ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 УХВАЛА
з питань заміни сторони
02 березня 2021 року м. Київ № 640/14403/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши клопотання представника відповідача-1 про процесуальне правонаступництво у адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Цифрове Партнерство" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у м. Києві, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва (також далі - суд) від 30 липня 2020 року у адміністративній справі №640/14403/19 (далі - справа) позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Цифрове Партнерство" (далі - позивач, ТОВ "Цифрове Партнерство") до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1, ДФС України) , Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач-2, ГУ ДФС у м. Києві) , про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задоволено повністю.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 02 лютого 2021 року рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 липня 2020 року залишено без змін.
Разом з тим, представником ДФС України заявлено письмове клопотання про заміну відповідача у справі та боржника в частині стягнення судового збору, а саме ДФС України на правонаступника - Державну податкову службу України (далі - заявлене клопотання) .
В обґрунтування заявленого клопотання представником ДФС України зазначено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1200 від 18.12.2018 (далі - Постанова №1200) Державна податкова служба України (далі - ДПС України) є правонаступником реорганізованої ДФС України.
Розглянувши заявлене клопотання, суд встановив наступне.
Відповідно до п. 1, 3 Постанови №1200, Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок).
Згідно з п. 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.
Аналіз наведених норм законодавства свідчить про те, що процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.
Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони суб`єкта владних повноважень, можуть бути припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Отже, ДПС України є правонаступником ДФС України.
Щодо заміни боржника в частинні стягнення судового збору то суд вважає зазначену вимогу передчасною, оскільки станом на час ухвалення вказаного судового рішення виконавчі листи у справі судом не видавались, докази щодо відкриття виконавчого провадження заявлене клопотання не містить.
Згідно із ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) , у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Таким чином, враховуючи вище викладені норми законодавства та з`ясовані судом обставини, а також оцінивши докази, які містяться у матеріалах справи, суд прийшов до висновку про необхідність заміни відповідача у справі - ДФС України на правонаступника - ДПС України, а тому заявлене клопотання підлягає частковому задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 48, 52, 241-243, 248, 256, КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Клопотання представника відповідача-1 про процесуальне правонаступництво задовольнити частково.
2. Замінити відповідача у справі №640/14403/19 - Державну фіскальну службу України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ: 39292197) на правонаступника - Державну податкову службу України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ: 43005393).
3. В іншій частині клопотання відмовити.
Ухвалу може бути оскаржено.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2021 |
Оприлюднено | 11.03.2021 |
Номер документу | 95376608 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні