Рішення
від 04.03.2021 по справі 640/19894/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/562

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 березня 2021 року м. Київ № 640/19894/19

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "БУД-ОБ`ЄКТ" до Державної податкової служби України провизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "БУД-ОБ`ЄКТ" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.08.2019 року № 1259837/40166975, № 1259833/40166975 та зобов`язання відповідача зареєструвати податкові накладні № 12, № 13 від 10.07.2019 року днем їх фактичного подання.

Ухвалою від 28.10.2019 року відкрито провадження по справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "БУД-ОБ`ЄКТ" зареєстроване як юридична особа 09.12.2015 р. під кодом ЄДРПОУ 40166975. На дату звернення до суду та на дату прийняття рішення зареєстрованим місцезнаходженням позивача є адреса: 89623, Закарпатська обл., Мукачівський р-н, село Клячаново, вул. Мукачівська, буд. 125. Видами діяльності за КВЕД серед іншого є: 09.90 Надання допоміжних послуг у сфері добування інших корисних копалин і розроблення кар`єрів; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування; 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів. н. в. і. у.

Здійснюючи господарську діяльність, ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" (Виконавець) уклало з ТОВ "Будівельна компанія "Адамант" (Замовник) Договір про надання послуг будівельною технікою № 1/19-АП від 02.01.2019, за яким ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" зобов`язалось власними та/або залученими силами та засобами надавати протягом визначеного Договором строку послуги будівельною технікою на будівельному об`єкті/об`єктах Замовника (п. 1.1.). Строки надання послуг за цим Договором: початок - з моменту укладення Договору, закінчення - 31.12.2019 (п.2.1.).

Відповідно до п. 3.2. Договору Сторони узгодили у Додатку № 1 до Договору "Специфікація" вартість/ціну послуги Виконавця у розмірі 9000,00 грн. з ПДВ за 1 машино-годину використання бурової установки BG-28, BG-20V, BG-36.

У розділі 4 Договору Сторони узгодили порядок здачі-приймання наданих послуг. Так, Виконавець надає Замовнику до останнього числа звітного місяця Акт здачі-приймання на послуги, що були надані в звітному місяці. Під терміном "звітний місяць" за цим Договором розуміється відрізок часу з першого до останнього числа календарного місяця, в якому здійснювалось надання послуг (п. 4.1.). Замовник протягом 5-ти робочих днів перевіряє надані документи і у випадку відсутності обґрунтованих зауважень їх підписує (п. 4.2.).

У розділі 5 Договору Розділами Сторони узгодили порядок розрахунків і платежів. Так, Замовник має право здійснювати попередню оплату шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця (п. 5.2.). Розрахунки за надані Виконавцем послуги здійснюються Замовником за фактично надані обсяги послуг на підставі Актів здачі-приймання, підписаних уповноваженими представниками Сторін, з урахуванням раніше сплаченої попередньої оплати, якщо попередня оплата здійснювалась Замовником (п. 5.3.).

На виконання умов Договору № 1/19-АП від 02.01.2019 ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" надало ТОВ "Будівельна компанія "Адамант" у липні 2019 року послуги будівельної техніки на загальну суму 28 126 096,36 грн. з ПДВ, що підтверджується Карткою рахунку № 361 за липень 2019, в тому числі послуги бурової установки BAUER BG-36 на суму 1944000,00 грн. з ПДВ, що підтверджується підписаним сторонами Актом виконання робіт (надання послуг) № 250 від 10.07.2019, та послуги бурової установки BAUER BG-28 на суму 1944000,00 грн. з ПДВ, що підтверджується підписаним сторонами Актом виконання робіт (надання послуг) № 251 від 10.07.2019.

Протягом липня 2019 ТОВ "Будівельна компанія "Адамант" перерахувала на рахунок ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" кошти за Договором № 1/19-АП від 02.01.2019 в сумі 30 120 000,00 грн. з ПДВ, що підтверджується Карткою рахунку № 361 за липень 2019.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України Позивачем по першій події - поставці послуг було складено податкову накладну № 12 від 10.07.2019 р. на загальну суму 1944000,00 грн., в т.ч. ПДВ 324000,00 грн., та податкову накладну № 13 від 10.07.2019 р. на загальну суму 1944000,00 грн., в т.ч. ПДВ 324000,00 грн.

Позивач засобами телекомунікаційного зв`язку через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України надіслав податкові накладні, однак, їх реєстрація в ЄРПН податковим органом зупинена, про що отримано квитанцію № 9159151081 від 22.07.2019 та квитанцію № 9159155832 від 22.07.2019, зі змісту яких слідує: "Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.13 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1. п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".

15.08.2019 позивач надіслав до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв`язку Повідомлення № 118 від 15.08.2019 р. та Повідомлення № 119 від 15.08.2019 з поясненнями щодо суті своєї діяльності та змісту господарських операцій, а також надав підтверджуючі документи для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зокрема, у поясненнях ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" зазначило, що здійснює господарську діяльність відповідно до зареєстрованих кодів КВЕД: 46.73. Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 09.90. Надання допоміжних послугу сфері добування інших корисних копалин і розроблення кар`єрів; 49.41. Вантажний автомобільний транспорт; 77.32. Надання в оренду будівельних машин і устаткування; 77.39. Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів н. в. Загальна кількість штатних працівників підприємства у липні 2019 року складала 73 особи. Підприємство мас ліцензію на здійснення господарської діяльності з будівництва об`єктів. Товариство має на балансі власну будівельну техніку, транспортні засоби та самохідні механізми. Вартість основних засобів на 97.2019 року складає 61 659,5 тис. грн., в т. ч. транспортних засобів та механізмів, згідно оборотно-сальдової відомості по рахунку 105 "Основні засоби" станом на 01.07.2019 складає 13817,7 тис. грн. ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" також орендує будівельні машини та механізми у інших суб`єктів господарювання. ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" надає послуги бурової установки BAUER BG-28 та BAUER BG-36, які обліковується на складі основних засобів, згідно договору № 1/19-АП від 02.01.2019. Вартість 1 маш.год. без ПДВ складає 7500,00 грн., що підтверджується відповідними актами. Розрахунки з ТОВ "Будівельна Компанія "АДАМАНТ" в межах зобов`язань за Договором № 1/19-АП від 02.01.2019 проводяться систематично, їх наведено у Оборотно-сальдовій відомості по рахунку 361 "Розрахунки з покупцями за липень 2019".

В підтвердження своїх пояснень Позивач надав контролюючому органу копії документів у кількості 9 шт, зокрема: договір № 1/19-АП від 02.01.2019, Додаток № 1 до Договору "Специфікація", Калькуляція вартості 1 машино-години роботи бурової установки, Акт виконання робіт (надання послуг) № 250 від 10.07.2019, Акт виконання робіт (надання послуг) № 251 від 10.07.2019, Картка по рахунку 361 "Розрахунки з покупцями за липень 2019", Оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 "Основні засоби" за липень 2019, Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за липень 2019.

23.08.2019 р. Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняла рішення № 1259837/40166975, № 1259833/40166975 про відмову в реєстрації податкових накладних позивача з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "БУД-ОБ`ЄКТ" - вважає протиправними рішення про відмову в реєстрації податкових накладних та просить суд скасувати їх з таких підстав.

Позивач посилається на виконання ним вимог законодавства щодо оформлення податкових накладних згідно ст. 187, 201 Податкового кодексу України, надання ним документів на підтвердження реальності господарської операції, які не були враховані відповідачем.

Відповідач - Державна податкова служба України - проти задоволення позовних вимог заперечила, зазначивши, що позивачем не надано всіх необхідних документів відповідно до чинного законодавства, на підтвердження реальності господарської операції .

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно підпунктів "а", "б" п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст.188 Податкового кодексу України).

П. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Товариство з обмеженою відповідальністю "БУД-ОБ`ЄКТ" вказані вимоги виконало, правомірно склало податкові накладні № 12 від 10.07.2019, № 13 від 10.07.2019 та направило її на реєстрацію до Державної фіскальної служби України.

Щодо підстав відмови у реєстрації вказаної податкової накладної суд зазначає наступне.

За приписами п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пункт. 201.1 цієї статті та/або пункт. 192.1 статті 192 цього Кодексу , а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 204 ) (далі - Порядок № 1246; в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до п. 2 Порядку №1246 податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пункт. 192.1 статті 192 та пункт. 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

П. 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з пп. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок зупинення реєстрації ПН/РКРН № 117).

Відповідно до п. 5, 6, 7 Порядку зупинення реєстрації ПН/РКРН № 117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна /розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації ПН/РКРН № 117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Зі змісту квитанцій вбачається, що контролюючим органом зупинено реєстрацію податкових накладних, оскільки обсяг постачання товару/послуги 43.13 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1. п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".

Відповідно до п. 13 Порядку зупинення реєстрації ПН/РКРН № 117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

П. 10 Порядку зупинення реєстрації ПН/РКРН №117 передбачено, що критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

На час виникнення спірних правовідносин критерії ризиковості платника податку були затверджені листом ДФС України № 4065/99-99-07-05-04-18 від 05.11.2018 року.

Відповідна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02.04.2019 р. у справі 822/1878/18, з якої вбачається, що акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством. Верховний Суд у вищезазначеному судовому рішенні погодився з висновками судів попередніх інстанцій щодо безпідставності зупинення реєстрації податкової накладної на підставі критеріїв ризикованості, визначених виключно в листі Державної фіскальної служби та протиправності рішення податкового органу про відмову в її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, Відповідачем застосовано критерії ризиковості, які не встановлені нормативно-правовим актом та не є загальнообов`язковими до застосування на території України, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію податкових накладних зупинено з підстав, які не передбачені законодавством.

Крім того, контролюючий орган не врахував надані позивачем пояснення та документи, що Позивач надає послуги з користування будівельною технікою, яка обліковується на його балансі як основний засіб, а не замовляє послуги у інших контрагентів у зв`язку з чим застосування відповідачем критерію (обсяг придбання нижчий за обсяг постачання) є безпідставним.

У той же час, згідно з п. п. 14, 15 Порядку зупинення реєстрації ПН/РКРН № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

П. 18- 21 Порядку зупинення реєстрації ПН/РКРН № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

З огляду на положення п. 19 Порядку зупинення реєстрації ПН/РКРН №117, рішення про зупинення реєстрації податкової накладної та відмову у реєстрації податкової накладної в даному разі прийнято Комісією регіонального рівня - Головного управління Державної фіскальної служби у Закарпатській області.

З аналізу зазначених норм, суд доходить висновку про необхідність зазначення у квитанціях конкретного переліку документів, що необхідні для реєстрації окремої податкової накладної у межах виключного переліку документів, що зазначені у п. п. 14, 15 Порядку № 117.

У той же час у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних використано загальне формулювання щодо пропозиції надання документів, що є необхідними для реєстрації поданих податкових накладних.

Дане формулювання, у порушення принципу чіткої визначеності рішення суб`єкта владних повноважень, не містить достатньої інформації для виправлення недоліків, що призвели до зупинення реєстрації податкової накладної.

Така поведінка контролюючого органу поставила позивача у невизначене положення та позбавила його можливості надати конкретні документи, що необхідні для здійснення контролюючим органом реєстрації податкової накладної.

Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, що позивач надав контролюючому органу первинні документи, які підтверджують факт здійснення господарської операції з надання послуг, що став підставою для формування податкових накладних. Надані документи за своєю формою відповідають вимогам ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", а за своїм обсягом відповідають переліку документів, що визначені п. п. 14, 15 Порядку зупинення реєстрації ПН/РКРН № 117, що свою чергу є достатньою підставою для реєстрації податкової накладної.

Незважаючи на виконання позивачем вказаних вимог законодавства, відповідачем прийняті оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів: документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

При цьому, контролюючий орган не взяв до уваги, що позивач не постачає продукцію, а надає послуги буровими установками, відповідно, документів щодо підтвердження відповідності поставленої продукції у рамках договору № 1/19-АП від 02.01.2019 не було і не могло бути.

Отже, не вказавши у квитанціях конкретного переліку документів, які необхідні для реєстрації податкових накладних ГУ ДФС у Закарпатській області необґрунтовано зупинив реєстрацію податкових накладних позивача.

Крім того, не врахувавши пояснення позивача та надані ним документи на підтвердження суті господарської операції та підстав для формування податкових накладних ГУ ДФС у Закарпатській області необґрунтовано прийняв рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.

Суд звертає увагу, що головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами владних повноважень, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв`язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Тобто, рішення відповідача не відповідають наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжують їх неоднозначне трактування, що, у свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Окремо суд зазначає, що відсутність чітко виписаної у законодавстві процедури, що передбачала б зрозумілі підстави для відмови у реєстрації податкової накладної, не може бути поставлена у провину позивачу, тоді як відповідальність за це має нести держава (в даному випадку в особі відповідача як контролюючого органу).

Згідно п. 70 рішення Європейського суду з прав людини у справі RYSOVSKYY v. UKRAINE (Рисовський проти України), заява № 29979/04, Судом проаналізовано поняття "належне урядування", а саме.

Аналізуючи відповідність цього мотивування Конвенції, Суд підкреслює особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах "Беєлер проти Італії" [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, "Онер`їлдіз проти Туреччини" [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, "Megadat.com S.r.l. проти Молдови" (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і "Москаль проти Польщі" (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії" (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини" (Oneryildiz v. Turkey), п. 128, та "Беєлер проти Італії" (Beyeler v. Italy), п. 119) (http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-107088).

Ураховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідачами не доведено правомірності рішень про відмову реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з чим, наявні підстави для визнання таких рішень протиправними та скасування.

Також, визнаючи протиправними та скасовуючи оскаржувані рішення, суд вважає вірним обраний позивачем спосіб захисту порушеного права - шляхом зобов`язання контролюючого органу зареєструвати податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 139, 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.08.2019 року № 1259837/40166975, № 1259833/40166975.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8, код 43005393) зареєструвати податкові накладні від 10.07.2019 року № 12, № 13 Товариства з обмеженою відповідальністю "БУД-ОБ`ЄКТ" (89623, Закарпатська область, село Клячаново, вул. Мукачівська, 125; код 40166975) в Єдиному реєстрі податкових накладних за датами їх подання.

4. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8, код 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БУД-ОБ`ЄКТ" (89623, Закарпатська область, село Клячаново, вул. Мукачівська, 125; код 40166975) 3842,00 грн. судового збору.

5. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

6. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 04.03.2021 р.

Дата ухвалення рішення04.03.2021
Оприлюднено10.03.2021

Судовий реєстр по справі —640/19894/19

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 09.08.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 17.06.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 17.06.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Рішення від 04.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні