ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 березня 2021 року м. Київ № 640/2958/20
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу
за позовомМіністерства юстиції України доПолітичної партії "Партія Козаків України" проанулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії В С Т А Н О В И В:
Міністерство юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13, код ЄДРПОУ 00015622) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Політичної партії "Партія Козаків України" (83087, м. Донецьк, пр. Офіцерський, 69г, код ЄДРПОУ 36252151), в якому просить анулювати реєстраційне свідоцтво політичної партії.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідно до інформації Центральної виборчої комісії Політична партія Партія Козаків України протягом 10 років не висувала кандидатів на виборах Президента України та виборах народних депутатів України, що відповідно до статті 24 Закону України Про політичні партії в Україні є підставою для анулювання реєстрації свідоцтва в судовому порядку.
Відповідачем через канцелярію суду подано відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти позовних вимог зазначаючи, що місцем реєстрації політичної партії є місто Донецьк, у зв`язку з чим через проведення антитерористичної операції діяльність партії була призупинена через скрутне матеріальне становище та неможливість внесення грошової застави, через проблеми функціонування офісу партії та відсутністю зв`язку з членами партії. Разом з тим, 21.12.2020 відбувся з`їзд Політичної партії Партія Козаків України , на якому було змінено, зокрема, адресу місцезнаходження, найменування партії, прийнято нові статут та програму партії. Також, партія висунула кандидатів для участі у проміжних виборах народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 87.
28.12.2020 до суду надійшла заява Громадської організації Контроль за виборами про залучення до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Частина друга статті 49 Кодексу адміністративного судочинства визначає, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки.
Відповідно до частини четвертої цієї статті у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
Обґрунтовуючи заявлене клопотання, Громадської організації Контроль за виборами члени громадської організації одночасно є членами політичної партії - відповідача у цій справі. У свою чергу, залучення громадської організації забезпечить захист політичних прав та інтересів значної кількості осіб.
До поданої заяви Громадською організацією Контроль за виборами не додано жодних доказів обставин, на які заявник посилається як на підстави залучення його до участі у справі, у зв`язку з чим суд не вбачає підстав для задоволення заяви.
Під час судового розгляду справи судом встановлено наступне.
10.06.2008 Міністерством юстиції України зареєстровано Політичну партію Партія Козаків України та видано свідоцтво № 150-п.п. Партія має статус юридичної особи та зареєстрована 27.10.2008 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером 1266102000031693.
15.01.2020, з метою перевірки дотримання вимог статті 24 Закону України Про політичні партії в Україні позивач звернувся із листом № 396/00019.4.1/6-20 до Центральної виборчої комісії для отримання інформації щодо висування відповідачем кандидатів на участь у виборах народних депутатів України та на виборах Президента України протягом останніх 10 років.
31.01.2020 у відповідь на звернення позивача Центральною виборчою комісією листом № 21-41-211 надано інформацію стосовно партій, які висували та подавали документи щодо реєстрації кандидатів на пост Президента України на виборах Президента України (чергових, позачергових) протягом 2010-2019 років та кандидатів у народні депутати України в загальнодержавному багатомандатному та одномандатному виборчих округах на виборах народних депутатів України (чергових, позачергових, повторних, проміжних) протягом 2005-2019 років.
З поданої інформації позивачем встановлено, що відповідачем протягом 10 років не висувались кандидати на пост Президента України на виборах Президента України (чергових, позачергових) протягом 2010-2019 років та у народні депутати України в загальнодержавному багатомандатному та одномандатному виборчих округах на виборах народних депутатів України (чергових, позачергових, повторних, проміжних) протягом 2005-2019 років.
З огляду на порушення відповідачем вимог статті 24 Закону України Про політичні партії України , вбачаючи наявність підстав для анулювання реєстрації політичної партії, Міністерство юстиції України звернулось до суду із цим адміністративним позовом.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог з огляду на наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органі місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 2 та частини дев`ятої статті 17 Закону України Про Центральну виборчу комісію від 30.06.2004 № 1932-IV Центральна виборча комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад, зокрема, виборчого процесу, однакове застосування законодавства України про вибори на всій території України. Комісія здійснює контроль за дотриманням політичними партіями, іншими суб`єктами виборчого процесу, зокрема, вимог законодавства про вибори.
Крім того, комісія згідно із Виборчим кодексом України реєструє кандидатів на пост Президента України, кандидатів у депутати, включених до виборчого списку політичної партії у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, та кандидата в депутати, висунутого партією, у відповідному одномандатному виборчому окрузі за умови отримання нею відповідних документів.
Приписами статті 18 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 № 2365-III встановлено, що державний контроль за діяльністю політичних партій здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, інших громадських формувань, за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії, крім випадків, коли здійснення такого контролю законом віднесено до повноважень інших органів державної влади.
Міністерство юстиції України здійснює, відповідно до закону, контроль та організовує роботу пов`язану із забезпеченням діяльності у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, в тому числі шляхом проведення моніторингу реєстраційних дій відповідно до закону, та приймає обов`язкові до виконання рішення, передбачені законом.
Відповідно до приписів статті 23 Закону № 2365-III політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстрації в порядку, встановленому цим та іншими законами України.
Статтею 24 Закону № 2365-III передбачено, що у разі невисування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до суду з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються.
Рішення суду про анулювання реєстрації політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії.
Отже, суд при розгляді відповідної позовної заяви Міністерства юстиції України, на час прийняття рішення, має встановити факт неучасті політичної партії у виборах протягом останніх 10 років.
Суд погоджується з позицією позивача, що станом на дату подання даного адміністративного позову відомості щодо не висування відповідачем кандидатів на вибори Президента України та народних депутатів України, наданні 31.01.2020 Центральною виборчою комісією України у листі №21-41-211, були актуальними.
Водночас, відповідачем надано до матеріалів справи докази участі у проміжних виборах народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 87, а саме протокол Позачергового з`їзду Політичної партії Соціальна партія (назва партія змінена з Політичної партії Партія Козаків України на Політичну партію Соціальна партія згідно рішення Позачергового з`їзду від 21.12.2020 № 1) № 2 від 21.12.2020 року, яким прийнято рішення про висування кандидата у народні депутати України; заяву про реєстрацію кандидата від 25.02.2021 року разом із доказами її подання до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, суд не може прийняти до уваги інформацію надану листом Центральною виборчою комісією України від 31.01.2020 № 21-41-211, адже станом на дату розгляду справи по суті відповідач приймав участь у виборах, а за таких умов відсутні підстави для застосування положень статті 24 Закону України Про політичні партії в Україні .
Виходячи з системного аналізу фактичних обставин справи та наявних в матеріалах справи доказів, суд приходить до висновку, про відсутність підстав для задоволення позовних вимог щодо анулювання реєстраційного свідоцтва Політичної партії Партія Козаків України 10.06.2008 № 150-п.п.
Керуючись статтями 241, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Міністерства юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13, код ЄДРПОУ 00015622) до Політичної партії "Партія Козаків України" (83087, м. Донецьк, пр. Офіцерський, 69г, код ЄДРПОУ 36252151) про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії - відмовити повністю.
Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.П. Огурцов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2021 |
Оприлюднено | 11.03.2021 |
Номер документу | 95376569 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Огурцов О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні