Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
22 лютого 2021 р. Справа № 120/5290/20-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,,
розглянувши у письмовому провадженні в місті Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом:
приватного акціонерного товариства Тульчинміжрайагротехсервіс
до Державної податкової служби України,
Комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації,
Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області,
Комісії головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації
про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Приватне акціонерне товариство Тульчинміжрайагротехсервіс звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, Комісії головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та просить:
- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.06.2020 року №1657254/00902228;
- визнати протиправним та скасувати Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.07.2020 року №32657/00902228/2;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 19.06.2020 року №1 до податкової накладної №2 Приватного акціонерного товариства Тульчинміжрайагротехсервіс .
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем подано на реєстрацію до податкового органу податкову накладну, проте, комісією було відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладної з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .
Ухвалою від 06.10.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
18.11.2020 року Відповідач надав відзив на адміністративний позов, у якому позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, вказавши, що аргументи позивача, не відповідають фактичним обставинам справи, так як в реєстрації податкових накладних відмовлено з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків Тобто, у рішенні чітко зазначено яких документів не вистачало, для реєстрації податкових накладних. Враховуючи те, що платник податку не надав достатніх документів потрібних для реєстрації податкових накладних, Комісією ДФС прийнято рішення про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних. Відтак, комісія яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації при прийнятті рішення, діяла на підставі, та в спосіб передбачений законодавством.
Досліджуючи матеріали справи, судом встановлено.
15 червня 2020 року між позивачем та приватним підприємством агрофірма Лани Поділля був укладений Договір купівлі-продажу комплексу, який був посвідчений приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу Скутельник І.А. та зареєстрований в реєстрі за № 4021.
Відповідно до Договору, позивач передав у власність Покупця (продав) комплекс будівель та споруд, що знаходиться в селі Маяки, Тульчинського району, Вінницької області по вулиці Привокзальна, будинок під номером 1-А. Підтвердженням продажу Комплексу є видаткова накладна № ЛНА-000002 від 15 червня 2020 троку та Акт приймання-передачі в постійне користування комплексу будівель та споруд від 15 червня 2020 року, копії яких додаються до позову в якості доказу.
На підставі рахунку-фактури №СФ-0000093 від 15 червня 2020 року Покупцем була здійснена оплата придбаного Комплексу, що підтверджується платіжними дорученнями №454, 455, 456, 457, 1665 та 1668 від 18 червня 2020 року, а також заключною банківською випискою за період з 18.06.2020 року по 18.06.2020 року.
Позивач склав в електронній формі на операцію з продажу Комплексу податкову накладну №2 та надав (надіслав) її для реєстрації її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Податкова накладна була прийнята, підтвердженням чого є Квитанція №1 від 18.06.2020 року. Однак під час складення податкової накладної мала місце механічна помилка, внаслідок якої датою податкової накладної зазначено 01.06.2020 року. Нагадаю, що продаж комплексу відбувся 15.06.2020 року.
Внаслідок зазначення невірної дати податкову накладну було відхилено, про що було зазначено у Повідомленні про результат обробки документа, надісланому позивачу 30.06.2020 року.
Позивач, з метою виправлення у податковій накладній №2 помилки, допущеної під час зазначення її дати, склав Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 19.06.2020 року №1 до податкової накладної №2.
Однак 19.06.2020 року позивачем була отримана квитанція про зупинення реєстрації розрахунку коригування, копія якої додається до позовної заяви в якості доказу. У квитанції про зупинення реєстрації розрахунку коригування.
В якості причини зупинення зазначено наступне: у розрахунку коригування, складеному до податкової накладної, передбачається зміна номенклатури товару/послуги 0011, які відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється), що відповідає п.4 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Сума компенсації вартості товару/послуг 0011, зазначеного у розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, перевищує величину залишку такого товару (різниця обсягу придбання постачальника та обсягу постачання отримувача такого товару/послуги), що відповідає п.5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Податковим органом було запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в розрахунку коригування для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Скориставшись отриманою пропозицією та правом, наданим Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520, позивач надав контролюючому органу відповідні пояснення (Пояснювальна записка Вих. №1/1906-20 від 29.06.2020 року) та необхідні копії документів.
Розглянувши подані позивачем пояснення, та додані до них документи, контролюючий орган прийняв Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.06.2020 року №1657254/00902228. яким відмовив в реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В якості причини відмови в реєстрації розрахунку коригування контролюючий орган зазначив неподання платником податку розрахункових документів та/або банківських виписок з особового рахунку.
Скориставшись наданим йому правом, позивач подав до податкового органу таблицю даних платника податку на додану вартість. Копії таблиці та пояснення додаються до позовної заяви в якості доказу.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування було прийняте рішення про неврахування таблиці даних платника податку №1667139/00902228 від 25.06.2020 року.
Не погодившись з вказаним рішенням, позивач подав скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.06.2020 року №1657254/00902228, яка була залишена контролюючим органом без задоволення Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.07.2020 року №32657/00902228/2.
В якості причини залишення скарги без задоволення зазначено неподання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних.
Не погодившись з вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду за захистом порушених прав.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пп. 201.16.1 - 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.6. зазначеного Критерію моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75% загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567:
- для критерію, зазначеного у пп.1 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
- для критерію, зазначеного в пп.2 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
З системного аналізу наведених вище положень видно, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про:
- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.ч. 1,4 ст.73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно до ст.76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно до п.п.1,3 ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Оцінюючи усі докази в їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.
Внаслідок зазначення невірної дати, податкову накладну було відхилено, про що було зазначено у Повідомленні про результат обробки документа, надісланому позивачу 30.06.2020 року.
Позивач, з метою виправлення у податковій накладній №2 помилки, допущеної під час зазначення її дати, склав Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 19.06.2020 року №1 до податкової накладної №2.
Однак 19.06.2020 року позивачем була отримана квитанція про зупинення реєстрації розрахунку коригування, копія якої додається до позовної заяви в якості доказу.
У квитанції про зупинення реєстрації розрахунку коригування, в якості причини зупинення зазначено наступне: у розрахунку коригування, складеному до податкової накладної, передбачається зміна номенклатури товару/послуги 0011, які відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється), що відповідає п.4 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Сума компенсації вартості товару/послуг 0011, зазначеного у розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, перевищує величину залишку такого товару (різниця обсягу придбання постачальника та обсягу постачання отримувача такого товару/послуги), що відповідає п.5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Податковим органом було запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в розрахунку коригування для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Скориставшись отриманою пропозицією та правом, наданим Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520, позивач надав контролюючому органу відповідні пояснення (Пояснювальна записка Вих. №1/1906-20 від 29.06.2020 року) та необхідні копії документів.
Розглянувши подані позивачем пояснення та додані до них документи, контролюючий орган прийняв Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.06.2020 року №1657254/00902228. яким відмовив в реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Матеріали справи свідчать, що в якості причини відмови в реєстрації розрахунку коригування контролюючий орган зазначив неподання платником податку розрахункових документів та/або банківських виписок з особового рахунку.
Проте, на виконання п.п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України позивач надав контролюючому органу відповідні пояснення (Пояснювальна записка Вих. №1/1906-20 від 29.06.2020 року) та необхідні копії документів а саме: договір, рахунок-фактура, акт приймання - передачі, накладні та платіжні доручення.
Окрім того, не погодившись з вказаним рішенням позивач подав скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.06.2020 року №1657254/00902228.
Дана скарга була залишена контролюючим органом без задоволення, відповідно до Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.07.2020 року №32657/00902228/2.
В якості причини залишення скарги без задоволення зазначено неподання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних.
Проте, відповідачу крім згаданих раніше договору, рахунку-фактури, акта приймання-передачі, накладної та платіжних доручень, надавались також інші документи, зокрема: штатний розпис ПрАТ Тульчинміжрайагротехсервіс на 2020 рік, Балансову вартість (залишкову) комплексу, Протокол засідання наглядової ради ПрАт Тульчинміжрайагротехсервіс від 15.06.2020 року, Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 14.06.2019 року, Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткування або через які провадиться діяльність від 21.01.2020 р. (форма №20 ОПП), Квитанція №2 про прийняття форми №20 ОПП від. 21.01.2020 року, повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткування або через які провадиться діяльність від 16.06.2020 року (форма №20 ОПП), Квитанція №2 про прийняття форми №20 ОПП від 16.06.2020 року, Фінансова звітність малого підприємства, Квитанція №2 про отримання фінансової звітності малого підприємства, Технічний паспорт на комплекс будівель та споруд, Витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 21.09.2013 року, Акт звірки взаєморозрахунків між позивачем та покупцем комплексу; Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ; Виписка з ЄДРПОУ про включення до реєстру покупця комплексу, Рішення №1 щодо розпорядження корпоративними правами покупця комплексу, Рішення №2 щодо розпорядження корпоративними правами покупця комплексу, Наказ по особовому складу покупця комплексу, Довідка про відкриття рахунку покупця комплексу, Витяг з реєстру платників ПДВ щодо покупця комплексу, Витяг із технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель с. Журавлівка на території Журавлівської сільської ради Тульчинського району Вінницької області від 2012 року.
Відтак, суд вважає, що надані підприємством документи є достатніми для підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних та в розрахунку коригування.
Згідно з ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України).
Виходячи з системного аналізу положень законодавства України, та наданих учасниками справи доказів, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню повністю, а понесені позивачем витрати по сплаті судового збору підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
Керуючись статтями 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд,
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.06.2020 року №1657254/00902228.
Визнати протиправним та скасувати Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.07.2020 року №32657/00902228/2.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 19.06.2020 року № 1 до податкової накладної № 2 Приватного акціонерного товариства Тульчинміжрайагротехсервіс .
Стягнути на користь приватного акціонерного товариства Тульчинміжрайагротехсервіс сплачений при звернені до суду судовий збір в сумі 6306 грн (шість тисяч триста шість гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач - Приватне акціонерне товариство Тульчинміжрайагротехсервіс (код за ЄДРПОУ-00902228, місцезнаходження: 23642, Вінницька обл., Тульчинський р-н., с. Маяки, вул. Привокзальна, б. 27-А, Тел. (068) 67-68-678)
Відповідач 1 - Державна податкова служба України (Місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, код за ЄДРПОУ-43005393, тел. (факс) факсу: (044) 247-34-79, Адреса електронної пошти publicinfo_dps@tax.gov.ua).
Відповідач 2 - Комісія Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації (Місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, код за ЄДРПОУ-43005393, тел. (факс) факсу: (044) 247-34-79, Адреса електронної пошти publicinfo_dps@tax.gov.ua).
Відповідач 3 - Головне управління Державної податкової служби у Вінницькій області (Місцезнаходження: 21036, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7, код за ЄДРПОУ-43142454, Тел. (0432) 59-23-01).
Відповідач 4 - Комісія головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (Місцезнаходження: 21036, м. Вінниця вул. Хмельницьке шосе, 7 код за ЄДРПОУ-43142454, Тел. (0432) 59-23-01)
Суддя підпис Крапівницька Н. Л.
Згідно з оригіналом Суддя
Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2021 |
Оприлюднено | 09.03.2021 |
Номер документу | 95364448 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні