Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження
04 березня 2021 р. Справа №200/10410/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Михайлик А.С., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду заяву Національного банку України про заміну стягувача у справі за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ АФІНАЖ" про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ АФІНАЖ" про стягнення штрафу у розмірі 3 400 грн.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 03.10.2019, що набрало законної сили 05.11.2019, позов задоволено.
07.11.2019 судом видано виконавчий лист про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ АФІНАЖ" штраф у сумі 3 400 грн., стягувачем за яким визначено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових.
23.02.2021 Національний банк України звернувся до суд із заявою про заміну стягувача у справі з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на заявника, оскільки останній є правонаступником позивача.
До призначеного на 04.03.2021 судового засідання представники Національного банку України та осіб, що брали участь у розгляді справи не з`явились, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлялись належним чином, у зв`язку з чим суд керуючись ч. 9 КАС України розглядає подану заяву в порядку письмового провадження.
У заяві, отриманій судом 27.08.2020 від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг в ході розгляду заяви Національного банку України про заміну на підставі ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України позивача у справі на нього, отриманої судом 20.08.2020 (у задоволенні якої судом відмовлено ухвалою від 28.08.2020 через закінчення розгляду справи по суті), комісією також викладено клопотання про заміну її як сторони у справі на Національний банк України.
При розгляді заяви Національного банку України суд виходить з наступного.
12.09.2019 Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг № 79-ІX.
Зі змісту вказаного закону вбачається, що метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.
Прийнятим Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів.
Зміни до законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, було передано до Національного банку України.
Зокрема, Національний банк України на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.
Відповідно до п. 1 Розділу II Прикінцеві положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до Національного банку України та Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку триватиме до 1 липня 2020 року.
Тобто, з 1 липня 2020 року функції, що належали Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, виконує Національний банк України.
На виконання Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" Президент України в Указі від 30.06.2020 № 259/2020, постановив, зокрема: припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації та визнати таким, що втратив чинність указ Президента України від 23.11.2011 № 1070 Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .
Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з 08.07.2020 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг перебуває в стані припинення.
Таким чином, судом встановлено, що Національний банк України (код ЄДРПОУ 00032106) є правонаступником Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (код ЄДРПОУ 38062828).
Згідно з ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Доказів відкриття виконавчого провадження за виданим у справі виконавчим листом суду не надано.
При цьому, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону за заявою стягувача про примусове виконання рішення.
Таким чином пред`явлення виконавчого документу до примусового виконання може бути здійснено лише особою, яка виступає стягувачем за таким виконавчим документом.
Відповідно до ч. 4 ст. 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
За таких обставин, беручи до уваги набуття Національним банком України прав та обов`язків Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни стягувача у виконавчому листі, виданому у цій справі на Національний банк України.
Керуючись ст.ст. 205, 243, 248, 256, 293-295, 297, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву Національного банку України про заміну стягувача, - задовольнити.
Замінити стягувача в виданому у справі виконавчому листі з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на Національний банк України (01601, місто Київ, вулиця Інститутська, будинок 9; код ЄДРПОУ 00032106).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання. Ухвала суду може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається у строки, визначені Кодексом адміністративного судочинства України.
У відповідності до пп. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя А.С. Михайлик
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2021 |
Оприлюднено | 09.03.2021 |
Номер документу | 95360095 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Михайлик А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні