Вказане підтверджується повідомленнями про надання пояснень, копіями документів, квитанціями № 2 щодо прийняття повідомлення до розгляду.
ГУ ДПС у Луганській області 02.07.2020 прийнято рішення № 1687357/24202292, № 1687356/24202292 та № 1687355/24202292 про відмову в реєстрації податкових накладних від 02.06.2020 № 5, 09.06.2020 № 11, 01.06.2020 № 3 відповідно, із зазначенням підстави: ненадання платником податку копій документів: документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано підкреслити) Додаткова інформація: встановлено відсутність сертифікатів на вироблену хімічну продукцію, технічних умов на виробництво, калькуляції на виробництво клею, затверджені замовником - ПМП Конкорд , накладні на відвантаження давальницької сировини .
Позивач, з метою оскарження рішень ГУ ДПС у Луганській області від 02.07.2020 № 1687357/24202292, № 1687356/24202292 та № 1687355/24202292 про відмову у реєстрації податкових накладних, направив контролюючому органу скарги на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН. Разом зі скаргами позивач направив пояснення та документи. ДПС України 10.07.2020 позивач отримав рішення ДПС України за результатами розгляду скарг від 03.07.2020 № 33660/24202292/2, № 33756/24202292/2 та № 33514/24202292/2 про залишення скарг без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної у ЄДР без змін.
З посиланням на статті 14, 201 ПК України, Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246), Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, позивач вважав позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2020 року позов задоволено.
Визнано протиправними та скасовані рішення ГУ ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.07.2020:
- № 1687357/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 02.06.2020 № 5.
- № 1687356/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 09.06.2020 № 11;
- № 1687355/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 01.06.2020 № 3.
Зобов`язано ДПС зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ПМП Конкорд : від 02.06.2020 № 5 датою її подання - 02.06.2020; від 09.06.2020 № 11 датою її подання - 09.06.2020;від 01.06.2020 № 3 датою її подання - 01.06.2020.
Не погодившись з таким судовим рішенням, відповідач-1 подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення місцевого суду, прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що на час подання на реєстрацію податкових накладних платник податків був обізнаний про той факт, що він віднесений до Ризикових платників податків за Критерієм - наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій. Відтак, твердження позивача про необізнаність та незрозумілість, на підставі якого саме підпункту п. 1.6 Критеріїв ризиковості платника податків було зупинено реєстрацію податкових накладних, не відповідає дійсності.
Платником податків надано Комісії регіонального рівня повідомлення про подання пояснення та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. До повідомлення були надані: пояснювальна інформація та інші документи, всього 83 додатка на 592 аркушах.
Однак, не додано сертифікатів на вироблену хімічну продукцію, технічних умов на виробництво, калькуляції на виробництво клею, затверджені замовником - ПМП Конкорд , накладні на відвантаження давальницької сировини.
За результатами опрацювання вищевказаних документів, Комісією регіонального рівня були прийняті оскаржені Рішення, якими платнику податків відмовлено у реєстрації податкових накладних від 01.06.2020 № 3, 02.06.2020 № 5 та 09.06.2020 № 11, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: документів що підтверджують відповідність продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Також в рішеннях зазначена додаткова інформація: встановлено відсутність сертифікатів на вироблену хімічну продукцію, технічні умови на виробництво, калькуляції на виробництво клею, затверджені замовником - ПМП Конкорд , накладні на відвантаження давальницької сировини .
Апелянт наголошує, що подання податковому органу документів, достатніх для реєстрації податкових накладних, є обов`язком платника податку. Проте, ПМП Конкорд до кожного з трьох вище зазначених повідомлень про подання пояснення та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, надано велику кількість документів, а саме: по 83 додатки, загальна кількість аркушів у яких складає 1751 аркуш. Зміст та обсяг наданих документів не узгоджується зі змістом та характером господарських операцій, та не свідчить про їх фактичне виконання. Документи безпосереднього відношення до самої господарської операції відношення не мають, та не містять ніякої інформаційної складової.
Під час розгляду Комісією регіонального рівня документів, наданих платником податків до повідомлення від 30.06.2020 № 1 та № 2, від 01.07.2020 № 1, було також проведено аналіз наявних баз даних щодо постачальника ПМП Конкорд - МПВП Югріс та встановлено, що у МПВП Югріс не подано звітність за формою 20-01111, немає інформації щодо наявності ліцензії на переробку хімічної продукції, відсутня звітність з екологічного податку, відсутня звітність про нерухоме майно. Зазначена інформація свідчить про відсутність можливості переробки давальницької сировини хімічного направлення (виробництво клею), про що зазначено в протоколі від 02.07.2020 № 118 засідання Комісії регіонального рівня.
Тому ГУ ДПС у Луганській області наголошує на правомірності своїх дій, які передували винесенню оскаржених рішень.
У відзиві на апеляційну скаргу позивачем висловлено згоду з висновками місцевого суду та прохання залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити, проти чого заперечував представник позивача.
Відповідно до вимог ч. 1 та ч. 2 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм процесуального права, встановила наступне.
ПМП Конкорд зареєстровано як юридичну особу, код за ЄДРПОУ 242022912, місцезнаходження юридичної особи: 61072, Харківська область, місто Харків, вулиця Отакара Яроша, буд.26, квартира 16, основними видами діяльності є: 46.75 оптова торгівля хімічними продуктами (т.1 а.с.6-94).
22.01.2020 між ПМП Конкорд (постачальник) та ТОВ Віола (покупець) укладений договір поставки № 220120/1 клею полівінілацентного в асортименті згідно видаткових накладних за цінами і на умовах договору (пункт 1.1 договору). Пунктом 2.2 договору визначено, що якість продукції відповідає вимогам стандартів ТУ.
Умовами договору визначено, що продукція поставляється на умовах FСА, самовивозом автотранспортом покупця зі складу постачальника або передається через перевізників, транспортно-експедиційні компанії, послуги яких сплачує покупець (пункт 3.1); постачання продукції здійснюється партіями протягом терміну дії договору. К поставці кожної партії продукції застосовується процедура виставлення рахунків та оплати продукції відповідно до цього договору (пункт 3.3.); термін постачання протягом 2020 року (пункт 3.4).
Форма оплати згідно договору - перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника (пункт 5.1); умови оплати - передоплата або розстрочка платежу протягом 30 календарних днів від дати отримання кожної партії продукції покупцем згідно видаткової накладної (пункт 5.2). Продукція пакується в тару постачальника, вартість якої прописується окремим рядком в видатковій накладній (пункт 6.1); одне тарне місце - бочка поліетиленова 50,0 л л/фляга ФІ-50Х в асортименті (пункт 6.2); продукція поставляється з маркуванням заводу-виробника, яка повинна відповідати вимогам стандартів технічних умов (пункт 6.3) (т.1 а.с.49-51).
02.06.2020 відповідно до видаткової накладної № РН-0000207 від 02.06.2020, товарно-транспортної накладної № 207 від 02.06.2020, довіреності № 10 від 02.06.2020, на адресу ТОВ Віола ПМП Конкорд було відвантажено товар - клей ПВА на загальну суму 303462,00 грн, у тому числі ПДВ 50 577,00 грн. (т.1 а.с.53-55).
18.06.2020 та 30.06.2020 відповідно до рахунку-фактури № СФ-0000207 від 02.06.2020 на загальну суму 303 462,00 грн., у тому числі ПДВ 50 577,00 грн., ТОВ Віола (код ЄДРПОУ 19020749) здійснено оплату на суму 53 462,00 грн. та 50 000,00 грн. відповідно (т.1 а.с.52, 56).
Позивачем складено податкову накладну від 02.06.2020 № 5, яку 24.06.2020 подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.40-41).
Згідно з квитанцією від 24.06.2020 реєстрація податкової накладної від 02.06.2020 № 5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податків відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі (т.1 а.с. 41).
ПМП Конкорд через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності засобами телекомунікаційного зв`язку в електронному вигляді направлено повідомлення від 30.06.2020 № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Також ПМП Конкорд направлено первинні документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.42-43).
За наслідками опрацювання вказаних документів, ГУ ДПС у Луганській області прийнято рішення від 02.07.2020 № 1687357/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Приватного малого підприємства Конкорд від 02.06.2020 № 5 з підстав ненадання платником податків копій документів: документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та /або законодавством. У Додатковій інформації зазначено: встановлено відсутність сертифікатів на вироблену хімічну продукцію, технічних умов, на виробництво, калькуляції на виробництво клею, затверджені замовником - ПМП Конкорд , накладні на відвантаження давальницької сировини (т.1 а.с.44-45).
02.07.2020 ПМП Конкорд подано скаргу на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.46-47).
10.07.2020 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних скаргу ПМП Конкорд на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін (т.1 а.с.48).
Також, 03.02.2020 між ПМП Конкорд (постачальник) та ТОВ Дінар ЛТД (покупець) був укладений договір постачання № 030220/1 клею полівінілацетатного згідно видаткових накладних згідно видаткових накладних, в асортименті, за цінами і на умовах договору (пункт 1.1 договору). Пунктом 2.2 договору визначено, що якість продукції відповідає вимогам стандартів ТУ.
Умовами договору визначено, що продукція поставляється на умовах самовивозу або передається через транспортно-експедиційні компанії, послуги яких сплачує покупець (пункт 3.1); постачання продукції здійснюється партіями протягом терміну дії договору. К поставці кожної партії продукції застосовується процедура виставлення рахунків та оплати продукції відповідно до цього договору (пункт 3.3); термін постачання протягом 2020 року (пункт 3.4).
Форма оплати згідно договору - перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника (пункт 5.1); умови оплати - передоплата 100%, оплата за фактом отримання продукції (пункт 5.2). Продукція пакується в тару постачальника, вартість якої прописується окремим рядком в товаросупровідних документах (пункт 6.1); одне тарне місце - бочка п/е 50,0 л л/фляга ФІ-50Х в асортименті (пункт 6.2); продукція поставляється з маркуванням заводу-виробника, яка повинна відповідати вимогам стандартів технічних умов (пункт 6.3) (т.1 а.с.66-68).
09.06.2020, відповідно до видаткової накладної № РН-0000188 від 09.06.2020, товарно-транспортної накладної № 188 від 09.06.2020, довіреності № 11 від 09.06.2020, на адресу ТОВ Дінар ЛТД підприємством було відвантажено товар - клей ПВА на загальну суму 57 826,78 грн., у тому числі ПДВ 9637,80 грн. (т.1 а.с.71-73).
12.06.2020 та 26.06.2020, відповідно до рахунку-фактури № СФ-0000188 від 22.05.2020 на загальну суму 57 826,78 грн, у тому числі ПДВ 9637,80 грн., ТОВ Дінар ЛТД здійснило оплату на суму 10 000,00 грн. та 5000,00 грн. відповідно (т.1 а.с.69-70).
Позивачем складено податкову накладну від 09.06.2020 № 11, яку 25.06.2020 подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.57-58).
Згідно з квитанцією від 25.06.2020 реєстрація податкової накладної від 09.06.2020 № 11 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податків відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі (т.1 а.с.58).
ПМП Конкорд через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності засобами телекомунікаційного зв`язку в електронному вигляді направлено повідомлення від 01.07.2020 № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Також ПМП Конкорд направлено первинні документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.459-60).
За наслідками опрацювання вказаних документів, ГУ ДПС у Луганській області прийнято рішення від 02.07.2020 № 1687356/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Приватного малого підприємства Конкорд від 09.06.2020 № 11з підстав ненадання платником податків копій документів: документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та /або законодавством. У Додатковій інформації зазначено: встановлено відсутність сертифікатів на вироблену хімічну продукцію, технічних умов, на виробництво, калькуляції на виробництво клею, затверджені замовником -ПМП Конкорд , накладні на відвантаження давальницької сировини (т.1 а.с.61-62).
02.07.2020 ПМП Конкорд подано скаргу на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.63-64).
10.07.2020 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних скаргу ПМП Конкорд на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін (т.1 а.с.65).
Крім того, 19.05.2020 між ПМП Конкорд (постачальник) та ТОВ Поляра-Хім (покупець) був укладений договір постачання № 190520/1 продукції, згідно видаткових накладних, за цінами і на умовах цього договору (пункт 1.1 договору). Пунктом 2.2 договору визначено, що якість продукції відповідає вимогам стандартів ТУ.
Умовами договору визначено, що продукція поставляється на умовах FСА, самовивозом автотранспортом покупця зі складу постачальника або передається через перевізників, транспортно-експедиційні компанії, послуги яких сплачує покупець (пункт 3.1); постачання продукції здійснюється партіями протягом терміну дії договору. К поставці кожної партії продукції застосовується процедура виставлення рахунків та оплати продукції відповідно до цього договору (пункт 3.3); термін постачання протягом 2020 року (пункт 3.4).
Форма оплати згідно договору - перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника (пункт 5.1); умови оплати - передоплата 100%, оплата за фактом отримання (пункт 5.2). Продукція пакується в тару постачальника. Якщо продукція упаковується в тару постачальника, то її вартість прописується окремим рядком в видатковій, податковій, товарно-транспортній накладних (пункт 6.1); одне тарне місце - бочка металева 200,0 л, бочка п/е 50,0 л л/фляга ФІ-50Х, ємність п/е 1000,0 л (пункт 6.2); продукція поставляється з маркуванням заводу-виробника, яка повинна відповідати вимогам стандартів технічних умов (пункт 6.3) (т.1 а.с.33-35).
01.06.2020 відповідно до видаткової накладної № РН-0000206 від 01.06.2020, товарно-транспортної накладної № 206 від 01.06.2020, на адресу ТОВ Поляра-Хім підприємством було відвантажено товар - клей ПВА на загальну суму 203 760,36 грн., у тому числі ПДВ 33 960,06 грн. (т.1 а/с.37-38).
03.06.2020 відповідно до рахунку-фактури № СФ0000206 від 01.06.2020 на загальну суму 203 760,36 грн., у тому числі ПДВ 33 960,06 грн., ТОВ Поляра-Хім здійснило оплату на суму 203 760,36 грн. (т.1 а.с.37-38).
Позивачем складено податкову накладну від 01.06.2020 № 3, яку 24.06.2020 подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.18-19).
Згідно з квитанцією від 24.06.2020 реєстрація податкової накладної від 01.06.2020 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податків відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі (т.1 а.с.19).
ПМП Конкорд через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності засобами телекомунікаційного зв`язку в електронному вигляді направлено повідомлення від 30.06.2020 № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Також ПМП Конкорд направлено первинні документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.20-21).
За наслідками опрацювання вказаних документів, ГУ ДПС у Луганській області прийнято рішення від 02.07.2020 № 1687355/24202292 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Приватного малого підприємства Конкорд від 01.06.2020 № 3 з підстав ненадання платником податків копій документів: документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та /або законодавством. У Додатковій інформації зазначено: встановлено відсутність сертифікатів на вироблену хімічну продукцію, технічних умов, на виробництво, калькуляції на виробництво клею, затверджені замовником - ПМП Конкорд , накладні на відвантаження давальницької сировини (т.1 а.с.25-26).
02.07.2020 ПМП Конкорд подано скаргу на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.27-28).
10.07.2020 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних скаргу ПМП Конкорд на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін (т.1 а.с.32).
Також, матеріалами справи встановлено, що 30.06.2020 за вих. № 300620/1 позивач надав ГУ ДПС у Луганській області пояснювальну інформацію, в якій зазначив, що податкова накладна № 3 від 01.06.2020 виписана на ПП Поляра-Хім була виписана та відправлена на реєстрацію на суму відвантаження 01.06.2020 товару (фляги Ф1-50Х) та продукцію (клей ПВА) згідно видаткової накладної та на умовах договору поставки № 190520/1 від 19.05.2020 з оплатою за фактом отримання, на умовах самовивозу (передавання через перевізника, послуги якого сплачує покупець). Зазначено, що ПМП Конкорд займається виготовленням клею ПВА за КВЕД ДК 20.52 та продажем даної продукції. А також оптовою торгівлею хімічними продуктами. Клей виготовлюється із власної сировини ПМП Конкорд підприємствами МПВП ЮГРІС (код ЄДРПОУ 21831874) та ТОВ АМІАНТ (код ЄДРПОУ 35282934) на підставі договорів переробки давальницької сировини. Продукція (клей ПВА) продається/поставляється контрагентам ПМП Конкорд за кодом УКТ ЗЕД 3905120000.
В поясненнях позивач зазначив про наявність та додав документи щодо технічних умов МПВП Югріс , які використовуються на виробництво продукції, на підтвердження перевезення сировини та готової продукції; акти приймання передачі сировини та готової продукції. Пояснив, що якість клею ПВА підтверджується відповідним санітарно-гігієнічним висновком, сертифікатами/паспортами якості на сировину. Клей ПВА виготовлюється з багатьох складових, які можна побачити в калькуляції виробництва клеїв за відповідний період по кожній марці клею. Всі відповідні документи з оплати сировини, її перевезення та отримання надаються. Сертифікати якості ПМП Конкорд виписує покупцям згідно санітарно-гігієнічного висновку на клей ПВА. Паспорти якості (сертифікати), санітарно-гігієнічні висновки на сировину надаються. Постачання сировини, на яких немає товарно-транспортних накладних виконується через транспортно-експедиційні компанії ТОВ Нова пошта та ТОВ Делівері . Підприємство має свої склади в м. Рубіжному та в м. Сєвєродонецьку; на підприємстві працюють згідно звітів з ЄСВ 7 осіб. Всі відповідні документи надаються податковому органу згідно переліку (т.1 а.с.22-24).
Повний пакет документів, наданих позивачем на підтвердження господарських операцій отриманий ГУ ДПС у Луганській області, що не заперечувалось самим представником відповідача в судовому засіданні під час розгляду справи в місцевому суді та перебувають в матеріалах справи (т.2 а.с.27-107).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Абзацами першим-третім пункту 187.1 статті 187 ПК України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з абзацом першим пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (абзац другий пункту 201.10 статті 201 ПК України).
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження (абзац третій пункту 201.10 статті 201 ПК України).
Абзацом п`ятим пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Відповідно до абзацу дев`ятого пункту 201.10 статті 201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Згідно з абзацом десятим пункту 201.10 статті 201 ПК України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац тринадцятий пункту 201.10 статті 201 ПК України).
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, абзацом першим та десятим пункту 12 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункти 13,14 Порядку № 1246).
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України Кабінет Міністрів України затвердив Порядок № 1165, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок № 1165).
Згідно з пунктом 2 Порядку № 1165 у цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної / розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації;
комісія контролюючого органу - комісія регіонального та центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС;
комісія центрального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі ДПС;
таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Абзацом другим пункту 5 Порядку № 1165 регламентовано, що податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, які є Додатком 1 до Порядку № 1165 критерієм ризиковості здійснення операцій визначено: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктом 10 Порядку № 1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 Порядку № 1165 закріплено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до абзацу другого пункту 25, абзацу першого пункту 26 Порядку № 1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Порядок № 520 визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).
Згідно з пунктом 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Абзацом першим пункту 6 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7 Порядку № 520).
Згідно з пунктами 9, 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення. Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (пункти 12, 13 Порядку № 520).
Таким чином, у ГУ ДПС у Луганській області наявні повноваження на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, надання контролюючому органу відповідних повноважень є лише передумовою подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом якої у даній справі є прийняття рішення, законність та обґрунтованість якого повинна бути перевірена.
Судами встановлено, що підставою для прийняття оскарженого рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних стало ненадання позивачем документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Встановлена відсутність сертифікатів на вироблену хімічну продукцію, технічних умов, на виробництво, калькуляції на виробництво клею, затверджені замовником - ПМП Конкорд , накладні на відвантаження давальницької сировини.
Проте як встановлено у судовому засіданні, такі документи надавалися контролюючому органу, що не заперечував представник відповідача.
Слід зазначити, що відповідно до абзацу одинадцятого статті 1, статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХIV Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Ведення зазначених документів передбачено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
З огляду на приписи пункту 187.1 статті 187 та пункту 201.7 статті 201 ПК України, суд дійшов висновку, що обов`язок подання податкової накладної на реєстрацію у платника податків виникає після кожного отримання коштів як попередньої оплати (аванс) незалежно від наявності інших первинних документів, що позивачем виконано шляхом подання спірних податкових накладних для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за правилом першої події.
Судами встановлено, що ПМП Конкорд надавалися до податкового органу первинні документи, які підтверджували та розкривали суть, внутрішню сторону господарської операції, на виконання яких складені податкові накладні від 01.06.2020 № 3, від 02.06.2020 № 5 та від 09.06.2020 № 11, внаслідок чого оскаржене рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідає критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України.
Враховуючи вищевикладене, місцевий суд дійшов правильного висновку, що позовні вимоги про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обґрунтованою і такою, що підлягає задоволенню.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні ПМП Конкорд від 01.06.2020 № 3, від 02.06.2020 № 5 та від 09.06.2020 № 11 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до ДПС України.
Пунктами 19, 20 Порядку № 1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З огляду на викладене, позовна вимога про зобов`язання ДПС України зареєструвати спірну податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, як похідна позовна вимога від вимоги про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, також є правомірною та підлягає задоволенню, оскільки зазначене є забезпеченням гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Отже, колегія суддів погоджується з висновком місцевого суду про необхідність зобов`язання ДПС зареєструвати податкові накладні ПМП Конкорд від 01.06.2020 № 3, від 02.06.2020 № 5 та від 09.06.2020 № 11 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання до ДПС України.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Доводи апеляційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
Частинами першою та другою статті 77 КАС України унормовано, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Податковим органом, у свою чергу, не наведено переконливих доводів, що ґрунтуються на об`єктивній інформації та спростовують факти господарської діяльності, засвідчені вказаними документами, а також не представлено доказів на підтвердження того, що відомості, які містяться у цих документах, неповні, недостовірні та (або) суперечливі.
Враховуючи наведене та встановлені фактичні обставини справи, колегія суддів погоджується з висновком місцевого суду, що відповідач-2 як суб`єкт владних повноважень не довів правомірність своїх рішень. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому вона підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статями 291, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Луганській області - залишити без задоволення.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2020 року в справі № 360/2970/20 - залишити без змін.
Повне судове рішення - 04 березня 2021 року.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Колегія суддів І. В. Сіваченко
А. А. Блохін
Т. Г. Гаврищук
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2021 |
Оприлюднено | 09.03.2021 |
Номер документу | 95309851 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні