Головуючий І інстанції: Мороко А.С.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2021 р. Справа № 520/11494/2020 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді Катунова В.В.,
Суддів: Ральченка І.М. , Бершова Г.Є. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Державної податкової служби у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 27.11.2020, майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022 по справі № 520/11494/2020
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " Національна Логістична Компанія"
до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області , Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування рішення,зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Національна Логістична Компанія" (далі за текстом - ТОВ " Національна Логістична Компанія", позивач) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, Державної податкової служби України, в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення, винесені комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області : № 1570177/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 118 від 30.04.2020; № 1570178/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 119 від 30.04.2020; № 1570179/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 134 від 30.04.2020; № 1570180/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 135 від 30.04.2020; № 1570181/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 122 від 30.04.2020; № 1570182/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 120 від 30.04.2020; № 1570183/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 123 від 30.04.2020; № 1570184/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 129 від 30.04.2020; № 1570185/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 121 від 30.04.2020; № 1570186/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 127 від 30.04.2020; № 1570187/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 131 від 30.04.2020; № 1570188/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 124 від 30.04.2020; № 1570189/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 136 від 30.04.2020; № 1570190/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 130 від 30.04.2020; № 1570191/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 133 від 30.04.2020; № 1570192/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 126 від 30.04.2020; № 1570193/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 128 від 30.04.2020; № 1570194/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 132 від 30.04.2020; № 1570195/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 125 від 30.04.2020; № 1570196/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 137 від 30.04.2020; № 1570197/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 145 від 30.04.2020; № 1570198/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 138 від 30.04.2020; № 1570199/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 149 від 30.04.2020; № 1570200/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 147 від 30.04.2020; № 1570201/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 168 від 30.04.2020; № 1570202/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 146 від 30.04.2020; № 1570203/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 143 від 30.04.2020; № 1570204/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 142 від 30.04.2020; № 1570205/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 139 від 30.04.2020; № 1570206/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 140 від 30.04.2020; № 1570207/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 170 від 30.04.2020; № 1570208/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 141 від 30.04.2020; № 1570209/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 148 від 30.04.2020; № 1570214/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 169 від 30.04.2020; № 1570210/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 172 від 30.04.2020; № 1570213/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 166 від 30.04.2020; № 1570211/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 171 від 30.04.2020; № 1570212/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 167 від 30.04.2020;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному державному реєстрі датою фактичного подання податкові накладні: № 118 від 30.04.2020, № 119 від 30.04.2020, № 120 від 30.04.2020, № 121 від 30.04.2020, № 122 від 30.04.2020, № 123 від 30.04.2020, № 124 від 30.04.2020, № 125 від 30.04.2020, № 126 від 30.04.2020, № 127 від 30.04.2020, № 128 від 30.04.2020, 129 від 30.04.2020, № 130 від 30.04.2020, № 131 від 30.04.2020, № 132 від 30.04.2020, № 133 від 30.04.2020, № 134 від 30.04.2020, № 135 від 30.04.2020, № 136 від 30.04.2020, № 137 від 30.04.2020, № 138 від 30.04.2020, № 139 від 30.04.2020, № 140 від 30.04.2020, № 141 від 30.04.2020, № 142 від 30.04.2020, № 143 від 30.04.2020, № 145 від 30.04.2020, № 146 від 30.04.2020, № 147 від 30.04.2020, № 148 від 30.04.2020, № 149 від 30.04.2020, № 166 від 30.04.2020, № 167 від 30.04.2020, № 168 від 30.04.2020, № 169 від 30.04.2020, № 170 від 30.04.2020, № 171 від 30.04.2020, № 172 від 30.04.2020.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 27.11.2020 адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач - Головне управління Державної податкової служби у Харківській області, звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржуване рішення суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з`ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв`язку з чим просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити у задоволені позову в повному обсязі.
В обґрунтування зазначає, що судом першої інстанції під час розгляду справи не враховано доводи відповідача щодо не надання позивачем до податкового органу первинних документів необхідних для реєстрації податкових накладних, визначених в п.5 Порядку прийняття рішення реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, для підтвердження відсутності наявності ризику за податковими накладними, а отже рішення комісії Головного управління ДПС в Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняті відповідно до чинного законодавства.
У поданому до суду письмовому відзиві на апеляційну скаргу позивач просить залишити рішення суду першої інстанції без змін, а скаргу без задоволення, посилаючись на необґрунтованість та безпідставність її вимог.
На підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.
Відповідно до приписів ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши, в межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та сторонами не заперечується, ТОВ " Національна Логістична Компанія" зареєстровано 15.03.20117 року, про що зроблено запис в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації про що зроблено запис в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи за номером 1 480 102 0000 034098. 04.04.2007 року ТОВ HJIK було видано свідоцтво № 100033033 про реєстрацію товариства платником податку на додану вартість. Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, видами діяльності за КВЕД-2010, які має право здійснювати є, зокрема, 77.12. - надання в оренду вантажних автомобілів.
Для провадження господарської діяльності ТОВ "Національна Логістична Компанія" укладено договори щодо найму транспортних засобів, які перебувають у власності позивача з ТОВ "ФАБРИКА МОРОЗИВА ХЛАДОПРОМ": № ТС-4/18 від 01.01.2018; № ТС-7/18 від 01.01.2018; № ТС-13/18 від 01.01.2018; № ТС-22/18 від 01.01.2018; № ТС-27/18 від 01.01.2018; № ТС-32/18 від 01.01.2018; № ТС-33/18 від 01.01.2018; № ТС-36/18 від 01.01.2018; № ТС-37/18 від 01.01.2018; № ТС-40/18 від 01.01.2018; № ТС-41/18 від 01.01.2018; № ТС-45/18 від 01.01.2018; № ТС-46/18 від 01.01.2018; № ТС-50/18 від 01.01.2018; № ТС-51/18 від 01.01.2018; № ТС-52/18 від 01.01.2018; № ТС-54/18 від 01.01.2018; № ТС-59/18 від 01.01.2018; № ТС-95/18 від 09.07.2019; № ТС-71/18 від 01.01.2018; № ТС-96/18 від 18.10.2019; № ТС-97/18 від 18.10.2019 № ТС-98/18 від 06.12.2019; № ТС-99/18 від 06.12.2019; № ТС-100/18 від 18.10.2019; № ТС-101/18 від 18.12.2019; № ТС-102/20 від 13.02.2020; № ТС-103/20 від 13.02.2020; № ТС-104/20 від 19.02.2020; № ТС-105/20 від 20.02.2020; № ТС-106/20 від 20.02.2020; № ТС-107/20 від 03.03.2020; № ТС-108/20 від 03.03.2020; № ТС-109/20 від 03.03.2020; № ТС-110/20 від 03.03.2020; № ТС-111/20 від 03.03.2020; № ТС-112/20 від 11.03.2020; № ТС-113/20 від 17.03.2020.
На підтвердження факту надання послуг в квітні 2020 року ТОВ "Національна Логістична Компанія" складено акт від 30.04.2020 № 612 на суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-4/18 від 01.01.2018; акт від 30.04.2020 № 613 на суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-7/18 від 01.01.2018; акт від 30.04.2020 № 614 на суму 1440,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-13/18 від 01.01.2018, акт від 30.04.2020 № 615 на суму 3600,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-22/18 від 01.01.2018, акт від 30.04.2020 № 616 на суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-27/18, акт від 30.04.2020 № 617 на суму 600,00 грн., в т.ч. ПДВ до договору № ТС-32/18 від 01.01.2018, акт від 30.04.2020 № 618 на суму 600,00 грн., в т. ч. ПДВ до договору № ТС-33/18 від 01.01.2018, акт від 30.04.2020 № 619 на суму 600,00 грн., в т.ч. ПДВ до договору № ТС-36/18 від 01.01.2018, акт від 30.04.2020 № 620 на суму 600,00 грн., в т.ч. ПДВ до договору № ТС-37/18 від 01.01.2018, акт від 30.04.2020 № 621 на суму 600,00 грн., в т.ч. ПДВ до договору № ТС-40/18 від 01.01.2018; акт від 30.04.2020 № 622 на суму 600,00 грн., в т.ч. ПДВ до договору № ТС-41/18 від 01.01.2018, акт від 30.04.2020 № 623 на суму 1200,00 грн., в т.ч. ПДВ до договору № ТС-45/18 від 01.01.2018, акт від 30.04.2020 № 624 на суму 1140,00 грн., в т.ч. ПДВ до договору № ТС-46/18 від 01.01.2018, акт від 30.04.2020. № 625 на суму 1440,00 грн., в т.ч. ПДВ до договору № ТС-50/18 від 01.01.2018, акт від 30.04.2020 № 626 на суму 600,00 грн., в т.ч. ПДВ до договору № ТС-5118 від 01.01.2018, акт від 30.04.2020 № 627 на суму 1440,00 грн., в т.ч. ПДВ до договору № ТС-52/18 від 01.01.2018; акт від 30.04.2020 № 628 на суму 600,00 грн. в т.ч. ПДВ до договору № ТС-54/18 від 01.01.2018; акт від 30.04.2020 № 629 на суму 8280,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-59/18 від 01.01.2018, акт від 30.04.2020 № 605 на суму 2928,00 грн, в.т.ч. ПДВ до договору № ТС-95/18 від 09.07.2019, акт від 30.04.2020 № 630 на суму 8520,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-71/18 від 01.01.2018 р.. акт від 30.04.2020 № 606 на суму 3600,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-96/18 від 18.10.2019, акт від 30.04.2020 № 607 на суму 3600,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-97/18 від 18.10.2019, акт від 30.04.2020 № 608 на суму 3960,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-98/18 від 06.12.2019, акт від 30.04.2020 № 609 на суму 4152,00 грн, в т.ч ПДВ до договору № ТС-99/18 від 06.12.2019, акт від 30.04.2020 № 610 на суму 2700,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-100/18 від 11.12.2019, акт від 30.04.2020 № 611 на суму 6096,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору .№ ТС-101/18 від 18.12.2019, акт від 30.04.2020 № 632 на суму 1500,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-102/20 від 13.02.2020, акт від 30.04.2020 № 633 на суму 3720,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-103/20 від 13.02.2020, акт від 30.04.2020 № 634 на суму 2520,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС- 104/20 від 19.02.2020, акт від 30.04.2020 № 635 на суму 4080,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-105/20 від 20.02.2020, акт від 30.04.2020 № 636 на суму 4560,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-106/20 від 20.02.2020, акт від 30.04.2020 № 653 на суму 3960,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-107/20 від 03.03.2020, акт від 30.04.2020 № 654 на суму 3960,00 грн в т.ч. ПДВ до договору № ТС-108/20 від 03.03.2020, акт від 30.04.2020 № 655 на суму 4080,00 грн, в.т.ч. ПДВ до договору № ТС-109/20 від 03.03.2020, акт від 30.04.2020 № 656 на суму 3240,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-110/20 від 03.03.2020, акт від 30.04.2020 № 657 на суму 3240,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-111/20 від 03.03.2020, акт від 30.04.2020 № 658 на суму 3480,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-112/20 від 11.03.2020, акт від 30.04.2020 № 659 на суму 4080,00 грн, в т.ч. ПДВ до договору № ТС-113/20 від 17.03.2020.
Позивачем складено наступні накладні та направлено їх до контролюючого органу з метою реєстрації: № 118 від 30.04.2020 на загальну суму 2928,00 грн, в т.ч.ПДВ в сумі 488,00 грн; № 119 від 30.04.2020 на загальну суму 3600,00 грн, в т.ч. ПДВ 600,00 грн; № 120 від 30.04.2020 на загальну суму 3600,00 грн, в т.ч. ПДВ 600,00 грн, № 121 від 30.04.2020 на загальну суму 3960,00 грн, в т.ч. ПДВ 660,00 грн, № 122 від 30.04.2020 на загальну суму 4152,00 грн, в т.ч. ПДВ 692,00 грн; № 123 від 30.04.2020 на загальну суму 2700,00 грн, в т.ч. ПДВ 450,00 грн; № 124 від 30.04.2020 на загальну суму 6096,00 грн, в т.ч. ПДВ 1016,00 грн, № 125 від 30.04.2020 на загальну суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн; № 126 від 30.04.2020, на загальну суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн; № 127 від 30.04.2020 на загальну суму 1440,00 грн, в т.ч. ПДВ 240,00 грн; № 128 від 30.04.2020 на загальну суму 3600,00 грн, в т.ч. ПДВ 600,00 грн, № 129 від 30.04.2020 на загальну суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн, № 130 від 30.04.2020 на загальну суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн, № 131 від 30.04.2020 на загальну суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн, № 132 від 30.04.2020 на загальну суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн, № 133 від 30.04.2020 на загальну суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн, № 134 від 30.04.2020 на загальну суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн, № 135 від 30.04.2020 на загальну суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн; № 136 від 30.04.2020 на загальну суму 1200,00 грн, в т.ч. ПДВ 200,00 грн; № 137 від 30.04.2020 на загальну суму 1140,00 грн, в т.ч. ПДВ 190,00 грн, № 138 від 30.04.2020 на загальну суму 1440,00 грн, в т.ч. ПДВ 240,00 грн, № 139 від 30.04.2020 на загальну суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн, № 140 від 30.04.2020, на загальну суму 1440,00 грн, в т.ч. ПДВ 240,00 грн; № 141 від 30.04.2020 на загальну суму 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн, № 142 від 30.04.2020 на загальну суму 8280,00 грн, в т.ч. ПДВ 1380,00 грн, № 143 від 30.04.2020 на загальну суму 8520,00 грн, в т.ч. ПДВ 1420,00 грн, № 145 від 30.04.2020 на загальну суму 1500,00 грн, в т.ч. ПДВ 250,00 грн, № 146 від 30.04.2020 на загальну суму 3720,00 грн, в т.ч. ПДВ 620,00 грн, № 147 від 30.04.2020 на загальну суму 2520,00 грн, в т.ч. ПДВ 420,00 грн, № 148 від 30.04.2020 на загальну суму 4080,00 грн, в т.ч. ПДВ 680,00 грн, № 149 від 30.04.2020 на загальну суму 4560,00 грн, в т.ч. ПДВ 760,00 грн, № 166 від 30.04.2020 на загальну суму 3960,00 грн, в т.ч. ПДВ 660,00 грн, № 167 від 30.04.2020 на загальну суму 3960,00 грн, в т.ч. ПДВ 660,00 грн, № 168 від 30.04.2020 на загальну суму 4080,00 грн, в т.ч. ПДВ 680,00 грн, № 169 від 30.04.2020 на загальну суму 3240,00 грн, в т.ч. ПДВ 540,00 грн, № 170 від 30.04.2020 на загальну суму 3240,00 грн, в т.ч. ПДВ 540,00 грн, № 171 від 30.04.2020 на загальну суму 3480,00 грн, в т.ч. ПДВ 580,00 грн, № 172 від 30.04.2020 на загальну суму 4080,00 грн, в т.ч. ПДВ 680,00 грн.
Проте, згідно із квитанціями № 1 реєстрація вказаних податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7712, відсутні в таблиці даних платника податків на додану вартість, як товари/ послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищу величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/ відмову від реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено, що показник D=5.9271 %. Р-9966.08.
ТОВ "Національна Логістична Компанія" за допомогою засобів електронного зв`язку направило ГУ ДПС у Харківській області повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків, реєстрацію яких зупинено № 3 від 13.05.2020, яке містило в собі пояснення щодо видів діяльності позивача, договори найму та акти здачі - приймання послуг.
За результатами розгляду поданих пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/ відмову від реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення: № 1570177/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 118 від 30.04.2020; № 1570178/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 119 від 30.04.2020; № 1570179/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 134 від 30.04.2020; № 1570180/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 135 від 30.04.2020; № 1570181/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 122 від 30.04.2020; № 1570182/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 120 від 30.04.2020; № 1570183/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 123 від 30.04.2020; № 1570184/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 129 від 30.04.2020; № 1570185/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 121 від 30.04.2020; № 1570186/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 127 від 30.04.2020; № 1570187/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 131 від 30.04.2020; № 1570188/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 124 від 30.04.2020; № 1570189/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 136 від 30.04.2020; № 1570190/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 130 від 30.04.2020; № 1570191/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 133 від 30.04.2020; № 1570192/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 126 від 30.04.2020; № 1570193/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 128 від 30.04.2020; № 1570194/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 132 від 30.04.2020; № 1570195/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 125 від 30.04.2020; № 1570196/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 137 від 30.04.2020; № 1570197/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 145 від 30.04.2020; № 1570198/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 138 від 30.04.2020; № 1570199/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 149 від 30.04.2020; № 1570200/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 147 від 30.04.2020; № 1570201/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 168 від 30.04.2020; № 1570202/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 146 від 30.04.2020; № 1570203/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 143 від 30.04.2020; № 1570204/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 142 від 30.04.2020; № 1570205/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 139 від 30.04.2020; № 1570206/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 140 від 30.04.2020; № 1570207/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 170 від 30.04.2020; № 1570208/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 141 від 30.04.2020; № 1570209/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 148 від 30.04.2020; № 1570214/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 169 від 30.04.2020; № 1570210/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 172 від 30.04.2020; № 1570213/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 166 від 30.04.2020; № 1570211/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 171 від 30.04.2020; № 1570212/34951604 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 167 від 30.04.2020.
У вказаних рішеннях зазначено, що вони прийняті у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інфентаризаційні описи), у тому числі, рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивачем подано скарги щодо рішень про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних із наданням відповідних пояснень.
За наслідками розгляду скарг прийнято рішення про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що рішення відповідача прийняті не на підставі та не в спосіб, визначені чинним законодавством.
Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, з огляду на таке.
Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України) об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29.12.2010 №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
акту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі по тексту - квитанція).
Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою.
При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.
Положеннями пункту 201.16 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання вказаної норми Кабінетом Міністрів України прийнята постанова "Про затвердження порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165 (далі по тексту - Порядок №1165).
Пунктами 6, 7, 8 вказаного Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування або відображена операція, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Отже, підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:
1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;
2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Положення пунктів 6 та 7 Порядку №1165 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків фіскальних органів.
Згідно Додатку 1 до Порядку №1165, комісії Головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах;
платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах;
платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами;
платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками;
платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ);
платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України;
у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем не надано належних та допустимих доказів щодо належності позивача до перелічених категорій ризикових платників податків.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - ЄРПН), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті ПК України зупинено упорядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520 (далі по тексту - Порядок № 520).
Пунктом 2 вказаного Порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п. 7).
Відповідно до пункту 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
З наведеного слідує, що виключного переліку документів, що надаються на підтвердження господарської операції не встановлено.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем у встановлений строк надавались пояснення щодо здійснення господарської операції та первинні документи на її підтвердження.
Проте, Комісією ГУ ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як вбачається із оскаржуваного рішення, підставою для його винесення слугувало саме ненаданням платником податку (копій документів: первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/ інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних).
Головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно- правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.
Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Колегія суддів погоджується із твердженням суду першої інстанції, що в даному випадку податковим органом порушено принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, а також норми пункту 13 Порядку №1165, оскільки ним не зазначено у квитанціях конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації вищевказаної податкової накладної.
Одночасно, вживання податковим органом загального посилання на пункт 1 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Оскаржуване рішення відповідача містить формальну підставу для їх прийняття, що зазначена у Порядку №1165, а саме ненадання платником податку копій документів, зокрема, первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/ інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних).
Окрім того, відповідач не вказує, які саме документи необхідно надати позивачу для підтвердження факту, що господарська операція відбулася, щоб податкова накладна була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, вірним є висновок суду першої інстанції, що податковий орган не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів про ризиковість платника податку та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, а тому оскаржувані рішення відповідача підлягають скасуванню, а позовні вимоги - задоволенню.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 316, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Харківській області - залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 27.11.2020 по справі № 520/11494/2020 залишити без змін .
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Суддя-доповідач В.В. Катунов Судді І.М. Ральченко Г.Є. Бершов
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2021 |
Оприлюднено | 09.03.2021 |
Номер документу | 95363339 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Катунов В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні