Рішення
від 04.03.2021 по справі 362/2923/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 березня 2021 року № 362/2923/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панченко Н.Д., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Глевахівської селищної ради Васильківського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

до Васильківського міськрайонного суду Київської області звернувся ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) з позовом до Глевахівської селищної ради Васильківського району Київської області (08631, Київська область, смт. Глеваха, вул. Вокзальна 26) про визнання протиправним та скасування рішення Глевахівської селищної ради Васильківського району Київської області № 184-08-VII від 12 грудня 2019 року Про скасування рішення виконавчого комітету Глевахівської селищної ради №68 від 31.08.2018 та анулювання дії паспортів прив`язки розроблених на підставі цього рішення .

Ухвалою Васильківського міськрайонного суду Київської області від 11 червня 2020 року вказана адміністративна справа була передана на розгляд Київському окружному адміністративному суду в порядку статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України. Провадження у справі судом не було відкрито.

Вказана справа надійшла до Київського окружного адміністративного суду 14.07.2020, та після відповідної її реєстрації в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України, автоматизованою системою документообігу суду було визначено суддю Панченко Н.Д .

У якості підстави позову позивач зазначив, що відповідачами всупереч вимогам чинного законодавства безпідставно було винесено рішення №184-08-VII від 12 грудня 2019 року "Про скасування рішення виконавчого комітету Глевахівської селищної ради № 68 від 31.08.2018 та анулювання дії паспортів прив`язки розроблених на підставі цього рішення".

Ухвалою суду від 20 липня 2020 року було відкрито спрощене позовне провадження по справі без виклику сторін та проведення судового засідання і запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати відзив на позовну заяву.

Частиною 5 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвала суду про відкриття провадження надсилалась відповідачу на адресу АДРЕСА_2 (трек номер 0113332358781), що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень Київського окружного адміністративного суду та була отримана відповідачем 28 липня 2020 року.

Відтак 15-ти денний строк для подання відзиву, з урахуванням поштового перебігу, сплинув 17.08.2020.

Проте, станом на час розгляду справи відзив з боку Глевахівської селищної ради Васильківського району Київської області не надходив.

Частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Враховуючи, що відповідач по справі своїм процесуальним правом на подання відзиву не скористався, суд визнав за можливе розгляд справи здійснювати за наявними матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, що підтверджується паспортом серії НОМЕР_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 .

25 липня 2017 року між ДСВ Інститутом фізіології рослин і генетики Національної академії наук України в особі в.о. директора Оксьоми Володимира Полікарповича (орендодавець) та фізичною особою ОСОБА_1 (орендар) був укладений договір оренди земельних ділянок.

Відповідно до пункту 1 вказаного договору орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування 2 (дві) земельні ділянки для особистих потреб, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_5 .

Згідно до пункту 3 вищезазначеного договору, договір укладено строком на чотири роки 11 місяців.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Глевахівською селищною радою VII скликання Васильківського району Київської області №68 від 31 серпня 2018 року, ОСОБА_1 було надано дозвіл на розробку паспорта прив`язки групи тимчасових споруд в кількості чотири, для ведення підприємницької діяльності за адресою

АДРЕСА_3. 29 травня 2019 року відповідач надав позивачу паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності за реєстраційним номером №29/05-19ТС1 та №29/05-19ТС2, по АДРЕСА_3 .

28 листопада 2019 року позивач відповідно до вимог п.2.23 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 та на виконання рішення Глевахівською селищною радою 7 скликання Васильківського району Київської області №68 від 31 серпня 2018 року заявою повідомив відповідача, що вимоги паспорта прив`язки трьох стаціонарних тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності №29/05-19ТС1 та №29/05-19ТС2 виконані ним в повному обсязі.

Відповідно до висновку постійно діючої депутатської комісії ЖКГ, торгівлі, побутовому обслуговуванню, транспорту і зв`язку Глевахівської селищної ради від 17.08.2019 було встановлено, що 1) на графічному матеріалі не було вказано місць можливого розташування ТС по АДРЕСА_3; 2) через вказані ОСОБА_1 земельні ділянки під заплановані ТС не проходять інженерні комунікації КЖЕП Глевахівської селищної ради.

11 грудня 2019 року до Голови Глевахівської селищної ради Петренка В.В. звернувся директор Інституту фізіології рослин і генетики Національної академії наук України з листом №106/348 про прийняття заходів для запобігання незаконного захоплення земельної ділянки Дослідного виробництва Інституту та протизаконного встановлення МАФ на землях, що знаходяться у межах смт. Глеваха.

27 листопада 2019 року Глевахівською селищною радою VII скликання Васильківського району Київської області було винесено рішення №95 від 27 листопада 2019 року про зобов`язання позивача, власника тимчасових споруд встановлених по АДРЕСА_3 на земельній ділянці, кадастровий номер 3221455300:01:069:0029, яка належить ОСОБА_5 , на праві власності демонтувати дві вказані тимчасової споруди протягом трьох робочих днів з дня вручення відповідного припису (від 03 грудня 2019 року №1085/02-22).

12 грудня 2019 року Глевахівська селищна рада VII скликання Васильківського району Київської області було винесено рішення №184-08-VII про скасування рішення виконавчого комітету Глевахівської селищної ради №68 від 31.08.2018 та анулювання дії паспортів прив`язки №29/05-19ТС1 та №29/05-19ТС2, розроблених на підставі цього рішення, у зв`язку з відсутністю рішення на розробку комплексної схеми розміщення тимчасових споруд по АДРЕСА_3 .

Не погоджуючись з вказаним рішення, позивач звернувся до суду, щодо його скасування.

Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами спору, суд вважає за необхідне звернути увагу на наступні обставини справи та норми законодавства.

Вимогами частини 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 52 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради.

Виконавчий комітет ради: 1) попередньо розглядає та схвалює проекти місцевих програм соціально-економічного і культурного розвитку, цільових програм з інших питань, прогноз місцевого бюджету, проект місцевого бюджету, проекти рішень з інших питань, що вносяться на розгляд відповідної ради; 2) координує діяльність відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідної територіальної громади, заслуховує звіти про роботу їх керівників; 3) має право змінювати або скасовувати акти підпорядкованих йому відділів, управлінь, інших виконавчих органів ради, а також їх посадових осіб.

Сільська, селищна, міська рада може прийняти рішення про розмежування повноважень між її виконавчим комітетом, відділами, управліннями, іншими виконавчими органами ради та сільським, селищним, міським головою (у тому числі з метою забезпечення надання адміністративних послуг у строк, визначений законом) в межах повноважень, наданих цим Законом виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.

Згідно пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до ч. 4 ст. 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI передбачається, що розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

На виконання ч. 4 ст. 28 цього Закону наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року №244 затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Пунктом 1.3 розділу І вказаного Порядку визначено, що: тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Схема розміщення ТС - графічні матеріали, виконані на топографо-геодезичній основі М 1: 500 суб`єктом господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, які відображають розміщення ТС із прив`язкою до місцевості (будівлі, споруди, інженерні мережі тощо), планувальними обмеженнями та зазначенням заходів щодо благоустрою та озеленення прилеглої території (розташування квітників, під`їздів, урн, влаштування дорожнього покриття або мощення фігурними елементами тощо).

Як зазначено в розділі ІІ Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС. Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.

До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1 : 500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування/прізвище, ім`я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напрям підприємницької діяльності.

Для визначення відповідності намірів щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам відповідний комплект документів направляється до органу з питань містобудування та архітектури сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.

У разі відсутності у складі відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради органу з питань містобудування та архітектури відповідність намірів щодо місця розташування ТС на території сільської, селищної, міської ради визначає орган з питань містобудування та архітектури відповідної районної державної адміністрації за територіальною належністю.

Про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом десяти робочих днів з дня отримання відповідного комплекту документів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.

Для оформлення паспорта прив`язки ТС замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС; ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат; технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно.

Паспорт прив`язки ТС надається органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.

Час, витрачений на підготовку та подачу до органу з питань містобудування та архітектури схеми розміщення ТС, ескізів фасадів ТС та отримання технічних умов щодо інженерного забезпечення (за наявності), не входить в строк підготовки паспорта прив`язки ТС.

Для підготовки паспорта прив`язки ТС містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не надаються.

Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку.

Паспорт прив`язки ТС включає: титульний аркуш із зазначенням реквізитів замовника (найменування/прізвище, ім`я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напряму підприємницької діяльності; схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1 : 500; ескізи фасадів ТС у кольорі М 1 : 50 (для стаціонарних ТС); технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж. Цей перелік документів є вичерпним.

Паспорт прив`язки ТС підписується керівником (заступником керівника) відповідного органу з питань містобудування та архітектури сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації. При оформлені паспорта прив`язки ТС забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним погоджень, непередбачених законом та цим Порядком.

Паспорт прив`язки ТС не надається за умов: подання неповного пакета документів, визначених пунктом 2.6 цього Порядку; подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку. Ненадання паспорта прив`язки ТС з інших підстав не допускається.

Строк дії паспорта прив`язки ТС визначається органом з питань містобудування та архітектури відповідної ради або районної державної адміністрації з урахуванням строків реалізації положень містобудівної документації на місцевому рівні.

Продовження строку дії паспорта прив`язки ТС здійснюється за заявою замовника, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки ТС органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації.

Дія паспорта прив`язки ТС призупиняється за таких умов: необхідність проведення планових ремонтних робіт на земельній ділянці, на якій розміщена ТС, - з обов`язковим попередженням власника ТС за 1 місяць та наданням тимчасового місця для розміщення такої ТС; необхідність проведення аварійних ремонтних робіт на земельній ділянці, на якій розміщена ТС, - без попередження.

Дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив`язки ТС при її встановленні; невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки ТС; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС.

Відтак, перш ніж оформлювати паспорт прив`язки, суб`єкт господарювання має отримати документи на землекористування, і лише після їх отримання він може звертатися за оформленням паспорта прив`язки. Документи, що подаються для отримання паспорта прив`язки, мають містити дані щодо розміру земельних ділянок, які вносяться на підставі отриманих суб`єктом господарювання документів на право користування земельною ділянкою.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 16 травня 2018 року по справі №918/633/16.

Як вбачається з матеріалів справи доказом, що підтверджує право позивача на користування земельної ділянки є договір оренди земельних ділянок, який був укладений 25 липня 2017 року між ДСВ Інститутом фізіології рослин і генетики Національної академії наук України в особі в.о. директора Оксьоми Володимира Полікарповича (орендодавець) та фізичною особою ОСОБА_1 (орендар).

Відповідно до пункту 1 вказаного договору орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування 2 (дві) земельні ділянки для особистих потреб, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_5 . Згідно до пункту 3 вищезазначеного договору, договір укладено строком на чотири роки 11 місяців.

29 травня 2019 року відповідач надав позивачу паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності за реєстраційним номером №29/05-19ТС1 та №29/05-19ТС2, по АДРЕСА_3.

Проте, 12 грудня 2019 року відповідач виніс рішення №184-08-VII яким скасував рішення виконавчого комітету Глевахівської селищної ради №68 від 31.08.2018 Про надання дозволу на розробку паспорта прив`язки тимчасових споруд для ведення підприємницької діяльності та анулював дію паспортів прив`язки стаціонарної тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності (за адресою: АДРЕСА_3) в„–29 /05-19ТС1 та №29/05-19ТС2, у зв`язку з відсутністю рішення на розробку комплексної схеми розміщення тимчасових споруд по АДРЕСА_3, смт. Глеваха, Васильківського району Київської області.

Як вже зазначалось судом, відповідно до пункту 2.26 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив`язки ТС при її встановленні; невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки ТС та надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС.

Жодних доказів щодо порушення позивачем положень пункту 2.26 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності матеріали справи не містять.

Відтак посилання відповідача як на підставу прийняття оскаржуваного рішення на відсутність рішення на розробку комплексної схеми розміщення тимчасових споруд щодо скасування рішення від 31.08.2018 та анулювання дії паспортів прив`язки №29/05-19ТС1 та №29/05-19ТС2 є безпідставними, оскільки в Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності чітко визначені підстави на яких анулюється дія паспорту прив`язки тимчасової споруди.

У зв`язку з чим суд дійшов висновку, щодо визнання протиправним та скасування рішення Глевахівської селищної ради Васильківського району Київської області № 184-08-VII від 12 грудня 2019 року Про скасування рішення виконавчого комітету Глевахівської селищної ради №68 від 31.08.2018 та анулювання дії паспортів прив`язки розроблених на підставі цього рішення .

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Тобто, обов`язок доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень одночасно покладено на усіх учасників процесу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідачем не доведено жодними доказами правомірності винесення рішення.

Водночас докази, подані позивачем, підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог, та не були повністю спростовані відповідачем.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За таких обставин, судовий збір в розмірі 840,80 грн., підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 9, 14, 90, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Глевахівської селищної ради Васильківського району Київської області № 184-08-VII від 12 грудня 2019 року Про скасування рішення виконавчого комітету Глевахівської селищної ради №68 від 31.08.2018 та анулювання дії паспортів прив`язки розроблених на підставі цього рішення .

Стягнути на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 ) за рахунок бюджетних асигнувань Глевахівської селищної ради Васильківського району Київської області (код ЄДРПОУ 04359146) судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.

Дата складення рішення суду 04.03.2021.

Суддя Панченко Н.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2021
Оприлюднено09.03.2021
Номер документу95364721
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —362/2923/20

Рішення від 04.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 11.06.2020

Адміністративне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Кравченко Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні